Най-големият производител на мотоциклети в Европа е на ръба на фалита

1 Декември, 2024 12:00 2 615 19

  • ktm-
  • мотоциклети-
  • фалит
Най-големият производител на мотоциклети в Европа е на ръба на фалита - 1

Австрийската компания KTM работи вече 90 години и традиционно произвежда мотоциклети от различни класове (също притежава марките Husqvarna и Gasgas), а през 2007 година, марката дори представи серията суперавтомобили X-Bow. Съвсем наскоро пък тя придоби мажоритарен дял в италианския производител на мотоциклети MV Agusta и в резултат на това KTM стана най-голямата компания за мотоциклети в Европа.

Но в крайна сметка се "удави" в дългове и сега е на ръба на фалита. Тези тревожни новини бяха изнесени от пресслужбата на компанията. Онзи ден KTM подаде молба за самоуправление до 90 дни, което ще ѝ позволи да преструктурира и отложи плащанията по кредита си. С други думи, сега компанията се е обявила в неплатежоспособност.

Това се дължи на факта, че не е успяла да набере нужното междинно финансиране. Става въпрос за необходимостта от получаване на допълнителни стотици милиони евро за уреждане на дълговете. Антикризисното управление ще позволи да се отложи времето на пълен фалит, като се направи опит за преговори с кредиторите за преструктуриране на заемите.

Дружеството също ще има нужда от преструктуриране, което ръководството му не крие. В близко бъдеще ще започнат сериозни съкращения и "промяна в размера на производството" и ще се стигне до затваряне на фабрики. Освен това, това е необходимо не само за да се намалят разходите, но и за да се помогне на търговците да намалят излишните запаси от продукти, натрупани поради ниското търсене.

Според ръководството на компанията редица фактори, които са се развили през последните няколко години, са довели до такова плачевно състояние на нещата. Сред тях са стагнацията на европейската икономика и рецесията в Германия, а в САЩ продажбите на KTM спаднаха поради повишаването на кредитните лихви, което намали покупателната способност на населението.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ура

    16 7 Отговор
    Ще намалее шумовия терор поне малко.
  • 2 Нарком

    41 7 Отговор
    Още една година санкции и половината спонсори на зельоны ще фалират. Световната хегемония на Китай просто е неизбежна

    Коментиран от #15, #16

  • 3 Защо

    3 1 Отговор
    Как може
  • 4 Фен

    28 4 Отговор
    Санкциите работят. САЩ затриха Европа.

    Коментиран от #13

  • 5 Експертус

    5 6 Отговор
    Че кой нормален им кара боклутсите имаш Ямаха Тенере Хонда Африка туин Сузуки ви сторм Харлей Адвенчър Триъмф Тайгър и тн.

    Коментиран от #11

  • 6 Христов

    27 2 Отговор
    Лошото е, че това е само началото.... По-лошото тепърва предстой.... Ще има още много и ще става много зле за Европа, но прекрасно за САЩ и Китай... Това е от малоумието на европейските чиновници!
  • 7 Павел пенев

    23 1 Отговор
    Не само КТМ, цяла Австрия ще се удави за сметка на Германия, която беше локомотива на ЕС а сега е последния вагон на влака.
  • 8 не е на ръба на фалита

    12 0 Отговор
    а вече обявиха несъстоятелност с 1,8 милиарда евро
  • 9 Оня а форда

    10 0 Отговор
    Добре че през 2019 отвориха музей на КТМ в Матигхофен та да знае бъдещето поколение какво са произвеждали в миналото .
  • 10 ----

    7 2 Отговор
    нацистите от австрия винаги са биле против българия затова всички предатели бягат там .винаги са играели с изтока и запада и затова винаги са биле добре лицемери

    Коментиран от #12

  • 11 Оня а форда

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "Експертус":

    От 2001 до 2019 година ( без 2008 защото не се провежда рали) КТМ е победител в рали Дакар . 2020 -2021 Хонда , 2022 Гас Гас , 2023 отново КТХМ а тази година Хонда . Само Ямаха има такива поредни победи но само 8 години срещу 18 на КТМ.
    А другите бръмчалки за които си написал са просто екзотики които никой не ги взема на сериозно в мотоспорта .

    Коментиран от #18

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Евро Пейка

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Фен":

    Това няма нищо общо със санкциите а е проблем създаден от мениджмънта - дълг от 1,3 милиарда към банките не се трупа за 2-3 години .
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Скотланд Ярд

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Нарком":

    Много си се напушил и ако продаваш така нищо хубаво не те чака.
  • 16 Бай Яни

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Нарком":

    А в Русия смениха Ауруса с БМВ. Пак заради щитайската хегимония.
  • 17 факуса

    2 0 Отговор
    хи хи тепърва почва,сбогом газпром
  • 18 Експертус

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Оня а форда":

    Какъв моторспорт и боклутсите на ктм. То и бмв биеха в Дакар 80-те да не би да правят сериозни мотоциклети.
    В Дакар нещата са до отбор с пари а не до качества на машината. Ако имаш високо платен отбор дето доставя и ремонтира веднага превозните средства печелишмосвен това и който може да плати за опитни състезатели а не за новобранци.
    Ктм както и Бмв са на държавни дотации всичко се налива за да се доказвадщ дойче инженерната мощ макар че какви инженери и учени в планинската дупка Австрия там само го ведари и кравари

    Коментиран от #19

  • 19 Абе, да кажем че има

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Експертус":

    Абе, да кажем че има някакви. Въпроса не е в нито в инженерите, нито в титлите от мотокрос. Важното е масово да продават туринг и ендуро мотори за еннтусиасти, от там идват големите приходи. А те явно не го правят това.