18 Декември, 2014 16:33, обновена 8 Март, 2016 10:10 92 300 143

Греховете български

  • sin r1-
  • sin cars-
  • росен даскалов-
  • sin
Греховете български - 1

Месец след британската си премиера първата българска суперкола дебютира на родна земя. На мъгливата писта на летище "Лесново" кацнаха едновременно състезателната и цивилната версия на Sin R1, създадени от русенеца Росен Даскалов и международния му екип.

Греховете български



За държава, в която дори няма автомобилна писта, събитието заслужава напълно интереса, на който се радва от страна на медиите и обикновените любители. Начинание като проектирането и производството на състезателна кола от нулата е меко казано амбициозно, а в България граничи с фантастиката. Даскалов обаче не само е успял да доведе проекта до функционална фаза, а и вече се представя повече от обнадеждаващо като пилот в сериите GT4 срещу противници от ранга на Porsche, Ferrari, BMW и Lotus.

Греховете български



Скептичните коментари за прилагателното "български", което от два месеца задължително върви в комплект с името Sin R1, разбира се, имат известни основания. Автомобилът всъщност се сглобява в Германия и Великобритания. В Хинкли, недалеч от Ковънтри, се намира и щаб квартирата на Sin Cars.

Греховете български



В мерака на Росен Даскалов да създаде състезателна кола, която после да продава като цивилен суперкар, също може да се прочете бизнес модел с неясни по родните разбирания перспективи. Русенецът обаче заявява твърдо намерение да произвежда възможно най-голяма част от частите и компонентите на R1 в България. В областите, в които тукашната индустрия и "висококвалифицирана" работна ръка е напълно безполезна, той поне се опитва да пропука ледовете. След обучение на съответния персонал панелите на каросерията от въглеродни нишки например се правят у нас, а този занаят е много далеч от категорията "вар, вода, песък".

Греховете български



Даскалов и екипът му са изминали доста дълъг път от 2012-а, когато R1 получава първата си хомологация от британските организации MIRA и MSA. Предвид средствата и инженерните усилия, които поглъщат такива проекти, самото съществуване на автомобила може да се нарече постижение без аналог. Платената лична цена също не е ниска. Самият Даскалов обяснява произхода на "греховното" име на колата с дълга, който има към семейството си заради постоянните отсъствия от вкъщи.

Греховете български



Иначе Sin R1 не се различава по нищо революционно от стандартите на категорията. Състезателната версия има тръбен скелет, чиято конструкция е усъвършенствана постоянно през последните две години под зоркия поглед на британските партньори на компанията. За да се постигне нечуваната цена от 60 000 паунда, двигателят е възможно най-евтиното и податливо на доработки 7.0-литрово предложение от GM, а печалбата е далеч от бляновете на предприемача.

Греховете български



Цивилната версия изглежда доста сходна като дизайн, но както може да се предположи, е изисквала сериозна конструкторска работа, за да получи сертификат за движение по обикновените пътища. Повече от приятно впечатление прави изработката - особено ако човек подходи с дежурното при подобни проекти очакване за продукт на гаражната самодейност. На живо Sin R1 изглежда далеч по-впечатляващо, отколкото личи на снимка.

Греховете български



Ако се тегли чертата на баланса до момента, някогашният хлапак, хлътнал по състезателните коли още след първата си среща с картинга, категорично има за какво да се поздрави. Дори да бъде спрян от безбройните (предимно финансови) препятствия, които спъват подобни проекти, Росен Даскалов вече постигнал повече от всеки друг българин в тази сфера - създал е колата, за която е мечтал, и на всичко отгоре се състезава с нея. От тук насетне може да става само по-хубаво даже плановете за годишен тираж от 120 коли да не се осъществят.

Греховете български

Sin R1 (цивилен вариант)

Двигател - Chevrolet LS3 6.2-литров V8
Мощност - 450 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 430 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 5
Максимална скорост - 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.5 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 9.7 сек.
Среден разход на гориво - 15 л/100 км.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг

Греховете български

Sin R1 (състезателен вариант)

Двигател - LS7 7.0-литров V8
Мощност - 610 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 550 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 6
Максимална скорост - над 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.1 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 8.7 сек.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг

Греховете български

Греховете български

Греховете български

Греховете български


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 dff

    15 0 Отговор
    hubavica :)
  • 2 comment

    15 1 Отговор
    Без коментар просто. Много е хубава! Само дето сега всички разбирачи-тролчета-хейтъри ще започнат да плюят.
  • 3 Archangel

    14 1 Отговор
    Има още какво да се желае, но като цяло, това е кола която без проблеми ще може да се мери със сравнително по-скъпите суперкари. Не говоря за Ламборгини, Ферари и тн. Пък и за цената си, която предполагам няма да е милиони евро, това е един напълно приемлив спортен автомобил.
  • 4 Боян Димов

    22 0 Отговор
    Браво Роска!!! Най-накрая да видим нещо хубаво направено от българин... Колата е страхотна , дано и да се продава добре !
  • 5 аз

    17 0 Отговор
    Бравоооо.Само така!Дано да му потръгне на момчето и да започне серийно производство,а пък ако е тук още по-добре.Поне ще има с какво да се гордеем,а няма да са само китайските боклуци от Ловеч
  • 6 199

    14 0 Отговор
    браво и късмет
  • 7 Младен Аир

    11 0 Отговор
    Браво и от мен.Страхотно, дано да е успешна.
  • 8 ттттттттт

    9 0 Отговор
    вижте я в сайта http://sincars.co.uk/ убийствена в жълто
  • 9 Слонобикотръбозъб

    8 0 Отговор
    Е на красивото може ли да се каже грозно.Браво.Радва окото и душата.
  • 10 Нема Бира

    8 0 Отговор
    Бомбон!!! Евала!!!
  • 11 монк

    8 0 Отговор
    Приятно изненадан съм,все пак това се случва в страна,дала на света чушкопека...
  • 12 гост

    0 14 Отговор
    Браво за бизнес прокета, но цената 60000 паунда е твърде висока спрямо сериините конуренти които имат по-високи нива на сигурност и по-добри параметри, вклкючително комфорт.

