20 Октомври, 2024 10:15 14 202 57

Илон Мъск няма да прави повече електромобили. Ще експериментира с „глупаво“ гориво

  • илон мъск-
  • електромобили-
  • tesla-
  • водород

Решението е стратегически ход за запазване на конкурентоспособността

Илон Мъск няма да прави повече електромобили. Ще експериментира с „глупаво“ гориво - 1

Пионерът в електрическите превозни средства (EV) и основателят на многомилиардното предприятие Tesla, Илон Мъск, обяви шокиращ преход за неговата компания. Както знаем Tesla е лидер в електромобилите и поради тази причина е най-малкото шокиращо, че Мъск заяви, че компанията ще пренасочи фокуса си към водородната енергия.

Някога „най-тъпото гориво“, сега вече е гориво на бъдещето?

Мъск вече е изказвал своите критики към водорода като енергия за превозни средства. В телевизионно интервю той заяви, че водородното гориво е „най-тъпото нещо“. Въпреки това нарастващата конкуренция от китайските електромобили BYD явно го е накарала да преосмисли нещата. Решението най-вероятно е стратегически ход за запазване на конкурентоспособността, тъй като електромобилите стават все по-разпространени по пътищата и неговата компания постепенно започва да губи позиции.

Така милиардерът стига до извода, че разработването и изследването на технологията за горивни клетки е не само неизбежно решение, но ще разнообрази продуктовите предложения на Tesla и ще ги задържи на върха. Възможностите на технологията с горивни клетки са невероятно доходоносни. Не само, че има нулеви емисии от водородна енергия със страничен продукт само вода, но това би отворило цял свят от възможности за овладяване на чист водород, за да се поддържа автомобилния парк в съответствие с екологичните норми и цели.

Първият автомобил, задвижван с горивни клетки, се очаква да дебютира през 2026 година
Не само, че изследването на водорода от страна на Tesla е изненада, но и датата на разкриване на първия им модел бързо наближава. Tesla са поставили амбициозна дата за пускането на първия им автомобил, задвижван с водород - до 2026 година. Моделът е наречен "Model H" и ще използва усъвършенствана технология с горивни клетки. Tesla планира напредък и решаване на проблеми със съхранението на водород и свързаната с него инфраструктура.

В момента в САЩ има по-малко от 17 000 превозни средства с водородни горивни клетки, като всички те са в Калифорния. Калифорния е единственият американски щат с мрежа от зарядни станции за продажба на водород. За да станат автомобилите, задвижвани с водород, по-разпространени, ще трябва да се разработи нова инфраструктура, която да поддържа новата технология. Преди това Honda, Hyundai и Toyota бяха единствените компании, предлагащи серийни автомобили, задвижвани с водород.

Как всъщност работи автомобилът с водородни горивни клетки?

Електрическият мотор в автомобилите с водородни горивни клетки е направен по същата технология, която се използва в стандартните електромобили. Разликата е, че вместо да се захранват от батерия, превозните средства с водородни горивни клетки се захранват от горивни клетки, където чистият водород преминава през мембрана, за да се комбинира с кислорода от въздуха. Това произвежда електричество, необходимо за работата на двигателя. Водната пара е единственият страничен продукт от процеса. За целта са необходими резервоари с високо налягане, изработени от въглеродни влакна и доста станции за зареждане с водород.

Проблемът е, че за да създадем чист водород за захранване на горивната клетка, ще трябва да използваме значително количество енергия, за да овладеем този водород от съединение. Чистият водород сам по себе си е много труден за намиране в природата. Обикновено го намираме свързан с друг елемент, тъй като има силна склонност да се свързва с всичко. Това го прави толкова добър енергиен носител. Този процес на крекинг обаче ще освободи въглероден диоксид като страничен продукт.

Възможностите на водородната технология са привлекателни, но има още много да се извърви по отношение на автомобил, работещ само с водород. Настоящите водородни превозни средства на Toyota включват батерия, която помага на автомобила да се ускори. Водородната мощност работи най-добре при постоянни скорости, а не при различни стойности на скоростите, с които се движи едно превозно средство.

