10 Юни, 2024 09:24, обновена 11 Юни, 2024 12:05 28 969 105

Германия се "дави" в непродадени електрически автомобили

  • електромобили-
  • субсидии-
  • германия-
  • продажби
Германия се "дави" в непродадени електрически автомобили - 1

В Германия повече от 100 000 електрически коли, които не са намерили купувачи, са се натрупали в складовете на автомобилните производители и дилъри. Основните причини за това явление са намаляването на търсенето, прекратяването на държавните субсидии и започналото активно подпомагане на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Тези електромобили са паркирани във фабрики, представителства и пристанища. Неочакваният край на държавните субсидии за закупуване на електрически автомобили в края на миналата година доведе до рязък спад в продажбите им. Временните отстъпки, предлагани от производителите, не дадоха желания резултат поради несигурността на пазара, а и принципно германците предпочитат коли с ДВГ и по-конкретно - дизелови.

Положението беше частично спасено от експортни доставки, но и това не помогна да се разреши проблемът. През май 2024 година Германия е изнесла 786 000 електрически превозни средства, което е с 58% повече от предходната година. Основни пазари са Нидерландия, Великобритания и Белгия.

Въпреки това, според експерта Вернер Оле, „износът не може да реши всички проблеми. Производството на автомобили, които впоследствие трябва да се съхраняват някъде е скъпо и може да се компенсира само със сериозни отстъпки. Но тогава има риск сметките на автопроизводителите да не излезнат и те да започнат да продават на загуба."

Европейските производители на автомобили закъсняха с разработването на електрически превозни средства, изостанаха в технологиите и софтуера. В резултат на това техните EV модели се трупат в складовете поради високите цени, докато китайските компании бързо превземат пазара с по-достъпни и технологично по-напреднали модели.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 128 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ролан

    183 7 Отговор
    Се дави в собствената си глупост!
  • 2 Жокера

    209 20 Отговор
    Това е само върха на айсберга, скоро и имотите ще се сгромолясат и всичко ще си дойде по местата
  • 3 Селянин бръсне се с мотика

    127 9 Отговор
    За нов електрокар тук давам до 5-6 хилки.

    Коментиран от #104

  • 4 БАЙ И ШОЛЦ

    113 5 Отговор
    ВОЗЕТЕ СЕ НА БАТЕРИИИ
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Самата истина

    100 10 Отговор
    Европейските производители на автомобили закъсняха с разработването на електрически превозни средства, изостанаха в технологиите и софтуера. В резултат на това техните EV модели се трупат в складовете поради високите цени, докато китайските компании бързо превземат пазара с по-достъпни и технологично по-напреднали модели.
  • 7 Пимпарев

    91 7 Отговор
    Коментарите под този форум да бяхте прочели,нямаше такава вопиюща глупост да сътворите. Освен сега направо да забраните всички ДВГ та белким си пласирате боклука.
  • 8 Гориил

    170 33 Отговор
    Германия направи стратегическа грешка, като се съгласи да унищожи Северен поток. Омразата към Русия е заглушила гласа на разума.
  • 9 Пилот на Ферари

    172 6 Отговор
    Ами да ги направят по 10 000€ и ще тръгне пазара . Те и без това не струват повече .

    Коментиран от #16

  • 10 гожвя

    110 6 Отговор
    Може да започвате, да си ги чукате в главата сега.
  • 11 Гориил

    151 9 Отговор
    Това е исторически провал.Светът видя безмозъчна Германия.
  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    64 4 Отговор
    Някой знае ли къде ТЕСЛЬО 🤔❓❗

    Коментиран от #27, #65

  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    63 4 Отговор
    Да ни обЯсни Светлото бъдеЩЕ на Ел.ките 🤔❕
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Ония с Фордо

    87 8 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    И без пари да ти ги дават пак нямаш сметка поради липсата на зарядна инфраструктура , малък и несигурен пробег с едно зареждане и липса на енергийни мощности които ще поддържат зарядите станции !
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 факуса

    59 8 Отговор
    ами субсидират сега осрайна,по важна е от климата,там го пречистват бомбено
  • 20 ежко