    Нещото с което трябваше да бъдат компенсирани тези недостатъци на ненормална мощ. Дизайна ми харесва, но отзад е ужасна с тозито тумор в средата!

    Коментиран от #139

  • 13 W222

    3 21 Отговор
    ЛЕЧИСИ ЧЕ Е БЪЛГАРСКА,НАПРАВЕНА Е ОТ ВЪЗМОЖНО НАЙ ЕВТИНИ МАТЕРИАЛИ,АПЪК ЗА ИНТЕРИОРА ДА НЕ ГОВОРИМ,ГОЛЯМ ЦИРК.НЕ ЗНАМ КОЙ ЩЕ ДАДЕ ТОЛКОВА ПАРИ ЗА ТОВА НЕЩО,ЗА ТОЛКОВА ПАРИ ЧОВЕК ЩЕ СИ КУПИ НИСАН ГТ-Р ИЛИ НЯКОЕ 911 НА МАЛКО КИЛОМЕТРИ.60 ХИЛЯДИ ПАУНДА В МОМЕНТА СА 150 ХИЛЯДИ ЛЕВА ИЛИ 75 ХИЛЯДИ ЕВРО.ДОРИ Е СЪС 5000 ЕВРО ПО СКЪПА ОТ ПОРШЕ БОКСТЪР ГТС И СЪС 1300 ЕВРО ОТ КАЙМАН ГТС

    Коментиран от #16, #142

  • 14 Japoneze

    8 0 Отговор
    Може ли да си платиш да я покараш 1-2 часа?Плащам!
  • 15 Кадилак Елдорадо

    1 11 Отговор
    По принцип уважавам и адмирирам усилията на всеки българин да създаде нещо ново. Но може ли нова кола да бъде с ръждясало гърне? Такива са гърнетата на Дачия два месеца след излизане от магазина.

    Коментиран от #136

  • 16 205 GTI

    11 0 Отговор

    До коментар #13 от "W222":

    Колата изглежда доста добре и след още някоя доработка ще бъде супер!Това си е изцяло бизнес проект на г-н Даскалов ,и вместо да плюете е по добре да го подкрепяме.

    Коментиран от #17

  • 17 W222

    4 8 Отговор

    До коментар #16 от "205 GTI":

    ЩЕ МУ КАЖА БРАВО НА ДАСКАЛОВ АКО БИЕ ПО ПРОДАЖБИ,ГТ-Р,911,КАЙМАН ИЛИ БОКСТЕР
  • 18 ръжда

    9 0 Отговор
    До Кадилака

    за бавните в стоплянето като теб, е трябвало да напишат в статията, че "ръждата" по гърнето на зелената е, защото тя се е ползвала ПРЕДИ СТАТИЯТА ЗА СЪСТЕЗАНИЯ...и ще продължи все така да се ползва, дано ги и печели.
  • 19 Пешо

    2 13 Отговор
    Каква е тази грозотия
  • 20 Симеон Тасев

    2 11 Отговор
    нема такова менте то мани сглабяно от какво ли не
  • 21 кара Лада

    7 1 Отговор
    Евала, какво повече да се каже. Това си е направо невероятен подвиг, а още по невероятно е да успее да локализира колкото може повече от производството у нас.
  • 22 експерт

    9 0 Отговор
    Критици,повечето от вас не са напрвили и селски тоалет,уважение!
  • 23 гошо

    11 0 Отговор
    Браво,пожелавам успехи и много успешни нови идеи
  • 24 Deutsche autos fan

    8 1 Отговор
    Абе хора, защо е това анти отношение, никой не ви кара да я купувате тази кола, както е написано създали са я от нулата и това е само началото то е ясно, че няма да е идеална ама е добре когато нещо се създава в България, пък било то и идеята само. Аз не го познавам Даскалов, но бих го поздравил.
  • 25 ghost navigator

    5 0 Отговор
    През 80-те инж.Велизар Андреев бе създал спортен автомобил СОФИЯ,но партията му бе забранила да ги пуска в серийно производство.До ден днешен не е ясно колко броя от колата съществуват и къде са.Време беше да видим нещо българско
  • 26 Achoneto

    4 0 Отговор
    На някои личности явно доста им е ръждясал мозъка!
  • 27 гост

    4 0 Отговор
    Много ми хареса,дизайна е супер само да се барне малко интериора,че нещо волана изглежда като детска играчка.
  • 28 ГЕОРГИ

    6 0 Отговор
    Дай Бойко всеки да си купи.....
  • 29 Шумахер

    3 7 Отговор
    Най хубавото в тая пародия на кола са двигателите от серията LS на Chevrolet

    Коментиран от #140

  • 30 Shmeker

    6 0 Отговор
    Проектът е добър. Толкоз. Много кола за малко пари. Колата е за писта, дано я видим на Ринга, а иначе се надявам да направят и GT версия с кожа, аудио, клима и т.н.
  • 31 Японеца

    3 4 Отговор
    Евала на хората за труда,НО дизайна не е добър колата прилича на раздута Опел Тигра като се погледне от страни.Формите са някак сбирщайн от туК от там.Дизайна кара този автомобил да изглежда евтино.Колата трябваше да е доста по изчистена,а не с лигави линии.Такъв автомобил трябва да изглежда размазан стабилен здрав красив и скъп,а тук се е получило обратното.Боята е мат за да се скрият и другите косури по елементите на купето.
  • 32 Лам

    4 0 Отговор
    Вие, май и за менте не ставате г-н Тасев. Шмиргел!
  • 33 Име

    0 3 Отговор
    и 10 лева са много за тая смешна черупка
  • 34 ico 850

    2 1 Отговор
    Браво на екипа, аз съм възхитен. Хейтърите по-долу, а и тия след мен, просто да замълчат и да се опитат да постигнат частица от това което е направил човека!!!
  • 35 Георги

    2 0 Отговор
    ние сме много тъпо племе как може вместо се гордеем че имаме кола правена от българин и то учудващо хубав дизаин който не го е правил италианец или англичанин повечето търсят кусурите в нея се пак е кола правена с малко пари за разработка не ти е ферари или ламбо
  • 36 ГТТ

    4 1 Отговор
    ХЕЙТЪРЧЕТА,вие какво направихте?задавали ли сте си въпроса?!?За това в България сме на това ниво,някой се опита да направи нещо и ще го изядем с парцалите.Да не мислите че Мерцедес,Ауди,Порше и всички останали са направили перфектния автомобил от първия път?Ценете труда на хората.

