Паркът от електрически превозни средства съставлява едва 1.7 % от всички автомобили в ЕС. Според наблюденията на специалисти от Евростат динамиката обаче е впечатляваща - Общият брой на автомобилите, които са изключително електрически, вече е 4.5 милиона, което е 48.5% увеличение.
Кои обаче са водещите страни в използването и закупуването на електрически превозни средства? Започваме с уговорката, че в проучването на Евростат не влизат страни като Норвегия и Великобритания, защото те не са членки на ЕС.
Така, жителите на Дания използват най-много електрически автомобили в ЕС - 7.1% от всички леки автомобили, използвани в страната, са електрически автомобили. Освен това електрическите автомобили са особено популярни в Швеция - 5.9%, Люксембург - 5.1% и Нидерландия - 5.0%.
Сред аутсайдерите по въвеждането на електрическия транспорт, специалистите от Евростат определят 14 европейски страни, сред които е и България. Тези държави имат под 1% насищане на автопарка с електрически автомобили. С най-ниски показатели са Кипър, Гърция и Полша. В тези страни броят на електрическите автомобили е не повече от 0,2% от всички автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Електрокарите били ...1%
и с ръст от 48%
вече са .... 1.7%
‼️‼️‼️
ДВГ са били 99%
и спадат на 98.3%
спадът при тях не е 48%
а няма и 1 %
😀😀😀
Коментиран от #10, #19
11:01 05.08.2024
2 456
Коментиран от #3
11:01 05.08.2024
3 Мммммм
До коментар #2 от "456":
Норвегия! Новите автомобили са 90 процента електрически, а колите по пътищата са над 50 процента електрически. В по-големите градове са 70-80 процента електрически.Коментиран от #4, #5, #7
11:12 05.08.2024
4 456
До коментар #3 от "Мммммм":
Добре, но чисти електрички ли са или хибрид? Ако са само електрички, значи Норвегия е единствена.Коментиран от #13
11:19 05.08.2024
5 Адам Хилтън
До коментар #3 от "Мммммм":
В Норвегия само богаташите трошат пари по електрички, както тука - кой нормален човек който едвам си е заработил парите, ще ги пропилее за изцяло батерийна кола в една от най-студените държави в света? Студа убива батерията независимо дали работи колата или не. Че като и включат парното, още по-малко пробег има - демек хората които са си купили ел коли в Норвегия, или нямат къде да ходят, или го правят предимно с частния си самолет.Коментиран от #14
11:21 05.08.2024
6 ДрижингПлежър
толкова напъване и толкова потрошени пари и толкова фашистки диктат срещу ДВГ... а кочинките са с мизерните 1,7... и то без да броим комерсиалните превозни средства, където дела им е 0,00 нещо си...
Коментиран от #17, #18
11:27 05.08.2024
7 Норвегия не е коректен пример
До коментар #3 от "Мммммм":
А знаеш ли защо Норвегия има толкова ел. коли? Защото, данъците за бензиновите и дизеловите коли са високи, а електричките са яко субсидирани. Просто държавата е много богата (петрол, дърводобив, рибарски отрасъл). В същото време имат развита инфраструктура на зарядите станции. Много ясно, че при такива условия ел. колите им ще са много повече от тези с двигател с вътрешно горене.11:45 05.08.2024
8 Ватман
Коментиран от #12
12:13 05.08.2024
9 Петьо
12:28 05.08.2024
10 Спад
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
От 99% на 98% не е 1%, а доста повече.12:40 05.08.2024
11 ДВГ
12:41 05.08.2024
12 Точно така е
До коментар #8 от "Ватман":
Но, точно хората в града нямат възможност за зареждане с личен ток, защото 90% живеят в жилищни сгради. А зареждане от частни зареждачки е трудно и скъпо (левче на киловат). Малко ситуацията е тип "Параграф 22".Коментиран от #20
13:11 05.08.2024
13 Мммммм
До коментар #4 от "456":
Чисти електрички!Коментиран от #15
13:37 05.08.2024
14 Мммммм
До коментар #5 от "Адам Хилтън":
В Норвегия нормалните хора карат електрички! Една Тесла Модел У струва по-малко от една Шкода октавия! Инфраструктурата е достатъчно добре развита, за да се пътува без проблеми. Горещината е по-вредна за батерията от студа. Студа не е проблем. Даже в студа електрическите коли вървят без проблем, за разлика от много дизели.13:41 05.08.2024
15 456
До коментар #13 от "Мммммм":
Интересно при тези ниски температури. Но явно е така щом казваш, нямам представа.Коментиран от #16
14:13 05.08.2024
16 Мммммм
До коментар #15 от "456":
Вижте сега, нещата са по-различни от колкото си мислите. Ниските температури не са проблем. Почти всички (ако не и всички от по-висок клас) електрички си следят температурата на батерията и тя се загрява с течност (охлажда ако е топла и загрява, ако е студена батерията). Така, че главната батерия не изпитва големи проблеми. Разхода на енергия е по-висок, но какъв е проблема от това? Хората си имат зарядни по паркинги и гаражи, колата е заредена всяка сутрин! Такситата също са електрически, като главно се зареждат на бързи зарядни, защото се карат доста. Също нямат проблеми с батериите! Студа всъщност е по-голям проблем на 12 волтовата батерия, която отговаря за електрониката на колата! При електрическите, тези батерии са по-малки от 12 волтовите при ДВГ колите и може да се случи, че колата не може да стартира (да отключи голямата батерия). Но там също има модели, които следят даже и без да е включена колата, да зарежда 12 волтовата батерия.14:40 05.08.2024
17 Доктор Албан
До коментар #6 от "ДрижингПлежър":
Като отвориш капака на една изкопаема бpuчка, виждаш 1 торба болести.Като отвориш капака на Model S на задно, виждаш как се побира Филип от Bri4ka..
