13 Август, 2024 13:00 1 503 24

Борислав Цаков: Безопасността на движението по нашите пътища е "абсолютен кошмар"

  • катастрофа-
  • път-
  • българия-
  • автомобили

Друга причина, която изтъква е маркировката по пътя и това, че трябва да бъде обновявана по-често

Борислав Цаков: Безопасността на движението по нашите пътища е "абсолютен кошмар" - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Безопасността на движението по пътищата е важна тема, която се обсъжда всекидневно. Какви са причините да ставаме свидетели на всекидневни катастрофи и какви мерки трябва да бъдат предприети за намаляването им коментира пред "Визия 0" Борислав Цаков, който е дългогодишен специалист и журналист в сферата на автомобилите и безопасността на движение, както председател на Пресавто клуб-България, който ежегодно организира и конкурса "Автомобил на годината“.

Той определя безопасността на движението по нашите пътища като "абсолютен кошмар".

"Всичко изглежда невероятно страшно, просто сякаш човек излиза на арена сутрин,а ако се прибере вечер жив и здрав, непострадал в катастрофа би трябвало така да се чувства щастлив и доволен", добавя той.

Споделя, че причините за всекидневни катастрофи са много, като в тях включва и застарелия автопарк на България. "Средната възраст на автомобилите в България е мъничко над 20 години, което е истинска трагедия. Хората, които правят тези катастрофи обикновено са по-млади хора, за които се твърди, че те не са обучени както трябва, че някой не си е свършил работата, което за мен са пълни глупости. Няма човек, който да не знае че трябва да се кара с 50, друг е въпросът защо той не кара с 50. Тук вече опираме до култура, образование, ниво на мисловна дейност и осъзнаване на собствените възможности, изобщо куп неща, които трябва да се учат още вкъщи, в училище и така нататък".

Друга причина, която изтъква е маркировката по пътя и това, че трябва да бъде обновявана по-често. "Маркировка, пътни знаци, преценка дали там някъде да има ляв завой, дали да няма ляв завой, изобщо това всичко е свързано с организацията на движението. Знаците се поставят от инженери, които уж би трябвало да са квалифицирани, но всъщност без намесата на пътната полиция. Аз не го вярвам много, тоест сигурен съм, че има някакви консултации, но просто никой не се интересува от това да е удобно и безопасно за гражданите", коментира Цаков.

За да се намалят жертвите по пътищата трябва да се направят няколко основни промени.

"По-добрите коли, по-сигурните автомобили, малко по-добрите пътища оказват страшно голямо влияние и другото е съзнанието на хората и тяхното обучение", заяви Цаков.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пенчо

    15 2 Отговор
    Маркировките са толкова избледнели, че дори и в ясна вечер някъде едвам се виждат. Какво остава по време на мъгла и дъжд.

    Коментиран от #8

  • 2 Суха съчка

    21 2 Отговор
    Най големия проблем са идиотите по пътищата а не старите коли.
  • 3 замислен

    19 2 Отговор
    Поредния, който си мисли "като караме нови и безопасни коли всичко ще е ОК". Истината е една, човек по един или друг начин "взема книжка" и попрочита правилника, обясняват му какво трябва и какво не трябва да прави. Като се окаже сам на пътя осъзнава че няма контрол, каквото и да направи ще му се размине! Осъзнава че контрола е само по "хранилките" където лесно се пишат актове, знаците са пожелателни защото никой не контролира скорост, ако кара с гражданска, не е пил, с колан и фарове през деня, аптечка и пожарогасител ОК на никой не му пука че е изпреварил къде не трябва, през някое село е минал със 120 и т.н. И всичко това няма значение с автомобил на 3 или 33 години е. Резултата - статистиките които четем всеки ден. Ако обаче има някакъв по-сериозен контрол няма значение дали си изкарал или си си купил книжката, не спазваш ли оставаш без точки и ти я прибират независимо колко нова или стара ти е колата.
  • 4 застарелия автопарк

    14 2 Отговор
    явно пречи на някой но нас ни пречат скапаните пътища и организация на движението, а най-много примитивите зад волана.
  • 5 не знаех

    7 0 Отговор
    Охоо ,ама ние и пътища ли сме имали !!
  • 6 чекисть..

    15 0 Отговор
    Не е трагедия че автопарка е стар,а е трагедия че сме най бедните в е.с..най корумпираните,правят лотове а после,като почнать след месец-два дупките-взимат парчета от пътя и виждат че смеската на покритието не отговаря по бдс-а парите за пътя са взети и следва мълчание в мрака,кервана си върви-оти знаят че за тях винаги ще гласувать 25%от населението,и потомь с големио черпакь.
  • 7 Не си бил в

    9 1 Отговор
    Индия или египет там е кошмар
    Тук просто трябва да се затегне контролът на авто инструкторите щот книжките се купуват вече по лесно и от билет за морето
    и да почнат да се уволняват и съдят корумпирани катаджии щот там е пандемия

    само 2 неща са
  • 8 дедо..

