18 Март, 2024 10:21 3 553 21

Електрически Mercedes измина повече от 1000 км с едно зареждане

  • mercedes-benz-
  • vision eqxx-
  • рекорд

Прототипът Vision EQXX завърши третия си тестови цикъл

Електрически Mercedes измина повече от 1000 км с едно зареждане - 1

Експерименталният Mercedes-Benz EQXX показа свръхниска консумация на енергия. С едно зареждане на батерията той пътува от Рияд до Дубай - това са 1010 километра. Нещо повече, накрая е останала енергия за още 309 километра. Маршрутът минава по градски улици и магистрали, а навън по това време температурата е +34 градуса по Целзий. Средният разход на енергия е рекордните 7.4 киловатчаса на 100 километра, което съответства на 0.83 литра на "сто" за автомобили с ДВГ.

Стартът на рекордното пътуване бе даден в Рияд, столицата на Саудитска Арабия. И експерименталната електрическа кола завърши в Дубай, до наскоро открития Mercedes-Benz Brand Center. Разстоянието между тези две точки е 1010 километра. Въпреки това, в края на пътуването, EQXX все още имаше 309 километра оставащ заряд. Разходът на енергия, както вече споменахме, е не по-малко впечатляващ - 7.4 киловатчаса на 100 километра. За сравнение, Ford Mustang Mach-E влезе в Книгата на рекордите на Гинес с 9.5 киловатчаса разход.

Електрически Mercedes измина повече от 1000 км с едно зареждане

Екипът на Mercedes прави маршрута по улиците на града и пустинята, където жегата е традиционна за Арабския полуостров: +34 градуса. Тези условия бяха идеални за тестване на работата на термопомпата, системата за термично управление на пасивната батерия и 117 слънчеви клетки, вградени в покрива EQXX. Те зареждат компактна литиево-желязо-фосфатна батерия, към която са свързани спомагателни консуматори – от осветление до климатична и медийна системи. По време на пътуването слънчевият покрив осигури 1.8 киловатчаса електричество, добавяйки около 24 километра към общия пробег.

Също така една от целите на експеримента беше да се съберат данни за влиянието на интензивността на вятъра и слънчевата радиация върху ефективността. EQXX разполага дори със специален интелигентен асистент, който на база информация за посоката на вятъра и силата му помага на водача да избере оптималната скорост. Средната скорост на колата, като се вземе предвид спирането за смяна на водача, е 68.7 километра в час, максималната е 140 километра в час. Параметрите на електрическия тракт на прототипа са следните: капацитетът на 900-волтовата батерия е малко под 100 киловатчаса, мощността на електродвигателя е 180 киловата или 245 конски сили.

Електрически Mercedes измина повече от 1000 км с едно зареждане


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Гуй

    4 10 Отговор
    И един мармот ......
  • 2 Баш Батка

    10 10 Отговор
    Това при лабораторни условия. Реално 400-500км ако не е много студено. Цената при зареждане на електрически е все едно за зареждам по 6лв литъра гориво на "бързите" станции.

    Коментиран от #6

  • 3 Спутник

    9 7 Отговор
    Ще повярвам, ако измине 1000 км в Якутия. Там е само от -30 до -50 градуса по Целзий.

    Коментиран от #16

  • 4 оня с коня

    9 8 Отговор
    Интересно как са избрали Дестинация за теста около дубай ,а не в Канада примерно през зимата...Съвсем личният ми въпрос обаче е:За какво ми са тия 1000 и кусур Километри без Зареждане,след като ще ме е срам да се появя по Улиците с това грозното нещо?

    Коментиран от #14

  • 5 незнайко

    5 2 Отговор
    Колко са хитри от Рияд до Дубай - това са 1010 километра равна пустош при много добра температура за батериите ! Допълнителен спойлер за аеродинамика а от какво е сглобено купето не се казва . Сигурно има и специални гуми за случая. Панела е захранвал музиката и термопомпата защото има БОЛ слънце . При такива пътища каквито знаем, че има там скорост от 70 км/ч. е смешна . В БЪЛГАРИЯ всеки шофьор се движи с такава средна скорост по нашите пътища а те не са толкова добри .Обаче формата на автомобила наистина е добра . Във всяка статия за електромобил питам - защо не слагат скоростни кутии ? Факта, че всичкия въртящ момент на електродвигателите е от О оборота го знаем ! НО КАКЪВ ТОК изисква това не се казва а там е разковничето . Сматате ли, че при пълна мощност при потегляне тока е същия след достигане на примерно 100 км/ч. ? Не е енднакъв, но могат да го компенсират със скоростна кутия и това ще го НАПРАВЯТ и те го знаят !!!

