Пътуването с електрическа кола (EV) в Гърция не е толкова лесна задача, колкото изглежда на пръв поглед. Такава авантюра все още е свързана със значителни предизвикателства, които водачите трябва да преодоляват. Въпреки растящия интерес и усилията за подобрение на инфраструктурата, няколко ключови аспекта продължават да създават трудности за пътуващите с електрически автомобили в южната ни съседка.
Ограничена зарядна инфраструктура
Една от най-големите трудности при пътуване с електрическа кола в Гърция е недостатъчно развитата мрежа от зарядни станции. Въпреки че броят на зарядните точки се увеличава, те все още са разпръснати неравномерно и често са концентрирани основно в големите градове. В по-отдалечените и крайбрежни райони зарядните станции са оскъдни, което затруднява планирането на дълги пътувания.
Дълго време за зареждане
Както е добре известно традиционните бензиностанции позволяват бързо зареждане с гориво, докато зареждането на електрически автомобил отнема значително повече време, особено ако се използват стандартни (не бързи) зарядни станции. Времето за зареждане може да достигне до няколко часа в зависимост от мощността на зарядната станция и капацитета на батерията на автомобила.
Липса на унифицирани стандарти
В Гърция, както и в много други страни, липсва унифицирана система за плащане и достъп до зарядни станции. Различни оператори използват различни системи и приложения, което може да създаде объркване и неудобства за потребителите. Това означава, че водачите трябва да са подготвени с множество карти и приложения, за да могат да зареждат своите автомобили на различни места.
Ниска осведоменост и подкрепа
Много от населението в Гърция все още не е достатъчно запознато с предимствата и особеностите на електрическите автомобили. Липсата на достатъчна информация и подкрепа от страна на местните власти и бизнеси може да затрудни прехода към електрически превозни средства. Например, малък брой хотели и други настанителни обекти предлагат зарядни станции за своите гости.
Ограничен достъп до фериботи
Друга сериозна пречка при пътуване с електрическа кола в Гърция е недопускането на електромобили на някои фериботи. Това ограничение се дължи на опасенията за безопасността, свързани с батериите на електрическите автомобили, които могат да представляват риск от пожар. Тази практика затруднява значително пътуванията до островите, които са важна част от гръцката територия и популярна туристическа дестинация.
Заключение
Пътуването с електрическа кола в Гърция представлява предизвикателство, но не е невъзможно. С подобряване на инфраструктурата, увеличаване на осведомеността и предоставяне на адекватни стимули, тези трудности могат да бъдат преодолени, но това ще стане в дългосрочен план. Към момента за много места в Гърция, пътуването с електромобил си е предизвикателство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПоКУРко
13:41 20.05.2024
2 Хахахаха
С електричка и извън градовете в бг трудно се пътува
13:41 20.05.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Бонев
13:42 20.05.2024
5 Лунатик
Скоро пушещите бангии ще изчезнат от лицето на земята.
Коментиран от #14, #30
13:42 20.05.2024
6 А,не
Коментиран от #7
13:55 20.05.2024
7 Обади се
До коментар #6 от "А,не":
На каПутин13:57 20.05.2024
8 Сусу Манарата
13:58 20.05.2024
9 Мъжа на урсула
За извън града - дизелова лимузина.
Не е набутване електричката но са много условията - собствен двор и зарядна станция която си е 1000 лв, само нощна тарифа - докато я има че май от другия месец ще я махат, партидата трябва да е на частно лице че ако е на фирма дрането е зверско.
И това ще е докато домакинствата не излязат на свободния пазар. Тогава хептен ще умре ,,засилващия се интерес,,
Коментиран от #18
14:12 20.05.2024
10 Неможачите така разсъждават
Някои от магазините Masoutis в Гърция имат изградени зарядни станции за електромобили. Като цяло няма достатъчно изградени но бързо си коригират грешките.
Коментиран от #23, #27, #31, #33
14:16 20.05.2024
11 Авторът на статията
Коментиран от #13, #22
14:25 20.05.2024
12 Ирония
Славчев, прав си! Живи да ги ожалиш невежите гърци. Как ни убеждавахте на времето колкко са зле, фалирали , затънали, а сега са и неуки....... Толкова лошо живеят горките
14:36 20.05.2024
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #11 от "Авторът на статията":
А в Елките има толкова много положителни неща ( положителните полюси на клетките) 😉Коментиран от #16
14:50 20.05.2024
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "Лунатик":
Смесват ДВА проблема в едно ❗Пушещите бангии нямат нищо общо с МПС с Евро 6 ❗
А Елкарите са по-ЕКО чак
след около 100 000 км пробег - ома доста статии за тяхното НЕЕКО производство ❗
14:55 20.05.2024
15 Край
Коментиран от #40
14:59 20.05.2024
16 А по дизелите
До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Минусите са им дадени на корпус. И цялата ламарина е един минус. Аха, такива ми ти весели работи.15:01 20.05.2024
17 Велизаро
15:08 20.05.2024
18 Къде отиваш
До коментар #9 от "Мъжа на урсула":
….само да допълня: и струва чувал пари , за да ходиш до работа и обратно, магазина и ако си с деца - да ги заведеш на градина или училище. Още един чувал пари, за застраховка ако някой се навие да я застрахова. Остатъчната цена втора употреба е колкото цената на желязо за скрап. Честито на печелившите екологично настроени хора, които май не са чак толкова загрижени щом се навият да купуват уж еко кола произведена за сметка на сериозно замърсяване….ама то било някъде другаде.15:11 20.05.2024
19 Факт
15:24 20.05.2024
20 Дали ток или бензин
15:38 20.05.2024
21 Ония с Фордо
Гърците не са германци за настаняване си интереса.