Tesla отдавна доминира пазара на електромобили със своята иновативна и футуристична технология. Ако Мъск наистина е решил да "обърне плочата", то Tesla със сигурност ще допринесе значително за технологията за водородни горивни клетки. Може да видим превозно средство, задвижвано от чист водород, на пътя по-рано, отколкото си мислим.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 9 Отговор
    Тесльоооооо, 😒😒😒😒😒
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 8 Отговор
    Дори ИЛюзОН вече не може да се крие зад измамата 😒😒😒

    Коментиран от #12

  • 4 карате кид оригинала

    15 10 Отговор
    Бях на автоизложението в Интер Експо.

    1. Китайската заплаха е пропаганда на хедж фондове, които шортват европейските производители. В Китай се продават, защото са евтини. В Европа са по-скъпи от европейските. Безформени, ужасен дизайн. Всяка дръжка, всеки детайл е изкопиран от различна марка.

    2. Тесла в Европа ще загуби от БМВ, Мерцедес, Воуксваджен, Пежо. Втора ръка бмв иХ струва колкото тесла 3, е само облъчен мъскрат фен ще си купи теслата.

    3. В САЩ електрички не се продават. Тесла и там няма да има растеж на продажбите. Не стават за полицейските нужди.

    4. В сряда очаквайте интересен ърнингс кол за 3-то тримесечие на тесла 😉 Не случайно Мъскрат се преориентира да става депутат, досущ като нашия фараон с парка.

    Коментиран от #47

  • 5 123456

    7 1 Отговор
    Био тор от телета.
  • 6 БРАВО

    31 4 Отговор
    СЛЕД ВОДОРОДА , СЛЕДВАЩОТО ЩЕ СЕ ДВИЖИ С БЕНЗИН

    Коментиран от #9

  • 7 Факт

    13 3 Отговор
    То водородни станции няма ама нищо щр купуваме водородни коли за да фи разглеждаме като музейни експонати
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Объркан в превода

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "БРАВО":

    Светът се движи в обратна посока. Тесла няма да произвежда каквото произвеждат останалите, а останалите копировачи започнаха да копират Тесла и след време ще продават само коли на ток. Да очакваш обратното, е като да очакваш еволюцията да тръгне назад и да се превърнем в маймуни. Не че управляващите не се опитват да ни правят на такива.
  • 10 мхм

    7 5 Отговор
    Водородни и електрически автомобили има и ще има, но Мъск е пътник. Тесла също, ако не се оттърве от него.

    Коментиран от #13

  • 11 Щом го пише във факти

    2 2 Отговор
    Няма как написаното В статията да не е факт.
  • 12 Хахахаха

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Зад коя измама? Електрическите коли ли? Ами нали водородните и те да си електрически? А и батерии имат и то не малки! Всичко ще зависи от цената на колите и "горивото". Което е по-евтино, то ще се купува.

    Коментиран от #14, #25

  • 13 Русофил ли си

    8 4 Отговор

    До коментар #10 от "мхм":

    Защо ти пречи Илон Мъск? Да не ти липсват времената когато руснаците се подиграваха на САЩ, че ако не са те американците ще трябва да качват астронавтите си на МКС с батут?

    Коментиран от #17, #18

  • 14 Хи-хи-хи

    2 9 Отговор

    До коментар #12 от "Хахахаха":

    "Всичко ще зависи от цената на колите и "горивото". Което е по-евтино, то ще се купува."

    Водородът винаги е бил и винаги ще бъде по-евтин от електричеството. Следователно мача е свирен.

    Водород има навсякъде защото е най-разпространения химичен елемент в света. Токът някой трябва да ти го произведе и да ти го продаде с огромна печалба. Никой не може сам да си произведе ток.

    Коментиран от #15, #20

  • 15 Хахахаха

    11 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хи-хи-хи":

    Ти нещо не си наясно, как се прави водорода за водородните коли! Прочети малко, преди да започнеш да коментираш! Водорода, за сега е по-скъпо гориво от бензиновите коли!

    Коментиран от #21

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 мхм

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Русофил ли си":

    Точно обратното. Пречи ми защото започна да се бърка безогледно в политиката с цел да спаси собственият си дирник от тотален фалит. Впрочем Мъск е силно про-руски настроен, защото вижда в олигархичната им система възможност за крадене.

