3 Март, 2024 12:15 11 531 26

Времето на евтините и достъпни нови коли свърши

  • нови автомобили-
  • цени-
  • евтини коли

Производителите на автомобили се отървават от достъпните модели в полза на по-скъпите

Времето на евтините и достъпни нови коли свърши - 1

До края на следващата година може да няма нито една нова кола в САЩ, която да струва по-малко от 20 000 долара. Mitsubishi Mirage и KShF Rio се отправят към вечността, както и Nissan Versa. Те следват близо дузина други автомобили в категорията под $20 000, които изчезнаха от пазара по раано.

Статистиката е за САЩ, но според анализатори, тя е общовалидна и засяга всички пазари, включително и този в Европа. Голяма част от този факт се дължи на паниката около Covid. До 2019 г. средната цена на нова кола струваше около 38 000 долара, благодарение на най-достъпните предложения от всяка марка. Сега ситуацията се променя. Проблемите с веригата за доставки доведоха до повишаване на производствените разходи през 2020 г. и след това. Но също така даде на компаниите причина тихомълком да премахнат своите най-достъпни предложения без никаква замяна.

Ford Fiesta и Chevrolet Cruze излязоха от бизнеса в края на 2019 г. През същата година Smart напълно се оттегли от американския пазар. А между 2019 г. и 2023 г. загубихме Hyundai Accent, Ford EcoSport, Volkswagen Beetle и Chevrolet Spark, някога най-евтината кола в Америка. Но това не е непременно нов феномен, отбелязва Тайсън Джомини, вицепрезидент по данни и анализи в JD Power.

„Най-евтините коли започнаха да изчезват няколко години преди Covid“, казва той. - „След Covid и проблемите с веригата за доставки, видяхме компании да дават приоритет на по-скъпите модели, които са оборудвани и с повече екстри и функции, за да повишат цените на автомобилите. Всичко започна, когато микрочиповете бяха оскъдни, така че производителите на автомобили трябваше да избират разумно къде да инвестират своите ограничени ресурси.

Експертът отбелязва още, че някои марки, като Honda например, отново се стремят да вкарат на пазара по-евтини модели, но дори кола като Civic – исторически най-достъпният модел на марката – вече струва близо 25 000 долара. Средноразмерният Accord сега струва $28 000, което е с $4000 повече от цената му през 2019 г. И не можете да влезете в нов CR-V за по-малко от $30 000.

Но като се има предвид, че средната заплата в САЩ през 2023 г. е била малко под 60 000 долара годишно, това означава, че повечето американци реалистично не могат да си позволят нова кола - особено когато лихвените проценти и дилърските надценки се увеличават.

Сравнете това с 2019 г., когато средният доход беше над $68 000, а лихвените проценти се движеха около 2% и ще разберете, че времето на евтините и достъпни нови коли свърши. Но има искрица надежда. Средните цени на автомобилите всъщност паднаха за първи път от началото на пандемията миналото лято и продължават да падат.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Край

    52 18 Отговор
    Бъдещето на бедняшката мобилност е шлема за виртуална реалност. С него и с легена бедните ще ходят на море. С крачолите и с трамвая на работа. Средната класа с електрически ... тротинетки.
  • 2 в Китай има

    67 3 Отговор
    но някак си цената се удвоява когато дойдат...
  • 3 Пич

    86 6 Отговор
    Защото новите коли са натъпкани с никому ненужни екстри , които преднамерено ги оскъпяват ! Мисля , че няма да прекаля ако кажа , че половината от тях , никога не съм ги ползвал за нищо !

    Коментиран от #5, #24, #25

  • 4 Одипеш

    45 11 Отговор
    Правилно, като вдигнат и бензина и дизела на 4лв, аборигените ще се почувстват европейци най-накрая.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Аз да кажа

    50 12 Отговор
    Напишете в заглавието, че не е за европейския пазар а САЩ. Въобще, ние какво общо имаме с него? Освен че сме тяхни подлоги

    Коментиран от #12

  • 7 Жжж

    27 6 Отговор
    Глупости. Тепърва започва ценовата война на електромобилите за оставането им на пазара. Маржът на печалбата при тях е над 60% и могат да ги пуснат на печалба и на половин цена. Това ще си окаже натиск и на ДВГ колите.