    84 6 Отговор
    Лесна работа -задължавате със закон да купят 1-2 коли първо тези дето са гласували безумните зелени тъпотии, после тези дето са ги подкрепяли - и на тях по 1 кола, Грета Тумбак, за нея поне 5 броя.Да им отънеят джобовете.Само ме съмнява, като знам,че са един файтон кресливи фанатища,дали може да се пласира всичкия боклук!
  • 21 факуса

    73 1 Отговор

    До коментар #18 от "С какво си прекалил?":

    ами пише,че не се рециклират панелите а и огромните перки също а са с малък срок,ама ние ще ги трупаме демократично у нас,щот сме демократи и тез от ес ще приемем,щот да им е чисто на великите длъжници,сега и ядреното гориво ще си държим демократично

    Коментиран от #22, #94

  • 22 Къде го пише това

    10 29 Отговор

    До коментар #21 от "факуса":

    Аз пък скоро четох, че има недостиг на алуминий и търсят нови източници за суровина за рециклирането му. 90% от материалите на фотоволтаиците са стъкло и алуминий, които се рециклират почти на 100%.

    Откъде дойде флуорида в изказването?

    Коментиран от #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Госあ

    65 3 Отговор

    До коментар #22 от "Къде го пише това":

    Освен процесите на кристализация на силикона в който 80% от суровия силикон се губи, панели съдържат - кадмиев телурид, меден иридиев селенид, кадмиево-галиев диселенид, меден индиево-галиев диселенид, хексафлуороетан (в големи количества), поливинилфлуорид и силиконов тетрахлорид. Всички тези са канцерогенни и токсични.

    Коментиран от #26, #28, #72

  • 25 Така е

    31 6 Отговор

    До коментар #23 от "Електричките":

    Ето ти едно градско 1000 км за 10 часа с евтин китайски електромобил. Както виждаш се справя по-добре от доста по-скъпите немски електромобили

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Гост

    22 2 Отговор

    До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Плаче в килера,не му се сбъднаха прогнозите.
  • 28 Факти

    12 7 Отговор

    До коментар #24 от "Госあ":

    В рамките на пет години до края на 2026 г. светът ще добави 22 милиона тона годишен капацитет от алуминий, произведен от скрап, изчислява Хорхе Васкес, управляващ директор на индустриалния консултант Harbour Aluminium. Само в Китай проектите за разширяване ще добавят около 15 милиона тона нов вторичен капацитет през този период.

    „Скрапът е новата алуминиева руда“, изтъква Васкес по време на най-голямата алуминиева конференция в Северна Америка.

    Рециклирането на алуминий е не само по-евтино, но също така е много по-малко енергоемко от първичното производство. Основните предизвикателства тук са да се подобри ефективността на събирането и преработката на скрап.

    Коментиран от #63

  • 29 Гост

    34 0 Отговор

    До коментар #17 от "Е какво да кажеш":

    Това е верно,но само за няколко часа през деня.

    Коментиран от #31

  • 30 Госあ

    36 2 Отговор

    До коментар #26 от "Я пак":

    Глей са, питаш ме отговарям 💁 освен смешното им КПД и невъзможното пълно рециклиране са фраш с токсични съединения. Както писах, поставянето им в големи пустинни региони за захранване на разпокъсани села е донякъде оправдано. Но както писах, особености на географията на Китай

    Коментиран от #33, #34

  • 31 Така е

    8 20 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Това е вярно за 100% от работното време от 8:00 до 17 плюс още няколко часа допълнително. През нощта всяко дете знае, че слънцето не пече.

    Автомобилите така или иначе основно се зареждат през деня, така че е достатъчно слънцето да осигурява ток за транспорта и промишлеността А за АЕЦ да остане за осветлението през нощта. Достатъчен е за тази цел. Като не е достатъчен ПАВЕЦ помага.

    Коментиран от #35, #37

  • 32 тъй шъй

    35 3 Отговор
    Чудесни времена ще дойдат след няколко месеца за купувачите на двг, когато тези застоялите ще ги пуснат с намаления. Те пак трудно ще се продават, но ще окажат влияние на бензинови и хибриди и техните цени ще паднат до нива отпреди 2-3 години.
  • 33 Села в Китай

    5 21 Отговор

    До коментар #30 от "Госあ":

    И промишлеността в България. Кое е по-доброто? Китай имат да ни гонят, докато достигнат България поне в тази област. Както и в зарядната инфраструктура от която сме изградили 7 пъти повече от необходимото и на практика има излишни бързи зарядни пръснати из цяла България

    Коментиран от #38

  • 34 Тъкмо си почнал

    13 7 Отговор

    До коментар #30 от "Госあ":

    Разкажи откъде идва в почвата флуоритът циан калият и за останалите отрови за които говориш при нормална експлоатация на фотоволтаиците върху плодородна земя?
  • 35 Гост

    26 1 Отговор

    До коментар #31 от "Така е":

    Тц, не позна.Автомобилите се карат през деня,излез нощес и брой.

