Експерименталният Mercedes-Benz EQXX показа свръхниска консумация на енергия. С едно зареждане на батерията той пътува от Рияд до Дубай - това са 1010 километра. Нещо повече, накрая е останала енергия за още 309 километра. Маршрутът минава по градски улици и магистрали, а навън по това време температурата е +34 градуса по Целзий. Средният разход на енергия е рекордните 7.4 киловатчаса на 100 километра, което съответства на 0.83 литра на "сто" за автомобили с ДВГ.
Стартът на рекордното пътуване бе даден в Рияд, столицата на Саудитска Арабия. И експерименталната електрическа кола завърши в Дубай, до наскоро открития Mercedes-Benz Brand Center. Разстоянието между тези две точки е 1010 километра. Въпреки това, в края на пътуването, EQXX все още имаше 309 километра оставащ заряд. Разходът на енергия, както вече споменахме, е не по-малко впечатляващ - 7.4 киловатчаса на 100 километра. За сравнение, Ford Mustang Mach-E влезе в Книгата на рекордите на Гинес с 9.5 киловатчаса разход.
Екипът на Mercedes прави маршрута по улиците на града и пустинята, където жегата е традиционна за Арабския полуостров: +34 градуса. Тези условия бяха идеални за тестване на работата на термопомпата, системата за термично управление на пасивната батерия и 117 слънчеви клетки, вградени в покрива EQXX. Те зареждат компактна литиево-желязо-фосфатна батерия, към която са свързани спомагателни консуматори – от осветление до климатична и медийна системи. По време на пътуването слънчевият покрив осигури 1.8 киловатчаса електричество, добавяйки около 24 километра към общия пробег.
Също така една от целите на експеримента беше да се съберат данни за влиянието на интензивността на вятъра и слънчевата радиация върху ефективността. EQXX разполага дори със специален интелигентен асистент, който на база информация за посоката на вятъра и силата му помага на водача да избере оптималната скорост. Средната скорост на колата, като се вземе предвид спирането за смяна на водача, е 68.7 километра в час, максималната е 140 километра в час. Параметрите на електрическия тракт на прототипа са следните: капацитетът на 900-волтовата батерия е малко под 100 киловатчаса, мощността на електродвигателя е 180 киловата или 245 конски сили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Гуй
10:30 18.03.2024
2 Баш Батка
Коментиран от #6
10:31 18.03.2024
3 Спутник
Коментиран от #16
11:02 18.03.2024
4 оня с коня
Коментиран от #14
11:05 18.03.2024
5 незнайко
Коментиран от #9, #10
11:36 18.03.2024
6 Не можеш и да лъжеш даже качествено
До коментар #2 от "Баш Батка":
Енергията на познат е 3 лв и 80 ст. за 100 километра. За 20 лева заредени кара почти 2 седмици с прекъсвания по ден два. 20 лева течно гориво ги издухваш за 2-3 дена насам-натам в София и то, ако не нацелиш задръствания.Коментиран от #7, #8
11:40 18.03.2024
7 Гост
До коментар #6 от "Не можеш и да лъжеш даже качествено":
С 40 км/ч може и повече от 1000 км.Коментиран от #20
11:43 18.03.2024
8 Гост
До коментар #6 от "Не можеш и да лъжеш даже качествено":
Адреналинката - електричка все зарежда на нощна в гаража,а кара на нафта.Я сметни на бърза зарядна по 1 евро/квтч да видим резултата.Коментиран от #11
11:46 18.03.2024
9 Имат скоростни режими
До коментар #5 от "незнайко":
Няма нужда от механино разделяне, след като могат да ограничат тока по електрически път чрез софтуер и други методи на регулация. Механичната кутия ще помогне закратко при потегляне и толкова, а потеглянията са по няколко на дълъг път. Далеч по-ефективно е да се следи и ограничава тока за да се намали консумацията. Още един довод да няма скоростна кутия е рекуперацията. Как ще се осъществява като си на някоя случайна предавка?11:49 18.03.2024
10 Гост
До коментар #5 от "незнайко":
Скоростната кутия се използва, за да се въведе ДВГ в оптималната му зона на работа. При електрическите превозни средства тази зона е почти хомогенна през всичката зона на работа на електромотора и добавянето на скоростна кутия само би вкарала неефективнос чрез механични загуби и увеличено тегло.11:53 18.03.2024
11 Ти му казваш "качи се"
До коментар #8 от "Гост":
Той ти вика "няма да слезна!". Каква нафта, какви 5 лева? Зарежда когато се прибира - денем, нощем няма особено значение. Не я оставя изцедена.12:07 18.03.2024
12 А в Сибир колко ?
Представете си обилен снеговалеж, който е "изненадал" за пореден път нашите пътно подържащи фирми и около -7, -8 градуса в задръстване с часове. Накрая вървят едни с генератори и "раздават" ток ! :))
Коментиран от #17
12:27 18.03.2024
13 А автовоза
12:38 18.03.2024
14 истина ти казвам
До коментар #4 от "оня с коня":
🤣🤣🤣🤣🤣Да вземем във предвид че и от 1-ви юли ни хвърлят на електромародерите! Същата работа беше и със отоплението на пелети че видите ли било еко а всички други еко престъпници.Цена на дървесни пелети 900лв.,консумация за еднофамилна къща от 90 квадрата 2-а тона! Добре ли е а? Гъци,гъци,гъци! После климатиците били еко! И пак гъци, гъци, гъци! Ама що ми се ще че чак сега ше си е...... м......! Нема на къде повече!13:00 18.03.2024
15 Смешно
14:01 18.03.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 гост
До коментар #12 от "А в Сибир колко ?":
Минус 34 градуса освен в Сибир и Аляска на друго място отдавна няма и няма да има , особено пък в България !! А във въпросната Аляска живеят има няма половин милион души , а в Сибир даже не ми пука колко са , те даже не са и хора , а нещо само подобно на такива !! Така че изобщо няма значение какво ще минава там , това и така и иначе е територия за прокажени , дето трябва да са изолирани от всякакви нормални хора !!Коментиран от #19
15:21 18.03.2024
18 Без да съм ходил там
19:26 18.03.2024
19 Гост
До коментар #17 от "гост":
тРесльо... и все пак говорим за крайно не-сериен прототип с неприложима в практиката аеродинамика и в крайна сметка "постижение" на една нормална "печка" на 20+ години, а вие се радвате... "евала"!!!13:09 19.03.2024
20 ПоКУРко
До коментар #7 от "Гост":
Обаче ако слязат и го бутат, тогава пробега се увеличава в пъти нали?!?13:10 19.03.2024
21 Путин гол до кръста на кон
10:31 23.03.2024