Пейзажът за споделяне на батерии в Китай е на път да претърпи сеизмична промяна, тъй като CATL и NIO обединяват усилията си, за да наложат стандарта за споделяне на модулни батерии Choco-SEB на CATL. Този съюз бележи значително отклонение от съществуващата система за размяна на цели батерии на NIO и сигнализира за потенциална революция в инфраструктурата на електромобилите.
Батериите Choco-SEB на CATL, по-малки и по-гъвкави от сегашните батерии на NIO, предлагат гъвкав подход към съхранението на енергия. Предстоящите модели Firefly на NIO ще използват тези модули, а опитът на NIO в изграждането на станции за подмяна на оборудване ще бъде от решаващо значение за разгръщането на мрежата Choco-SEB. CATL, световният гигант в областта на батериите, получава значителен тласък в приемането, като потенциално утвърждава своя стандарт като доминираща сила на огромния китайски пазар на електрически превозни средства.
Целта на това партньорство е да се създаде национален стандарт за подмяна на батерии, като се насърчи оперативната съвместимост между различните марки и модели електрически превозни средства. Този ход ефективно изоставя патентованата система за подмяна на батерии на NIO за по-отворено и адаптивно решение.
Системата Choco-SEB предлага няколко предимства: по-малките и по-леки модули са по-лесни за употреба, а водачите могат да адаптират капацитета на батерията според нуждите си, като използват един модул за кратки пътувания и няколко модула за по-дълги пътувания.
NIO и нейната подмарка Onvo ще преминат към стандарта Choco-SEB, което може да наложи адаптиране или подмяна на съществуващите станции за смяна на захранването на NIO. Самият брой на участващите производители на автомобили, включително Geely, Changan, FAW, GAC и други, предполага бързо приемане на стандарта.
Огромното портфолио на Geely, включващо множество марки и международни партньорства, може да ускори глобалното разпространение на технологията Choco-SEB. Ако тези китайски производители разработят превозни средства, базирани на стандарта, за вътрешния пазар, те биха могли потенциално да ги изнасят, в зависимост от наличието на станции за смяна на Choco-SEB на чуждите пазари.
Партньорството обхваща целия жизнен цикъл на батериите – от научноизследователската и развойната дейност до рециклирането, като има за цел да намали разходите и да подобри ефективността. CATL и NIO ще управляват независими, но оперативно съвместими мрежи за подмяна, подобно на традиционните бензиностанции.
В Choco-SEB на CATL се използват батерийни клетки LFP, известни със своята безопасност и издръжливост. Модулният дизайн позволява бъдещо интегриране на усъвършенствани химически батерии.
Това сътрудничество не е само регионално развитие; то има потенциала да създаде глобален стандарт за размяна на батерии, обусловен от мащаба и влиянието на китайския пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фгхуйиколп
Унифицирането на батериите между производителите, възможност за добавяне на още някой модул с батерии според нуждите и кефа (към 40квт за градско ползване добавяш още 80квт и ей ти 700км. пробег) + възможност за подмяна на батерията с напълно заредена за 5-6 минути както се прави сега на станциите на НИО => така вече електрокара става интересен...
Бонус: унифицирането на нещата ще свали цените на батериите за всички китайски производители- честито на всички останали...
18:11 18.03.2025