22 Март, 2024 09:49 17 488 26

Германците продължават да купуват дизелови коли

  • европа-
  • ес-
  • нови автомобили-
  • продажби-
  • дизелови коли

Европейският автомобилен пазар нарасна с 10 процента през февруари

Германците продължават да купуват дизелови коли - 1

Според ACEA продажбите на нови автомобили в ЕС са се увеличили с 10.1% през февруари 2024 г., докато пазарният дял на акумулаторните електрически батерии бележи лек спад, но се задържа на 12% от всички продадени нови леки автомобили

Бензиновите модели обаче продължават да са най-предпочитани и запазват лидерството си като най-популярен избор за купувачите, следвани от хибридно-електрическите модели. Продажбите на дизелови коли намалява леко на повечето големи пазари с изключение на Германия. Германците продължават да купуват дизелови коли.

През февруари 2024 г. пазарът на автомобили в ЕС е нараснал с 10.1% спрямо същия месец на миналата година, достигайки 883 608 единици. Сред четирите основни пазара в ЕС Франция (+13%) и Италия (+12.8%) отбелязват двуцифрен ръст, следвани от Испания (+9.9%) и Германия (+5.4%).

Германците продължават да купуват дизелови коли

През първите два месеца на настоящата година регистрациите на автомобили са се увеличили с 11.2% до 1.7 млн. броя. Основните пазари на блока отбелязват стабилен растеж, като Германия (+11.8%), Италия (+11.7%), Франция (+11.2%) и Испания (+8.7%) отбелязват най-висок ръст от началото на годината и там са продадени най-много нови автомобили.

През февруари пазарният дял на акумулаторните електрически автомобили е 12% (почти без промяна спрямо февруари 2023 г.), а на хибридните електрически автомобили - почти 29%. Комбинираният пазарен дял на автомобилите с ДВГ - бензинови и дизелови е почти 50 процента (48.4%).

Електрически автомобили и хибриди

Сред първите четири пазара са Белгия (+66,9%), Франция (+31,8%) и Холандия (+20,9%), които регистрират силни двуцифрени ръстове, докато регистрациите в Германия на електромобили са намалели с цели 15.4%.

Германците продължават да купуват дизелови коли

Продажбите на нови хибридни електрически превозни средства са нараснали с 24.7%, благодарение на силния ръст на четирите водещи пазара: Франция (+41,5%), Испания (+26,5%), Германия (+16,4%) и Италия (+ 16,1%). , които заедно представляват повече от 70% от продажбите в ЕС. .

Бензинови и дизелови автомобили

През февруари 2024 г. пазарът на бензинови автомобили в ЕС расте с 6.1%, главно поради растеж в четирите най-големи пазара, а именно Италия (+33,4%), както и Испания (+3,7%), Германия (+2,3%) и Франция (+2,1%). Въпреки че бензинът остава най-популярният енергиен източник сред купувачите, пазарният му дял е намалял леко - от 36,9% на 35,5% тази година.

Но интересно е, че въпреки тенденциите налагани от Брюксел, напротив, пазарът на дизелови автомобили в ЕС остава стабилен Спадът ме у само с 5% през февруари. Спадът е регистриран на няколко пазара, включително трите най-големи: Франция (-30,5%), Испания (-17,4%) и Италия (-11,8%). Германия обаче се отклонява от тази тенденция, където продажбите на дизел се увеличиха с почти десет процента (+9.7%).


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механик

    70 13 Отговор
    Ковида умре.
    Разпадът на Русия не се състоя.
    ЗЕЛЕНАТА сделка, също.
    Дав идим сега какво ново са ни приготвили глобалстите.

    Коментиран от #14

  • 2 Притежател

    42 18 Отговор
    Германците купуват дизелови коли сега, за да може Ганьо да си я купи след 15 години от Горубляне в "перфектно състояние".
  • 3 японец

    20 44 Отговор
    Кога точно германците са рабирали от коли , за да наблегнат на бензина ?
  • 4 зевзек

    48 15 Отговор
    германците тепърва ще разберат как се живее български живот, тоест, живот без достатъчо пари, и без сигурност за утрешния ден

    Коментиран от #11

  • 5 Някой

    46 14 Отговор
    И това при положение, че почти не останаха модели с дизелов двигател (по политически причини). Смятайте, ако се предлагаха всички модели с достатъчно мощни дизелови двигатели - щяха да отвеят и бензиновите, па да не говорим за електричките...
  • 6 Варна

    32 12 Отговор
    Сравнявате пак несравними неща .На дизела обикновено му се слага турбо за да върви както трябва и после сравнявате с бензин атмосферен . Аз съм карал и едното и другото и съм си избрал за себе си бензин и си вземам само бензинови . Не налагам мнение само споделям опит .
  • 7 Гост