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пенчо":

    Сега пък маркировката виновна,а бе някога нямаше толкоз бели линии по пътя,рапам на 30-годишнио хайлукс жълто-късите и по-лекичко в мъглата..и се прибираш домой.
  • 9 брей

    4 7 Отговор
    50км/ч бе ограничение като за стари Жигули и Трабанти без еърбези и ABS, защо 50г по-късно ограничението си стои същото, като автомобилите са значително по-различни и броя на загиналите е намалял в пъти?

    Коментиран от #10, #16

  • 10 Човек с очи

    10 1 Отговор

    До коментар #9 от "брей":

    В западна Европа като няма трабанти и жигули, защо има ограничение 50, 40 или 30 км/ч. ?
    Възрастта на колите явно не е най-големия проблем.
    Поддържана кола с подходящи гуми и внимаващ шофьор няма да направи беля никога.
    Просто решение: гледа се къде има най-малко катастрофи, взема се пример от там по отношение на количеството и качеството на знаците и пътната маркировка, а също и за глобите.

    Коментиран от #11

  • 11 брей

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Човек с очи":

    На Запад никой не ти държи сметка каква кола караш, стига да е минала държавен технически преглед. Никой не може да ти казва на какво да се возиш. Но на Запад, пътя пази водачите да не се самоубият. В България, за да управляваш автомобил, трябва да си най-малкото с две висши и едното задължително да е "Оцеляване в градска среда". Да не говорим за подвеждащите знаци и в някои случаи дори противоречащи на хоризонталната маркировка. А за информационни табели, само можем да си мечтаем.
  • 12 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    5 1 Отговор
    Поне подновявайте маркировката по-гърбиците.........нищо не се вижда и хората си чупят автомобилите при преминаване през тях!Каквито сте лекари,такива сте и като инженери и като полицаи, бг.
  • 13 така е

    4 1 Отговор
    В България ВИНАГИ МВР измива ръцете на държавата с дежурното "Водача е карал с несъобразена с пътните условия скорост". За това НИКОГА няма осъден стопанин на пътя и ВИНАГИ умрелите нещастници са виновни.
  • 14 Васил

    2 0 Отговор
    Каквито пътищата такива и шофьорите демек скапани!
  • 15 Толуп@ -банкята

    1 0 Отговор
    открадна парите от магистралите,нормално е да се пребиват хора всеки ден!
  • 16 Скоро си взел книжка

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "брей":

    Преди за таланти и жигули ограниченията бяха 60, 80, 120

    Коментиран от #18

  • 17 За напреднали

    0 1 Отговор
    Ако в лунапарка има две площадки с блъскащи се колички, едната с нови, другата със стари, къде ще има повече "катастрофи"?

    Коментиран от #19

  • 18 Трабанти

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Скоро си взел книжка":

    Коректора на телефона измисли таланти... ама верно талант си беше да караш трабантче...
  • 19 дедо..

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "За напреднали":

    Ами при новите..що са с повече пластмаса,у них даже шарнирите са найлонови..
  • 20 Лумпен

    1 0 Отговор
    Безумни ограничения хранилки на куките !
    Липса на свястна маркировка!
    Полицаи в храстите ненаяли се !
    И след сто години пак ще са същите милиционери ...!
    И лъжливи тестове за наркотици!
    Защо нито един депутат не си направи тест публично?
    Само питам !
  • 21 00001

    0 0 Отговор
    Като си смените културата,народо психологията и чипа тогава , ще си осигурите и безопасност на движението и добра и просперираща държава. Със селски хайдути толкова.
  • 22 граф Монте Кристо

    0 0 Отговор
    зАЩОТО тия дето останаха на пътя са шантави,с остри лакти,с деформирано подсъзнание,избиват комплекси за непълноценност.Не е заради техническата изправност,и заради това да фаворизират ГТП,И РАЗНИ ЕКОЛОГИЧНИ БРЪТВЕЖИ.
  • 23 граф Монте Кристо

    0 0 Отговор
    пОВЕЧЕТО СЕ ВОЗЯТ ЗА КЕФ,не по работа,ТЪРСАЧИ НА СИЛНИ УСЕЩАНИЯ,доставят си ендорфини все едно са на лунапарк.Съзнанието е извратено,от там идват бедите,от позьорството--вижте ме какъв съм джигит,съвременен супермен.
  • 24 Не можете

    0 0 Отговор
    Неоспорим факт е, че летят на скраб и за да пазят междуремонтния пробег летят безбожно малко часове. От тук нататък можете да си каканижете до забрава конкретни причини , но от тия двете не можете да избягате.