20 Октомври, 2024 10:15 50 580 122

Илон Мъск няма да прави повече електромобили. Ще експериментира с „глупаво“ гориво

  • илон мъск-
  • електромобили-
  • tesla-
  • водород

Решението е стратегически ход за запазване на конкурентоспособността

Илон Мъск няма да прави повече електромобили. Ще експериментира с „глупаво“ гориво - 1

Пионерът в електрическите превозни средства (EV) и основателят на многомилиардното предприятие Tesla, Илон Мъск, обяви шокиращ преход за неговата компания. Както знаем Tesla е лидер в електромобилите и поради тази причина е най-малкото шокиращо, че Мъск заяви, че компанията ще пренасочи фокуса си към водородната енергия.

Някога „най-тъпото гориво“, сега вече е гориво на бъдещето?

Мъск вече е изказвал своите критики към водорода като енергия за превозни средства. В телевизионно интервю той заяви, че водородното гориво е „най-тъпото нещо“. Въпреки това нарастващата конкуренция от китайските електромобили BYD явно го е накарала да преосмисли нещата. Решението най-вероятно е стратегически ход за запазване на конкурентоспособността, тъй като електромобилите стават все по-разпространени по пътищата и неговата компания постепенно започва да губи позиции.

Така милиардерът стига до извода, че разработването и изследването на технологията за горивни клетки е не само неизбежно решение, но ще разнообрази продуктовите предложения на Tesla и ще ги задържи на върха. Възможностите на технологията с горивни клетки са невероятно доходоносни. Не само, че има нулеви емисии от водородна енергия със страничен продукт само вода, но това би отворило цял свят от възможности за овладяване на чист водород, за да се поддържа автомобилния парк в съответствие с екологичните норми и цели.

Първият автомобил, задвижван с горивни клетки, се очаква да дебютира през 2026 година
Не само, че изследването на водорода от страна на Tesla е изненада, но и датата на разкриване на първия им модел бързо наближава. Tesla са поставили амбициозна дата за пускането на първия им автомобил, задвижван с водород - до 2026 година. Моделът е наречен "Model H" и ще използва усъвършенствана технология с горивни клетки. Tesla планира напредък и решаване на проблеми със съхранението на водород и свързаната с него инфраструктура.

В момента в САЩ има по-малко от 17 000 превозни средства с водородни горивни клетки, като всички те са в Калифорния. Калифорния е единственият американски щат с мрежа от зарядни станции за продажба на водород. За да станат автомобилите, задвижвани с водород, по-разпространени, ще трябва да се разработи нова инфраструктура, която да поддържа новата технология. Преди това Honda, Hyundai и Toyota бяха единствените компании, предлагащи серийни автомобили, задвижвани с водород.

Как всъщност работи автомобилът с водородни горивни клетки?

Електрическият мотор в автомобилите с водородни горивни клетки е направен по същата технология, която се използва в стандартните електромобили. Разликата е, че вместо да се захранват от батерия, превозните средства с водородни горивни клетки се захранват от горивни клетки, където чистият водород преминава през мембрана, за да се комбинира с кислорода от въздуха. Това произвежда електричество, необходимо за работата на двигателя. Водната пара е единственият страничен продукт от процеса. За целта са необходими резервоари с високо налягане, изработени от въглеродни влакна и доста станции за зареждане с водород.

Проблемът е, че за да създадем чист водород за захранване на горивната клетка, ще трябва да използваме значително количество енергия, за да овладеем този водород от съединение. Чистият водород сам по себе си е много труден за намиране в природата. Обикновено го намираме свързан с друг елемент, тъй като има силна склонност да се свързва с всичко. Това го прави толкова добър енергиен носител. Този процес на крекинг обаче ще освободи въглероден диоксид като страничен продукт.

Възможностите на водородната технология са привлекателни, но има още много да се извърви по отношение на автомобил, работещ само с водород. Настоящите водородни превозни средства на Toyota включват батерия, която помага на автомобила да се ускори. Водородната мощност работи най-добре при постоянни скорости, а не при различни стойности на скоростите, с които се движи едно превозно средство.

Tesla отдавна доминира пазара на електромобили със своята иновативна и футуристична технология. Ако Мъск наистина е решил да "обърне плочата", то Tesla със сигурност ще допринесе значително за технологията за водородни горивни клетки. Може да видим превозно средство, задвижвано от чист водород, на пътя по-рано, отколкото си мислим.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 85 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    28 15 Отговор
    Тесльоооооо, 😒😒😒😒😒
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    68 15 Отговор
    Дори ИЛюзОН вече не може да се крие зад измамата 😒😒😒

    Коментиран от #12

  • 4 карате кид оригинала

    45 26 Отговор
    Бях на автоизложението в Интер Експо.

    1. Китайската заплаха е пропаганда на хедж фондове, които шортват европейските производители. В Китай се продават, защото са евтини. В Европа са по-скъпи от европейските. Безформени, ужасен дизайн. Всяка дръжка, всеки детайл е изкопиран от различна марка.

    2. Тесла в Европа ще загуби от БМВ, Мерцедес, Воуксваджен, Пежо. Втора ръка бмв иХ струва колкото тесла 3, е само облъчен мъскрат фен ще си купи теслата.

    3. В САЩ електрички не се продават. Тесла и там няма да има растеж на продажбите. Не стават за полицейските нужди.

    4. В сряда очаквайте интересен ърнингс кол за 3-то тримесечие на тесла 😉 Не случайно Мъскрат се преориентира да става депутат, досущ като нашия фараон с парка.

    Коментиран от #47, #63, #70

  • 5 123456

    22 2 Отговор
    Био тор от телета.
  • 6 БРАВО

    83 9 Отговор
    СЛЕД ВОДОРОДА , СЛЕДВАЩОТО ЩЕ СЕ ДВИЖИ С БЕНЗИН

    Коментиран от #9

  • 7 Факт

    36 4 Отговор
    То водородни станции няма ама нищо щр купуваме водородни коли за да фи разглеждаме като музейни експонати
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Объркан в превода

    22 13 Отговор

    До коментар #6 от "БРАВО":

    Светът се движи в обратна посока. Тесла няма да произвежда каквото произвеждат останалите, а останалите копировачи започнаха да копират Тесла и след време ще продават само коли на ток. Да очакваш обратното, е като да очакваш еволюцията да тръгне назад и да се превърнем в маймуни. Не че управляващите не се опитват да ни правят на такива.

    Коментиран от #113

  • 10 мхм

    20 13 Отговор
    Водородни и електрически автомобили има и ще има, но Мъск е пътник. Тесла също, ако не се оттърве от него.

    Коментиран от #13

  • 11 Щом го пише във факти

    9 5 Отговор
    Няма как написаното В статията да не е факт.
  • 12 Хахахаха

    29 4 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Зад коя измама? Електрическите коли ли? Ами нали водородните и те да си електрически? А и батерии имат и то не малки! Всичко ще зависи от цената на колите и "горивото". Което е по-евтино, то ще се купува.

    Коментиран от #14, #25

  • 13 Русофил ли си

    25 14 Отговор

    До коментар #10 от "мхм":

    Защо ти пречи Илон Мъск? Да не ти липсват времената когато руснаците се подиграваха на САЩ, че ако не са те американците ще трябва да качват астронавтите си на МКС с батут?

    Коментиран от #17, #18

  • 14 Хи-хи-хи

    5 39 Отговор

    До коментар #12 от "Хахахаха":

    "Всичко ще зависи от цената на колите и "горивото". Което е по-евтино, то ще се купува."

    Водородът винаги е бил и винаги ще бъде по-евтин от електричеството. Следователно мача е свирен.