    Коментиран от #22

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "Русофил ли си":

    А ти разбра ли какво става с двамата АСРАНИфти на МКС ❓
    Май още чакат някой да ги закара в САЩ 🤔
    А рашките им пращат храна 😒
  • 19 А50

    11 1 Отговор
    И ко стана ся, вчерашните еврозеленилибералвегани се клеха във вярност в електрокарите и, като бесни отричаха водорода, сега трябва да се преориентират много бързо. Ще разправят, че не сме ги разбирали правилно

    Коментиран от #23

  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 1 Отговор

    До коментар #14 от "Хи-хи-хи":

    Завърши осми клас и ела да се присмиваш тогава❗
    Дано поне тогава разбереш, че СВОБОДЕН ВОДОРОД в природата НЯ-МА‼️

    Коментиран от #31, #38

  • 21 Хи-хи-хи

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "Хахахаха":

    Ако беше така, Toyota никога нямаше да започне да произвежда водородни автомобили. Toyota е най-умния производител и затова имат най-много продажби. Щом те са се захванали значи бъдещето принадлежи на водорода без съмнение. Който не вярва е глупав!

    Коментиран от #26

  • 22 Русофил ли си

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "мхм":

    Да не твърдиш че Илон Мъск е русофил защото иска да открадне изкопаемите горива на Русия? Или пък направи полетите в космоса толкова евтини за да помага на Русия да развива космическата си промишленост?
  • 23 Преброяване на дивите зайци (овцете)

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "А50":

    Това е целта на статията.
  • 24 Укр@инската посланичка

    4 1 Отговор
    Следват масови ритуални самоубийства на тесл@джии и ,,ватмани,,
    Илоне, на кого ни оставяш...
  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Хахахаха":

    Ами не са чисто електрически, ако си запознат де! Ама явно не си❗
    И те си имат резервоар за гориво❗ И не е лошо да прочетеш някъде колко ТЕЖИ този резервоар и колос гориво побира.

    Коментиран от #27, #28

  • 26 Хахахаха

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Хи-хи-хи":

    Водородни коли се правят от няколко производителя! Не колите са проблем, а водорода! Станциите, съхранението, цените на водорода! Незнам дали ви е ясно, че водородните клетки, които обръщат водорода в електричество, също имат ограничен живот! В света при не много водородни станции, има 5 вече взривени!
  • 27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    КОЛКО гориво...
    /ред./
  • 28 Хахахаха

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Запознат съм много добре, с водородните коли! Написах някои неща във горния коментар!
  • 29 Бскдйфн

    2 1 Отговор
    Може би великият изкуствен интелект на Тесла ще произвежда водород с помощта на робо-такситата. Тесла ще се разчекнат като патка върху лед от толкова многостранни "иновации".
  • 30 без коментари

    2 1 Отговор
    Този процес на крекинг обаче ще освободи въглероден диоксид като страничен продукт. Немаше начин просто да не се изцепят.
  • 31 Хи-хи-хи

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Завърши осми клас и ела да се присмиваш тогава❗
    Дано поне тогава разбереш, че СВОБОДЕН ВОДОРОД в природата НЯ-МА‼️"

    Вече завърших девети клас където учихме, че природата Не е само земята. Освен това учихме че на земята има огромни залежи на изкопаем водород, който се добива по същия начин като природният газ, защото и двете са газове.

    Ако Илон Мъск се е сдобил с някое от тези находища, Това ще е единствения смисъл да произвежда водородни автомобили и да изгражда зарядна инфраструктура за златния водород.

    Коментиран от #33

  • 32 Механик

    7 1 Отговор
    Излиза, че ще заменим ДВГ с горивни клетки, които се зареждат с ЧИСТ водород. При получаването на чистия водород обаче се отелял много въгелроден двуокис??? И кво става с "въглеродния отпечатък"???
    Отделно, чистият водород ще се помещава е (забележете) КАРБОНОВИ резервоари. Тоест, резеровоари на базата на ВЪГЛЕРОДНИ нишки. Начи освен че ще цапаме газообразно, ще цапаме и директно в твърдо състояние. (въглеродните нишки НЕ СЕ РЕЦИКЛИРАТ).
    А, и немаловажния факт, водородните автомобили ще имат и лит-йонна батерия. Тоест, цапането ще продължава на воля и ще включва цялата Менделеева таблица.
    Не работите в правилната насока, момчета! Ама никак! Тотално сте объркали доктрината.
    То и аз не знам коя е правилната доктрина, ама аз съм само един механик, а вие претендирате да сте "визионерите" а се оказахте слепци.