    Коментиран от #76

  • 37 ЗаБългорското Ц.Начев

    0 1 Отговор
    Много добре палец нагоре дано да измислите двг бългорско производство например 7.9L V8,V10 или V12 а за градът V6 3.7 или V8 4.7L Много се радавам за това дано да вървите напред и все напред да прогресирате в Целият Свят!!!
  • 38 Геле

    1 0 Отговор
    С този модел със сигурност ще му завидят доста производители, колата е супер. Такива като него които се осмелиха да я нарекат българска поклон пред тях..........С тези тт данни ще се харчи като топъл хляб...............
  • 39 Жищеа

    1 4 Отговор
    Такива пишман конструктори като този българин - не мерси. Дал 60000 да си сглоби пластмасов кит. В нета е пълно с такива заготовки на разни спортни коли.
  • 40 mangos

    0 0 Отговор
    Съзтезателната версия изгледа по-добре (лично мое мнение) иначе браво на човека, не можах да повярвам като видях че е българско производство !

    Коментиран от #77

  • 41 MAXBLUE

    1 0 Отговор
    Гордея се че има талантливи българи като Росен Даскалов и същевременно се срамувам от това, че има и такива които са готови да оплюят нещо наистина хубаво.Нещо създадено от нулата и то от българин автомобила е страхотен желая им успех и нека това е само началото.А вие господа хейтъри сте толкова жалки дребни душици които освен да плюят нищо друго не умеят,както се казва във всяко стадо си има и мърша.За това просто замълчете....................
  • 42 Нен Нен

    2 7 Отговор
    Първо се извинявам, че ви развалям илюзиите, не мисля, че се вмествам в определението "хейтър" , просто казвам нещата реално - такива, каквито са .
    1-во : Този автомобил е толкова български, колкото и Мерцедес Е-класа .
    2-ро : Този автомобил НЕ е направен от нулата, това е един пуст киткар, който и аз мога да си направя защото си е като конструктор.
    3-то : Този автомобил е напълно посредствен и не блести с нищо, посредствен дизайн, посредствен двигател, шасито не знам какво му е, но се съмнявам да е много качествено .
    4-то : Цената му е огромна, а няма основание поради гореспоменатите от мен причини .

    Коментиран от #84, #86

  • 43 Страхил

    2 0 Отговор
    Мога да кажа само успех на проекта, различни хора различни вкусове, но за критика и дума не мога да обеля защото не са много хората които могат да направят кола от нулата!
  • 44 На Страхил брат му

    1 1 Отговор
    НЕн ли си кен ли си не те знам, вземи, направи, покажи и тогава говори кое българско кое немско и как се прави. В 1:00 часа пред компа е много лесно!
  • 45 На Страхил брат му

    1 3 Отговор
    Купи си една ТАТА и си живей хейтъркия жалък живот!
  • 46 EMSKI

    0 2 Отговор
    Колата е хубава.....но това е "моделизъм",направена е за специални състезания и за .......абе гордост е,че е българска(кое е българско производство не се знае) За страна малка като нас не е нормално да имаме собствено производство автомобил,можем само да сглобяваме чужди марки коли.Ако сме толкова добри, можем само тунинг-студиа .......и това е факта!!!
  • 47 evento

    1 0 Отговор
    SIINBG дори са се постарали за номера, евала за колата, дизайна е хубав лично ми харесва ! Локомотива на европа - Германия, Производство - Германия, мисля че коментара е излишен :)))
  • 48 еретик

    6 1 Отговор
    Колата се е класирала на 9 място преди много заводски отбори на мерцедес порше и др. Щом има хомологация за GT 4 значи всичко е наред с шасито.Браво Росене.Успех.Абе хейтърите вие знаете ли колко от частите на любимите ви голфове и аудита се произвеждат в Германия? Не е лесно да си тъп.
  • 49 Браточката

    4 0 Отговор
    Ние БЪЛГАРЯТА от 25 години сме спряла нация и освен да плюем друго не можем. Успех на момчето,колата е супер.
  • 50 ГОРД

    3 0 Отговор
    Не знаех, че някой българин се е захванал да създава суперкар! Дори се дразних, че от държави, нямащи такива до сега, се появяват спортни коли. Тази кола е страхотна! Няма как да е се хареса на всички на външен вид. Но характеристиките и са завидни. Особено за тези пари!
    Давам пример с Lamborgini Huracan, което тепърва ще излиза:
    5,2л
    V10 610к.с
    560Нм 6500об/мин
    3,2сек
    12,5л/км
    И няма да коментирам разликата в цените.
  • 51 onq s konq

    0 1 Отговор
    Никъде не прочетох с какво предаване е колата...както и че освен усмихнатия русенец който представи гордо колата в "Эдр Б-я" кой друг детайл конкретно в колата е "български"?!

