31 Март, 2024 12:09 6 136 32

BMW, Volkswagen и Renault се опитват да отменят забраната за ДВГ

  • двг-
  • ес-
  • забрана-
  • volkswagen-
  • renault-
  • bmw
BMW, Volkswagen и Renault се опитват да отменят забраната за ДВГ - 1

През последните дни ръководителите на BMW, Volkswagen и Renault се обявиха против целите на Европейския съюз за вредните емисии, твърдейки, че правилата за премахване на двигателите с вътрешно горене оказват твърде голям натиск върху индустрията, а от друга страна потребителите така или иначе не купуват достатъчно електрически автомобили.

Ще припомним, че целите на ЕС са да въведат пълна забрана за бензинови и дизелови автомобили през 2035 година и да наложат значителни глоби за автомобилните производители, ако не спазват сроковете.

Известно е, че през 2025 година ЕС ще изисква 25% намаление на емисиите от новите леки автомобили, продавани в Европа, в сравнение с позволените емисии от 2021 година. Неспазването на новите правила ще доведе до глоба за всяко регистрирано в ЕС превозно средство.

„Вярваме, че цялостният преглед на законодателството на ЕС по отношение на автомобилния парк с двигатели с вътрешно горене е от голямо значение “, каза изпълнителният директор на BMW.

Изпълнителният директор на Volkswagen Group също се изказа миналата седмица, че няма смисъл индустрията да плаща глоби, ако няма рамкови условия за продажби на електрически автомобили.

На свой ред главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео също призова служителите на ЕС да преразгледат стандартите за вредни емисии, като направи това в официално отворено писмо.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Юуп

    50 5 Отговор
    Да действат, що не забраниха корабите? Щот магнатите ще ги бият нали?

    Коментиран от #4, #7

  • 2 Механик

    23 2 Отговор
    Е, като как тая новина кореспондира с другата от по-рано? Там където ШКОДА се отказвала от Кодиак и вече минавала изцяло на електрокари?
    Само напомням, че ШКОДА е част от WAG (фолксваген-ауди грууп).

    Коментиран от #5

  • 3 Колю I

    31 4 Отговор
    Колите трябва да са практични, полезни и напълно достъпни, когато електрокарите станат такива с удоволствие ще ги карам

    Коментиран от #6

  • 4 Елементарно Уотсън

    12 43 Отговор

    До коментар #1 от "Юуп":

    Много е простичко. Ще дам един пример. До миналата година живеех в центъра и прозореца на спалнята ми беше на 3 метра от улицата . Оставяме шума на страна. Обаче , решаваш да отвориш да си проветриш стаята , а някой мил съсед е решил че си подгрява дизеляка на 3-4 метра от теб. В старите и тесни европейски градове това е много силно изразено. В София е поне само в центъра.
    Та, на въпроса ти за кораба. Да, ако корабите минават на метри от спалните им и тях ще искат да забранят. Елементарно е!

    Коментиран от #32

  • 5 Бен Тен

    14 2 Отговор

    До коментар #2 от "Механик":

    Много правилно наблюдение . И аз точно това си помислих. Смятай че едната от двете новини и фалшива. Или пък и двете новини са преувеличени, едната в едната крайност, а другата е преувеличена в другата крайност. Както обикновено истината е някъде посредата.
  • 6 Койчо

    12 8 Отговор

    До коментар #3 от "Колю I":

    Сложих ти плюсче, защото си много прав. Само права едно уточнение. Практични и удобни за Градовете са станали от доста време, но САМО за тези които имат паркомясто или гараж където нощно могат да зареждат удобно. Удобни за дълъг път ще отнеме още години докато станат готово станции за зареждане да има на 50-60 км.
    Относно достъпни , предполагам имаш предвид достъпни като цена, а това е нещо много относително.
    За един кола 40хил евро е достъпна, за друг 20хил евро. За трети пък нито едната , нито другата ,и ги чака на вторичния пазар. Факт е че милиони електромобили се продават всяка година , тоест за милиони хора са достъпни дори и в момента.
  • 7 гост