    Коментиран от #34

  • 33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Хи-хи-хи":

    Огромни, огромни... колко да са огромни - от 200кг/годишно до 10-11 тона, в някой мини ‼️
    Да отдавна се знае, че нефтът не е неизчерпаем и се търсят алтернативи, но логистиката в зареждането е огромна пречка и БЪДЕЩЕТО с краят а ДВГ не е толкова близко ❗
    Между другото ДВГ не са били създадени за работа с нефтопродукти , а с фъстъчено масло❗

    Коментиран от #35, #36

  • 34 Еколог

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Механик":

    Какво ти е мнението за натриево-йонните желязофосфатни батерии, които не съдържат ценни метали, не се самозапалват дори при пробив, зареждат се при отрицателни температури и се рециклират напълно без замърсяване? Какви са им недостатъците и могат ли да бъдат "правилната доктрина" която да подкрепят политиците? Или за тебе са прекалено демократични и няма да има за какво да се водят войни, защото почти всяка държава може да разполага с неограничени количества желязо и натрий, почти без външни зависимости?

    Коментиран от #49

  • 35 Хи-хи-хи

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Я си провери източника, че в трети клас ни учиха за разликата между тонове и килограми? 200 какво на година в една единствена мина за хром?

    Тези 200 тона водород годишно не се добиват умишлено, а са нежелан страничен продукт, който повече им създава главоболия.
  • 36 Хи-хи-хи

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И много бързо обърна палачинката от "в природата не съществува" на " на едно от местата има само по 200 тона на година без да го търсим."

    Чист, евтин, без нужда от замърсяване или въглероден отпечатък за добива. Готов за ползване. Коренно различно от добива на всички останали изкопаеми горива с изключение на метана.

    Коментиран от #37, #40, #42

  • 37 Хахахаха

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Хи-хи-хи":

    Не си на ясно, колега! Водорода за момента се добива по два начина, чрез електролиза, като се използва ток за да раздели водорода от водата и чрез добив, както се добива газ. Този добив не е чист, както предполагам трябва да подразбираш! А и чрез електролиза, колко да е чист, когато се ползва ток? А този ток не може ли да бъде зареден в ел. кола, а ще правиш гориво от ток, който след това пак ще прави ток?

    Коментиран от #41

  • 38 Хи-хи-хи

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Завърши осми клас и ела да се присмиваш тогава❗
    Дано поне тогава разбереш, че СВОБОДЕН ВОДОРОД в природата НЯ-МА‼️"

    Понякога наистина ми се струва, че споря с хора които не са завършили осми клас. В крайна сметка Има ли Или няма такъв водород? Или е поредното "щом аз не съм чувал значи не съществува"

    А не допускаш ли, че освен природния изкопаем водород има и други алтернативи на водородната технология на Toyota? Алтернативи които не включват бутилки под налягане, а водород който "не е свободен"(демократичен)

    Коментиран от #46

  • 39 ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ

    0 0 Отговор
    Алкалните горивни клетки. Алкалните системи работят много добре при стайна температура и имат най-висока ефективност на напрежението сред всички други горивни системи. В допълнение, AFC има дълъг експлоатационен живот, тъй като тя може да се адаптира и с много материали.



    В AFC са надеждни системи и са в състояние да постигне относително висока мощност в малък обем. Плътността на мощността варира между 100-200 MW/cm ². Разходите се опитват да бъдат доставени на 50/100 $/kW за транспортния сектор. Electrochemical energy storage devices: В някои случаи устройствата за съхранение на енергия могат да се транспортират в превозно средство и да съхраняват голямо количество енергия. Осигурено е устройство за съхранение на енергия, състоящо се от най-малко един електрод от течен метал, капацитет за съхранение на енергия най-малко около 1 MWh и време за реакция, по-малко или равно на около 100 милисекунди (ms). patent/US11909004B2 Транспортната индустрия използва батерии с разтопена сол за електрически превозни средства поради тяхната висока енергийна плътност и характеристики за безопасност. По този начин стимулира разширяването на пазара на батерии с разтопена сол. Освен това акумулаторите с течна сол са основен компонент в енергийните системи за отдалечени райони, осигурявайки надеждно и устойчиво електрозахранване на места без достъп до мрежата.

