Евтин икономичен и бърз суперкар - именно тази максима са следвали инженерите при конструирането на автомобила Sin R1. Цивилната версия на тази кола се намира във финален стадий на изпитания и има за цел да привлече млади любители на бързото шофиране. Името Sin, което в превод от английски означава грях, е намек точно за привличане на младежката аудитория.
Доколко обаче този нов суперкар ще успее да се реализира на пазара, ще покаже само времето. Действително, за подобен автомобил цената не е висока. Sin R1 ще се предлага на пазара за сума от $90 000. Що се отнася до твърдението, че е икономичен, трябва да се каже, че все още няма заводски данни за разхода на Sin R1, но предвид характеристиките на двигателя, това твърдение изглежда спорно.
Моторът е 6.2-литров, V-образен осемцилиндров от Chevrolet. Мощността му е 444 конски сили. Агрегатът е разположен отзад и предава момента на задните колела. Общото тегло на Sin R1 е само 1 100 килограма и предвид впечатляващия мотор, не е трудно да се предположи, че колата ще има много прилични динамични характеристики.
От 0 до 100 "евтиният суперкар" ускорява за 3.5 секунди, а максималната му скорост надвишава 300 км/ч. Най-интересното обаче е, че болшинството възли и агрегати, както и елементите от конструкцията са с хомологация от FIA, което означава, че колата може да участва в различни състезания без допълнителни доработки.
Може би най-интересното е, че в случая основно участие в проекта има и българин. Става дума за пилота Росен Даскалов, по чиято идеология е разработена концептуалната версия на модела. Прототипът е сглобен в Германия, а шасито - в Англия. Колите с бългаско участие R1 ще се правят в Мюнхен.
Според Даскалов идеята е не да се създаде хиперкар, а автомобил в който човек да се чувства добре при влизане в завои с висока скорост. Също така целта не е да се направи кола с луксозен интериор, а по-скоро тя да е максимално близко до усещането за истински състезателен автомобил.
Очаква се първите готови автомобили да се появят още в края на тази година, а ако всичко върви по план и има търсене, от Sin могат да правят по 120 автомобила годишно
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
10:00 27.10.2014
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Тит
10:15 27.10.2014
5 ghost
10:43 27.10.2014
6 Сисо
12:43 27.10.2014
7 Бат Георги
15:27 27.10.2014
8 ф1
18:01 27.10.2014
9 Пакман
18:03 27.10.2014
10 Тодор
колеги колата ясно е написано че е за спорт и се доближава максимално до реална състезателна кола, какъв лукс искате??? Това не е ежедневка, а кола да си начешате крастата съботно неделно на някоя писта. Стига сте си мислили за улично каране с такава кола - просто не става. А явно идеята на създателите е като на лотус - перфектно управление, ниско тегло и прилична динамика. Комфорт няма, не съществува при състезателна кола, ако не вярвате вижте някоя истинска рали кола или пистова. За комфорт - Мерцедес, БМВ, Ауди и другителуксозни марки. Тази е за спорт.
09:18 29.10.2014