    Коментиран от #141

  • 52 Дядо поп

    3 0 Отговор
    Писано е,че простотията тъпотията и завистта ходят по хората.Вместо да се радват,че има хора ,който правят нещо маса народ излъчван зловония .Некадърните завистливци ,дето са неспособни на гладно куче хляб да хвърлят,камо ли да забият пирон в кисело мляко ,да вземат да помислят,защо е само един Човек наел се да прави кола в България.Да коментират некадърните закони забраняващи на практика да правиш ,каквото и да било, чрез хилядите си неуместни изисквания.
  • 53 onq s konq

    2 1 Отговор
    Попе,попе...Колата е прототип и не е Made in BG е докарана тук само эа снимки и раклама.А иначе си е "Сделано в England",или по-точно "сглобено"-двигател на "Шевролет,гуми,джанти,спирачна с-ма,електроника-всичко от "дивия эапад"!Просто сглобена като "Лего".И ще ти дам раэбираем пример:Все едно да отиде българският гастарбайтер в Англия,да иэмие мръсните чинии на англичанина,а после с гордост да посочи купчинката стъклария и да каже "Аэ проиэведох тия чисти чинии!"Аре сега дай най-доброто от себеси ,щото искам да чуя една наистина качествена анатема:)))

    Коментиран от #55

  • 54 Дядо поп

    1 1 Отговор
    Прототип не прототип ,важното е,че е направена от българин.По твойта логика и англичаните не правя коли защото стоманата им се внася от Индия.
  • 55 mediator37

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "onq s konq":

    Танкът Меркава-4 се произвежда в Израел, по израелски проект и е израелски. Израелците са много горди с това, че произвеждат танкове. Нищо, че никой не им го купува и че само те си го ползват, че е с обратна компановка и пр.
    Обаче:
    - двигателят 1500 к.с. дизел е германски на МАН и Мерцедес;
    - оръдието е германско на Райнметал Бьорзиг;
    - бойният модул на купола и картечниците са американски;
    - прицелът, призмите и цялата оптиката е английска;
    - боеприпасите са американски.
    - и т.н.

    Според теб Меркава израелски танк ли е? И сега гледай да не ги обидиш с отговора си, че да не ти цъфне МОСАД в къщата или да те изкарат расист.
  • 56 rsk

    0 0 Отговор
    @onq s konq и другите, като него - колата е замислена тук, първоначалната работа е свършена тук, съответно с български екип. Оттам насетне - знаете ли как се регистрира подобна кола у нас - никак. Отиваш в КАТ, те ти вдигат рамене и те пращат в Технотест. Там пък процедура за подобно нещо няма, но все пак ще ти искат един изчисления, от които никой нищо няма да разбере. И т. н., и т. н. Просто влизаш в поредната нашенска неуредена, бюрократична малоумна, формална, неусложлива... схема. Мъка. И накрая - нищо. Трябва да си голям мазохист до тръгнеш по тоя път. Единственото нормално решение е - отиваш там, където нещата се случват по нормален начин. И ако си българин, после се връщаш и казваш - ето българи, ние можем това. Можем да го направим и го правим! Следваща стъпка - да го направим и у нас.

    Уважение към всички, участвали в създаването на тази кола!!!
  • 57 Garkova

    1 0 Отговор
    Само да кажа на тия, които се съмняват в българския произход на колата- такава е! Наистина тръгна от нулата. Претърпя промени. Виждала съм я на пистата в Калояново в по-старата версия. Страхотна е. Не е за всеки искат се пилотски умения за да се кара. А да се превърне в цивилен вариант промените са много. Росен е човека, който с парите от добрия бизнес, който има вместо да обикаля по световните курорти обикаля пистите и вложи всичко в тази кола. И след като направи още с първото си състезание добро класиране я забелязаха професионалисти в този спорт. В България освен за ритнитопковци пари за други спортове няма. Затова партньорите уви не са Българи. Да се вземат тези сертификати никак не е лесно. Колата трябва да отговаря на доста технически изисквания, а също се проверява за плагиатство.
  • 58 Lauda

    0 1 Отговор
    Екстериора се ядва,обаче ентериора...шегувате ли се!?
  • 59 bmw 3

    0 0 Отговор
    Колата е уникална! Поздравления на човека и екипа който е сътворил този невероятен автомобил! Надявам се по-скоро да имам възможноста да го притежавам и да ме накара да се чуствам още по-горд от това, че съм Българин. Човека е вложил много усилия и труд за този завършен продукт и всеки, който хейтва този автомобил трябва да се срамува от себе си. Преди всичко сме българи и би трябвало да се подкрепяме.
  • 60 Lauda

    1 1 Отговор
    Това че сме Българи,не означава че трябва да се гордеем по дефолт за всяко усилие направено от Българин...Екстериора е катастрофален,факт!
  • 61 Lauda

    0 0 Отговор
    Пардон,ентериора...
  • 62 Дядо поп

    1 0 Отговор
    До Lauda пише се интериор,и това е твоето субективно мнение,а пък хора ,който не разбират от техника се хващат да коментират интериор екстериор и др. глупости.Искам да им напомня,че това е автомобил предназначен да се движи а не картина на стената или диван.
  • 63 bmw 3

    1 0 Отговор
    До Lauda - Ако смяташ, че е така може да дадеш идея на Росен Даскалов да промения интериора, сигурен съм че е широко скроен човек и би изслушал идеите ти. Да не забравяме, че това е спортен автомобил който не струва 300 000 EUR и лично аз предполагам и много други автоманияци биха предпочели 7литровия мотор и неговия звук и мощност, пред изисканото CD или DVD и лъскаво табло. С тази кола съм сигурен, че ще преживееш много по силна емоция от бързо идващия път пред теб от колкото от това да си гледаш таблото.

    Коментиран от #83

  • 64 onq s konq

    1 0 Отговор
    Бе да оставим ентериора и икстериора-ми тая кола няма дори един най-обикновен теглич эа ремарке?!Пък да не говорим че амортисьорите й са толко спихнали,че ше эастане на "кантар" още на първия легнал полицай.
  • 65 GDH

    1 0 Отговор
    Много си прав!!! То за цялата еврейска продукция важи, особено в оръжейната индустрия-UZI на базата на чешкия Skorpion, Galil на принципа на Калашника и прочие....
    Иначе поздравления за г-н Даскалов! Ако поне половината от нас успеят да реализират по подобен начин мечтите си мисля че България би била далеч по-добро и спокойно място!
  • 66 Lauda

    0 0 Отговор
    Мисълта ми беше,не да хейтвам,а да кажа, че една кола,особено от този ранг,трябва да бъде завършена,отвсякъде.Да,много са важни волана,таблото,седалките,пепелниците...Иначе се връщаме в едно отминало време,когато колите се правеха само и само за да те прекарат от точка А до точка Б...И цената хич не е за пренебрегване 72000 лири!!
  • 67 suzi