    Коментиран от #40

  • 36 Гост

    30 1 Отговор
    А нашият визионер Теслю предвиждаше Тесла да произвеждат по 20 млн годишно.Тази година 2024,Тесла ще се надяват да достигнат 2та милиона Тесли от 2023 г.Ръста от 50% всяка година се оказа мираж.
  • 37 Къпан пор

    32 1 Отговор

    До коментар #31 от "Така е":

    Досега опорката ти беше електромобилите се зареждат ефтино на нощна в гаража.Сега обърна палачинката и взе да зареждаш през деня.

    Коментиран от #39

  • 38 Госあ

    34 1 Отговор

    До коментар #33 от "Села в Китай":

    С тия неща, можеш да си топлиш вода за къпане, да включиш един хладилник и четири лампи. Каква промишленост, какви 5 лв ? 😂
  • 39 Госあ

    37 1 Отговор

    До коментар #37 от "Къпан пор":

    В Китай 😅 е забранено в дома си (независимо гараж или мазе) да зареждаш дори батерия за електрически скутер ! И има защо. Палят се като факли и изгаря и дома и хората 💁 Това със зареждането у гаража е за самоубийци и ако държавата не вземе мерси, значи не мисли за гражданите

    Коментиран от #45

  • 40 Така де

    3 13 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Автомобилите се карат и зареждат през деня. Или ти го караш през деня и си навиваш часовника в полунощ да отскочиш до бензиностанцията да напълниш резервоара?

    Коментиран от #41

  • 41 Тревя

    12 1 Отговор

    До коментар #40 от "Така де":

    Митьо, има лека разлика в зареждането на ДВГ и ел. Последно ще ги зареждаме за 5 секунди докато включим щепсела вечер като се приберем вкъщи, или ще зареждаме през деня докато е слънчево на зарядните на всяко паркомясто? Тия дето денем се движат освен да зареждат само уикенда и колкото изкарат в понеделник.

    Коментиран от #48, #49

  • 42 Реално

    3 26 Отговор
    Човек иска кола на ток СЛЕД като се качи на нещо 300+ коня и 80-100 кВтч и не иска да се връща обратно. Обаче не можеш да го престрашиш с китаец. Требва нещо немско, на което му има доверие или някое DUAL MOTORче на Tesla да му скъса веждите на 100-200 и да затрепери ;) Ръце потни, гащи пълни

    Коментиран от #58

  • 43 ИЗВИНЕТЕ 💵

    8 8 Отговор
    Тежат ми едни $ в багажника и се чудя къде да ги разтоваря..

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 ПЕНКО

    11 2 Отговор
    ТАПАНАРИКУС ДЖЪРМАНИКУС --- В РУСИЯ МОЖЕХТЕ ДА ГИ ПРОДАДЕТЕ , НО ПОНЕ ОПРЕДЕЛЕТЕ РАЗЛИЧНИ ЦЕНИ - ЗА РАЗЛИЧНИТЕ РЕГИОНИ ---ЗА БЪЛГАРИЯ -- 15- 25 ХИЛЯДИ ЕВРО !!!!!!!!!
  • 48 И трите дядо попе и трите

    3 13 Отговор

    До коментар #41 от "Тревя":

    Нали го знаеш онзи виц. Защо трябва да се лишаваш от някое от зарежданията? Зареждаш през нощта за 10 секунди, след това спираш за десетина минути една бърза зарядна станция за да стигнеш до работното място на 6 700 км, там зареждаш за още 10 секунди на служебния паркинг и се прибираш По живо по здраво в къщи с още 10 минути но зареждане по пътя и си изпълнил трите условия да минеш над 1000 км дневно както обикновено шофирате. Последно шофираш или работиш през деня?