    Водород има навсякъде защото е най-разпространения химичен елемент в света. Токът някой трябва да ти го произведе и да ти го продаде с огромна печалба. Никой не може сам да си произведе ток.

    Коментиран от #15, #20

  • 15 Хахахаха

    36 3 Отговор

    До коментар #14 от "Хи-хи-хи":

    Ти нещо не си наясно, как се прави водорода за водородните коли! Прочети малко, преди да започнеш да коментираш! Водорода, за сега е по-скъпо гориво от бензиновите коли!

    Коментиран от #21

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 мхм

    7 20 Отговор

    До коментар #13 от "Русофил ли си":

    Точно обратното. Пречи ми защото започна да се бърка безогледно в политиката с цел да спаси собственият си дирник от тотален фалит. Впрочем Мъск е силно про-руски настроен, защото вижда в олигархичната им система възможност за крадене.

    Коментиран от #22

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    29 8 Отговор

    До коментар #13 от "Русофил ли си":

    А ти разбра ли какво става с двамата АСРАНИфти на МКС ❓
    Май още чакат някой да ги закара в САЩ 🤔
    А рашките им пращат храна 😒
  • 19 А50

    35 4 Отговор
    И ко стана ся, вчерашните еврозеленилибералвегани се клеха във вярност в електрокарите и, като бесни отричаха водорода, сега трябва да се преориентират много бързо. Ще разправят, че не сме ги разбирали правилно

    Коментиран от #23

  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    33 3 Отговор

    До коментар #14 от "Хи-хи-хи":

    Завърши осми клас и ела да се присмиваш тогава❗
    Дано поне тогава разбереш, че СВОБОДЕН ВОДОРОД в природата НЯ-МА‼️

    Коментиран от #31, #38

  • 21 Хи-хи-хи

    12 20 Отговор

    До коментар #15 от "Хахахаха":

    Ако беше така, Toyota никога нямаше да започне да произвежда водородни автомобили. Toyota е най-умния производител и затова имат най-много продажби. Щом те са се захванали значи бъдещето принадлежи на водорода без съмнение. Който не вярва е глупав!

    Коментиран от #26

  • 22 Русофил ли си

    13 5 Отговор

    До коментар #17 от "мхм":

    Да не твърдиш че Илон Мъск е русофил защото иска да открадне изкопаемите горива на Русия? Или пък направи полетите в космоса толкова евтини за да помага на Русия да развива космическата си промишленост?
  • 23 Преброяване на дивите зайци (овцете)

    10 2 Отговор

    До коментар #19 от "А50":

    Това е целта на статията.
  • 24 Укр@инската посланичка

    10 4 Отговор
    Следват масови ритуални самоубийства на тесл@джии и ,,ватмани,,
    Илоне, на кого ни оставяш...
  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор

    До коментар #12 от "Хахахаха":

    Ами не са чисто електрически, ако си запознат де! Ама явно не си❗
    И те си имат резервоар за гориво❗ И не е лошо да прочетеш някъде колко ТЕЖИ този резервоар и колос гориво побира.

    Коментиран от #27, #28

  • 26 Хахахаха

    22 4 Отговор

    До коментар #21 от "Хи-хи-хи":

    Водородни коли се правят от няколко производителя! Не колите са проблем, а водорода! Станциите, съхранението, цените на водорода! Незнам дали ви е ясно, че водородните клетки, които обръщат водорода в електричество, също имат ограничен живот! В света при не много водородни станции, има 5 вече взривени!

    Коментиран от #100

  • 27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    КОЛКО гориво...
    /ред./
  • 28 Хахахаха

    1 5 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Запознат съм много добре, с водородните коли! Написах някои неща във горния коментар!
  • 29 Бскдйфн

    5 4 Отговор
    Може би великият изкуствен интелект на Тесла ще произвежда водород с помощта на робо-такситата. Тесла ще се разчекнат като патка върху лед от толкова многостранни "иновации".
  • 30 без коментари

    11 3 Отговор
    Този процес на крекинг обаче ще освободи въглероден диоксид като страничен продукт. Немаше начин просто да не се изцепят.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Механик

    26 2 Отговор
    Излиза, че ще заменим ДВГ с горивни клетки, които се зареждат с ЧИСТ водород. При получаването на чистия водород обаче се отелял много въгелроден двуокис??? И кво става с "въглеродния отпечатък"???
    Отделно, чистият водород ще се помещава е (забележете) КАРБОНОВИ резервоари. Тоест, резеровоари на базата на ВЪГЛЕРОДНИ нишки. Начи освен че ще цапаме газообразно, ще цапаме и директно в твърдо състояние. (въглеродните нишки НЕ СЕ РЕЦИКЛИРАТ).
    А, и немаловажния факт, водородните автомобили ще имат и лит-йонна батерия. Тоест, цапането ще продължава на воля и ще включва цялата Менделеева таблица.
    Не работите в правилната насока, момчета! Ама никак! Тотално сте объркали доктрината.
    То и аз не знам коя е правилната доктрина, ама аз съм само един механик, а вие претендирате да сте "визионерите" а се оказахте слепци.

    Коментиран от #34, #69

  • 33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 3 Отговор

    До коментар #31 от "Хи-хи-хи":

    Огромни, огромни... колко да са огромни - от 200кг/годишно до 10-11 тона, в някой мини ‼️
    Да отдавна се знае, че нефтът не е неизчерпаем и се търсят алтернативи, но логистиката в зареждането е огромна пречка и БЪДЕЩЕТО с краят а ДВГ не е толкова близко ❗
    Между другото ДВГ не са били създадени за работа с нефтопродукти , а с фъстъчено масло❗

    Коментиран от #35, #36

  • 34 Еколог

    9 1 Отговор

    До коментар #32 от "Механик":

    Какво ти е мнението за натриево-йонните желязофосфатни батерии, които не съдържат ценни метали, не се самозапалват дори при пробив, зареждат се при отрицателни температури и се рециклират напълно без замърсяване? Какви са им недостатъците и могат ли да бъдат "правилната доктрина" която да подкрепят политиците? Или за тебе са прекалено демократични и няма да има за какво да се водят войни, защото почти всяка държава може да разполага с неограничени количества желязо и натрий, почти без външни зависимости?

    Коментиран от #49

  • 35 Хи-хи-хи

    0 5 Отговор

    До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Я си провери източника, че в трети клас ни учиха за разликата между тонове и килограми? 200 какво на година в една единствена мина за хром?

    Тези 200 тона водород годишно не се добиват умишлено, а са нежелан страничен продукт, който повече им създава главоболия.
  • 36 Хи-хи-хи

    0 9 Отговор

    До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И много бързо обърна палачинката от "в природата не съществува" на " на едно от местата има само по 200 тона на година без да го търсим."

    Чист, евтин, без нужда от замърсяване или въглероден отпечатък за добива. Готов за ползване. Коренно различно от добива на всички останали изкопаеми горива с изключение на метана.

    Коментиран от #37, #40, #42

  • 37 Хахахаха

    8 1 Отговор

    До коментар #36 от "Хи-хи-хи":

    Не си на ясно, колега! Водорода за момента се добива по два начина, чрез електролиза, като се използва ток за да раздели водорода от водата и чрез добив, както се добива газ. Този добив не е чист, както предполагам трябва да подразбираш! А и чрез електролиза, колко да е чист, когато се ползва ток? А този ток не може ли да бъде зареден в ел. кола, а ще правиш гориво от ток, който след това пак ще прави ток?

