7 Декември, 2016 07:15 14 132 9

Тест на VW Amarok 3.0 V6

  • vw-
  • volkswagen-
  • amarok-
  • тест-
  • тестдрайв
Тест на VW Amarok 3.0 V6 - 1

Излизането на първия пикап на Volkswagen през 2009-та година, бе прието леко недоверчиво, но Amarok бързо показа на какво е способен. Моделът имаше и ясна идея за идентичност - най-доброто оборудване в класа, което да го отдели в премиум сегмента. Всички останали конкуренти са много сурови, но екстрите и нивата на шум определено не бяха тяхната сила допреди няколко години. Сега дойде време за фейслифта на модела, а с него се появи и нещо дългоочаквано - 3.0-литровия V6 дизелов двигател, който да запълни празнината от нютонметри на малкия 2.0-литров агрегат. Външните белези на обновения Amarok са със значително повече хром, а салонът на автомибила е още по-рафиниран и притежава фантастични предни и задни седалки, като голяма част от него е облечена в кожа. Интегрирани са и най-новите системи за сигурност на компанията, а стандартното ниво на оборудване е достатъчно богато, но има и апетитни екстри.

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Екстериор
В този клас, всичките конкуренти притежават малко по-щур и атрактивен дизайн, но Amorok не бяга от стила на VW и е значително-по семпъл и прибран, което го прави и по-приемлив в градски условия. Обновлението е най-забележимо в предницата - нова броня, нова хромирана радиаторна решетка съдържаща V6 логото, както и нови предни светлини. Линиите на автомобила са малко по-агресивни, а и в новите джанти се забелязват много по-големите спирачни дискове. Всички посоки в дизайна, са за създаване на премиум визия и ефекта наистина е постигнат. Новост за модела е и това, че той ще се предлага само във версията с двойна кабина и четири врати. Автомобилът притежава и най-голямата товарна площ в сегмента с ширина от 1222 мм, като това позволява товаренето на "евро" пале напречно, като теглото на товара може да достигне до 1 тон. Общата позволена кубатура на багажното отделение е 2.52 м2. Пикапът притежава и една от най-аеодинамичните форми в сегмента.

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Интериор
Вътрешноста е нещото, което веднага ще ви привлече в автомобила - изобилие от кожа, удобни "разделени" задни седалки, спортни предни седалки, удобен ергономичен волан, лесна за работа мултимедийна система и приятни декоративни детайли от пиано лак и алуминий. Предните седалки имат общо 14 вида реглажи, като това не важи само за шофьорската. Разликите с първата версия са видни - кръглите въздуховоди са заменени от хоризонтални пера, воланът е нов, мултимедийния екран е двойно по-голям и целия дизайн на таблото е променен и изглежда значително по-приятно и "непластмасово". В последните години, всички производители се пренасочиха към култивирането на постната вътрешност на пикапите, но VW определено са се справили най-добре. Автомобилът не се различава интериорно от високия клас седани, като за това освен хубавия салон се грижат и ниските нива на шум отпред и отзад, дори с магистрална скорост.

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Двигател
Тук е основната и очаквана промяна в Amarok - 3.0-литровия V6 дизелов BlueMotion агрегат, който да допълва малките двулитрови. Той запълва нуждата от въртящ момент и го прави най-явно в сравнение с конкурентите си, като основна заслуга има също и осемстепенната автоматична скоростна кутия ZF. Нютонметрите са точно 550, а нивата на мощност са три - 160, 200 и 224 конски сили. Управляваният от нас автомобил бе с най-високата мощност и тягата наистина се усещаше, докато при някои от тестваните преди това конкуренти, тя не бе изявена изобщо, а определено я очаквахме. Разходът на гориво се държеше в рамките на 11 литра, като автомобилът не бе каран икономично.