    Защото за разлика от вас средностатистическият шофьор минава под 1 000 км на месец за да ходи на работа и е достатъчно да зарежда само през един работен ден за осем часа на служебния паркинг за 10 секунди и батерията няма да му падне под 50% заряд.
  • 49 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 0 Отговор

    До коментар #41 от "Тревя":

    обаркАл си рейса пич‼️ Времето за зареждане включва целия цикъл от закачане на шнура до отделянето на Електрокара от мрежата ‼️
    А дали ще си във вас и ще спиш или ще си на магистралата и ще видиш- е друга тема❗ Добре е да знаеш, че понякога твоите ПЕТ СЕКУНДИ ще дойдат СЛЕД КАТО ЕЛЕКТРОКАРИСТА преди теб изключи своята и ти освободи място ‼️🥸🥸🥸

    Коментиран от #50, #64

  • 50 Така ли е било

    1 14 Отговор

    До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Тоест ако закача електромобила на 11 kW зарядно на паркинга на работното място сутринта в 8:00 и го откача вечерта в 17 когато си тръгвам от работа ще се води че 9 часа съм работил зареждане на електромобил и съм си губил времето?

    Това е достатъчно за зареждане на 500 км, което ми е отнело 10 секунди. 2500 км на седмица за 50 секунди. Ти за колко време зареждаш 2500 км?

    Коментиран от #52, #57

  • 51 гошо

    11 2 Отговор
    Защото не пазарът определя-------въпреки ни убеждават ,че действат правилата и законите на пазарната икономика- правилата определят от Брюксел.Днес са се сетили и след година трябва да минат на ел. автомобили всички автомобилни производители.
  • 52 Анонимен

    28 1 Отговор

    До коментар #50 от "Така ли е било":

    Къде е това работно място със зарядна? Да не е на любимия ви Марс? Собственикът един паркинг пред фирмата не ще да направи,на електричаря зарядна му се прищяло.За сега колега с електромобил нямаме,всички сме с курници втора и трета употреба.
  • 53 Читател

    15 0 Отговор
    Не може да бъде, зелената сделка е приоритет питайте Грета тумберг.
  • 54 Към автора

    8 1 Отговор
    Така както я завършваш статията , излиза че китайците са най прецакани ,което си е до някъде истина . Всички се прецакаха с тея трамвай, ама теб ти е кеф да пръцкаш зелено,еко,...
  • 55 Аз знам

    7 0 Отговор
    къде може да ги продадат веднага. До нас има една огромна база на Надин...
  • 56 Цъцъ

    6 0 Отговор
    Неа джендъpи баце! Трябва да се произведат още😅
  • 57 Не иначе

    4 2 Отговор

    До коментар #50 от "Така ли е било":

    било… и все до Пловдив с деца ходите и спирате за почивка…. хайде спрете се…. вижда се, че за нищо не ставате и вие пак рупате ли рупате….
  • 58 А в действителност

    10 0 Отговор

    До коментар #42 от "Реално":

    не сте нищо особено и доста ДВГ коли ви сипват с големия черпак… след 220-240 се удряте в стена… и толкова….
  • 59 Анонимен

    10 0 Отговор
    За 5000 евро ще взема един Ел немски таралясник.Нито цент повече.
  • 60 Хохо Бохо

    25 2 Отговор

    До коментар #17 от "Е какво да кажеш":

    Аууууу колко умен жалтопаветен еколог-енергетик си имаме тука. Ма ги разбираш тея работи ама на ужким. Нали? Я само да ни обясниш как точно работи АЕЦ, че не знаем. Как се регулира мощността и ? Как се балансира националният енергиен пръстен с АЕЦ и фотоволтаици??? Все едни такива работки, маловажни дет не си ги и чувал. Предлагам ти да хванеш жиците на фотоволтаика и да го израеш батерия
  • 61 Исторически парк

    14 3 Отговор
    Фалити скоро
  • 62 Милен

    8 2 Отговор
    От добро сърце им предлагам оферта, купувам две за лев 😂😂😂😂
  • 63 ПОЖЕЛАНИЯ ЩЕКАНИЯ.....

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Факти":

    ....
  • 64 Тревя

    20 1 Отговор

    До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Това с 5те секунди за включване и изключване на щепсела е една от любимите опорки на Митко Бустеров, преди известен като Електрика. Който се беше зарекъл да не пише в този сайт!