    Коментиран от #41

  • 38 Хи-хи-хи

    0 7 Отговор

    До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Завърши осми клас и ела да се присмиваш тогава❗
    Дано поне тогава разбереш, че СВОБОДЕН ВОДОРОД в природата НЯ-МА‼️"

    Понякога наистина ми се струва, че споря с хора които не са завършили осми клас. В крайна сметка Има ли Или няма такъв водород? Или е поредното "щом аз не съм чувал значи не съществува"

    А не допускаш ли, че освен природния изкопаем водород има и други алтернативи на водородната технология на Toyota? Алтернативи които не включват бутилки под налягане, а водород който "не е свободен"(демократичен)

    Коментиран от #46

  • 39 ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ

    0 5 Отговор
    Алкалните горивни клетки. Алкалните системи работят много добре при стайна температура и имат най-висока ефективност на напрежението сред всички други горивни системи. В допълнение, AFC има дълъг експлоатационен живот, тъй като тя може да се адаптира и с много материали.



    В AFC са надеждни системи и са в състояние да постигне относително висока мощност в малък обем. Плътността на мощността варира между 100-200 MW/cm ². Разходите се опитват да бъдат доставени на 50/100 $/kW за транспортния сектор. Electrochemical energy storage devices: В някои случаи устройствата за съхранение на енергия могат да се транспортират в превозно средство и да съхраняват голямо количество енергия. Осигурено е устройство за съхранение на енергия, състоящо се от най-малко един електрод от течен метал, капацитет за съхранение на енергия най-малко около 1 MWh и време за реакция, по-малко или равно на около 100 милисекунди (ms). patent/US11909004B2 Транспортната индустрия използва батерии с разтопена сол за електрически превозни средства поради тяхната висока енергийна плътност и характеристики за безопасност. По този начин стимулира разширяването на пазара на батерии с разтопена сол. Освен това акумулаторите с течна сол са основен компонент в енергийните системи за отдалечени райони, осигурявайки надеждно и устойчиво електрозахранване на места без достъп до мрежата.

    В заключение, батериите с разтопена сол представляват обещаващо решение за бъдещето на съхранението на
  • 40 Хахахаха

    8 2 Отговор

    До коментар #36 от "Хи-хи-хи":

    Както ти е написал колегата, в природата не съществува СВОБОДЕН водород! Обърни внимание на думата СВОБОДЕН! За всякакво производство на водород от природата се включва разделяне на водорода от други елементи, което не е лек процес! И не е евтин процес.

    Коментиран от #44

  • 41 Хи-хи-хи

    0 6 Отговор

    До коментар #37 от "Хахахаха":

    Колега, говориш за глупавия сив, син зелен, кафяв, пенбян и какви ли не цветове водород, а аз ти говоря за умния природен изкопаем златен водород. Редно е да правиш разлика!

    Коментиран от #43

  • 42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 0 Отговор

    До коментар #36 от "Хи-хи-хи":

    Ти дори от палачинки не разбираш‼️
    Това не е ресурс, а отделни количества получени като съпътстващи други производства❗
    И да, в природата няма свободен водород❗

    Коментиран от #45

  • 43 Хахахаха

    2 1 Отговор

    До коментар #41 от "Хи-хи-хи":

    Колегата в коментар 42 ти е отговорил! 😀
  • 44 Хи-хи-хи

    0 6 Отговор

    До коментар #40 от "Хахахаха":

    Колегата си попълни знанията. От пълно отрицание, вече започна да разсъждава, да проявява критично мислене и да скъсва с предразсъдъците си на база факти. Редно е и ти да го направиш. Не всичко, което ти внушават е истина. Ти също внушаваш лъжи. Умишлено или неумишлено.
  • 45 Хи-хи-хи

    2 6 Отговор

    До коментар #42 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А газът който при сондажи излиза от недрата на земята, Като какъв водород го определяш, ако не е "свободен" ? Поробен? Недемократичен? Политически некоректен? Защото си е ЧИСТ водород в газообразно състояние, независимо дали го наричаш свободен.

    Водород, който без никакви други преработки може да бъде компресиран в бутилки и използван за зареждане на водородни автомобили.

    Коментиран от #48, #85

  • 46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Хи-хи-хи":

    Това за НЕСВОБОДНИЯ водород, като опити за гориво го учихме още през 70-те години, така че няма защо чак сега да го допускам❗ Ако ти го учиш сега , ние това сме го учили още миналия век ❗

    Коментиран от #50

  • 47 цсдес

    2 7 Отговор

    До коментар #4 от "карате кид оригинала":

    Фараон може да викаш на някои дето е умен колкото теб. Отиваш в Исторически парк, виждаш и пипаш и разбираш че няма пирамида а има яко бачкане и нещо направено с труд. Лъжците лесно могат да бъдат оборени, отива и вижда и пипа.

    Коментиран от #114

  • 48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 2 Отговор

    До коментар #45 от "Хи-хи-хи":

    Нещо като :
    - Дърветата като се клатят, се създава вятър. А кой клати дърветата❓
    Трудно е да ти отговори човек 😒
  • 49 Механик

    7 2 Отговор

    До коментар #34 от "Еколог":

    ЛИТИЙ, НАТРИЙ, КАЛИЙ, РУБИДИЙ и ЦЕЗИЙ са елементи от АЛКАЛНАТА група. Това са метали, които са много активни и реагират почти със всичко. Всеки един от тия елементи регира бурно с водата и при тая реакция се отделя водород. Точно тоя водород е опасен, взривоопасен и експлодиращ, когато отново се свързва с кислорода.
    Към това ще прибавим, че МЕТАЛИТЕ изгарят при страшно висока темоература и на практика, не могат да бъдат изгасени.
    Ето това ми е мнението за твоето мнение. Явно четете нещо някъде и поради въпиющата неграмотност на съвременното шиле, не можете да прецените и вярвате на всичко.

    Коментиран от #51, #55, #56

  • 50 Хи-хи-хи

    2 9 Отговор

    До коментар #46 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ето, че ти днес научи за чист естествен водород, за който дори учените не бяха чували през 2008 година когато Илон Мъск каза фразата за глупавия водород.

    Не си го приел, защото съзнанието ти се бори, въпреки че ти говоря за този водород от няколко години и още не можеш да схванеш и приемеш заради дълбоко вкоренените си предразсъдъци. Че вода

    За разлика от тебе аз не се притеснявам да питам и съм отворен за нови знания. Разкажи ми с няколко думи, за коя форма на "Несвободен водород" за зареждане на водородни автомобили говориш? Може и да съм чувал може и да не съм. Ще се радвам да науча нещо ново, стига да знам какво конкретно да търся. Благодаря предварително!

    Коментиран от #54

  • 51 Хи-хи-хи

    4 5 Отговор

    До коментар #49 от "Механик":

    Тоест очакваш да се отдели водород при всяко посоляване на водата с натриев хлорид? А ако изпиеш чаша вода с щипка натриев хлорид, ако не се взривиш от отделения водород, ще се отровиш от хлора? Ти сериозно ли?

    След като веднъж са свързани в някакво вещество, тези химични елементи вече не са толкова активни и е трудно да бъдат разделени. Натриевият хлорид вече няма свойствата нито на хлора нито на натрия. Същото е и при веществата в батериите.