    0 1 Отговор
    Какви са тези протекли масла под зелената барака ?
  • 68 Калоян

    0 1 Отговор
    На живо колата няма нищо общо ... много ниска и много широка сякаш идва от друга планета е.А такива смешници като вас кадет могат само да дават компетентни мнения ще ви кажа да се заврете сами у на кучето у ауспуха,защото ще направите нещо по-добро от тази кола но в някой друг живот.
  • 69 п8фт

    0 0 Отговор
    Браво!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 70 Stanislav Burgas

    0 0 Отговор
    Bravo! Neka ima poveche takiva Balgari, koito mislqt kak da se razvivat, a ne kato povecheto koito mislqt kakva dalavera da napravqt. Bravo na sazdaelq Rosen Daskalov! Jelaq ti mnogo uspehi za napred :)
  • 71 Тодор Калинов

    0 0 Отговор
    Браво Роска, страхотна кола!!! Жалко, че не можах да я видя на живо.
    Пожелавам ти много успехи в производството и продажбите!
  • 72 Илиян

    0 0 Отговор
    SUZI на тебе може и да ти текът някакъви мазги отдолу,но това което се вижда на снимката е просто вода която се стича от каросерията (демек са я измили преди да я снимат)
  • 73 W222

    0 2 Отговор
    НИКОГА НЕ БИХ СИ КУПИЛ КОЛА ПРОИЗВЕДЕНА ОТ БЪЛГАРИН КАМОЛИ ТАКАВА КОЯТО СТРУВА ПОЧТИ КОЛКОТО ЕДИН ГТ-Р ИЛИ 911 И ПО СКЪПА ОТ БОКСТЕР И КАЙМАН ГТС ВЕРСИЙТЕ

    Коментиран от #75

  • 74 PaRaBoLiC

    0 0 Отговор
    Аз лично бих желал да науча повече за разпределение на масите, окачване и аеродинамика. И естествено какво стои зад избора на гореепосочените - какви инженерни съображения са използвани и какви проблеми са разрешени при прилагането на оф дъ шелф или собствена конструкция.
    Това настрани, личната жертвае очевидна което е безпорно похвално и за възхищение. Ако конструкторите четат това - Поздравления и успех напред!
  • 75 ГК

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "W222":

    Аз пък бих ти купил един правописен речник.
  • 76 Слонобикотръбозъб

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "ГТТ":

    Eто това е смислен коментар.
  • 77 Слонобикотръбозъб

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "mangos":

    Вярвай бе човек.Това е силата да повярваш.
  • 78 я съм от село

    0 0 Отговор
    Браво .В Русе има много кадърни инженери които са способни да конструират и произведат такива коли а и по -обикновенни туристически но няма кой да им подаде ръка и да им помогтне.Всеки гледа да забърше сухото от такова начинание и не му пука какво ще стане с проекта евентуално.Адосега тез момчета можеха да разработят и троизведат наша хубава кола не като тез боклуци виетнамски които ги сглобяват в Ловеч.Но в България това неможе да са случи.Затова и са я правили таз кола в чужбина.Иначе БРАВО ,БРАВО ,БРАВО ,БРАВО ,БРАВО на момчетата давайте напред и успех.

    Коментиран от #93

  • 79 W222

    1 1 Отговор
    ГОЛЕМИ СТЕ Г*ЗОЛИЗЦИ.НЕ ЗНАМ АКО НЯКОЙ БЪЛГАРИН НАПРАВИ КОЛА КАТО ФЕРАРИ,ЛАМБОРДЖИНИ,ПОРШЕ ИЛИ БУГАТИ СИГОРНО ЩЕ ИСКАТЕ ДА СПИТЕ С НЕГО.НЕ ЗНАМ КАК МОЖЕ ДА ХАРЕСВАТЕ КОЛА НАПРАВЕНА В НАЙ БЕДНАТА ДЪРЖАВА В ЕВРОПА И КОЯТО Е ПОДИГРАВКА С АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО.ТАЗИ КОЛА НЕМОЖЕ ДА СТЪПИ НА МАЛКИЯ ПРЪСТ НА НИСАН ГТ-Р ПОРШЕ АПАК КАМОЛИ НА МАКЛАРЪН,ФЕРАРИ,ЛАМБОРДЖИНИ ИЛИ БУГАТИ.АЗ НИКОГА НЕБИХ СИ КУПИЛ КОЛА НАПРАВЕНА В НЯКОЯ БЕДНА ДЪРЖАВА ОСОБЕНО НАПРАВЕНА В НАЙ БЕДНАТА ДЪРЖАВА В ЕВРОПА

    Коментиран от #82

  • 80 някой

    0 0 Отговор
    Карал ли си някоя от споменатите от теб коли, че даваш "компетентното" си мнение?
  • 81 W222

    0 0 Отговор
    КАКВО ЗНАЧЕНИЕ ИМА ДАЛИ СЪМ КАРАЛ НЯКОЯ ОТ КОЛИТЕ ИЛИ НЕ
  • 82 199

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "W222":

    има да носиш цървули и да мечтаеш за някоя кола дето си им написал имената-ами няма да си купиш щото пари нямаш да ядеш че да идеш до тоалетната като нормалните хора взел си да казваш какво няма да си купиш-никой не ти я предлага
  • 83 199

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "bmw 3":

    7 литра-страхотен звук има
  • 84 отто

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Нен Нен":

    Като си толкова добър -какво чакаш?Аз туй,аз онуй и накрая-ама то,ама иначе...
  • 85 Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА

    1 0 Отговор
    Вътре е мноо яка
  • 86 Пешката

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Нен Нен":

    Живея извън България и показах снимките на 1 приятел, и като му казах цената вика - колко евтина!