    Другата опорка, с която сега ще те контрира щ, е как по закон вече е задължително да се слага зарядно на всеки незнам-си-колко паркоместа. Само забрани и субсидии са му в главата, защото иначе не става това с електрификацията.
  • 65 ю ка ка

    4 2 Отговор

    До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Тесльо е ютюберът измамник Румен Виста. Живее в Индонезия, остров Бали. В мизерията, жегата и джунглата.
  • 66 Иван

    8 2 Отговор
    Това е непродаваемо рециклирай за желязо
  • 67 джо престъпникът

    18 5 Отговор
    От 80 години Ханс печелеше милиарди като ни продаваше колите си с много висок марж ?----но нищо не е вечно. Дойде краят на ерата на Европейските скъпи коли след което Китайските и след време Индийските ще наводнят Европейският пазар. За нас покупателите , клиентите е добро по ниска достъпна цена . Всеки много добре знае (без многознаещите ) последните години колко е ниско качеството на Европейските автомобили. Целта им е не качество а по скоро печалба и ние плащахме за пластмаса и еднодневка хиляди лева.
  • 68 Отрицателни цени

    11 1 Отговор

    До коментар #17 от "Е какво да кажеш":

    Е, нема место за толкова удивителни питанки; що дигат цената за крайния потребител?
    Пич, кво пиеш?
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Калпазанин

    23 2 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Да допълним, китайци и индийци залесяват и не мислят останалия свят за втора класа хора, и е ги и тересуват некви си санкции и лбгт демокрация, въдят си се естествено и не отнемат децата да ги дават на обратни психично болни двойки, а и сороски нпо-та при тях не виреят най вече
  • 72 уж учена

    12 0 Отговор

    До коментар #24 от "Госあ":

    уж биоложка, а не знае че на български се превежда силиций, а не силикон...
  • 73 Тук в Дубай

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "гост":

    Това казва достатъчно за акъла на север ...
  • 74 Печо Мух

    22 1 Отговор
    Хайде сега на скрап ! Кой се прецакал да купи , прецакал ! Дотук с простотията " електричка " !
  • 75 Пунчев

    12 1 Отговор
    Да целунат за сбогом зелената си далаверка, сделка или каквото и да е било там.
  • 76 УдоМача

    11 1 Отговор
    Държавата да ги изкупи на едро и да ги раздаде на бедните! Това е най-доброто и справедливо решение!
  • 77 Перо

    20 1 Отговор
    След 5 г. батерията свършва и колата става два пъти по-скъпа! Освен това ниския пробег и неразвита достатъчно инфраструктура за зареждане, плюс липса на държавно участие при покупката ги правят непродаваеми! В БГ се ползват само от селската джендърия!
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 дрън дрън ярина

    7 0 Отговор
    Ня.ма кола на ток. Оди се пери
  • 80 Шопендар

    1 8 Отговор
    Тесла се продават добре, намали цените,екстрите са в стандартното оборудване,батериите са нови по безопасни,.
  • 81 Шопендар

    1 9 Отговор
    И още нещо.статията е тенденциозна.ако беше вярно написаното,Фирмите коиро изграждат зарядните станции в германия,имат поръчки за 2-3-4 години напред,и работят здраво.бъдещето е на електричките
  • 82 Зелената мафия, Зекени сделки, ВЕИ

    8 0 Отговор
    И Икономиката на Германия КЛЕКНА! Отгоре на всичко и една Бербок!?
  • 83 незнайко

    4 0 Отговор
    ( Но тогава има риск сметките на автопроизводителите да не излезнат и те да започнат да продават на загуба. )
    Ако намалят цените наполовина ще си продадат колите ! Немските премиум марки винаги продават адски скъпо !!!
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Бай Благой

    1 0 Отговор
    На Горубляне ги чакат кат топъл ляб. :D
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Eлементарно

    14 0 Отговор
    Точно това е присъщо за "неплановите" икономики - бърз растеж и после катастрофален спад. Коя е причината ли ? Лакомията за печалби - естествено! А тази лакомия НЕ Е заради развитие на обществото, а за кефа на няколко грамадански задника!
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Жмръц

    4 0 Отговор
    Халал да са им.Още толкова да им дойдат и да стоят за новодошлите германци от Африка!
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Що за глупости

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "факуса":

    си написал? Кое не се рециклира на соларите? Стълбовете и фермите за от желязо, окабеляването от мед, рамките са от алуминий, соларите са от 99,999% силиций който като се нагрее изгаря до силициев диоксид(кварц), а отгоре са покрити със стъкло. За перките е измислен нов, разградим материал.