    Коментиран от #18

  • 8 Аз ли съм тъпия

    30 1 Отговор
    Разбрах колко е била средната цена на автомобил за 2019 година, разбрах колко е била средната заплата през 2019 година и през 2023 година, но така и не разбрах нищо по темата на статията а именно колко е в момента в средната цена на автомобил в САЩ да видим колко са поскъпнали?

    Някой по умен ще ми подскаже ли? Колко е средната цена в момента?
  • 9 оня с коня

    18 4 Отговор
    След като времето на "Евтините нови коли" е свършило,ЛОГИЧНО Е да настъпи времето на "Евтините стари коли".Туй в статията няма как да се отрази,защото Мисирка и Анализ на Автомоб. Пазар са несъвместими понятия.
  • 10 Времето е наше

    12 7 Отговор
    "Времето на евтините и достъпни нови коли свърши"


    Идва времето на достъпните електромобили. Ценовите войни които се водят на този фронт няма да ги направят евтини. Но предвид повишаващите се цени на автомобилите с ДВГ и доброволното изчистване на евтините автомобили от гамата, за да се задоволят инвеститорските интереси за по-големи печалби, електромобилите ще станат по достъпните автомобили в даден сегмент.

    Дори тогава няма да завземат пазара бързо, защото няма изградена зарядна инфраструктура, но и те ще захлебят заради лакомията на "стогодишните" автомобилни производители, които в името на краткосрочни печалби, продават пазарния си дял на на новоизлюпени автомобилни компании предимно от китайски произход. Дано се усетят навреме.
  • 11 От 50 години

    19 1 Отговор
    Не виждам промяна. В САЩ малките автомобили никога не са се радвали на продажби. Там се купуват само големи
  • 12 Порно

    21 1 Отговор

    До коментар #6 от "Аз да кажа":

    През 2021 година у нас за няколко месеца цените на масовите автомобили скочи два пъти. Повишиха се и цените и на останалите, най малко - на премиумите, макс 20%.
  • 13 Рекордьор

    7 7 Отговор
    И въреки тази тенденция, всички производители отчитат рекордни продажби, най-често дори и като бройки, а не само като пари. Хеле пък "премиум" марките, като БМВ например. Така че мрънкяме, не мрънкаме, явно народът в САЩ и ЕУ има достатъчно пари, за да си купува нови и скъпи автомобили.

    Най-забавното обаче е как всички се оплакват от инфлацията и безумното поскъпване на живота. "Дисонанс" е много меко определение за поведението и приказките на потребителите.

    Коментиран от #15

  • 14 Гост

    14 4 Отговор
    Ко стана то? Защо в страната на неограничените възможности и процъфтяващ капитализъм, колата ще става лукс?
  • 15 Гост

    13 5 Отговор

    До коментар #13 от "Рекордьор":

    Пари на кредит - днес ги харчиш, утре трябва да ги връщаш, барабар с лихвите. Я, отвори калкулатора за външен дълг на краваристан, да видиш каква въртележка става там.
  • 16 Абе колко

    13 1 Отговор
    Са тия пари за американица 5-6 заплати аде да кажем че една година ще работи за нова кола

    Коментиран от #19, #20

  • 17 Пешо

    13 0 Отговор
    Малък принос към икономическата култура на пишещите автори тук.
    Цената не "струва" и не "поскъпва". Това се отнася за стоката. Цената се увеличава или намалява.
  • 18 Пешо

    5 4 Отговор

    До коментар #7 от "Жжж":

    Да, ДВГ-колите ще поскъпнат поради незадоволено търсене.
  • 19 Дейвид

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "Абе колко":

    Личи си, кой не е живял и работил извън България, особено в Северна Америка. Там (САЩ и Канада), социално-икономическата система е такава, че те принуждават да задлъжняваш. Годишна заплата от 60 000 долара е нищо. Още повече, че това е преди данъците. След като си платиш данъците, ти остават грубо около 38 000 долара. Като си платиш наема, сметките и др. разходи не ти остава абсолютно нищо. Затова и много хора няма да могат да си позволят кола, защото практически не биха могли да отделят месечно за лизингова вноска повече от 200-250 долара, а това е вноска за кола, която струва не повече от 18 000 долара. А такива коли вече няма в Щатите и Канада.
  • 20 Значи ще спи

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Абе колко":

    В същата и ще млати само кренвирши ,
    От пластмаса .
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.