Mercedes-Benz започва амбициозна стратегия за електрификация и обновяване на продуктите, като обещава множество нови модели през следващите години. Немският производител на луксозни автомобили планира да представи разнообразна гама, включваща както електромобили, така и традиционни модели с двигатели с вътрешно горене, включително изцяло нов CLA, обновена S-Class, електрически седани C-Class и E-Class, както и по-малка G-Class. AMG, подразделението за спортни автомобили, също инвестира сериозно в електрификацията, като вече разработва двойка поръчкови електрически автомобили, а на хоризонта се задава концептуален суперавтомобил.

Според докладите AMG се готви да представи концептуален електрически суперавтомобил до средата на 2025 г., който ще демонстрира най-съвременни технологии, включително електрически двигатели с аксиален поток. Тези двигатели, разработени от притежаваната от Mercedes компания Yasa, ще задвижват и предстоящите електрически седан и SUV модели на AMG, чието пускане на пазара е планирано за 2026 г. и малко след това. Технологията на Yasa се използва и от високопроизводителни автомобили като Lamborghini Temerario и Revuelto, а наскоро беше представена в концепцията Mercedes Vision One-Eleven.

Очаква се концептуалният суперавтомобил да почерпи вдъхновение от концепцията Vision One-Eleven 2023, която е почит към емблематичните експериментални прототипи C111 от 70-те години на миналия век. Вътрешен източник от Mercedes предполага, че новата концепция ще бъде не толквоа различна от One-Eleven. Захранването на аксиално-флуксните двигатели би могло да бъде с батерии от следващо поколение, потенциално твърдотелни, след неотдавнашните тестове на прототип на EQS, оборудван с твърдотелни батерии, които показаха потенциален пробег над 1000километра.
Въпреки това концепцията на суперавтомобила ще даде приоритет на представянето пред възможностите за дълъг пробег. За разлика от Vision EQXX, който се фокусира върху ефективността, този нов електрически автомобил на AMG се очаква да постигне шеметно ускорение, потенциално претендирайки за титлата на най-бързо ускоряващия AMG в историята. За да постигне това, той ще трябва да надмине GT 63 S E Performance, който в момента се отличава с време 0 до 100 километрав час от 2,8 секунди, което е с една десета от секундата по-бързо от AMG One.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Глюпости ,
12:08 03.03.2025
2 Ван Дал
12:44 03.03.2025
3 Сетиен
13:42 03.03.2025
4 Фончо
14:37 03.03.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Крах
16:52 03.03.2025
8 Смях отново
16:53 03.03.2025