    Коментиран от #87

  • 87 199

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Пешката":

    не е евтина-това е реалната цена на колата,другите марки са изкуствено надути от към цени-какво по-скъпо е вложено в тях че струват милиони в евро-нищо,абсолютно нищо освен име,а е известно че името продава

    Коментиран от #89

  • 88 ГТТ

    0 0 Отговор
    ВЪГЛЕРОДНИ НИШКИ(карбон) доста скъп материал!Поръчай си еди карбонов кит да видиш колко излиза.
  • 89 W222

    0 1 Отговор

    До коментар #87 от "199":

    ТЕЗИ КОЛИ КОИТО СТРУВАТ НАД 1 МИЛИОН ЕВРО ОТ ТЯХ СА ПРОИЗВЕДЕНИ НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 499 БРОЙКИ И В НЯКОЙ ОТ ТЯХ ИМАТ ТЕХНИКА КАТО НА ФОРМУЛА 1

    Коментиран от #90

  • 90 199

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "W222":

    ти изобщо виждал ли си на живо Ф1 или само по телевизора? знаеш ли че почти цялата е от карбон-колко струва 1 кв метър знаеш ли-най-евтиния от тънкия започва от 70 лв-колко квадрата ще купиш с 1 000 000 евро? един двигател колко излиза при положение че е почти един и същ в няколко модела.знаеш ли каква е архитектурата на мотора на прословутия "вейрон" а сега се замили колко струва един такъв автомобил и защо е само в определен брой

    Коментиран от #91

  • 91 W222

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "199":

    А ТИ ЗНАЕШ ЛИ ВЪПРЕКИ ВИСОКАТА ЦЕНА НА ВЕЙРОН КОЛКО ПАРИ ГУБИ ОТ ВСЯКА ПРОДАДЕНА БРОЙКА ? 4.6 МИЛИОНА ЕВРО ЗА ВСЕКИ ПРОДАДЕН ВЕЙРОН ГУБИ ФОЛКСВАГЕН

    Коментиран от #111

  • 92 veritas

    0 0 Отговор
    che koe e bylgarskoto na tova nesto? motora amerikanski ,okachvaneto qponsko,i kardenia disain?
  • 93 бай МИЛЕН

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "я съм от село":

    МОЖЕМ САМО ДА ГИ ПОЗДРАВИМ ЗА УСПЕХА,НЯКОЙ ЗАМИСЛЯЛ ЛИ СЕ Е КОЛКО СМЕЛОСТ И ЖЕЛАНИЕ ТРЯБВАТ ЗА ТАКОВА НАЧИНАНИЕ
  • 94 Сашо

    0 0 Отговор
    Бих се радвал ако заможни българи построят завод в България и купят наготово машини за производство на автомобили .
    Дори и Опел Астра а 1,6 бензин да правят, на цена от 5000 лв. ще бъде хит в България . Хем те ще печелят, хем ние ще караме нови коли, хем няма да замърсяваме природата и да тровим децата, хем ще се отварят нови работни местта .

    А за по-горната кола Sin R1, супер.....но дотам .
    На кого му трябва такъв автомобил ?

    То не става само с ядене, трябва и акъл .

    Коментиран от #95

  • 95 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "Сашо":

    Големите фирми като отваряд завод гледат местния пазар. България е никакъв пазар при 7,5 млн. население, от които половината в чужбина, останалите безпарични. Ето защо концерните отварят заводи в една Турция, която никак не ми е симпатична, но 6-та година подред има 8% икономически ръст и 70 млн. население. Една Румъния има 28 млн. население и то е два-три пъти по заможно от нас.
    Ти ако решаваш къде ще направиш завод за нови коли при това положение ?

    Коментиран от #97, #99

  • 96 Гост

    1 0 Отговор
    Леле леле......колко сме зле Българите ! Колата , приятели е претърпя МНОГО промени , и ще продължава да търпи. Започна от НУЛАТА в Русе , и претърпя десетки промени. ВСИЧКО започна от нулата , Росен десетки пъти преправя тръбната конструкиця, геометрията , дизайна ..и въобще цялата концепция, за да постигне желаната от него разпределение на тежестта и т.н. Колата е мислена като цяло за състезания , и колкото и да не ви се вярва, неща като това , че воланът и изглежда зле (да зле изглежда) , или като това , че нямала незнам си кви екстри - не са приоритетни в момента ! Колата , се нарича БЪЛГАРСКА , не защотото е произведена с БЪЛГАРСКИ ЧАСТИ , а защотото е замислена, започната, конструирана от БЪЛГАРИН , в България ! Тестовете, регистрирането, хомологацията и доизпипването , са в чужбина , защотото в БГ това няма кЪде и КАК да се случи ! Защотото живеем в странатта на ъпсурдите ! Мотора и бил американски...спирачките и били от незнам си кво .... ПФ! Кво си мислите, че дори масовите автомобили не си дават поръчките за частите (отделно от шаси и двг ) на производители като Brembo, Ate, Siemens , Bosh, и т.н. и т.н. ? ? Браво на Росен за постигнатото , браво че е постигнал мечтата си , браво че продължава да развива автомобилът ! Колата започна с стъклопластова отливка, премина през десетки , десетки преправяния - сега е от карбон ;)
  • 97 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #95 от "mediator37":

    Аз съм от Севлиево, пич. 20 хиляди селяни сме. Мивки и кенефи на половината свят се правят тук. Къф местен пазар?