Да гориш отрови в затворена атмосфера насред космически вакуум е като да си пъpдиш в скафандера..
"Има 2 безкрайни неща: Космосът и човешката глупоcт, но не съм сигурен за Космоса" - Албърт Айнщайн
14:47 05.08.2024
18 БХАХААААА
До коментар #6 от "ДрижингПлежър":
Ко пак дрижиш дрижльо14:49 05.08.2024
19 Доктор Албан
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Хахооо, хей-хей, дравей!Санитари, земете му клавиатурата на тоя
14:50 05.08.2024
20 Ватман
До коментар #12 от "Точно така е":
Съгласен съм с теб. Аз живея в блок на 1 етаж и си е цирк със зареждането. Навън цената е 70/90 ст. Киловата. Излиза че караш ДВГ.Коментиран от #21, #25, #28
18:37 05.08.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 35 стотинки
Тази станция е монтирана преди година. Монтажът е напълно безплатен. Собственикът на гаража дължи 10 лв месечен абонамент. Той определя цената на която ще се зарежда. В случая е избрал цена 35 ст/kWh, което е само 10 стотинки печалба.
Коментиран от #26
08:04 06.08.2024
24 Има потенциал
Зарядната станция е 22 kW така че е натоварена само на 6% в случая и може да обслужва доста повече електромобили, когато ги има в бъдеще.
08:05 06.08.2024
25 Системата печеля печелиш
До коментар #20 от "Ватман":
Собственикът на зарядната станция печели по около 1000 лв чисто на година без да си мръдне пръста. С тях първите 40 000 км за годината със собственият му електромобил са заредени напълно безплатно на нощна тарифа в гаража си.Всички печелят. При 35 ст./kWh , за тези които зареждат на зарядната станция 1000 км месечно излизат около 60 лв - 20 литра бензин .
Тоест и тези които имат гараж и тези които нямат гараж хем карат евтино хем са доволни, без да се налага да ходят да търсят бензиностанции из квартала и да си губят времето. В бъдеще, когато можеш да зареждаш евтино при всяко спиране буквално на всеки паркинг, бързите зарядни станции в градовете ще станат безсмислени и ще ги има само по магистралите и извънградските пътища.
Коментиран от #27
08:12 06.08.2024
26 гост
До коментар #23 от "35 стотинки":
10 стотинки печалба върху 25 ст разход е почти 50 % , при това с почти никакви усилия и без зависимост от персонал , който вече е най-големия проблем за всеки бизнес !! Повече от 90 % от всички бизнеси в момента могат само да мечтаят за такъв процент !! Ако има повече конкуренция ще бъде доволен и на 2 ст и пак ще е със печалба над средното !!13:40 06.08.2024
27 Колко време
До коментар #25 от "Системата печеля печелиш":
се търси бензиностанция и колко време се губи??? Даниелчо, никой не ги иска елкарите...не ни интересуват и не ни и трябват....карай си, печели каквото искаш... събирайте си се там и се занимавайте с болките и мечтите си ...другите не ни интересува...14:32 06.08.2024
28 гост
До коментар #20 от "Ватман":
Ами пак не излиза "че караш двг" , за твое огромно съжаление !! Първо 0,9 по 15 квт , които на градско падат до 10 , ама карай , са 13,5 лева , което в момента са 5 литра дизел . НА ГРАДСКО и в задръстванията , хахахахах !! Второ , това е ЕДИНСТВЕНИЯ разход на електромобила !! Който при двг се допълва с масло , филтри , "консумативи" , които са още толкова ПОНЕ на разхода на гориво !! Виж който искаш продължителен тест на който искаш модел в любимите си немски списания като Аутобилд , Ауто мотор унд шпорт и които се сетиш и ще се увериш !! Трето , само след по-малко от 2 години горивата ще поскъпнат с поне 50 % , в най-добрия случай , ако ще петрола да стане по 5 долара !! Щото ще влязат в квотите за емисии , ще се повиши био компонента и ще се вдигне акциза , оттам и ДДС !! Четвърто , както вече сто пъти ви повторих , в ЕС след 2045 година просто НЯМА ДА СЕ ПРОДАВАТ изкопаеми горива !! Това е законът за ПЪЛНА декарбонизация до 2050 г , а далече преди 2045 ще са толкова скъпи , че двг ще могат да си позволят само милионерите , но те за твой ужас първи минаха на електрички и ще направят така , че да не ти дишат отровите , колкото и да се напъваш !! Ама карай , ти си мечтай !14:34 06.08.2024