18 Април, 2017 10:25 21 138 22

Тест на новия Land Rover Discovery

  • land rover-
  • discovery-
  • тест
Тест на новия Land Rover Discovery - 1
Снимки: Тончо Тончев

Новото пето Disco е вече у нас, а вносителят на марката организира доста интересен тест, включващ немалка офроуд част. Наш екип бе на мястото на събитието и сега ще ви разкажем първоначалните си впечатления от новия Land Rover Discovery.

ЕкстериорТест на новия Land Rover Discovery

Външността на новото Disco е доста близка до тази на по-луксозния Range Rover, като същевременно в нея се откриват и интересни препратки към по-старите поколения на модела. Като цяло обаче екстериорът може да се определи като спорен. Хардкор феновете на модела едва ли ще харесат липсата на резервно колело отзад, както и имитацията на асиметрична пета врата, каквато присъстваше на моделите до сега.

Тест на новия Land Rover Discovery

Покривът отново е по-висок отзад, но досегашното отчетливо разделение вече липсва. Новата визия е модерна - стилни линии и динамични черти и ще се хареса на по-голяма част от почитателите на марката, но определено ще има и такива, на които тя няма да допадне заради радикалната промяна спрямо предшествениците.

Интериор

Тест на новия Land Rover Discovery

Ако външността на новото Disco може да се определи като нееднозначна, салонът надмина всичките ни очаквания. Най-общо казано, ако се абстрахирате от надписа Discovery на волана, спокойно можете да се объркате, че се намирате в Range Rover. Разлики естествено има, но общото впечатление е, че се намирате в по-луксозен автомобил. Приборният панел е оставен аналогов пред водача, като между основните уреди е интегриран и дисплей. Има места, където алуминият и дървото са заменени от пластмаса, но тя е качествена и определено не дразни. Паразитни шумове няма, така че можем да кажем, че и сглобката е на високо ниво. Наличието на огромен багажен обем е още едно от достойнствата на Discovery, а впечатлението се допълва от множеството ниши и жабки в купето (общо 21 с общ капацитет 45 литра).

Тест на новия Land Rover Discovery

Електрониката е навсякъде - дори и седалките на третия ред се отварят автоматично, а петата врата вече е цяла и също се отваря и затваря с помощта на електромотори. Отзад е предвидена и специална "скамейка", също с ел. задвижване, която издържа тежест до 300 килограма. Седалките пък са повече от удобни - големи са, а мястото за краката на водача и пасажерите на втори ред е предостатъчно. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е амфитеатралното разположение на седалките, но този път то не е толкова силно изразено, както при предшествениците. Допълнителните две седалки на трети ред не предлагат комфорта на останалите, но превъзхождат по удобство тези на повечето преки конкуренти. Електрониката е способна за 14 секунди да сгъне задните два реда в пода, като той става абсолютно равен и така се образува багажно пространство с внушителния обем от 2 500 литра. Като цяло салонът е функционален, грубоват, но същевременно много луксозен.

Двигател и ходови характеристики

Тест на новия Land Rover Discovery

Въпреки луксозната външност на новото Disco, всъдеходните му възможности съвсем не са за подценяване. Максималният клиренс при офроуд режим е 353 мм, което само по себе си и наред с 21-цоловите колела е предпоставка за отлична проходимост. Системата за предаване на въртящия момент към четирите колела Terrain Response 2 работи перфектно в режим auto, а помощната All-Terrain Progress Control може да ви измъкне от доста разкаляни и хлъзгави пътни настилки. Иначе казано, въпреки че автомобилът вече не е на рама, а е изграден върху самоносеща алуминиева каросерия, неговата проходимост си остава доста добра.

Тест на новия Land Rover Discovery

Двигателите са икономични, сравнително динамични, но можеше са има и такива с повече мощност. Иначе, тези, които твърдят, че култовото Disco вече е превърнато в паркетен всъдеход, определено не са прави. С клиренс от 220 до 353 мм, 4х4 предаване и два блокируеми диференциала нещата не изглеждат никак зле в пресечена местност. За сметка на иновациите обаче колата е станала доста по-бърза и комфортна на асфалт. Един от недостатъците и е свързан с по-високия център на тежестта, заради който при по-висока скорост автомобилът се накланя сериозно в завои. Още от минусите на колата са специфичният звук на компресора и воланът, който има лек свободен ход. В останалата си част новото Disco е почти безупречно.

Цена

Тест на новия Land Rover Discovery

Това е най-спорният момент, свързан с новото Discovery. Базовата цена на петото Disco стартира от 100 000 лв, при това без ДДС, а с увеличаване на опциите и мощността на двигателия цените нарастват значително. За добре екипиран Discovery ще трябва да отделите сума от порядъка на 150 000 лв. Скъпо или приемливо - това са въпроси към вас, уважаеми читатели.