    43 6 Отговор
    Не върви нещо бизнеса, електричари.Без субсидии няма продажби.
  • 8 Караконджул съл

    31 9 Отговор
    До 2025 година ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ НЯМА ДА СЪЩЕСТВУВАТ !!!
    Помнете ми думата !!!
  • 9 И тук тия

    35 4 Отговор
    които се "набалбукаха" с електрокари свършиха! Да живее ДВГ!
  • 10 Защото имат акъл в главата

    37 5 Отговор
    Хората ценят времето си и не искат от Кьолн до Мюнхен да пътуват със 120кмч и да висят 1 час повече по зареждане на батерии. А новите дизели са супер чисти.
  • 11 Анонимен

    19 4 Отговор

    До коментар #4 от "зевзек":

    Ще се наложи. Вече го разбират това, особено тези, които нямат собствени жилища. Наем, храна и са занулени в края на месеца.
  • 12 Диамантената ръка

    28 6 Отговор
    Единственото което трябва да се направи е да се махнат от градовете дизелите до евро 5, извън тях по добро от дизел няма.
  • 13 Мнение

    37 6 Отговор
    И българите също ще продължават, защото това е най-ефективната (и екологична) технология за придвижване към момента!

    Надеждните дизелови двг с чугунни блокове и правилен обем (за съответната маса на автомобила), ако са направени както трябва, издържат половин милион км и повече! Т.е. имат втора, трета и н-та употреба!
    А колкото до съвременните ел таблети на колела, когато им се прецакат батериите стават единствено за вторични суровини!

    Поредното доказателство, че народите по света трябва да въстанат срещу глобалягите (трилионерите "елитари", които се правят на господари на света), защото инак ще бъде поредната катастрофа за човечеството!
  • 14 Селянина с колелото

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Е как каво, идват извънземните ... ;-)))
  • 15 Мекология

    26 3 Отговор
    Ако беше за екологията, отдавна всички европейци щяхме да караме на метан и спирт докато чакаме светлото електрическо бъдеще.
  • 16 2024

    3 10 Отговор
    EU + EFTA + UK 131,223 Електрички за февруари
  • 17 Дизела умре

    6 13 Отговор
    След като пуснат още Китайки през следващите месеци от 12.9% нищо чудно да падне на 9.9%. Хибриди и Плъгин са общо 36.2% или с 0.7% повече от бензиновите
  • 18 Трики

    12 20 Отговор
    Друга е причината. Има бясна кампания да се очернят електричките и възхвалят дизели и тем подобни - един ремонт на дизелов двигател е много изгоден за производители и дилъри, частите също.

    Карайте си дизелите със здрави и се гответе за солени ремонти.

    Коментиран от #20, #21

  • 19 Гост

    13 2 Отговор
    Нали гледаме какво правят европейците?
  • 20 Гост

    26 3 Отговор

    До коментар #18 от "Трики":

    Проблемът на електричките е, че от началото атакуваха извънградският пробег, а там са гола вода. Трябваше да навлязат като градски коли: не пушат, не миришат, не шумят, идеални за градски коли. Ама не - решиха да бяхат на дълги разстояния, където им е слабото място.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Дезела

    15 4 Отговор
    Е 100 пъти по добре от електричките на ОТКАЧЕНИЯ И ЛЪЖЛИВ ЕЛИТ!!!
  • 23 джо деменцията

    7 1 Отговор
    До скора бяха писали ,че ние Българите продължаваме да купуваме коли с ДВГ сякащ искаха да кажат---цивилизованият, модерният, свободният, демократичният Запад предпочита новите ел. коли --- а вие като талибаните се придържате към миналото а трябва да променим мисленето си за да бъдем цивилизовани като Европейци а не изостанали като Българи всичко което е Западно е модерно ,прогресивно. . Сега ни убеждават , че и Немците предпочитали ДВГ и то дизелови ? не бензинови които по- малко замърсяват според тях .
  • 24 еми кое е чудното

    2 2 Отговор
    Изобретателят е немец: Рудолф Дизел. После: Турбо Дизел
  • 25 ДВГ

    2 0 Отговор
    Скоро няма да умрат. Все пак, ще се премине към масов транспорт с алтернативно задвижване. Много по плавно, отколкото си мислеха корпоративният бизнес и бюрократите в Брюксел. Например, BYD обявява че ще пуска електричка с 2000км пробег. Звучи ми невероятно, засега но дори и да има 1000км реален пробег…. аз бих взел такава кола. Дотогава продължавам с дизела.
  • 26 жалки сте

    3 1 Отговор
    е вие какво очквате всеки втори да е идиот ли?