В началото на лятото Volkswagen показа във Вьортерзее тази концепция, но сега във Франкфурт немците разказаха повече неща за нея. Името ѝ е Golf GTE Sport, но прототипът няма нищо общо с хибридите, които имат същото моделно разширение. Свръхекстравагантният Golf е с габарити 4 127, 1 869, 1 235 мм, съответно дължина, широчина и височина, а междуосието му е 2 505 мм.
Автомобилът е изработен от подсилен с въглеродни нишки полимер, а вратите се отварят нагоре, като решението за техния механизъм е заимствано от модела XL1. Под капака на GTE Sport е монтиран четирицилиндров турбомотор, който пък е заимстван от рали версията Polo R WRC. Работният му обем е 1.6-литра, а мощността - 299 к.с.
Въртящият момент с максимум 400 Нм се предава на колелата през шестстепенна DSG скоростна кутия. По-интересното обаче е, че в трансмисията е интегриран и електромотор, който разполага със 115 конски сили и пиков момент от 330 Нм. На задната ос има още един електродвигател, който прибавя допълнителни 115 коня и въртящ момент от 270 Нм.
В зависимост от режима на работа последният получава енергия или от йон-литиевите батерии, или от предния електромотор, който работи и в режим на генериране на енергия (така нареченият електрически карданен вал, познат от концепцията Sport Coupe GTE). Сумарната мощност на силовия тракт достига 400 конски сили, а общият въртящ момент е 670 Нм.
Колата може да се движи само на ток, но със скорост до 50 км/ч. Иначе има два режима на работа - спортен и икономичен. Салонът е разделен на две зони - за водача и за пасажера до него. Двете седалки са подчертано спортни и са снабдени с петточкови предпазни колани. Арматурното табло също е доста необичайно.
То се състои от три прозрачни дисплея. На най-близкия, пред водача, се изобразява предавката и статуса на рекупериране на енергията. Средният показва моментната мощност, най-отдалеченият - скоростта и километрите, които остават да бъдат изминати. В спортен режим се прожектира графика на трасето, като е указана и идеалната траектория.
Представители на VW във Франкфурт разкриха, че Golf GTE Sport се явява първообраз на сериен модел със средносрочна перспектива. Това означава, че след няколко години можем да станем свидетели на сериен вариант на този екстравагантен Golf. Най-вероятно каросерията няма да е изработена от същия материал и визията ще е променена, но силовият тракт ще е аналогичен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
11:24 17.09.2015
2 Караиванов
11:26 17.09.2015
3 НИСАН ГТР
12:47 17.09.2015
4 евтим
13:10 17.09.2015
5 аз
13:47 17.09.2015
6 опсмопсус
Ако, че е кенеф!
15:47 17.09.2015
7 Десислав Попов
16:59 17.09.2015
8 Бай хой
18:48 17.09.2015
9 опсмопсус
Сега от тях копират, ако не беше слушал бате си от селския гараж,
щеше да знаеш.
Явно и технологично си мноо азад!У гоуфо нема кво да се копира, в гоУфо сичко е до болка познато и отдавна измислено.
За визията евала!
18:59 17.09.2015
10 опсмопсус
За Ваг, едва ли?
Айде Ваг да направи ел. кола, щото Тойота има хибриди от началото на века!
Коментиран от #13
19:04 17.09.2015
11 Japoneze
21:29 17.09.2015
12 AZZ
Тия винаги са правили пенсионерски и скучни коли...просто нацията им е такава бездушна и лишена от хумор и фантазия..
Виж италианците.....там е фантазията, дизайна и......ИСТИНАТА“
Сравнете само най-новия ПАСАТ и АЛФА РОМЕО ДЖУЛИЯ.......
алфата е на светлинни години пред скучния Пасат.
Е да сега ще кажете, ама Пасата е по-"качествен" и се обезценява по-малко.......
МИ АЗ ПРЕДПОЧИТАМ МЛАДО, СЕКСИ И ЛЕКОМИСЛЕНО, А НЕ НЯКОЯ ТИП ДЕБЕЛАТА БЕРТА, ПА МАКАР И ДОБРА ДОМАКИНЯ!
22:43 17.09.2015
13 Maurice
До коментар #10 от "опсмопсус":
Хибридите на ВАГ газят в световния шампионат по издържливост или така наречените ЛьоМан серии. На самата Льо Ман пък имат 1 загуба през последните 45 години от Тойота. За какви технологии ми говориш? Когато немецът иска да каже нещо, жълтурите да слушат и да си записват!23:12 17.09.2015
14 опсмопсус
На писта били силни, на пътя къде сте бе?
Коментиран от #16
01:16 18.09.2015
15 тупалка
12:14 18.09.2015
16 Този коментар е премахнат от модератор.