    Коментиран от #103

  • 95 5кв.м. е 1кВтп,

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    5мил. кв. м.=5кв.км.- 1000МВтп. На България ѝ трябват 10 000МВтп което е 50кв. км., а страната ни е 111 000кв.км. Разбира се тия 50кв. км. са чиста площ, ще има пътища, пътеки между панелите, преобразувателни станции, акумулаторни депа. Нека са 100кв. км, това е квадрат 10Х10км и 0,1% от площта на България. Унищожената земя от откритите рудници в Маришкия басейн е повече(250кв. км.). Могат да се поставят на покриви, над пътища, над паркинги - не е задължително върху земеделска земя. Бъдещето е в много, но малки семейни фотоволтаици 3-30 кВтп, които да отдават излишния ток на Енергото, а не в огромни паркове по 50-300 МВтп като на Гинка Върбакова.

    Коментиран от #97, #98, #102

  • 96 Джон

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Госあ":

    “Простите кравари” пътуват със самолети
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Услугите поскъпват

    2 1 Отговор
    Първоначално всяко предприятие ще си инсталира фотоволтаици за собствено ползване и даже няма да връща в мрежата на нулева или отрицателна цена, а от мрежата ще ползва само недостига при нужда. Съвсем скоро заради балансирането, цената на мрежовите такси ще се вдигне и ще станат златни, което ще направи скъпо дори ползването на "безплатен ток". В бъдеще услугата пренос на енергия ще струва в пъти повече отколкото самата енергия. Услугата съхранение на енергия също.
  • 100 долу ЕС

    6 0 Отговор
    субсидиите спряха неочаквано, защото очаквано сащ натисна колонията на 27-те да събира спешно пари за войната.
  • 101 Клиент

    0 0 Отговор
    Така ще е , при реална цена 20-25 к евро
    те ги изцепили на 100 к евро .
    Лакомията баце.
  • 102 Да питам

    1 1 Отговор

    До коментар #95 от "5кв.м. е 1кВтп,":

    Ноща и при облачно време какво правим
    Спираме до изгрев а .
  • 103 Глупости ги плямпаш ти

    1 1 Отговор

    До коментар #94 от "Що за глупости":

    За това ги копаят , като умрелите .
    99.99 силиций ? Ми то по скъпо да го рециклираш , от колкото да си го купиш.
  • 104 Трифон

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Селянин бръсне се с мотика":

    Много са и тия. Аз давам 1500 , 2000 лева
  • 105 Некой си

    3 0 Отговор
    Някой тук дали се е замислил защо вървим от криза на криза?
    Мое мнение, може и да е грешно.
    Икономиките на т.нар. "цивилизован" свят, до една, се движат от основния принцип - ежегоден ръст.
    Всички производствени компании залагат ръст на производството.
    Всяка година!
    За сравнение - днес производител на автомобили строи нво завод, не защото има огромно търсене, а с идеята отдел продажби да осигури пазари за новото производство.
    По време на гадния соц, нов завод се строеше, за да покрие нарасналите нужди на ограничения пазар в страната или в рамките на СИВ.
    Десетилетия наред!
    Само че, разгеждайки Европа:
    1. Потребителите на стоките по абсолютна стойност намаляват, въпреки огромния наплив на имигранти.
    2. Потребителите на стоки стават на все по-висока средна възраст, тоест остаряват и вече нямат нужда от толкова много, толкова нови и толкова скъпи стоки.
    Как се постига ръст, при наличието на точки 1 и 2?
    По няколко начина:
    1. Производство на нискокачествени стоки, изискващи честа подмяна.
    2. Изключително агресивни реклами, подпомогнати от образователните системи (кой разбира, разбира).
    3. Принуждаване на потребителите със СИЛОВИ методи (обикновено финансови, административни и други подобни - все пак е демокрация, а не диктатура).
    До какво ще доведе това? Не мога да си представя дори.