26 Март, 2024 10:29 2 854 17

Кои електромобили се зареждат най-добре по време на шофиране?

  • рекуперация-
  • електромобили-
  • спиране-
  • енергия

Германски специалсити откриха огромна разлика в количеството енергия, възстановена от различните електрически превозни средства по време на спиране

Кои електромобили се зареждат най-добре по време на шофиране? - 1

Необходими са много усилия, за да се спре тежка електрическа кола, въпреки че за разлика от автомобилите с ДВГ, електрическите коли могат поне да възстановят част от тази енергия, за да я използват по-късно. Но колко точно енергия възстановяват?

Германският ADAC тества три различни електромобила, които на практика представляват бюджетния, средния и луксозния сегмент на пазара на електромобили, и установи, че докато най-добрият EV може при спускане да възстанови до 50 процента от енергията, изразходвана за същото изкачване на 100 км пътуване, то други електромобили могат да върнат не повече от 35 процента.

BMW i7 взе най-високите отличия в този случай, възстановявайки 26.27kWh по спускащ се баварски планински път, докато евтиният Spring на Dacia връща само 7.05kWh. Tesla Model Y е под 40 процента рекуперация към батерията - 17.6 kWh.

Кои електромобили се зареждат най-добре по време на шофиране?

Победата на BMW се дължи не само на по-модерните електрически двигатели, но и на факта, че електрическият седан е много по-тежък от другите модели, което означава, че генерира повече енергия при забавяне. За сравнение, румънският електрически автомобил тежи само 1 180 кг, докато Tesla тежи 2 186 кг, а електрическият седан на BMW тежи 2 830 кг.

Струва си да се отбележи, че екстремните изкачвания и спускания, изпитани по време на този планински тест, не отразяват средния тип шофиране, на който са подложени повечето електромобили, така че ADAC подготвя и лабораторни тестове на 19 различни електромобила, за да види как се справят при условията на WLTP цикъл.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сглобкаджия

    22 6 Отговор
    Изследвали са германците и BMW естествено най-добре.
    Ако изследват румънците, Дачията ще е първа.
    Ако изследва Ганьо Балкански, ще отиде да попита в посолствоТо първо кое за тях е удобното

    Коментиран от #2, #3, #12, #17

  • 2 Голямо изследване

    20 3 Отговор

    До коментар #1 от "Сглобкаджия":

    Открили горките че законите на Нютон важат и колкото по-тежка е ябълката толкова по-силно ще те удари по главата, като падне от дървото.

    Коментиран от #10

  • 3 Стъкмистика

    15 3 Отговор

    До коментар #1 от "Сглобкаджия":

    Печели, който е платил. На практика печелившия в случая е dacia spring. Никой не се интересува колко енергия е върнал, а с колко енергия ще премине прохода. Тогава дачията е без апелационен победител с разход 9,65 kWh/100км комбиниран разход за изкачване и спускане. BMW е на последното място с почти двоен разход за същия маршрут 16,54kWh/100км
  • 4 Пампурий

    10 2 Отговор
    Веднага възниква ? са колко са израсходвали за да качат баира ??
  • 5 Елементарно Уотсън

    13 3 Отговор
    Най добре се зареждат тия които имат дизелов агрегат в багажника1
  • 6 име

    6 3 Отговор
    Преди 4-5 години имаше новина за един електрически мотоциклет, който освен батерия, имаше и кондензатори, които се зареждат много по-бързо от батериите и така мотоциклета усвояваше много по-голяма част от регенерираната енергия при спиране. Това е особено полезно за спирания в градски условия, където времето за спиране е кратко. В случая с дългите спускания има достатъчно време да се захранва нахраво батерията. Но ми е странно защо тикой автопроизводител не въвежда такива кондензатори при хибридите или пълните ел. таралясници.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Де6илизъм

    6 3 Отговор
    Не трябва специално изследване за да разбереш че по големия агрегат връща повече ток
  • 9 Къпан пор

    10 2 Отговор
    Най добре се зареждат автомобилите с ДВГ, за 2-3 минути пълниш резервоар и караш 1000 км.
  • 10 Къпан пор

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Голямо изследване":

    Законите на Нютон важат и при изкачването на наклона.По тежкия електромобил ще изхарчи повече.

    Коментиран от #11

  • 11 Нютон

    7 2 Отговор

    До коментар #10 от "Къпан пор":

    Нали и това са "открили" в изследването. По-тежкият автомобил харчи повече нагоре и напълно логично връща повече в батерията надолу.
  • 12 Сектант

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Сглобкаджия":

    Не знам кой как ги е "изследвал". От личен опит Spring-a от Велико Търново до Пловдив изкава без презареждане, даже на спускането преди Нова Загора батерията започна да се пълни. По този маршрут Дачията изкара 210 км и имаше оставащи 12-13% батерия, при положение че по каталог й дават 230 км.

    Коментиран от #15

  • 13 Гост

    1 2 Отговор
    Щом тежи повече при спускането, не тежи ли повече и при изкачването? Къде ви е логиката?

    Коментиран от #14

  • 14 Логика има, липсват знания

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Както и четене с разбиране. Прочети коментар 11. В статията се говори единствено за енергията при спускане. Никъде не е казано че на качване не харчи повече даже. Даже са си го написали в прав текст.

    При изкачване харчи 56,34kWh на 100 км.


    Ако баничарката на турбо се нуждае от допълнителни 4 kWh за изкачване на Шипка с общо тегло два тона, то bmw-то с тегло 3 т ще се нуждае от допълнителни 6 kWh . Точно същата енергия ще бъде върната и при спускане. Точно същите 6 kWh според закона за запазване на енергията.

    Коментиран от #16

  • 15 Я кажи как изкачи

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Сектант":

    и слезе от Шипка или Хаинбоаз, остави го спускането към Нова Загора.
  • 16 Забравяш за силите

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Логика има, липсват знания":

    на съпротизление които са винаги обратни на посоката на движение. Не е посочена денивелацията на 100км., може да е 100м, може и 1000м. и резултатите ще са напълно различни. При изкачване енергия се губи във вътрешното съпротивление на батерията, инвертора, диференциала, електромотора. При спускане е същото само дето електромотора се е превърнал в генератор. Всички тези възли имат висок КПД, но под 100%. Умножени един по друг и на квадрат дават (35 -50)% като сме добавили и невъзвратимите загуби от триенето във въздуха и това на гумите.
  • 17 димо

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Сглобкаджия":

    Браво ! Великолепно казано така е .