    В заключение, батериите с разтопена сол представляват обещаващо решение за бъдещето на съхранението на
  • 40 Хахахаха

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Хи-хи-хи":

    Както ти е написал колегата, в природата не съществува СВОБОДЕН водород! Обърни внимание на думата СВОБОДЕН! За всякакво производство на водород от природата се включва разделяне на водорода от други елементи, което не е лек процес! И не е евтин процес.

    Коментиран от #44

  • 41 Хи-хи-хи

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Хахахаха":

    Колега, говориш за глупавия сив, син зелен, кафяв, пенбян и какви ли не цветове водород, а аз ти говоря за умния природен изкопаем златен водород. Редно е да правиш разлика!

    Коментиран от #43

  • 42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Хи-хи-хи":

    Ти дори от палачинки не разбираш‼️
    Това не е ресурс, а отделни количества получени като съпътстващи други производства❗
    И да, в природата няма свободен водород❗

    Коментиран от #45

  • 43 Хахахаха

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Хи-хи-хи":

    Колегата в коментар 42 ти е отговорил! 😀
  • 44 Хи-хи-хи

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Хахахаха":

    Колегата си попълни знанията. От пълно отрицание, вече започна да разсъждава, да проявява критично мислене и да скъсва с предразсъдъците си на база факти. Редно е и ти да го направиш. Не всичко, което ти внушават е истина. Ти също внушаваш лъжи. Умишлено или неумишлено.
  • 45 Хи-хи-хи

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А газът който при сондажи излиза от недрата на земята, Като какъв водород го определяш, ако не е "свободен" ? Поробен? Недемократичен? Политически некоректен? Защото си е ЧИСТ водород в газообразно състояние, независимо дали го наричаш свободен.

    Водород, който без никакви други преработки може да бъде компресиран в бутилки и използван за зареждане на водородни автомобили.

    Коментиран от #48

  • 46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Хи-хи-хи":

    Това за НЕСВОБОДНИЯ водород, като опити за гориво го учихме още през 70-те години, така че няма защо чак сега да го допускам❗ Ако ти го учиш сега , ние това сме го учили още миналия век ❗

    Коментиран от #50

  • 47 цсдес

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "карате кид оригинала":

    Фараон може да викаш на някои дето е умен колкото теб. Отиваш в Исторически парк, виждаш и пипаш и разбираш че няма пирамида а има яко бачкане и нещо направено с труд. Лъжците лесно могат да бъдат оборени, отива и вижда и пипа.
  • 48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Хи-хи-хи":

    Нещо като :
    - Дърветата като се клатят, се създава вятър. А кой клати дърветата❓
    Трудно е да ти отговори човек 😒
  • 49 Механик

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Еколог":

    ЛИТИЙ, НАТРИЙ, КАЛИЙ, РУБИДИЙ и ЦЕЗИЙ са елементи от АЛКАЛНАТА група. Това са метали, които са много активни и реагират почти със всичко. Всеки един от тия елементи регира бурно с водата и при тая реакция се отделя водород. Точно тоя водород е опасен, взривоопасен и експлодиращ, когато отново се свързва с кислорода.
    Към това ще прибавим, че МЕТАЛИТЕ изгарят при страшно висока темоература и на практика, не могат да бъдат изгасени.
    Ето това ми е мнението за твоето мнение. Явно четете нещо някъде и поради въпиющата неграмотност на съвременното шиле, не можете да прецените и вярвате на всичко.

    Коментиран от #51, #55, #56

  • 50 Хи-хи-хи

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ето, че ти днес научи за чист естествен водород, за който дори учените не бяха чували през 2008 година когато Илон Мъск каза фразата за глупавия водород.

    Не си го приел, защото съзнанието ти се бори, въпреки че ти говоря за този водород от няколко години и още не можеш да схванеш и приемеш заради дълбоко вкоренените си предразсъдъци. Че вода

    За разлика от тебе аз не се притеснявам да питам и съм отворен за нови знания. Разкажи ми с няколко думи, за коя форма на "Несвободен водород" за зареждане на водородни автомобили говориш? Може и да съм чувал може и да не съм. Ще се радвам да науча нещо ново, стига да знам какво конкретно да търся. Благодаря предварително!

    Коментиран от #54

  • 51 Хи-хи-хи

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Механик":

    Тоест очакваш да се отдели водород при всяко посоляване на водата с натриев хлорид? А ако изпиеш чаша вода с щипка натриев хлорид, ако не се взривиш от отделения водород, ще се отровиш от хлора? Ти сериозно ли?

