До края на следващата година може да няма нито една нова кола в САЩ, която да струва по-малко от 20 000 долара. Mitsubishi Mirage и KShF Rio се отправят към вечността, както и Nissan Versa. Те следват близо дузина други автомобили в категорията под $20 000, които изчезнаха от пазара по раано.
Статистиката е за САЩ, но според анализатори, тя е общовалидна и засяга всички пазари, включително и този в Европа. Голяма част от този факт се дължи на паниката около Covid. До 2019 г. средната цена на нова кола струваше около 38 000 долара, благодарение на най-достъпните предложения от всяка марка. Сега ситуацията се променя. Проблемите с веригата за доставки доведоха до повишаване на производствените разходи през 2020 г. и след това. Но също така даде на компаниите причина тихомълком да премахнат своите най-достъпни предложения без никаква замяна.
Ford Fiesta и Chevrolet Cruze излязоха от бизнеса в края на 2019 г. През същата година Smart напълно се оттегли от американския пазар. А между 2019 г. и 2023 г. загубихме Hyundai Accent, Ford EcoSport, Volkswagen Beetle и Chevrolet Spark, някога най-евтината кола в Америка. Но това не е непременно нов феномен, отбелязва Тайсън Джомини, вицепрезидент по данни и анализи в JD Power.
„Най-евтините коли започнаха да изчезват няколко години преди Covid“, казва той. - „След Covid и проблемите с веригата за доставки, видяхме компании да дават приоритет на по-скъпите модели, които са оборудвани и с повече екстри и функции, за да повишат цените на автомобилите. Всичко започна, когато микрочиповете бяха оскъдни, така че производителите на автомобили трябваше да избират разумно къде да инвестират своите ограничени ресурси.
Експертът отбелязва още, че някои марки, като Honda например, отново се стремят да вкарат на пазара по-евтини модели, но дори кола като Civic – исторически най-достъпният модел на марката – вече струва близо 25 000 долара. Средноразмерният Accord сега струва $28 000, което е с $4000 повече от цената му през 2019 г. И не можете да влезете в нов CR-V за по-малко от $30 000.
Но като се има предвид, че средната заплата в САЩ през 2023 г. е била малко под 60 000 долара годишно, това означава, че повечето американци реалистично не могат да си позволят нова кола - особено когато лихвените проценти и дилърските надценки се увеличават.
Сравнете това с 2019 г., когато средният доход беше над $68 000, а лихвените проценти се движеха около 2% и ще разберете, че времето на евтините и достъпни нови коли свърши. Но има искрица надежда. Средните цени на автомобилите всъщност паднаха за първи път от началото на пандемията миналото лято и продължават да падат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Край
12:22 03.03.2024
2 в Китай има
12:25 03.03.2024
3 Пич
Коментиран от #5, #24, #25
12:34 03.03.2024
4 Одипеш
12:34 03.03.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Аз да кажа
Коментиран от #12
12:48 03.03.2024
7 Жжж
Коментиран от #18
13:11 03.03.2024
8 Аз ли съм тъпия
Някой по умен ще ми подскаже ли? Колко е средната цена в момента?
13:27 03.03.2024
9 оня с коня
15:08 03.03.2024
10 Времето е наше
Идва времето на достъпните електромобили. Ценовите войни които се водят на този фронт няма да ги направят евтини. Но предвид повишаващите се цени на автомобилите с ДВГ и доброволното изчистване на евтините автомобили от гамата, за да се задоволят инвеститорските интереси за по-големи печалби, електромобилите ще станат по достъпните автомобили в даден сегмент.
Дори тогава няма да завземат пазара бързо, защото няма изградена зарядна инфраструктура, но и те ще захлебят заради лакомията на "стогодишните" автомобилни производители, които в името на краткосрочни печалби, продават пазарния си дял на на новоизлюпени автомобилни компании предимно от китайски произход. Дано се усетят навреме.
16:43 03.03.2024
11 От 50 години
17:44 03.03.2024
12 Порно
До коментар #6 от "Аз да кажа":
През 2021 година у нас за няколко месеца цените на масовите автомобили скочи два пъти. Повишиха се и цените и на останалите, най малко - на премиумите, макс 20%.18:07 03.03.2024
13 Рекордьор
Най-забавното обаче е как всички се оплакват от инфлацията и безумното поскъпване на живота. "Дисонанс" е много меко определение за поведението и приказките на потребителите.
Коментиран от #15
19:06 03.03.2024
14 Гост
21:09 03.03.2024
15 Гост
До коментар #13 от "Рекордьор":
Пари на кредит - днес ги харчиш, утре трябва да ги връщаш, барабар с лихвите. Я, отвори калкулатора за външен дълг на краваристан, да видиш каква въртележка става там.21:10 03.03.2024
16 Абе колко
Коментиран от #19, #20
21:32 03.03.2024
17 Пешо
Цената не "струва" и не "поскъпва". Това се отнася за стоката. Цената се увеличава или намалява.
00:06 04.03.2024
18 Пешо
До коментар #7 от "Жжж":
Да, ДВГ-колите ще поскъпнат поради незадоволено търсене.00:09 04.03.2024
19 Дейвид
До коментар #16 от "Абе колко":
Личи си, кой не е живял и работил извън България, особено в Северна Америка. Там (САЩ и Канада), социално-икономическата система е такава, че те принуждават да задлъжняваш. Годишна заплата от 60 000 долара е нищо. Още повече, че това е преди данъците. След като си платиш данъците, ти остават грубо около 38 000 долара. Като си платиш наема, сметките и др. разходи не ти остава абсолютно нищо. Затова и много хора няма да могат да си позволят кола, защото практически не биха могли да отделят месечно за лизингова вноска повече от 200-250 долара, а това е вноска за кола, която струва не повече от 18 000 долара. А такива коли вече няма в Щатите и Канада.16:53 04.03.2024
20 Значи ще спи
До коментар #16 от "Абе колко":
В същата и ще млати само кренвирши ,От пластмаса .
17:00 04.03.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.