Тест на новия Land Rover Discovery


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    35 2 Отговор
    Ми да, колата е хубава, но цената и ми се струва доста понадута.
  • 2 Ще трябва

    43 3 Отговор
    ще отделя 150 000 лв. ама за момента не познавам 150 000 човека за да ми услужат с по лев 😃
  • 3 Vandall

    36 5 Отговор
    Двигател и ходови характеристики....
    След това обаче инфо за двигателите няма?!
    Ще се намери кой да я купи. Както знаем само в БГ може да отделиш пари за скъпа кола и да живееш на квартира и да гладуваш, но да си гъзар.
  • 4 гост

    24 8 Отговор
    Май само двата Ленд Крузъра си останаха джипове...
  • 5 Джон Смит

    19 11 Отговор
    Джип паркетник! Това и всяка лека кола с 4х4 ще го може!

    Коментиран от #6

  • 6 Калоян

    15 4 Отговор

    До коментар #5 от "Джон Смит":

    353 мм клиренс - малко са леките коли с такъв клиренс. Не трябва да се подценява новото диско. Това, че не е на рама го прави само по-добро за асфалт и съвсем малко намалява проходимостта. Цената обаче и според мен е висока.

    Коментиран от #8

  • 7 Гост

    18 2 Отговор
    Новото Диско е страхотно,но при мен излиза на 175 хиляди лева ..... Такава цена е непосилна дори за средностатистическия Скандинавец,където е най-големия пазар на тези коли.....
  • 8 гост

    17 3 Отговор

    До коментар #6 от "Калоян":

    Основно предимство на един джип е неговата надеждност. То е ясно, че 99% няма да го карат извън пътя поне докато е нов, но окачването като му е като на кола - ще се разбива дори от дупките по пътя. Веднъж в като си закарах колата в сервиза имаше един Tiguan, окачването на колата ми изглеждаше по-масивно на вид.
  • 9 Друг журналя

    20 10 Отговор
    Аз също бях на теста и карах тези боклуци. Слаби двигатели. Салона изглежда на кола от преди 15 години. Грозна задница. Пълен с ненужна електроника създаваща проблеми
  • 10 гост

    18 3 Отговор
    След като са скъпи защо ги паркират пред дилърите с нецензурни надписи по посока тяхната надеждност? Нито е красив, нито е бърз, нито е надежден, защо цената му е такава? Не може да се мери със старите Дисковърита. Това е типичен американски автомобил с много наподобяващ лукс, меки линии и висока цена.
  • 11 Toyota

    21 6 Отговор
    Land rover i bmw x nikoga poweche .Towa e parodiq na djip.Land cruiser e istinata ,koito e karal samo toi znae .
  • 12 S-line

    7 9 Отговор
    Интериора е много скучен.направо не е хубав.
  • 13 Факри

    6 12 Отговор
    Много е хубаво новото диско - то е почти като рейнджа (вижда се на снимката с огъня), а и цената му е точно толкова, колкото това, което предлага. За мен е идеална.
  • 14 HORESIO

    12 10 Отговор
    За 150 бимберици, по-добре да си взема наблъскано с екстри Volvo V90 Cross Country, отколкото тоя английски трошлив бок*лук.

    Коментиран от #15

  • 15 Риц

    10 4 Отговор

    До коментар #14 от "HORESIO":

    XC-90 e много добър и надежден СУВ. В момента излезе също Хонда ЕйчЕрВи новия модел, също е много практичен СУВ. Парите на този Дискавъри са според мен височки, за което се предлага. За тия пари ще си вземеш 2 Санта Фе и ще вдигнеш яки купони в елитен ресторант на аверите си... Не бих дал толкова пари за марка само. По-добре за тия пари един брониран Жи-класс, поне ще минава през калта като на шега.
  • 16 До Риц

    4 5 Отговор
    Абе ти сериозно ли слагаш на едно и не правиш разлика между Дискавъри и Санта Фе и HRV???
  • 17 ТТ бой

    9 5 Отговор
    Ами вижте какво се случи с НИСАН ПАТРОЛ - сега е градска кола с независимо окачване и високк комфорт!
    Наистина е по-добре да си купиш новото Волво ХС90, отколкото това Диско!
  • 18 Кобрата

    4 4 Отговор
    Джипа е добър!
  • 19 Терцел

    1 3 Отговор
    Ако закъса в гората, ще го измъкна с ТЕРЦЕЛА, няма да ми е за първи път да вадя паркетни (джипове).Ех,да му имах лукса, за ТЕРЦЕЛЧЕТО горкото, поне една седалчица.
  • 20 hjuyh

    1 7 Отговор
    дачия дъстър е къде къде по-проходима от това недоразумение и на дизайн е по-добра , да не говорим за цената че можеш десет дачии да си купиш
  • 21 Mario

    0 1 Отговор
    Дачията си я бий в главата.Товото Дискавъри е супер.Не знам как може Дачията да ти харесва повече (пластмасата и материята от Илиенци)
  • 22 непознат

    0 0 Отговор
    Уау това са много пари за тази кола.