Австрийската компания KTM работи вече 90 години и традиционно произвежда мотоциклети от различни класове (също притежава марките Husqvarna и Gasgas), а през 2007 година, марката дори представи серията суперавтомобили X-Bow. Съвсем наскоро пък тя придоби мажоритарен дял в италианския производител на мотоциклети MV Agusta и в резултат на това KTM стана най-голямата компания за мотоциклети в Европа.
Но в крайна сметка се "удави" в дългове и сега е на ръба на фалита. Тези тревожни новини бяха изнесени от пресслужбата на компанията. Онзи ден KTM подаде молба за самоуправление до 90 дни, което ще ѝ позволи да преструктурира и отложи плащанията по кредита си. С други думи, сега компанията се е обявила в неплатежоспособност.
Това се дължи на факта, че не е успяла да набере нужното междинно финансиране. Става въпрос за необходимостта от получаване на допълнителни стотици милиони евро за уреждане на дълговете. Антикризисното управление ще позволи да се отложи времето на пълен фалит, като се направи опит за преговори с кредиторите за преструктуриране на заемите.
Дружеството също ще има нужда от преструктуриране, което ръководството му не крие. В близко бъдеще ще започнат сериозни съкращения и "промяна в размера на производството" и ще се стигне до затваряне на фабрики. Освен това, това е необходимо не само за да се намалят разходите, но и за да се помогне на търговците да намалят излишните запаси от продукти, натрупани поради ниското търсене.
Според ръководството на компанията редица фактори, които са се развили през последните няколко години, са довели до такова плачевно състояние на нещата. Сред тях са стагнацията на европейската икономика и рецесията в Германия, а в САЩ продажбите на KTM спаднаха поради повишаването на кредитните лихви, което намали покупателната способност на населението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ура
12:07 01.12.2024
2 Нарком
Коментиран от #15, #16
12:14 01.12.2024
3 Защо
12:29 01.12.2024
4 Фен
Коментиран от #13
12:29 01.12.2024
5 Експертус
Коментиран от #11
12:32 01.12.2024
6 Христов
12:32 01.12.2024
7 Павел пенев
12:34 01.12.2024
8 не е на ръба на фалита
12:44 01.12.2024
9 Оня а форда
12:56 01.12.2024
10 ----
Коментиран от #12
12:59 01.12.2024
11 Оня а форда
До коментар #5 от "Експертус":
От 2001 до 2019 година ( без 2008 защото не се провежда рали) КТМ е победител в рали Дакар . 2020 -2021 Хонда , 2022 Гас Гас , 2023 отново КТХМ а тази година Хонда . Само Ямаха има такива поредни победи но само 8 години срещу 18 на КТМ.А другите бръмчалки за които си написал са просто екзотики които никой не ги взема на сериозно в мотоспорта .
Коментиран от #18
13:19 01.12.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Евро Пейка
До коментар #4 от "Фен":
Това няма нищо общо със санкциите а е проблем създаден от мениджмънта - дълг от 1,3 милиарда към банките не се трупа за 2-3 години .13:27 01.12.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Скотланд Ярд
До коментар #2 от "Нарком":
Много си се напушил и ако продаваш така нищо хубаво не те чака.13:43 01.12.2024
16 Бай Яни
До коментар #2 от "Нарком":
А в Русия смениха Ауруса с БМВ. Пак заради щитайската хегимония.13:46 01.12.2024
17 факуса
13:49 01.12.2024
18 Експертус
До коментар #11 от "Оня а форда":
Какъв моторспорт и боклутсите на ктм. То и бмв биеха в Дакар 80-те да не би да правят сериозни мотоциклети.В Дакар нещата са до отбор с пари а не до качества на машината. Ако имаш високо платен отбор дето доставя и ремонтира веднага превозните средства печелишмосвен това и който може да плати за опитни състезатели а не за новобранци.
Ктм както и Бмв са на държавни дотации всичко се налива за да се доказвадщ дойче инженерната мощ макар че какви инженери и учени в планинската дупка Австрия там само го ведари и кравари
Коментиран от #19
14:04 01.12.2024
19 Абе, да кажем че има
До коментар #18 от "Експертус":
Абе, да кажем че има някакви. Въпроса не е в нито в инженерите, нито в титлите от мотокрос. Важното е масово да продават туринг и ендуро мотори за еннтусиасти, от там идват големите приходи. А те явно не го правят това.14:40 01.12.2024