„Когато вятърът е силен, пясъкът от пътищата наистина надрасква фаровете. Но трябва да е ясно, че всеки филм, та бил той и напълно прозрачен, изкривява светлинните сигнали и влияе на предаването на светлината. Има норми за граничната линия на лъча светлина: светлината от фаровете трябва да е ясно насочена и да не се размива и изкривява. Работата на оптиката се проверява на специални стендове. При такова фолио пропускането на светлина пада значително. Освен това фолиото отразява светлина във всеки случай и това е неприемливо.
Особено сега, когато ксеноновите и LED фарове са с насочени лъчи светлина и са доста често срещани: фолиото пречи на тяхната работа. Оказва се, че устройствата не изпълняват своите функции, които са изписани в нормативните документи “. Това е мнението на Олег Рогачев - председател на руското сдружение на сервизите, извършващи годишни технически прегледи. Изказването му е по повод предвидената забрана в Русия, за използването на гореописаното прозрачно фолио върху предните светлини на автомобилите.
В същото време експертът обясни, че няма проблем да се покриват капаци, калници и брони с фолио. Някои шофьори обаче дори оцветяват фаровете, като ги покриват с тонирано фолио. В същото време специалистът обясни, че автомобилната оптика вече се произвежда във специализирани фабрики, където се използват специални технологии, предотвратяващи възможните повреди. Фаровете трябва да издържат на камъчета, долетели от пътя и следователно допълнителното им укрепване може само да влоши ситуацията.
За да могат фаровете отново да започнат да светят ярко, експертът съветва да се прави полиране, но предупреди, че след 2-3 шлайфания пластмасата все пак ще стане по-тънка и ще е време да помислите за нейната подмяна. Собствениците на нови автомобили, както уточняват експертите от сервиза, са изправени пред необходимостта да полират фаровете за първи път след около 5-7 години експлоатация. Какво е вашето мнение по темата, можете да споделите в коментарите по-долу.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 циганийка
Коментиран от #4
15:54 12.03.2021
2 1234
15:56 12.03.2021
3 сиромашия
Коментиран от #29
15:57 12.03.2021
4 яко ни лъжат
До коментар #1 от "циганийка":
НЕ Е ДОБРЕ ЗА ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ- ФАРОВЕ. ПОЧЕСОХ СЕ ПО ЧАТАЛА.15:57 12.03.2021
5 джамбаз кире
Коментиран от #6, #8, #19
15:57 12.03.2021
6 дребнавщина
До коментар #5 от "джамбаз кире":
Те заради това автомобилите имат гаранция 5 години най много. Хората си сменят автомобилите и на по-често. Ние на 25+ години, даже ги онаследяваме.Коментиран от #12
15:59 12.03.2021
7 A защо!
Коментиран от #9, #11, #17
16:05 12.03.2021
8 rolangaros
До коментар #5 от "джамбаз кире":
Абсолютно вярно.Преди фаровете още колко неща трябва да се сменят !!!!!16:09 12.03.2021
9 Гост
До коментар #7 от "A защо!":
Много траеха и не вървеше бизнеса с резервни части.16:22 12.03.2021
10 Дедо Клец
Коментиран от #32
16:32 12.03.2021
11 Гост
До коментар #7 от "A защо!":
По-тежки са, по-опасни са, по-сложна и по-скъпа става изработката им.Коментиран от #14
16:37 12.03.2021
12 ддд
До коментар #6 от "дребнавщина":
ти да видиш карам нисан микра 1.3 от 95 г (наследство) и чакам да се развали та да взема по ново ма ще почакам май (само биалетки сменям)16:53 12.03.2021
13 Лесно и трудно
20:51 12.03.2021
14 Стига бе
До коментар #11 от "Гост":
По-опасни?Коментиран от #15
20:52 12.03.2021
15 0000
До коментар #14 от "Стига бе":
Да опасни са ако удариш пешеходец му нарязват краката.това съм го виждал.затова още в края на миналия век се ориентираха към поликарбоната.даже ако не се лъжа в много държави производителите на автомобили бяха задължени да спрат производството на стъкленитеКоментиран от #23
21:25 12.03.2021
16 Ккк
21:49 12.03.2021
17 Иван
До коментар #7 от "A защо!":
Е, как какво им беше - не се надраскваха, не помътняваха и не се налагаше да ги полираш и сменяш! Това важи и за радиаторите, които сега са пластмасови и не се лепят, за антикорозионното покритие и баята, която изкарва едвам до гаранцията и за много други неща.23:34 12.03.2021
18 3766
07:34 13.03.2021
19 Гошо
До коментар #5 от "джамбаз кире":
Карай си старата трошка и се утешавай така ;)10:49 13.03.2021
20 ТОДОР СТОЯНОВ
11:11 13.03.2021
21 Бай Шиле
11:35 13.03.2021
22 Голям Слон
13:26 13.03.2021
23 Голям Слон
До коментар #15 от "0000":
На пешеходеца са му последния проблем, когато някой го блъсне с 90 на пешеходна пътека. Виждал ли си как се случва точно това? Мога с точност да ти кажа как при такъв удар, клетникът прелетя над жиците на тролейбусната мрежа и се приземи причлизително 30 метра след сблъсъка. Не се сетих да го питам дали страда от порязани крака. От фаровете имам предвид... За жалост, не оцеля. Така че тия глупости ги остави за другаде. Фаровете станаха пластмасови, защото са много по-леки от стъклените и значително по-евтини. Всичко друго е само в минус.13:43 13.03.2021
24 Знайко
14:36 13.03.2021
25 ПСР
15:53 13.03.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Пълни глупости
20:04 13.03.2021
28 ТИКВИИИ
22:42 13.03.2021
29 АЛО АЛО
До коментар #3 от "сиромашия":
Дистанционното го обвиваме в найлонче, когато апартамента се дава под наем, защото както е известно българина не пази, а пипа с мазни пръсти или с ръце, които не е измил след като е ходил в тоалета. Дано да ти е станало ясно сега.11:00 14.03.2021
30 Saly
22:20 14.03.2021
31 Пимпарев
00:28 15.03.2021
32 Ицо
До коментар #10 от "Дедо Клец":
То ако са необходими няколко пастирания на фаровете да надживеят колата ти... по добре я сменяй. Моите фарове съм ги пастирал 2 пъти, след втората година са пак за пастиране. Просто вече се опичат по-бързо. Не го вярвах, но се убедих с очите си. На следвашото пастиране задължително трябва да ги запечатам с фолио ако не искам пак да търкам.15:37 15.03.2021
33 фффф
22:23 17.03.2021
34 SAAB
10:29 21.04.2021
35 Пълни глупости ,
16:54 19.04.2023