    Коментиран от #101

  • 98 Varlok

    0 0 Отговор
    Частите били от не знам си къде онова от не знам си къде. Ви какво си мислите че БМВ се прави в Мюнхен? или Мерцедес в Щутгарт? Мога да ви кажа от личен опит главите на БМВ се правят в Русе. Волво и Ауди и те са в кюпа. До скоро половината двигател на Дачите се правеше в Русе.
  • 99 Varlok

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "mediator37":

    Където е най евтината работна ръка. :) А България не се хвали със обратното. :)

    Коментиран от #102

  • 100 coco

    1 0 Отговор
    Шапка свалям на човека за успеха в начинанието. Колата дори и да не е най-доброто на пазара и на пистата е една прекрасна основа за развитие. Сигурен съм, че никой от ръсещите глупости по адрес на Росен не се е опитвал дори да произведе поне копче в България, та да дава квалификации. Стискам му палци да върви напред и му пожелавам много успехи в начинанието и на пистата.
  • 101 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #97 от "гост":

    Спамим темата, но ще ти обясня. Не си прав за Севлиевските заводи.
    При производството на санитарен фаянс има една особеност и тя е суровината- каолин. Каолинът е особен минерал , който е дефицитен в световен мащаб. Причината Идеал Стандарт да прави кенефи и мивки за половината свят в Севлиево, както правилно казваш, е че наблизо (Сеново- Русенско) е единствената мина за добив на каолин на Балканите и суровината им иде много, ама много евтина, вервайте ми. Никъде това не могат да го постигнат като параметри, разстояния и цени. Мой личен приятел и набор е първа дружка с Копчев. Инфото е от извора.
  • 102 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Varlok":

    При производството на автомобили всичко е роботизирано. Цената на труда не е интересна.
  • 103 русенец

    0 0 Отговор
    още колко "жертви" ще минат през сервиза на господин Даскалов за платят скъпите му лудости...... и да си скубят останалите им коси след това
  • 104 Нен Нен

    0 0 Отговор
    Моля ви говорете с факти и ми кажете какво по този киткар е българско ? НИЩО ! Единственото българско в този киткар е човекът който го рекламира като български .

    Коментиран от #105

  • 105 Гочу

    0 0 Отговор

    До коментар #104 от "Нен Нен":

    Нен Нен, моето момче проекта е БЪЛГАРСКИ, а спонсорите са чуждестранни и не се произвежда в България. Проекта е на Росен Даскалов и той НЕ ГО РЕКЛАМИРА, български си е.
  • 106 самуил драсев

    0 0 Отговор
    а бе какъв е този симеон тасев бе хора.постоянно пише драска рисува човечета

    Коментиран от #110

  • 107 CarPro

    0 0 Отговор
    Abe malko mi mqza na Mclaren MP4
  • 108 ПОПЕТО

    0 0 Отговор
    много хубава кола,за направата на този красавец има и едно момче от ДУПНИЦА тои е направил самите отливки на тази суперкар,казва се МИШО,,,

    Коментиран от #112

  • 109 ghost

    0 0 Отговор
    Ще ви кажа някои неща от ОПИТ. За да не ми спорите и да пишете тъпотии. Колата се произвежда и сглобява в Русе. Не всички детайли по нея са от карбон. Или поне не са произведени както трябва. Обикновено има доста дебел слой от кит, който е боядисан. Качеството на изработка на автомобила е ужасно. И няма как да бъде иначе. Даскалов иска с посредствена заплатчица да намери хора, които имат опит в работата с карбон и в автомобилостроенето. Е НЯМА как да стане. Да не навлизаме в такива подробности. А тези неща пък за базите му в чужбина са големи глупости. В Германия адреса е измислен, а в Англия просто има някакви приятели, занимаващи се с коли. Та това е най- общо казано.
  • 110 199

    0 0 Отговор

    До коментар #106 от "самуил драсев":

    къде е Симеон-техните го търсят да го бият
  • 111 199

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "W222":

    приятел,теб явно са те взели за зелено канарче щом вярваш на тези глупости-кой е този който ще изработи нещо което струва 100 лева и ще ти го продаде за 25 лева само защото ти си му симпатичен-не ставай смешен с тези разсъждения,осъзнай се малко

    Коментиран от #113

  • 112 199

    0 0 Отговор

    До коментар #108 от "ПОПЕТО":

    преди време в София имаше един човек-правеше колите "София" и имаше много идеи той но какво стана след това-не знам
  • 113 W222

    1 0 Отговор

    До коментар #111 от "199":

    НАЛИ ЗНАЕШ ЧЕ ЗА ДА СЕ ПРОЕКТИРА ЕДНА КОЛА ОСОБЕНО ТЪКАВА СА НУЖНИ СТРАШНО МНОГО ПАРИ.И КАТО НЕ СЕ ПРОДАВА ТОЛКОВА КОЛКОТО СЕ ОЧАКВА ИМА ЗАГУБИ ЗА МАРКАТА ПРОИЗВОДИТЕЛ.ЗАТОВА И ИМА МОДЕЛИ КОЛИ КОИТО ВЕЧЕ НЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ.ПРИМЕРНО АУДИ А2,РЕНО АВЪНТАЙМ,ОПЕЛ ОМЕГА И ДРУГИ

    Коментиран от #114

  • 114 199

    0 0 Отговор

    До коментар #113 от "W222":

    тези пари от проектирането до получаването на готовия продукт на каквото и да е ВИНАГИ е калкулирано в цената,никой няма да ти даде нещо безплатно-не мислиш ли защо са само 499 коли от една марка? ами за да се вдигне много повече цената-не мислиш ли че топлата вода е измислена много отдавна.пишеш за ауди а2-ми то това на кола не прилича-мазохистите и те се отърваха от такива боклуци

    Коментиран от #115

  • 115 W222

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "199":

    СЪГЛАСЕН СЪМ ЧЕ БРОЙКИТЕ СА МАЛКО ЗА ДА Е ВИСОКА ЦЕНАТА,НО СМЕТНИ 499 БРОЙКИ ПО МЕЖДУ 1 МИЛИОН И 2 МИЛИОНА ДОЛАРА И ПРИ НАД 1 МИЛИАРД ДОЛАРА ЗА ПРОЕКТИРАНЕ НА ТЪКАВА СУПЕР КОЛА И ВИЖ КОЛКО Е ЗАГУБАТА.АПЪК ЗА ЛАМБОРДЖИНИ ВЕНЕНО НАПРАВО НЕ МИ СЕ МИСЛИ,3 БРОЙКИ ОТ КУПЕТО И 9 ОТ КАБРИОЛЕТА.ОБЩО 12 БРОЙКИ ЗА ОКОЛО 50 МИЛИОНА ДОЛАРА.НЕ МИ СЕ МИСЛИ КАКВИ СА ЗАГУБИТЕ ЗА ЛАМБОРДЖИНИ ИЛИ ПО ТОЧНО ЗА ФОЛКСВАГЕН

