27 Октомври, 2014 09:40 14 821 9

Суперкар с цена под $100 000

  • sin-
  • r1-
  • суперкар
Евтин икономичен и бърз суперкар - именно тази максима са следвали инженерите при конструирането на автомобила Sin R1. Цивилната версия на тази кола се намира във финален стадий на изпитания и има за цел да привлече млади любители на бързото шофиране. Името Sin, което в превод от английски означава грях, е намек точно за привличане на младежката аудитория.
 
Доколко обаче този нов суперкар ще успее да се реализира на пазара, ще покаже само времето. Действително, за подобен автомобил цената не е висока. Sin R1 ще се предлага на пазара за сума от $90 000. Що се отнася до твърдението, че е икономичен, трябва да се каже, че все още няма заводски данни за разхода на Sin R1, но предвид характеристиките на двигателя, това твърдение изглежда спорно.
 
Моторът е 6.2-литров, V-образен осемцилиндров от Chevrolet. Мощността му е 444 конски сили. Агрегатът е разположен отзад и предава момента на задните колела. Общото тегло на Sin R1 е само 1 100 килограма и предвид впечатляващия мотор, не е трудно да се предположи, че колата ще има много прилични динамични характеристики.
От 0 до 100 "евтиният суперкар" ускорява за 3.5 секунди, а максималната му скорост надвишава 300 км/ч. Най-интересното обаче е, че болшинството възли и агрегати, както и елементите от конструкцията са с хомологация от FIA, което означава, че колата може да участва в различни състезания без допълнителни доработки.

Може би най-интересното е, че в случая основно участие в проекта има и българин. Става дума за пилота Росен Даскалов, по чиято идеология е разработена концептуалната версия на модела. Прототипът е сглобен в Германия, а шасито - в Англия. Колите с бългаско участие R1 ще се правят в Мюнхен.

Според Даскалов идеята е не да се създаде хиперкар, а автомобил в който човек да се чувства добре при влизане в завои с висока скорост. Също така целта не е да се направи кола с луксозен интериор, а по-скоро тя да е максимално близко до усещането за истински състезателен автомобил.
 
Очаква се първите готови автомобили да се появят още в края на тази година, а ако всичко върви по план и има търсене, от Sin могат да правят по 120 автомобила годишно 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    0 0 Отговор
    Супер. То иначе по пътищата е опасно да се кара такава кола
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Тит

    1 0 Отговор
    Модифициран Лотус/прилики с Венъм/с двигател от Корвет,но иначе добре!
  • 5 ghost

    0 0 Отговор
    Гледах белия Sin на Даскалов и ми направи впечатление, че вътре е голЕмо дърво, но до колкото знам, той се състезава с белия. А този изглежда доста прилично.
  • 6 Сисо

    0 0 Отговор
    Белият SIN е доста зле и като интериор, и като екстериор. Като правен в гараж е! Надявам се серийното производство да е коренно различно и Даскалов да си реализира проекта! Доколкото знам се състезава с нея в Англия и се представя добре, въпрос на доизкусуряване и още малко пари.
  • 7 Бат Георги

    0 0 Отговор
    От край време виждам белия да си бръмчи из Русе, колата не е лоша. Един колега на Даскалов, ми каза, че скоростните кутии са от ламбо, също така ми показа и много снимки от сглобяването на колата. На външен вид колата наистина е много хубава, но вътре...
  • 8 ф1

    0 1 Отговор
    Раздута Опел Тигра.Мерси!
  • 9 Пакман

    0 0 Отговор
    Отзад доста наподобява Веном ГТ а отпред се сещам за Зенво. И колкото и да е направена за спортна кола бива поне малко да се пипне от вътре. Като видях вентилационните отвори вътре си помислих че двигателя са го взели от Ауди както доста други нови суперкари, но се оказа Корвет, което по принцип е другата алтернатива за тези коли. Иначе концепцията ми се струва добра.
  • 10 Тодор

    0 0 Отговор
    до коментиращите по долу:
    колеги колата ясно е написано че е за спорт и се доближава максимално до реална състезателна кола, какъв лукс искате??? Това не е ежедневка, а кола да си начешате крастата съботно неделно на някоя писта. Стига сте си мислили за улично каране с такава кола - просто не става. А явно идеята на създателите е като на лотус - перфектно управление, ниско тегло и прилична динамика. Комфорт няма, не съществува при състезателна кола, ако не вярвате вижте някоя истинска рали кола или пистова. За комфорт - Мерцедес, БМВ, Ауди и другителуксозни марки. Тази е за спорт.