    Коментиран от #53

  • 52 Бен тен

    6 0 Отговор
    Фейс нюз.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 1 Отговор

    До коментар #50 от "Хи-хи-хи":

    Ами идеята за автомобили на водород не е нова! То по същество дори електромобилите са създадени преди тези с ДВГ. А и както споменах ДВГ са стартирали с .... фъстъчено масло. Та идеята за водорода е била като източник на енергия, ни резервоарите е трябвало да са много тежки. Предвид налягането което е трябвало да издържат и тогавашните технологии. Разглеждали са вода или водороден прекис ( по старото название), които да се разлагат чрез реакция и катализатори.
    Все идеи отхвърляни или видоизменени с течение на времето.
    Тук не коментираме, че ДВГ нямат алтернатива и ще са вечни . Тук става дума , че статуквото не иска лесно да даде път на новото и да се откаже от печалбите си . Когато Тойота пуснаха Приус- всички им се подиграваха, а днес почти всяка от старите фирми вече предлага хибриди на пазара!
    Пак ти пиша БЪДЕЩЕТО ще дойде, но няма да е УТРЕ ❗
    Ако утре си купиш МПС на водород- къде ще го зареждаш за да пътуваш свободно из страната? Къдее го свевизираш, периодично?
    Ще ти напиша само, че въпреки почти век ДВГ автомобили и нас -
    в Странджа почти няма БЕНЗИНОСТАНЦИИ. Когато изградиха АМ "Тракия" от Бургас до Пловдив, НЯМАШЕ НИТО ЕДНА БЕНЗИНОСТАНЦИЯ на която да заредиш или да се облекчиш дори❗
    Извинявай, ако съм те отегчил. Хубав ден 👍

    Коментиран от #57, #58

  • 55 Хи-хи-хи

    3 5 Отговор

    До коментар #49 от "Механик":

    Забравих да те предупредя, Когато правиш този сложен и опасен химически експеримент да добавиш щипка натриев хлорид в чаша вода, да внимаваш при избора на чаша. Гледай да е от огнеупорно стъкло, защото според твоите знания натрия гори при изключително висока температура и при изгарянето си може да разтопи чашата.
  • 56 Хи-хи-хи

    2 5 Отговор

    До коментар #49 от "Механик":

    "Явно четете нещо някъде и поради въпиющата неграмотност на съвременното ШИЛЕ, не можете да прецените и ВЯРВАТЕ на всичко."


    Виж с края на мнението ти имаме абсолютен консенсус. Ти към кои смяташ, че спадаш със знанията си? Извинявай, то ЗНАНИЯ няма. ЗА ВЯРВАНИЯТА ТИ питам?
  • 57 Хи-хи-хи

    2 6 Отговор

    До коментар #54 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Важното е че накрая стигнахме до консенсус по всички въпроси -

    1.свободен, чист, естествен, природен, изкопаем, златен или както и да го наречем водород, който се добива директно от недрата на земята без никаква преработка, съществува.

    2. Замяната на ДВГ с каквото и да било, няма да стане от утре както пророкуват антиелектриците, защото това не е действие, а ПРОЦЕС. Бавен, сложен и труден процес, който няма да протече гладко, но е необратим и независимо дали след 20 години, когато започне да изтича жизненият срок на настоящите автомобили или след 30-40 години, ако процесът се проточи, но в началото на края на ДВГ е поставено и връщане назад няма. Ще останат екзотики. Изключение от правилото за да го потвърдят.

    3. Мисля че ще се съгласиш, както и всички останали, че дори да започне масов добив на изкопаем водород, дори да е много евтин, то транспорта и съхранението му, са сложен и скъп процес. При положение че на транспорта се пада 1/3 от генерираните от човека въглеродни емисии и е по-бързо, по-евтино да бъде електрифициран, логично водородът да бъде пренасочен към енергоемките производства които генерират останалите 2/3 въглеродни емисии. Основно металургията, производството на цимент и изкуствени торове.

    4. За транспорта е много по-ефективно да премине на водород един единствен танкер, който произвежда повече емисии отколкото 10 000 автомобила. Или пък самолет за който ще си заслужава да се втечни водорода, защото няма да има никакво знач
  • 58 Хи-хи-хи

    2 6 Отговор

    До коментар #54 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    .

    4. За транспорта е много по-ефективно да премине на водород един единствен танкер, който произвежда повече емисии отколкото 10 000 автомобила. Или пък самолет за който ще си заслужава да се втечни водорода, защото няма да има никакво значение че след една седмица, ако не се ползва този водород ще се изпарил. Това е проблем за лек автомобил, но не и за самолет, който ще го използва за следващите часове и почти няма да има загуби. В течна форма водорода има огромна енергийна плътност и не са необходими огромни бутилки.


    5. "Ще ти напиша само, че въпреки почти век ДВГ автомобили и нас -
    в Странджа почти няма БЕНЗИНОСТАНЦИИ." И тук сме на едно мнение - за човек живеещ в Странджа или на 1 000 км от цивилизацията и най-близката бензиностанция е много по-удобно да разполага с електромобил, защото в Странджа контактите са поне 1 милион пъти повече, от броя на бензиностанциите. Всяка селска къща разполага поне с 10-20 контакта, но 20 села рядко разполагат с една бензиностанция.
  • 59 ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ

    2 5 Отговор
    Едно от основните предимства на батериите с разтопена сол е способността им да съхраняват големи количества енергия. Това ги прави идеално решение за акумулиране в мрежов, т.е. комунален мащаб. Така те могат да помогнат за балансиране на търсенето и предлагането – и да осигурят стабилно снабдяване с енергия, дори когато възобновяемите енергийни източници не произвеждат нищо.

    В допълнение към високата енергийна плътност, батериите с разтопена сол и имат относително дълъг живот. За разлика от традиционните акумулатори, които се разграждат с времето и трябва да се сменят редовно, батериите с разтопена сол могат да работят десетилетия. Те могат да издържат на много цикли на зареждане и разреждане, с минимална поддръжка. Тази дълготрайност ги прави рентабилно решение за дългосрочно съхранение на енергия.

    Освен това батериите с разтопена сол са доста по-безвредни от сега използваните технологии. Акумулаторите с разтопена сол не съдържат токсични или опасни материали.

    Коментиран от #62

  • 60 тъй шъй

    7 0 Отговор
    ОмръзнА му бързо. Така са децата. Щастливо детство кара този.
  • 61 Нема по - убаво от конският впряг !

    9 0 Отговор
    Трева и паша има навсякъде...Ваш Ганьо съм !
  • 62 Ти като знаеш

    1 3 Отговор

    До коментар #59 от "ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ":

    Можеш ли да дадеш практически примери за такива батерии с разтопена сол? Поне два-три примера за последната година? В световен мащаб. Защото дори в България се инсталират батерии за съхранение на мрежова енергия и ще продължават да се инсталират, като най-евтината алтернатива за съхранение на енергия, която за сметка на това се изгражда най-бързо.

    Батериите идват заедно с всичко инсталирано в стандартен контейнер. Единственото което се изисква е да бетонираш площадка на която да сложиш контейнера и да осигуриш кабели до трансформатора или под станцията и това е !
  • 63 Да те поправя

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "карате кид оригинала":

    Воуксваджен? Абе пич, няма такава марка. Фолксваген е. Народ и кола, демек колата на народа.
  • 64 Гост

    6 0 Отговор
    Тази новина е от преди месец,тогава Теслю(тук с няколко Ника ха ха-ха, хихихи и т.н.) тогава отрече.Ето че Свети Илюзион пак се обърна на 180 градуса.Щом не щете да му купувате електрокарите,ще ви продава водородни коли.
  • 65 Гост

    3 1 Отговор
    Алтернативата е тази.