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Ходови характеристики
Автомобилът бе тестван при всички условия, като за целта посетихме и специално изградено офроуд трасе, на което да изпитаме възможностите му и функцията за спускане при ниски нива на сцепление, която се контролира изключително лесно - бързо натискане на бутона в движение активира веднага системата, като повишенето на скоростта се управлява от педала на газта. Системите за сцепление се намесват и при най-малката нужда, а големият въртящ момент ни изтегля безпроблемно при големите наклони. Трите нива на мощност имат и три нива на задвижване - задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда, което има и "бавни" предавки при ръчната скоростна кутия и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал. Опционално се предлага и заден диференциал с механично заключване. Управлението е отлично и се осланя на кормилната уредба със Servotronic. В модела са имплементирани серийно и системите за сигурност, като превенцията за челен сбълък. Спирачките при големите нива на мощност са със зачително по-големи дискове с размер от 430 мм отпред и 405 мм отзад. Килограмите с 3.0-литровия двигател достигат до съвсем малко над 2 тона.

Тест на VW Amarok 3.0 V6

Цена
Тестваният от нас автомобил бе с най-високото ниво на мощност и със значително количество допълнителни екстри и цената му започва от 85190 лева, като след допълненията достига до 104564 лева. Стойността му определено е завидна, но автомобилът си заслужва и заедно с колегите, наистина не успяхме да открием нещо, което да ни подразни поне малко в него. Най-близкият конкурент до Amarok е пикапът на Nissan - Navara.

Подробни технически характеристики за Amarok - ТУК


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гошо

    9 17 Отговор
    ВПЕЧАТЛЯВАЩ!!!

    Коментиран от #2

  • 2 German cars

    23 11 Отговор

    До коментар #1 от "гошо":

    Впечатляващ боклук, като всичко на ваг!!! По-добре един Дъстер, поне е по-евтин, а и със сигурност по-надежден!

    Коментиран от #8, #9

  • 3 Дядо поп

    8 9 Отговор
    Хубава кола,ама за собственици на сервизи а за каране
    извън пътя ти трябва и познанство със собственик на ЮМЗ
    в района .
  • 4 Съни

    11 7 Отговор
    Без да влизам в спорове тук,искам да кажа,че имах първото поколение Амарок.Не съм вманиячен фен на никоя марка-но Амарока ми скъса нервите и джоба-факт.За 3 години,реално дадох пари по него колкото за нова малолитражка.Като в повечето проблемни случаи ползвах гаранцията на производителя.Откакто го продадох съм щастлив човек-не казвам че ВАГ правят лоши коли...но за себе си съм решил-никога повече кола от ВАГ..
  • 5 ХОРЕЙШО

    2 10 Отговор
    Паркетинг кенеф.Немеца никога не може да направи кола,която да се движи извън асфалт.

    Коментиран от #6

  • 6 Bobi

    13 1 Отговор

    До коментар #5 от "ХОРЕЙШО":

    Немеца е измислил колата , асфалта също ....а някои хора тогава още са яли ориз на свещи
  • 7 Ханс

    11 6 Отговор
    Навъдиха се страшно много тъпаци каращи мазда или друг японски кенеф, обясняващо как, кой, какво не може. Не осмислят нещастно бедния си живот, казвайки ни как немеца е нещастен глупак и нищо не може, а българския посерко с 2,50 лв в джоба е голямата работа. Скрийте се малко мишлета, стоплете се, студ идва!!!
  • 8 Спиро

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "German cars":

    А и със сигурност няма как да е по-надежден.
    Почвате да говорите пълни щуротии в стремежа си да изкарате "ваг" мобилите боклуци.
    Със сигурност има и по-добри, със сигурност има и по-лоши. Фолксваген Груп правят достатъчно добри коли. Със сигурност има и такива, които ще задоволят изтънченият ти вкус. Но пък никой няма и намерение да те превъзпитава и да те прави фен на друга марка.
  • 9 Марио

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "German cars":

    Като искаш иди си купи тоя кенеф дъстър.Пластмаса,некачествени материали и не е проходим колкото vw.