    6 15 Отговор

    До коментар #1 от "Юуп":

    А кой ти каза , че корабите ще са на петрол ?? Даже официално са подписали , че до 2050 ще се откажат НАПЪЛНО от изкопаеми горива !! Дори "дребната " фирма Маерск ВЕЧЕ има два кораба на амоняк и втечнен газ , като и двете са произведени с водород от електролиза на вода с ток от ВЕИ и е поръчала още 8 !! И си направи собствена фирма за производство на такива горива , като смята да продава и на други !!!
  • 8 гост

    22 8 Отговор
    Европейските производители продължават да се чудят как сами да си наденат въжето на шията и да останат в историята !! Вместо да видят , че изостават с поне 10 години от китайците и американците , те искат още 10 години да спят !!! И като се събудят да установят , че вече напълно безнадеждно са изтървали влака !! Ама нищо , дето викат хората каквото зло сам си направиш , цяло село не може да ти направи !!

    Коментиран от #17

  • 9 не че нещо

    16 3 Отговор
    Просто чиновниците им пълнят офшорки от забрани, но идват избори и ако не успеят да ги фалшифицират пак, ще го изритат. Какво стана с онази крадла в Германия? Ще и набият ли една вакса за здраве, или Русия спря вируса много рано?
  • 10 Армандо

    22 5 Отговор
    Ами за сведение няма как да караме електро автомобили защото няма достатъчно суровина самото производство на литий е доста замърсително и отделно рециклирани на батерията е нула отделно колите са тежки и носят повече гуми и спирачните системи са много по натоварени и производството на енергия е от атомни централи така че екологията малко куца за мен бензин газ си е супер
  • 11 Няма такава забрана

    19 7 Отговор
    Няма приета забрана за двигателите. Не заблуждавайте хората.

    Има норматив за вредните емисии.

    Производителите спиращи производството на двигатели са такива, които не могат да направят двигател отговарящ на нормите

    Рестрикциите ще се прилатат само за ново-произведените автомобили. А не за всички автомобили

    Коментиран от #12, #13

  • 12 гост

    8 13 Отговор

    До коментар #11 от "Няма такава забрана":

    За твое съжаление има и то за целия ЕС !! И тя е от 2035 година , когато напълно се забранява продажба на автомобили със ВСЯКАКВИ парникови емисии !! Което значи само електромобили с батерии или с горивни клетки на ЗЕЛЕН водород , което пък значи само на батерии , защото другите ще са в пъти по-скъпи и като цена и като разход , да не говорим , че станциите за зареждане ще се броят на пръсти ! А от 2050 изобщо никакви емисии от нищо не може да има в Европа , така че и бензиностанциите ще са забранени , за тия дето смятат по 30 години да търкалят кюмбета !

    Коментиран от #22, #24

  • 13 гост

    7 7 Отговор

    До коментар #11 от "Няма такава забрана":

    Всъщност тази забрана за Норвегия е още от следващата 2025 година и е почти сигурно , че Швеция , Финландия , Дания , Нидерландия и Белгия ще я последват още от 2030 !!

    Коментиран от #14, #15

  • 14 АналЛизатор

    12 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Норвежец,ти му мисли какво ще караш от догодина.Поздрави на Гретка.
  • 15 Живея в Норвегия.

    13 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Няма забрана. Не знам вие в българия от къде черпите тези фалшиви информации

    Коментиран от #18

  • 16 УдоМача

    14 2 Отговор
    ЕС си отива и след това всичко, което вече не е умряло ще почне лека полека да се връща към живот.
  • 17 Подкрепям

    3 14 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    И аз смятам, че всяко отлагане на бързото преминаване към електромобили означава подаряване на пазарен дял на Тесла и китайците. Както и да се опитват маркетолозите да манипулират общественото мнение, светът бавно но сигурно преминава на ток. Все пак маркетолозите на големите автомобилни концерни не лъжат. Продажбите на електромобили намаляват. Техните продажби, защото разчитат на отлагане на забраната на ДВГ и не си дават много зор да предложат адекватни модели. Модели които клиента би пожелал да си кипи.