  • 66 УжасТ няма спирка тоя

    4 0 Отговор
    Не е истина!!! Чат-бота адреналинка, Митьо бъстера се подвизава с нов Ник "Хи -хи -хи" и хвали Тойота и водорода...Щото Свети ИлюзонМъскович уж някога щял да пусне тРесла на водород...латерната е нова опорка )))

    Коментиран от #68

  • 67 Хи-хи-хи

    1 5 Отговор
    3. Мисля че ще се съгласиш, както и всички останали, че дори да започне масов добив на изкопаем водород, дори да е много евтин, то транспорта и съхранението му, са сложен и скъп процес. При положение че на транспорта се пада 1/3 от генерираните от човека въглеродни емисии и е по-бързо, по-евтино да бъде електрифициран, логично водородът да бъде пренасочен към енергоемките производства които генерират останалите 2/3 въглеродни емисии. Основно металургията, производството на цимент и изкуствени торове.

    4. За транспорта е много по-ефективно да премине на водород един единствен танкер, който произвежда повече емисии отколкото 10 000 автомобила. Или пък самолет за който ще си заслужава да се втечни водорода, защото няма да има никакво значение че след една седмица, ако не се ползва този водород ще се изпарил. Това е проблем за лек автомобил, но не и за самолет, който ще го използва за следващите часове и почти няма да има загуби. В течна форма водорода има огромна енергийна плътност и не са необходими огромни бутилки.


    5. "Ще ти напиша само, че въпреки почти век ДВГ автомобили и нас -
    в Странджа почти няма БЕНЗИНОСТАНЦИИ." И тук сме на едно мнение - за човек живеещ в Странджа или на 1 000 км от цивилизацията и най-близката бензиностанция е много по-удобно да разполага с електромобил, защото в Странджа контактите са поне 1 милион пъти повече, от броя на бензиностанциите. Всяка селска къща разполага поне с 10-20 контакта, но 20 села рядко разполагат с едн

    Коментиран от #90

  • 68 Резюме

    0 3 Отговор

    До коментар #66 от "УжасТ няма спирка тоя":

    При положение че на транспорта се пада 1/3 от генерираните от човека въглеродни емисии и е по-бързо, по-евтино да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично водородът да бъде пренасочен към енергоемките производства ...

    За транспорта е много по-ефективно да премине на водород един единствен танкер, който произвежда повече емисии отколкото 10 000 автомобила. Или пък самолет за който ще си заслужава да се втечни водорода...


    за човек живеещ в Странджа или на 1 000 км от цивилизацията и най-близката бензиностанция е много по-удобно да разполага с ЕЛЕКТРОМОБИЛ, защото в Странджа контактите са поне 1 милион пъти повече, от броя на бензиностанциите.
  • 69 Така ще е

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "Механик":

    Кой мисли за природа и екология!?
    Просто спрат да субсидират електрическите автомобили и някой трябва да вземе едни пари от някъде другаде...
  • 70 Буха ха

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "карате кид оригинала":

    И аз бях, но май на някое друго Интер Експо. Джип на Хавал с всевъзможни екстри, 8 години /150 хиляди км гаранция, прилично качество на материалите за 78 хиляди, ако беше европейски и то не от премиумите, щеше да струва двойно.
  • 71 МЪСК 💵

    3 3 Отговор
    Недоразбрал, недочул, недопревел...
    Докато се мъчите да ми копирате MCU управлението на колата, енерго паковете, зарядната мрежа, FSD-то, производството, собствения софтуер, параметрите и изобщо цялата архитектура TESLA ONE, за която ви отворих всички патенти ОЩЕ 2014 и до ден днешен НИКОЙ не изкара кола на ток като Света (идете до Загреб да разпитате EV Clinic как се ремонтира батерия различна от TESLA), аз както винаги ще съм в Космоса, просто защото съм от там.

    Коментиран от #73, #74

  • 72 МЪСК 🥇

    2 4 Отговор
    На втория му трябва телескоп, за да ни ВИДИ.

  • 73 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 3 Отговор

    До коментар #71 от "МЪСК 💵":

    МЪСКАРА, ко стаа с камионя въ чуек❓ Веке осма година как гу чакат ората❗
  • 74 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 2 Отговор

    До коментар #71 от "МЪСК 💵":

    Камиона нали ОЩЕ 2017 го пусна на пазара и до ден днешен НИКОЙ не го е виждал ❗ Освен о я тайния дето ПЕПСИ си го разкарва из завода 🥸

    Коментиран от #75

  • 75 Голям завод

    0 4 Отговор

    До коментар #74 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Колко според тебе трябва да е голям този завод, щом камионите на Тесла успяват да въртят в него по 1000 мили на денонощие?

    Проблемът досега бяха батериите. Имаха проблеми в производството на 4680. Чак след като решиха проблема с тях, започнаха да изграждат завода за камиони. За какво им е завод за камиони, ако няма батерии за тях? Мислете малко?

    Коментиран от #77

  • 76 Какво става де?

    4 2 Отговор
    А бе чоуек, дека са камионите на останалите уе? Нема некой дето да е предвидил за производство за 2026 2027 или 28 година камион който поне да се доближава до параметрите на оня дето го търкалят от 2017 година от Тесла, да му лекуват детските болести.

    Коментиран от #79

  • 77 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 2 Отговор

    До коментар #75 от "Голям завод":

    ИЛюзОН обеща до края на 2017г да пусне камионите в продажба❗
    Вече свършва 2024-та, а никой от заплатилите депозита още не може да си купи от ИЛЮЗОРНИТЕ камиони ❗
    Никой не разкрива нищо и за тези в Пепси- колко тежат , колко товар превозват, има ли допълнителни батерии извън влекача....❗
    Само един шофьор коментира идеята това водачът да е по средата❗ С думи от рода явно някой се е заел да прави нещо от което нищо не разбира❗Който е карал камион ще ме разбере, за другите няма смисъл да разяснявям задълженията на водачите.
    Сега като спира с теслИте, ще удари ли една теслА и на запосалите се за камиона му ❗

    Коментиран от #78, #81

  • 78 Карал ли си камион

    3 2 Отговор

    До коментар #77 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Знаеш ли какво е да се изминават 1600 км на денонощие с включени почивки, зареждане, товарене и разтоварване? Попитай някой който е карал камион дали са достатъчно или този камион за нищо не става? Всичко останало са празни злобни приказки лъжи и манипулации.

    Коментиран от #80

  • 79 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #76 от "Какво става де?":

    Не детски болести, а детските мечти на ИЛюзОН лекуват❗
    Леките коли станаха тежки , по 3 тона и повече с пътниците❗И то за превоз на 400 кг. ( 5×80) ❗
    Да, батерията е проблемът. Защото за превоз на 50 пъти повече товар с над 10 пъти по-тежък превоз си требе ТОК, МНООООГО ТОК❗
    Та Илон ако успее с камиона ще направи революция и в колите , и те ще станат по-леки❗

    Коментиран от #84

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Анимация

    2 2 Отговор

    До коментар #77 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    То и пикапите бяха анимация, която никога няма да се появи на пътя. Нали разправяше че Тесла закъсала за пари затова решили да съберат по 100 долара от 2 милиона балъка, за да съберат 200 милиона долара защото адски много им трябват, че онези 20-30 милиарда в банката са им малко.

    Сериозните фирми като им трябват пари а вече имат 250 милиарда дълг, разпродават 50% от активите си в denso за смешните два-три милиарда, че не им достигат кеш въпреки че продават по 10 милиона автомобила годишно и имат два пъти повече печалба от Тесла.

    Продължаваш да правиш същите внушения сега и за камиона. За какво само тези депозити? Кеш ли му трябва?