    След като веднъж са свързани в някакво вещество, тези химични елементи вече не са толкова активни и е трудно да бъдат разделени. Натриевият хлорид вече няма свойствата нито на хлора нито на натрия. Същото е и при веществата в батериите.

    Коментиран от #53

  • 52 Бен тен

    2 0 Отговор
    Фейс нюз.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Хи-хи-хи":

    Ами идеята за автомобили на водород не е нова! То по същество дори електромобилите са създадени преди тези с ДВГ. А и както споменах ДВГ са стартирали с .... фъстъчено масло. Та идеята за водорода е била като източник на енергия, ни резервоарите е трябвало да са много тежки. Предвид налягането което е трябвало да издържат и тогавашните технологии. Разглеждали са вода или водороден прекис ( по старото название), които да се разлагат чрез реакция и катализатори.
    Все идеи отхвърляни или видоизменени с течение на времето.
    Тук не коментираме, че ДВГ нямат алтернатива и ще са вечни . Тук става дума , че статуквото не иска лесно да даде път на новото и да се откаже от печалбите си . Когато Тойота пуснаха Приус- всички им се подиграваха, а днес почти всяка от старите фирми вече предлага хибриди на пазара!
    Пак ти пиша БЪДЕЩЕТО ще дойде, но няма да е УТРЕ ❗
    Ако утре си купиш МПС на водород- къде ще го зареждаш за да пътуваш свободно из страната? Къдее го свевизираш, периодично?
    Ще ти напиша само, че въпреки почти век ДВГ автомобили и нас -
    в Странджа почти няма БЕНЗИНОСТАНЦИИ. Когато изградиха АМ "Тракия" от Бургас до Пловдив, НЯМАШЕ НИТО ЕДНА БЕНЗИНОСТАНЦИЯ на която да заредиш или да се облекчиш дори❗
    Извинявай, ако съм те отегчил. Хубав ден 👍

    Коментиран от #57

  • 55 Хи-хи-хи

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Механик":

    Забравих да те предупредя, Когато правиш този сложен и опасен химически експеримент да добавиш щипка натриев хлорид в чаша вода, да внимаваш при избора на чаша. Гледай да е от огнеупорно стъкло, защото според твоите знания натрия гори при изключително висока температура и при изгарянето си може да разтопи чашата.
  • 56 Хи-хи-хи

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Механик":

    "Явно четете нещо някъде и поради въпиющата неграмотност на съвременното ШИЛЕ, не можете да прецените и ВЯРВАТЕ на всичко."


    Виж с края на мнението ти имаме абсолютен консенсус. Ти към кои смяташ, че спадаш със знанията си? Извинявай, то ЗНАНИЯ няма. ЗА ВЯРВАНИЯТА ТИ питам?
  • 57 Хи-хи-хи

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Важното е че накрая стигнахме до консенсус по всички въпроси -

    1.свободен, чист, естествен, природен, изкопаем, златен или както и да го наречем водород, който се добива директно от недрата на земята без никаква преработка, съществува.

    2. Замяната на ДВГ с каквото и да било, няма да стане от утре както пророкуват антиелектриците, защото това не е действие, а ПРОЦЕС. Бавен, сложен и труден процес, който няма да протече гладко, но е необратим и независимо дали след 20 години, когато започне да изтича жизненият срок на настоящите автомобили или след 30-40 години, ако процесът се проточи, но в началото на края на ДВГ е поставено и връщане назад няма. Ще останат екзотики. Изключение от правилото за да го потвърдят.

    3. Мисля че ще се съгласиш, както и всички останали, че дори да започне масов добив на изкопаем водород, дори да е много евтин, то транспорта и съхранението му, са сложен и скъп процес. При положение че на транспорта се пада 1/3 от генерираните от човека въглеродни емисии и е по-бързо, по-евтино да бъде електрифициран, логично водородът да бъде пренасочен към енергоемките производства които генерират останалите 2/3 въглеродни емисии. Основно металургията, производството на цимент и изкуствени торове.

    4. За транспорта е много по-ефективно да премине на водород един единствен танкер, който произвежда повече емисии отколкото 10 000 автомобила. Или пък самолет за който ще си заслужава да се втечни водорода, защото няма да има никакво знач