    Коментиран от #19

  • 18 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #15 от "Живея в Норвегия.":

    Живееш дръжки !! И като отричаш очевидни факти си докарваш единствено присмех и съжаление !!
  • 19 гост

    7 8 Отговор

    До коментар #17 от "Подкрепям":

    И това не е вярно , намаляват продажбите на нефелните европейски модели , които по начало са правени да не надминат кюмбетата !! Защо не намаляват продажбите на Тесла и китайците ?? Може да са с по-малък ръст , но се УВЕЛИЧАВАТ всяка година !! И това е преди цените на двг и електрички да са се изравнили !! А след 2-3 години , когато това ще е факт и даже електромобилите ще са по-евтини ?? Дори европейците масово готвят модели електрички между 20 и 25 хиляди евро , което ще е по-евтино от малолитражките след 2 години !!

    Коментиран от #20

  • 20 Грета Тунберг

    7 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Мили,чакам те в замъка.
  • 21 Техно

    9 3 Отговор
    Започва се. Зелените нефелняци успяха да прилъжат акционерите че като треснат забраната и изръсят мангизи за реклама и на правителствено и на фирмено ниво, то няма как "стадото" да не клъвне ама - Ядец! "Стадото" им го набоде - отказваме да им купуваме боклуците наречени ел коли.
  • 22 Милкчо

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    И един мормот завива шоколада
  • 23 Европейските производители на автомобили

    0 7 Отговор
    Лежаха на стара слава. И японските също. Сега вече доста трудно да се конкурират с тесла и китайчетата.
    Опитват се да завъртят обратно колелото на историята ама няма да се получи. По добре да се интегрират с водещите производители на електрички и с това да си гарантират съществуването. Иначе са се отекли в канавката.
    В БГ няма досатъчно изградени зарядни станции и нови се появяват много по - бавно от необходимото. Няма и стимули да се премине по - бързо към електрички. Все още се презастрояват градски площи без да се мисли за паркинги, автомобили и инфраструктура. В покрайнините на градовете се стрият жилища и сгради без централна канализация - на парче. Строят се бизнес сгради на непосредствена близост до възлови пътища което прави разширяването им невъзможно. На магистрала Тракия има само няколко изградени зарядни станции. Все проблеми за решаване.
  • 24 Мнение

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Кое те кара да мислиш, че съвременните електрички са с нулеви емисии?!
    Щом такива като Ани Салич-Цацарова ти кажат нещо по овладените медии, то определено НЕ е задължително това нещо да е вярно!

    Имаш ли бегла представа колко земна маса се прехвърля от тежка дизелова минна техника, за да се добият елементите само на 1 литиево-йонна батерия?!
    А колко от тия батерии биват рециклирани в световен мащаб???

    Да твърдиш, че съвременните ел автомобили са бъдещето, щото не ги усещаш с носа си у вас като отвориш прозореца, е все едно да изгониш пикаещия до теб човек от басейна, а на негово място да докараш слонове, но в другия край на басейна!!!

    Всички тия електрификации и глупости се правят единствено да се премахне свободата на свободно придвижване на обикновените хора!
    Няма нищо екологично в съвременните ел автомобили!!!
    Да не говорим, че към момента световния енергиен микс се захранва основно от въглища, петрол и газ!
    Демек отивате на зарядна станция в долно нагорнище, зареждате си ел глупостта и си свиркате, че сте еко, а в следващия момент някой е изгорил определено количество въглища че да ви обезпечи тоя заряд!!!
    Но как да го обясниш това на слабоумния добитък овладян от тия същите, които притежават казионните медии?!
  • 25 Трифонов