    Коментиран от #83

  • 82 Лъжливи обещания илюзион

    2 2 Отговор
    Като говорим за обещания къде са батериите на Toyota за 1000 км пробег и 30 минути но зареждане които щяха да започнат да произвеждат през 2014, 2016-та 2018-2020 , 2022 които през 2024 вече станаха 1500 км за 10 минути зареждане? Убеден ли си че ще ги произведат през 2026 или 2027 както се обещали?

    Искаш ли да се обзаложим че както при предишните десетина обещания всяка година, тазгодишните обещания ще си останат илюзия и през 2030 година?

    Обещанията на Тесла поне са по улиците и им правят тестове. Да си видял поне картинка на обещаните от преди 15 години батерии?
  • 83 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 0 Отговор

    До коментар #81 от "Анимация":

    Да камионите му са АНИМАЦИЯ
    и НИКЪДЕ ГИ НЯМА ВЕЧЕ СЕДМА ГОДИНА по пътищата на САЩ и Европа❗
    Докажи къде обратното, не се пъни , като костилка на д••е ❗
    А нещо и тези ПИКливиАПИ ги няма в Европа, а и в САЩ са екзотика❗

    Коментиран от #86

  • 84 Пак лъжи

    2 6 Отговор

    До коментар #79 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Дай ми тегло на аналогичен на Тесла модел 3 със задвижване на четирите колела на ДВГ или хибриден модел със същите размери и мощност?

    BMW m3, mercedes c клас или нещо в същата категория?

    Батериите ще станат по-леки когато Toyota си изпълни обещанията! Не мислиш ли? Или мразиш да мислиш?

    Коментиран от #88, #94

  • 85 Хи хи хи хо

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "Хи-хи-хи":

    Добре ще го компресираш , а къде ще го съхраняваш .
    Водорода не може да се съхранява много дни в
    ,,резервоар,, бутилка под високо налягане .
    Толкова е лек че няма ,,съд,, който да го съхранява много време .
    (H) Се произвежда , веднага се зарежда и употребява .
    Не можеш днес да го заредиш и да го ползваш след два три дена , защото в резервоара няма да има нищо или почти нищо .
  • 86 Всичко е анимация

    1 6 Отговор

    До коментар #83 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    За тебе в YouTube няма нито един реален клип. Всичко е анимация плод на изкуствения интелект. Хилядите клипове снимани от стотици случайни хора които са си ги снима ли по обществените пътища.

    Коментиран от #92

  • 87 Пак не разбрал

    0 2 Отговор

    До коментар #80 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Искаш да кажеш че 80 км минават 1600 км общо? Това наистина само пълен идиот би си го помислил. Имаше направено изследване и бяха събирали данните на различни производители на електрически и водородни камиони на различни фирми. Един от камионите беше минал над 1000 мили за денонощие, а останалите средно над 1000 километра заради по кратките маршрути и по краткото работно време.
  • 88 Пак фантазии

    0 2 Отговор

    До коментар #84 от "Пак лъжи":

    Гледам че ти можеш да мислиш .
    Помогни тогава на Тойота , измисли го , нали можеш да мислиш.

    Коментиран от #91

  • 89 В САЩ ли си карал

    1 4 Отговор

    До коментар #80 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Този камион е проектиран за американските пътища, където карат стотици километри между населените места. Европейския камион ще се произвежда в Берлин. Ще бъде проектиран в няколко разновидности на кабината, защото настоящата не отговаря на европейските изисквания. Така че всичко е отрова която е изсипа беше напразно.

    Да не забравяме че и това в момента са прототипи и е напълно възможно дори за САЩ серийното производство да е с друга кабина.

    Всичките камиони са навъртяли милиони километра а не 1600 км на ден което са 20 км на камион. Абсурдно е човек с три мозъчни гънки да си го помисли, че 80 камиона ще минат само 1600 км на ден, при положение че минават около 300 хиляди километра на година, пак по данни на pepsi.

    Ти май чуваш от pepsi само негативните новини и факти?

    Коментиран от #95

  • 90 Хи хи хи хи

    3 1 Отговор

    До коментар #67 от "Хи-хи-хи":

    Точка 5.
    Контакти бол , а мощност има ли в тез контакти .
    То енергото да няма по един АЕЦ във всяко село.
    Всяко село със 60 -70 къщи има един трафопост с трансформатор 100 kvA .
    Да кажем 25 си монтират зарядни по 22 kW .
    И си включат зарядните товара отиде на 650 kW
    Бушоните изгоряха . .
    Трансформатора ще ти покрие мощност 300 kW
    при cos на консуматора - 1
    Имаш и консумация за осветление , бойлери , готварски печки , климатици , хладилници .
    Така че ако ще 1 милион контакти да има , не са фактор .

    Коментиран от #93, #96, #111, #112

  • 91 Какво да помогна

    1 3 Отговор

    До коментар #88 от "Пак фантазии":

    На Toyota? Кое да измисля? Те докато мислят, китайците само на база еволюция на най-безпереспективната технология за батерии желязофосфатната, която има най-малък потенциал, вече успяха да постигнат параметрите които Toyota обещаваше за своите първи твърдотелни батерии.

    Която е технология да беше започнала да развива Toyota, досега щеше да е изпреварила китайците и Тесла. Не са нужни открития, а малки стъпки в правилната посока. BYD произвеждат батерии от 1995 и всички са един отдушни, че само този факт е бил достатъчен сега да са пазарни лидери без да имат някакви революционни открития.
  • 92 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 1 Отговор

    До коментар #86 от "Всичко е анимация":

    Покажи видеорепортаж ниман с много камиони по щатските магистрали и колко от тях са на ИЛюзОН‼️
  • 93 За да обясня

    1 4 Отговор

    До коментар #90 от "Хи хи хи хи":

    Отсреща трябва да има някой който да разбере А ти очевидно не си от тях. Готварската ти печка е поне 10 kW ако има четири котлона. Бойлерът тия два-три киловата, а трите климатика са общо 5 киловата. Със сигурност имаш поне в 30 kW инсталирана мощност и максимум 12 kW партида. Какво ще стане с 50-те апартамента ако едновременно си включите всички консуматори в блока?
  • 94 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 2 Отговор

    До коментар #84 от "Пак лъжи":

    НЕ можеш сам ли ❓
    Ами ето :::
    "Audi e-tron 55 тежи 2720 кг,
    А Mercedes-Benz EQC с 2620 кг.
    (теглото е за празен автомобил)
    Като цяло над 1/3 от тестваните от Ниланд електромобили тежат повече от 2 000 кг ‼️‼️‼️
    Ти покажи модел по избор с ДВГ и на ток -
    разликата почти винаги е +400кг❗
    За превоз на 5 човека( 400кг) на 400км❗
    Уморих се да те замярам с факти❗
    Срещу ама...., ама.... и пак ама...

    Коментиран от #97

  • 95 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 3 Отговор

    До коментар #89 от "В САЩ ли си карал":

    Отвори и прочети ❗ Дори в САЩ има лимит за теглото на камионите по категории❗ И камионите на Мъск не отговарят ❗ НЕ СЕ ВКЛЧВАТ ❗
    Както в Европа покапът му не може да се кара с "В" категория ‼️‼️‼️
    Хубава вечер 🍹🍹

    Коментиран от #98, #99

  • 96 Лъжа или неграмотност

    3 1 Отговор

    До коментар #90 от "Хи хи хи хи":

    "Всяко село със 60 -70 къщи има един трафопост с трансформатор 100 kvA"

    Най-малката партида която може да ти даде ЕРП е 6 kW, стандартната е 15 kW. Как точно си представяш да бъдат захранени със 100 киловата трансформатор? Дори тогава, 60 тесли в който зареждат едновременно няма да бутнат мрежата! По интелигентни са от тебе и си намалят мощността или направо отказват да зареждат ако падът на напрежение е прекалено голям. Минималният ток с който зареждат е 5 ампера - около 1 киловат, общо 60 kW.