16:03 20.05.2024
22 Про Стачка
До коментар #11 от "Авторът на статията":
Да бе все едно аз да съм платена агента на "Родопа" само защото не искам да ям скакалци и глисти и изказвам резервирано към тях16:12 20.05.2024
23 Можещ
До коментар #10 от "Неможачите така разсъждават":
Електромобилите нямат никакъва перспектива. Това го казвам след като притежавам такъв с пробег който в момента е един от най големите между ел.колите. Имам и дизелова кола евро 6. Имам и две малки деца които две минути не издържат да зареда гориво а за 2 часа престой за зареждане на магистралата на ел.колата да не става на въпрос. За града е добре минавам 500-600 км.с едно зареждане и 10лв.ток. Мога да елаборирам до утре още 1000 недостатъци на ел.колата.Коментиран от #26, #36
16:41 20.05.2024
24 Става
Коментиран от #32
18:23 20.05.2024
25 Гост
18:26 20.05.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Турбо
До коментар #10 от "Неможачите така разсъждават":
Никога не си пътувал в Гърция.На супермаркети Масутис зарядни станции няма.Коментиран от #28, #34, #35
20:45 20.05.2024
28 Дай примерен маршрут
До коментар #27 от "Турбо":
Къде ходиш до Гърция? Виждал ли си зарядна станция на живо?22:32 20.05.2024
29 Турбо
08:48 21.05.2024
30 Производството на
До коментар #5 от "Лунатик":
батериите за тъпия ти елктрокар "екологичен" са по-замърсяващи от колите с двг.Коментиран от #37
18:17 21.05.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 И кво показваш с тоя
До коментар #24 от "Става":
тъп клип,че от Сф до Солун може да стигне с едно зареждане ли,че те до там са 280 км,аз с моята евро 6+ ще отиде и ще се върна и пак ще отида и ще се върна до Перник без да зареждам. До Португалия или до Холандия да ама трябва да си вземеш отпуска от 1 месец за да отидеш и де се върнеш,а аз за 2 дена с нощувките ще ги мина тези километри като и разглеждам по маршрута,а ти ша бримчиш денонощно в този електрокар и ще спиш като чергар по бензиностанцийте докато зареждаш.На този етап тока е само за града и около него. За далечни дестинации само с ДВГ.Коментиран от #38
18:57 21.05.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Хем не гледаш внимателно,
До коментар #27 от "Турбо":
хем не четеш. На някои супермаркети Масутис има зарядни ама трябва да си провериш сам. Ама що ти е? По лесно ти е като шопа - Такова зверо нема!15:30 22.05.2024
35 Така е, много не пътувам
До коментар #27 от "Турбо":
из Гърция. Познай защо от първия път. Пожелавам ти поне наполовината да пропътуваш колкото аз из Гърция.15:35 22.05.2024
36 Като написа, че зареждаш 2ч. на магистра
До коментар #23 от "Можещ":
и разбрах колко разбираш от електрички. Вярно има доста карачи на автомобили дето не знаят точно как работи ДВГ. Да те питам - ти къде си зареждаш и как електричката? И защо според теб няма перспектива това возило? Трябва да взема да съхранявам подобни бисери. Голям смях ще пада след време като се публикуват.15:44 22.05.2024
37 Опорка
До коментар #30 от "Производството на":
Поредната опорка. Я кажи драги колко е еквивалента на замърсяване от горенето на ДВГ отнесен към живота и пробега на една батерия за електромобил?15:49 22.05.2024
38 Още един неразбрал
До коментар #32 от "И кво показваш с тоя":
Електричките се дозареждат при нормална употреба. Дозареждат се от 30% до 80% за 15-20 мин. Не се чака да се разреди батерията до 0% и тогава да се зарежда до 100%. Много малко си запознат с електричките, щом смяташ, че трябва цяла вечер да се зарежда на зарядна станция.Както писах и в други статии - много от тези които оплюват електричките даже не са се возили и веднъж в такава. За шофиране изобщо да не говорим.
Коментиран от #39
16:01 22.05.2024
39 Няма какво
До коментар #38 от "Още един неразбрал":
да разбираме…. още повече и не желаем…. до Солун с вашето влачене и не по-бавно каране съм с 1/4 резервоар…. нова семейна кола….20:18 22.05.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.