Volkswagen Group възражда емблематичното име Scout под формата на електрически SUV – или RUV Rugged Utility Vehicle - и електрически пикап. И двата офроудъра ще се произвеждат в специална фабрика на Scout в САЩ от началото на 2025 г. и трябва да бъдат пуснати в продажба съвсем скоро след това.
Жизненият цикъл на тези две превозни средства е в начален етап, но вече видяхме няколко тийзъра, които ни дават представа как могат да изглеждат първите два всъдехода от възродената марка Scout, А от VW са категорични, че и двата ще бъдат способни извън пътя и че цената и пробегът ще бъдат в съответствие с други SUV-та, ориентирани към офроуд.
Има още много да научим за SUV-то Scout и неговия брат пикап от сега до момента, в който започнат да се произвеждат, но ето всичко, което знаем междувременно.
Първите няколко тийзъра на SUV Scout показват нещо квадратно с минимални надвеси, четири врати и късо междуосие. Визуално офроудърът ще последва примера на Ford Bronco, пресъздавайки оригиналния International Harvester Scout с някои модерни дизайнерски елементи.
Зърнеста скица, открита през юни, показва висока линия на остъклението и естетика на кутия както за всъдехода, така и за пикапа, подобно на Rivian R1T и Bronco. По-рано тази година в разговор с Крис Бенджамин, новоназначеният главен дизайнер, даде известна представа за това как могат да изглеждат двете превозни средства:
“Знаете ли, много от това, което виждате да правят другите с офроуд превозните средства, е като: „Хайде да направим офроудър, който да покори скалите, но Scout не е за това,” отбелязва Бенджамин. “Scout има способността да излиза извън пътя и да прави тези неща, но ще е комфортен и на асфалта - за развлечение и обединяване на хората. И така, това ще се отрази и на езика на дизайна, без да се опитваме да се чувстваме прекалено агресивни."
След всичко казано художникът на motor1 направи интересен рендър, показващ ни здрав електрически офроудър с ретро привкус. Надяваме се, че окончателната производствена версия да изглежда толкова добре.
Интериорът на SUV Scout остава загадка, но традиционните елементи, често срещани в други офроуд превозни средства, трябва да си проправят път вътре. Гумираните подови постелки, виниловите седалки и обширната хидроизолация са почти сигурно част от формулата, с малко усъвършенствани технологии.
SUV-то и пикапът ще бъдат електрически. Но докато VW вече има версия с два двигателя и задвижване на всички колела на своята платформа MEB в производство, Scout ще използва напълно уникална платформа, разработена специално за офроуд, според интервю, което главният изпълнителен директор Scott даде пред TechCrunch.
Настройка с два двигателя и задвижване на всички колела е почти гарантирана, но конфигурациите с три и четири мотора не са напълно изключени, ако приемем, че Scout е в състояние да поддържа разумна цена. И след това платформата може да се пренесе към други модели на VW Group. Съобщава се, че Audi обмисля съперник на електрическия Mercedes-Benz G-Class, който ще е базиран на Scout SUV. И знаем, че други елементи ще бъдат споделени в рамките на портфолиото на VW.
За да се конкурира с Bronco и Jeep Wrangler, Scout SUV ще трябва да има твърд офроуд комплект като блокиращ заден диференциал и окачване с дълъг ход. Това EV ще трябва също така да може да тегли и да има достатъчно пробег, за да се върне от пресечената местност до зарядна станция в "цивилизацията".
Някои настоящи електромобили, използващи електрическата архитектура MEB на VW, имат пробег от над 500 км. Но SUV Scout трябва да предлага по-близо над 650 км пробег – или дори повече – по времето, когато дебютира. И по отношение на мощността, 300 к.с. биха били сигурен залог, който би поставил Scout в относителна конкуренция с базовия Bronco с 275 коня и Jeep Wrangler с 285 коня.
VW иска да запази цената на електрическия си офроудър конкурентна на тази на офроудъри като Bronco и Wrangler. Главният изпълнителен директор на Scout Скот Кео потвърди в същото интервю за TechCrunch, че SUV-то ще струва около $40 000.
Настоящият Bronco започва от малко над $36 000 за базовия модел с две врати, а Wrangler с две врати струва около три хиляди по-малко. Bronco с четири врати се доближава до $40 000, докато Wrangler с четири врати е малко под $37 000. Не е ясно дали Scout ще предлага конфигурации с две и четири врати, но тийзърните изображения показват четири врати, което предполага нещо по-близко като цена до версиите с четири врати на Bronco и Wrangler.
VW Group изгражда специална фабрика Scout в Колумбия, Южна Каролина. Съоръжението за 2 милиарда долара ще бъде дом на SUV-то и пикапа Scout, но може да последват и други модели. Автомобилният производител казва, че ще може да произвежда до 250 000 автомобила годишно и че фабриката ще поддържа 4000 постоянни работни места в района.
Същинската SUV платформа ще бъде разработена в Австрия заедно с Magna Steyr
В момента Magna Steyr отговаря за производствените автомобили като Mercedes-Benz G-Klasse, Toyota Supra и други. VW инвестира 492 милиона долара в разработка както на SUV-то, така и на пикапа, но цялото сглобяване на този етап ще се извършва в САЩ.
Можем да видим първия прототип на SUV Scout още през следващата година. Първите няколко прототипа трябва да се появят в края на 2024 г. преди производството през 2025 г. и датата за пускане в продажба в края на 2026 г. Потвърдено е и, че SUV-то ще бъде първи,а електрически пикап ще последва „в бърза последователност“.
Не е ясно как точно Scout планира да продава своите нови електрически офроудъри. Националната асоциация на автомобилните дилъри и няколко държавни асоциации се обърнаха към VW с въпроси относно това как и къде марката Scout ще се продава на дребно, но нищо не е потвърдено. С настоящата тенденция за нарастване на онлайн продажбите на електромобили Scout може да тръгне по подобен път.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедовия_скаут
14:38 20.12.2023
2 Китаец
15:30 20.12.2023
3 40к ... толкова струва един базов Голф
15:26 21.12.2023