    Коментиран от #116

  • 116 199

    0 0 Отговор

    До коментар #115 от "W222":

    ти от къде знаеш колко са разходите по проектирането-аз мога да ти кажа че вейрона е проектиран за 10 лв-кво,да не ми повярва? ако са на загуба що ги правят тогава?
  • 117 booo

    0 1 Отговор
    пълен боклук !!!
  • 118 Живко Георгиев

    2 0 Отговор
    колата е страхотна , факта че българин е реализирал такъв проект , би трябвало да ни прави горди , а не завистливи и злобни , макар че според мен лично , огледалата можеха да изглеждат по- различно ...
    Поздрави !!
  • 119 12345

    1 0 Отговор
    До Живко Георгиев
    Българина е завистлив и злобен по природа!
    Стихотворението на Радой Ралин ''на полянка'' доказва че бг чукундурите пет пари не струват!
  • 120 petar

    1 0 Отговор
    Нека само който е направил по хубава кола да намира недостатъци!!! МОЛЯ !!!! Или да покажеше как се прави бе !!!!!!!!
  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 въвлечен

    0 0 Отговор
    Явно е уцелил темата автора на статията щом успя да разлае кучетата. Ето на- сума ти народ се изреди да коментира нещо, което не разбира. Плюят ли, плюят... Жалко е...

    Коментиран от #124

  • 123 Bugarin

    0 0 Отговор
    Sper.Bravos
  • 124 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #122 от "въвлечен":

    Георги Касабов е най-добрият автомобилен журналист в България и не е за учудване, че е уцелил темата, още повече, че сайтът е специализиран. Конкурентни сайтове пускат негови статии.

    Но само за справка ще ти кажа, че преди седмица традиционната разголена хубавица събра около 23000 разглеждания. Ама беше много хубава. Сегашната статия събира 54000. Хубавото се харчи !!!
  • 125 пипалот

    0 0 Отговор
    ЕВАЛА
  • 126 жоро бекъма

    0 0 Отговор
    ''Греховете " Е грях ли е да направиш нещо от името на България ?
    Обижда ме начина по които изразява Българското производство!!!
  • 127 Грях

    0 0 Отговор
    Братле "Sin"- името на колата, се превежда от английски като "грях" и оттам заглавието на статията ;)
  • 128 дизайнер

    0 2 Отговор
    Като изключим усилията, които е положил авторът за да постигне работещи прототипи, дизайнът на колата меко казано не струва и е на ниво дялано с теслата. Но евала, от някъде трябва да се започне. Сега след като има този модел, може да започне спешно да го рафинира. Предните и задни светлини се недодялани, а интериорът е като на антика от 80-те. Формоизграждането и пластикага също са мноого далеч от красотата и стилът на едни Астън Мартин или Мазерати да речем.
  • 129 Борислав Борисов

    2 0 Отговор
    НАПЛЮХТЕ ли се бе. Кога ще се зарадвате на нещо направено от българин, макар и направено в Англия и Германия. Отговорът е НИКОГА, ЗАЩОТО НИЕ БЪЛГАРИТЕ, визирам и себе си, ОСВЕН ДА ПЛЮЕМ И ДА ЗАВИЖДАМЕ НА ПОСТИЖЕНИЯТА НА ДРУГИТЕ ОКОЛО НАС, ДРУГО НЕ МОЖЕМ. То и затова ДЪРЖАВАТА НИ е на тоя хал от 25 години. Но Вие явно се почувствате по-добре след като унижите и оплюете постижението на този българин, отколкото да се ЗАРАДВАТЕ, така че ПРОДЪЛЖАВАЙТЕ ДА ХЕЙТВАТЕ И ПЛЮЕТЕ, ТОВА ЯВНО ГО МОЖЕТЕ НАЙ-ДОБРЕ!!!

    Коментиран от #133

  • 130 Георги

    1 0 Отговор
    Голямо браво за усилията и времето. Дизайна е невероятен. Важното е, че производителя държи на това колата да е Българска. Можеше да си я направи в UK и може би повече щеше да спечели.

    УСПЕХ И МНООГО ПРОДАЖБИ!
  • 131 Васил Гергов

    2 0 Отговор
    Единственото, което можем да кажем е - Сваляме Ви шапка г-н Даскалов. Нека такива като теб стават все повече.
  • 132 Костадин Вълчев

    1 0 Отговор
    Само адмирации и нищо друго!!!
  • 133 някой с критерии

    1 2 Отговор

    До коментар #129 от "Борислав Борисов":

    Не е въпросът до плюене, уважаеми Борисов. Докато такива като теб възприемат критиката и то обоснована, като плюене, докато са си вирнали носа до небесата, мислейки си че правят нещо кой знае какво, и всеки изразил обосновано мнение, че нещо не е наред просто ги плюе според тях, ще се случва онова характерно за спортистите ирали сме добро, немали смо шансо... та така, хората съвсем добронамерено му казват, че нещата леко не са се получили, обаче тъпия Ганьо Балкански вирнал камбата на мутрата си и мисли, че просто го кълват за спорта. Еми успех, то да носиш на критика е част от играта даможеш да си успешен... другото е българска простотия и комплексарщина.

    Коментиран от #138, #143

  • 134 Симона

    1 0 Отговор
    Точно така!!!
  • 135 Коцето с чип и висок клас газ :D

    0 4 Отговор
    Не струва, много малко нютони за тия коне а и страшно много гори като за килограмите.

    Коментиран от #137

  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 траверс

    1 0 Отговор

    До коментар #135 от "Коцето с чип и висок клас газ :D":

    Я кажи ти кво направи в жалкият си животец освен да драскаш глупости
  • 138 хахахах

    0 0 Отговор

    До коментар #133 от "някой с критерии":

    Ква критика кви 5лв бе алоооооо кой си ти/тя или аз че да критикуваме и да намираме кусури в области в който само може да спориме с бай Гошо от съседния гараж
  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 АLFA Q4

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Шумахер":

    МИВКА
  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.