    Освен това, китайците представиха преди няколко седмици зарядна станция с входяща мощност ДО 40 kW, Или колкото можеш да осигуриш и изходяща мощност 480 kW с която можеш да заредиш набърза и да продължиш.
  • 97 Не се прави на умен

    2 5 Отговор

    До коментар #94 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Помолих те да сравниш модел 3 с бензинов аналог. Не задавай въпроси, на които не можеш да понесеш отговора.
  • 98 Пак лъжеш

    2 5 Отговор

    До коментар #95 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Да не твърдиш че движението на камионите на Тесла е незаконно и нямат право да се движат заради теглото? Съдра се да лъжеш мамиш и манипулираш. Дай източник на тази опашата лъжа?

    Точно обратното е. Както е в Европа така и в САЩ, за електрическите камиони общото разрешено тегло е по-високо отколкото за дизеловите и има спекулации, че някои електрически камиони включително този на Тесла, на практика имат повече полезен товар от някой дизелови камиони, защото тежат приблизително колкото най-мощните дизелови влекачи.

    Не знам защо продължаваш да оплакваш електрическите камиони, все едно са ги отменили завинаги, както водородните автомобили на Toyota, а не просто отложили за по-късно.

    Толкова ли не осъзнаваш че тази статия е написана за подигравка с вас? Преброяване на сектантите?
  • 99 Пак манипулации

    3 4 Отговор

    До коментар #95 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    То пък повечето американски пикапи сигурно могат да се карат с категория B? Това все пак са товарни автомобили, а не леки. Някои от тях са с размерите на камион.

    Как ще коментираш, че се канят от догодина с категория се да се карат автомобили с общо тегло над 2,5 т, а не както досега с 3,5 т. Обърни внимание че говорим за общо тегло, което ще рече че повечето SUV с тегло около 2000 кг и 500 кг полезен товар вече ще трябва да се карат с С категория?
  • 100 Иван4о

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "Хахахаха":

    Впдородът е трудно УДЪРЖИМ и взривоопасен.

    Коментиран от #116

  • 101 Реално 🌀

    1 5 Отговор
    Когато всички правеха кюмбета, Илон ги запука с тока ⚡
    Когато всички мъчеха Космоса (НАСА, РОСКОСМОС), Илон ги запука с ракетите с обратно кацане 🚀
    Изведе им сателитите (на Пентагона)
    И космонавтите..🛸
    Сега всички се мъчат с тока, Илон ги запука с водорода ;D 🌀

  • 102 Дойде времето

    2 4 Отговор
    Гражданите на ЕС могат да съдят за здравословни проблеми, причинени от пропуснати цели за емисии

    Джо Борас

    преди 24 часа

    Според последните оценки на Световната здравна организация (СЗО), близо 300 000 души умират всяка година от респираторни заболявания, причинени от лошо качество на въздуха, като милиони други се разболяват. Сега европейските граждани могат да поискат обезщетение за здравословни проблеми, причинени от
    неспазване на ограниченията за замърсяване.


    Само в Испания се казва, че повече от 21 000 души са починали от подобни причини миналата година (като "суспензираните частици" се наричат конкретен виновник).

    В опит да се намалят тези тежки загуби, беше въведено ново законодателство, което определя нови, по-строги ограничения на емисиите. Те са: от 25 микрограма на кубичен метър на година (µg/m3) до 10 µg/m3 за прахови частици PM 2,5 и от 40 µg/m3 до 20 µg/m3 за азотен диоксид (NO₂). Границата за серен диоксид (SO₂) е определена на 20 µg/m3. Както PM 2,5, така и NO₂ са две от веществата, определени като най-вредни за здравето, когато става въпрос за градския въздух.

    Съобщава се, че тези годишни ограничения трябва да бъдат изпълнени до 2030 г., но те не са истинската иновация на тази нова политика. Тоест: ако страната-членка на ЕС не успее да изпълни тези цели за емисии и нейните жители се разболеят, те ще могат да предявят иск за обезщетение и ще бъдат компенсирани, ако здравето им е увредено от неспазването им.

    В допълн
  • 103 Дойде времето

    2 3 Отговор
    В допълнение към тази компенсация, ЕС получи право да налага глоби в размер на милиони евро на страните, които не спазват този регламент.

    Този последен кръг от регулации за емисиите има за цел да постигне нулеви емисии до 2050 г. Ако бъде изпълнен, Европейският съюз (ЕС) вярва, че значително ще намали стотиците хиляди смъртни случаи, които се случват всяка година поради замърсяване.
  • 104 Парите не са всичко

    4 1 Отговор
    Това последно законодателство от Европейския парламент прави правилното нещо, като поставя здравето и безопасността на своите граждани пред желанията и желанията на корпорациите. Корпорации като BMW, като се замислим, чийто главен изпълнителен директор Оливър Зипс наскоро описа предстоящата забрана на ICE в ЕС като „вече нереалистична“.

    Така е обаче, защото докато парите са нещо измислено, човешкият живот е реален … и те са изложени на риск ( по повече от един начин ). Така че, знаете ли, надявам се всички да се събудят и да постъпят правилно. – колкото и мрачни да изглеждат шансовете това да се случи.
  • 105 срамота

    1 0 Отговор
    Фейк. Автора да си проверява източниците.

    Коментиран от #106

  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 ДоЦент

    3 0 Отговор
    Най-голямото находище и източник на водород, който може да се добие по много лесен начин се намира в Черно море под формата на сероводород.
    Връзката между сярата е водорода е много по нестабилна и със сравнително евтин катализатор може да го отделиш.
    Реално България има огромен енергиен източник за 1000 години напред и не знам дали това не я прави много много уязвима?!
  • 108 🛑 ФАКТИТЕ 🛑

    2 4 Отговор
    Справка в Търговския регистър показва, че TESLA INC. е:

    - Енергиен: MegaPack, Powerwall, Tesla solar - пълна доминация на пазара на производство И съхранение на ток + интелигентно управление и цялостна интеграция от слънце до кола; Supercharger и Megacharger мрежи - най-големите и надеждни бързозарядни мрежи в Света с 99.95% uptime за поредна година.

    - Машиностроителен: Moldflow - леене без аналог в целия свят,
    Gigapress щамповане на цели шасита в 2 (две) части със собствена алуминиева сплав без аналог - в TESLA работят най-добрите експерти по материалознание в Света; TESLA Gigafactory - най-големите сгради в Света,
    Unboxing производство и рекордна вертикална интеграция в историята: от суровина до кола;
    На всеки 30 сек. Tesla слиза от поточната линия - абсолютен рекорд;
    Собствено производство на батерии
    Optimus bot - единствен по рода си.

    - Аерокосмически: Space X: Falcon 9, Falcon Heavy, StarShip - многоктатни ракети без аналог в Света;
    единствените частни полети в орбита.

    - Транспортен: Tesla Semi - единственият ЕЛ камион с 800 км (500 мили) документиран пробег с пълен товар 36.7 тона ("Tesla Semi driving 500 miles, fully loaded, on a single charge") + Cybercab + Robovan = масов, автономен, пътнически и товарен транспорт 24/7/365 = преобръщане на цялата тираджийска история с хастара навън.

    - Иновационен:
    Всеки в TESLA може да говори с всеки. Всеки на поточната линия може да пише директно на Илон.
    Промяната във връзката меж
  • 109 🛑 ФАКТИТЕ 🛑

    3 2 Отговор
    Промяната във връзката между порта за зареждане и батерията с цел покачване скоростта на зареждане от 200 на 250 киловата, е станала по идея на един служител и е внедрена в производството за 3 (три) часа.