    Коментиран от #9, #10

  • 6 Не можеш и да лъжеш даже качествено

    2 8 Отговор

    До коментар #2 от "Баш Батка":

    Енергията на познат е 3 лв и 80 ст. за 100 километра. За 20 лева заредени кара почти 2 седмици с прекъсвания по ден два. 20 лева течно гориво ги издухваш за 2-3 дена насам-натам в София и то, ако не нацелиш задръствания.

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Не можеш и да лъжеш даже качествено":

    С 40 км/ч може и повече от 1000 км.

    Коментиран от #20

  • 8 Гост

    6 5 Отговор

    До коментар #6 от "Не можеш и да лъжеш даже качествено":

    Адреналинката - електричка все зарежда на нощна в гаража,а кара на нафта.Я сметни на бърза зарядна по 1 евро/квтч да видим резултата.

    Коментиран от #11

  • 9 Имат скоростни режими

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Няма нужда от механино разделяне, след като могат да ограничат тока по електрически път чрез софтуер и други методи на регулация. Механичната кутия ще помогне закратко при потегляне и толкова, а потеглянията са по няколко на дълъг път. Далеч по-ефективно е да се следи и ограничава тока за да се намали консумацията. Още един довод да няма скоростна кутия е рекуперацията. Как ще се осъществява като си на някоя случайна предавка?
  • 10 Гост

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Скоростната кутия се използва, за да се въведе ДВГ в оптималната му зона на работа. При електрическите превозни средства тази зона е почти хомогенна през всичката зона на работа на електромотора и добавянето на скоростна кутия само би вкарала неефективнос чрез механични загуби и увеличено тегло.
  • 11 Ти му казваш "качи се"

    1 5 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Той ти вика "няма да слезна!". Каква нафта, какви 5 лева? Зарежда когато се прибира - денем, нощем няма особено значение. Не я оставя изцедена.
  • 12 А в Сибир колко ?

    4 4 Отговор
    При +34 градуса - да ! Ама при -34 колко ще измине ?
    Представете си обилен снеговалеж, който е "изненадал" за пореден път нашите пътно подържащи фирми и около -7, -8 градуса в задръстване с часове. Накрая вървят едни с генератори и "раздават" ток ! :))

    Коментиран от #17

  • 13 А автовоза

    3 5 Отговор
    който е превозвал неугледния миксер колко нафта е изгорял?
  • 14 истина ти казвам

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "оня с коня":

    🤣🤣🤣🤣🤣Да вземем във предвид че и от 1-ви юли ни хвърлят на електромародерите! Същата работа беше и със отоплението на пелети че видите ли било еко а всички други еко престъпници.Цена на дървесни пелети 900лв.,консумация за еднофамилна къща от 90 квадрата 2-а тона! Добре ли е а? Гъци,гъци,гъци! После климатиците били еко! И пак гъци, гъци, гъци! Ама що ми се ще че чак сега ше си е...... м......! Нема на къде повече!
  • 15 Смешно

    3 3 Отговор
    Най-грозната кола която съм виждал.Пробегът не е от значение при такъв дизайн.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "А в Сибир колко ?":

    Минус 34 градуса освен в Сибир и Аляска на друго място отдавна няма и няма да има , особено пък в България !! А във въпросната Аляска живеят има няма половин милион души , а в Сибир даже не ми пука колко са , те даже не са и хора , а нещо само подобно на такива !! Така че изобщо няма значение какво ще минава там , това и така и иначе е територия за прокажени , дето трябва да са изолирани от всякакви нормални хора !!

    Коментиран от #19

  • 18 Без да съм ходил там

    5 1 Отговор
    проверих по картата. Риад е почти в центъра н Саудитска Арабия, а пътят до океана е дълъг и почти прав. Столицата се намира на някаква висичина, а пътят накрая е на морското равнище. Ще излезеш прав, че са намерили дълго и право нанадолнище и качествен асфалт. Риад е на 650м надморска височина която постоянно намалява докато се стигне до град Дамам на брега на Персийския залив (0м. надморска височина). Възможно е да е тръгнал и от град Мизаил, югозападно от Риад на 870м. н.в.
  • 19 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    тРесльо... и все пак говорим за крайно не-сериен прототип с неприложима в практиката аеродинамика и в крайна сметка "постижение" на една нормална "печка" на 20+ години, а вие се радвате... "евала"!!!
  • 20 ПоКУРко

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Обаче ако слязат и го бутат, тогава пробега се увеличава в пъти нали?!?
  • 21 Путин гол до кръста на кон

    0 0 Отговор
    Нищо не може да се сравни с моя Москвич и моята Лада!