    5 0 Отговор
    Ох айде стига сте писали тъпотии, че много смешни ставате. Напъването на европейските производители не е, защото не могат да правят електромобили. БМВ само инвестираха колосални суми през последните години именно, за да произвеждат колкото се може повече и по-добри електромобили. И в момента предлагат вероятно най-широката гама от електромобили от всички производители, предимно и главно от Тесла. Имате по поне два варианта на мощност почти във всеки клас, вкл. при SUV, че даже и при най-големите, както и напълно електрическа 7 серия отново с два варианта на мощност. И за разлика от Тесла, колите са качествени, с хубави материали направени и изобщо - топ. Проблемът им е обаче в това, че от 2035 година ЕС иска от тях да не произвеждат и да не продават никакви други коли. А анализите им сочат, че нито в момента, нито през 2035 година, протребителите ще искат да купуват толкова електромобили, колкото двг. И не са ок с това да си свият продажбите и печалбите със 70 %. Простичко е, като се замислиш. Няма как до сега да си бил БМВ, като печалби и дивиденти, а от утре да станеш Тесла... като печалби и дивиденти.

    Коментиран от #27

  • 26 Краси Марков

    3 0 Отговор
    "На свой ред главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео също призова служителите на ЕС да преразгледат стандартите за вредни емисии.."
    =====
    Стандартите за вредни емисии не се определят от "служителите в ЕС", а от политиците.
  • 27 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #25 от "Трифонов":

    Остана да обясниш що така , като са толкова качествени , хубави и разнообразни , продават пет пъти ПО-МАЛКО от Тесла при почти същите цени и разликата всяка година се увеличава , ххахахахахах !! Та кога викаш да чакаме най-продаван модел БМВ в света , от ВСИЧКИ модели ?? Щото Тесла го има и ще го има от 2 години и ще го има още и с други модели и още доста пъти , хахахахах !!

    Коментиран от #28

  • 28 Баща ти

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Джендърче колкото и да се пънеш,и да изцикляш очички,нищо няма да стане,ел.вибраторите ще си останат бутикова глупост,който се прецакал да ги купи да пие по една студена вода и тва е!!!

    Коментиран от #30

  • 29 факти и само истински

    2 0 Отговор
    човешката мисъл е измислила трамвая,тролейбусния транспорт на ток но не и на батерия както и ел.влакове но на електрически подсигурени трасета. производството на автомобили на ток не е с перспектива да се наложи в бъдеще над ДВГ .иска им се на тесла и другите производители да го сторят но не са коректни до край обясненията си за ползите и огромните еко проблеми ,които ще се създадат в краткосрочно бъдеще автомобилите с батерия няма да се наложат поради лошата си функционалност....нисък пробег с пълен заряд и многото време за до зареждане в auto motor sportchanel немците показаха с най- новата електрическа КИА /с анализ от тест пилота си Блох / да до зареди с 18% батерията си отнема 22 минути направо страхотно ако бързате и знаете по дестинацията къде точно можете да до заредите евентуално! производителите не обясняват какво може да се случи в гаража ви при презареждане ,както и при пълен разряд по време на движение. и къде и какво ще се случва с повредените и стари батерии нищо не се говори за екологичният проблем ,които ще създадат ...дори за батерията на телефона има специални инструкции за 3.8V!!! и къде и как да се изхвърли....
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Мнение

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Елементарно Уотсън":

    Уотсъне, Уотсъне, заради такива като теб България е на това дередже!
    Не ти пречи когато гигантските кораби бълват количества вредни емисии, равняващи се на годишен пробег от квартал леки автомобили, обаче ти пречи когато бедния народец си кара старите автомобили, дето припушвали?!

    В тази връзка влез в плувен басейн, където е забранено уринирането и вкарай слон, който да се облекчи някъде в краищата, ефектът ще е същия!

    Крайно време е народите по света да се питат за важните промени, а не трилионерите, които мислят как да сложат още 0-ли на богатствата си, да дават наклон на милиарди хора по света!
    Притежаването на кинти над определена сума от едно лице, трябва да бъде забранено, понеже почват да се мислят за нещо повече от прах във времето!