    - Технологичен: OpenAI невронна мрежа без аналог в Света, Dojo суперкомпютърен масив;
    ръката на Optimus bot е с 22 DOF (degrees of freedom) при 6-7 на всички останали ботове на всички останали компании..
    Единствен сонар, виждащ през метал (Model X) и мн.др.

    - Комуникационен: StarLink - собствена мрежа от 6426 сателита в орбита в момента - собствена глобална система за навигация и супербърз сателитен интернет НАВСЯКЪДЕ

    - Софтуерен: собствена операционна система, докато VAG и Форд имат 150 доставчици на софтуер, маса бъгове и грешки.
    В TESLA има само 1 суперкомпютър в колата с резервно ядро и гениален софтуер от най-добрия в Епъл - сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм, спестени километри кабели и 50 несъвместими модула;
    Супермасива CORTEX + FSD (full self driving) + най-голямата в Света самообучаваща се невронна мрежа от 7 млн.коли, камиони и роботи = невиждана досега автономност на всяка TESLA единица

    - Автомобилен: собствени мотори, инвертори, управление, зарядни, единствените в Света ремонтопригодни батерийни пакети от подменяеми цилиндрични клетки 18650, 21700, 4680 (справка сервиз EV Clinic) - ВСИЧКО в пълна интеграция. Резултат: най-добрите, най-бързите и най-продаваните коли на 21 век!

    TESLA INC. е Транспортен, Про
  • 110 🛑 ФАКТИТЕ 🛑

    4 2 Отговор
    TESLA INC. е Транспортен, Промишлен, Енергиен, Аерокосмически, Софтуерен, Комуникационен, Технологичен и Автомобилен Г.И.Г.А.Н.Т.

    Сравнени с TESLA INC., останалите компании са като лафката на Сточна гара, където вафли продава Пещерния човек...
  • 111 Обратното е

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "Хи хи хи хи":

    "Точка 5.
    Контакти бол , а мощност има ли в тез контакти .
    То енергото да няма по един АЕЦ във всяко село.
    Всяко село със 60 -70 къщи има един трафопост с трансформатор 100 kvA .
    Да кажем 25 си монтират зарядни по 22 kW .
    И си включат зарядните товара отиде на 650 kW
    Бушоните изгоряха . .
    Трансформатора ще ти покрие мощност 300 kW
    при cos на консуматора - 1"


    Мнението ти е пълно с грешки

    1.Няма такова нещо. От 100kVA трансформатор не можеш да изкараш 300kW мощност, само максимум 100 kW.

    2. Ако 25 си монтират 22 kW зарядни, означава че имат трифазен ток, което противоречи на спекулацията ти за мощността на трансформатора.
  • 112 Обратното е

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "Хи хи хи хи":

    3. Дори така да е, мощността която се черпи не зависи от табелката на зарядното, а от това Какво може да даде мрежата И какво може да поеме автомобила. Повечето електромобили могат да зареждат с максимум 11kW трифазно и 7,4 монофазно.

    4. Тези мощности са при 240 волта напрежение. Ако мрежата в селото е калпава, напрежението ще пада под 200 волта и електромобила въобще няма да зарежда в такива случаи. Тоест ще се изключва автоматично и няма да натоварва мрежата, но ще зарежда когато няма натоварване.

    5. Последна, но първа по важност. Електромобилите и всяка батерия която се зарежда от мрежата всъщност решават проблемите на мрежата, а не ги създават. Особено при двупосочно зареждане. 60 къщи могат да имат 60 електромобила и дори от 300 kW трансформатор да осигурят 6600kW мощност в мрежата със стабилни 240v, като връщат 11 kW обратно към мрежата при необходимост. Спокойно могат да инсталират няколко 500 kW зарядни станции в селото за туристите.

    6. В комбинация с фотоволтаици по къщите, този трансформатор могат да го ползват и основно за връщане на енергия в мрежата, каквато ще е основната роля на трансформаторите в селата след години - да осигуряват ток за гражданите в съседните градове през по-голямата част от годината. Включително нощно време.
  • 113 Пилотът Гошу

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Объркан в превода":

    Аха, дрънкай си ... ФВ, БМВ, Мерцедес... всичко даде задна относно електромобилите. Шефът на бмв открито каза, че трябва да анулират глупостите за 2030. Елавтомобилите никога не са имали шанс да превземат света - нито ресурси, нито пък инфраструктура има, за са стане... По света има 1,5+ милиарда автомобила, без останалите МПС. освен ниша не са били нищо друго.
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Истината1

    0 2 Отговор
    Тоя и ония русия прешивец са сериозно увредени психически.
  • 118 За протокола

    3 0 Отговор
    Въобще няма да се учудя, ако наистина има Тесла с водородно задвижване. Но това би било нишов продукт за клиенти, за които цената няма значение.

    Течния водород е скъпо удоволствие, но може да решава много проблеми едновременно в мощни спортни автомобили. Примерно roadster.

    1. Очевидното е огромната енергийна плътност и осигуряване на голям пробег с ниско тегло.

    Но това е само повърхността на айсберга

    2. При изпарението си, водородът поглъща много топлина, следователно може да служи за активно охлаждане на двигателите и батерията.

    3. При ниски температури може да се осигури свръх проводимост - проводниците имат изключително ниско съпротивление и не се нагряват, което драстично увеличава ефективността.

    4. Ако от Тесла не се възползват от нито една от горните точки, все пак спокойно могат да ползват течен водород за тръстерите със сгъстен въздух на roadster.

    Коментиран от #120

  • 119 Найлон Мъст

    2 0 Отговор
    Още малко ще поекспериментираме преди да се върнем към нафтата!
  • 120 Тъп Глупънсбъркър

    0 3 Отговор

    До коментар #118 от "За протокола":

    Първо водородът мой човек е най-малката молекула в природата т.е. всеки материал, в който се опитваш да го затвориш ще се яви молекулно сито, през което той ще може да премине или накратко не можеш да го съхраняваш дълго време. Второ - водородът се добива само чрез електролиза на вода или преди да добиеш водород или водоро, кислородна смес, която наричат "браунов газ", на името на прекръстилия се българия Юл Браун, който е изледвал тази смес, за добивът ти трябва ток, който трябва да си го произведеш и ако е произведен от горивни процеси загубите при трансформация на енергията, съпроводени от също големи разходи по опитите за съхранение ще разбереш, че всичко това е от Лукаваго. Това са някакви екзотики и подобно на криптовалутите са породени от неспирното печатане на пари от ФЕД, което дава възможности на разни шемети да се занимават с дивотии на воля.
  • 121 МЪСК

    3 0 Отговор
    За последната седмица:

    - 60 000-ен Supercharger в Япония,
    - Първото в историята приземяване и прихващане от роботизирани ръце на най-тежката и мощна ракета носител в историята - 200-тонен StarShip Booster, висок колкото 20-етажна сграда
    - Представено първото бързо безжично зареждане
    - DHL ще ползват нашите Semi камиони, след като постигнаха 500 мили с 34 тона и 80 км/ч на двуседмичните тестове на DHL в Livermore, California.

    YESSS!!!

  • 122 Пълни

    2 0 Отговор
    Глупости автомобила се задвижва с електричество само дето се захранва не от акумулатор а от резервоар с водород който се превръща в Ел енергия И ако карам .Москвич на газ в в бутилка той вече се движи с глупаво гориво а не с двигател вътрешно горене Само глупави списващи Тук