Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. Последният модел, произвеждан под шапката на GM, обаче ще остане в историята. Става дума за второто поколение на Insignia, което подобно на първото, отново впечатлява с изразителен дизайн. Пълното име на иновацията е Opel Insignia Grand Sport, а още една от изненадите е, че в гамата няма да присъства версия седан. Базовата е лифтбек с пет врати, като ще се появи и задължителното комби, без което в Европа не може. Сега обаче на ход е лифтбек версията, която вече се предлага на нашия пазар, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с нея. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Със смяната на поколенията Insignia става по-дълга (4 899 мм) и малко по-широка. Височината обаче е намалена с 29 мм, което се отразява много добре на аеродинамиката на колата. Коефициентът на въздушно съпротивление на новата Insignia е отличен - 0.26. За стабилността и по-добрата возия пък роля играе увеличеното междуосие (+92 мм), което вече е 2 829 мм. Впечатление правят "хищните" предни светлини, които са по-тесни и придават доста агресивен вид на автомобила. В същото време страничната линия на колата се характеризира със заоблени форми, придаващи и елегантност. Хромираните екстериорни детайли пък придават необходимата доза лукс на немския флагман.
Интериор
Салонът на втората Insignia е изпълнен в стила на новата Astra, но впечатлява с нарочно уголемен централен тунел, който във вертикалната си част е леко завъртян към водача - истински Grand Sport! Новата мултимедийна система IntelliLink с огромен екран също прави впечатление в салона. Хубавото е, че климатикът отново е с бутони, както беше на първата Insignia преди фейслифта. Това решение определено е по-удобно за управление. Уредите са информативни, като новост сред тях е т.нар. прожекционен дисплей, който може да дублира на предното стъкло всички основни данни за автомобила.Седалките са с оптимални размери, ергономични са и разполагат с всички необходими регулировки. Отзад е просторно, а въпреки скосения таван ръстовите пасажери в задната част няма да се чувстват дискомфортно. Това е така заради по-ниското разположение на втория ред седалки, което обаче намалява малко видимостта на пътниците отзад. Багажникът е традиционно огромен, а при нужда товарното пространство може да се увеличи още за сметка на сгъваемите задни седалки. Що се отнася до използваните материали и качеството на сглобката в салона, можем без колебание да кажем, че те не отстъпват дори и на т.нар. премиум марки.
Двигател и ходови характеристики
Моторната гама на Insignia предлага добър избор от бензинови и дизелови агрегати. Нашето предпочитание в случая пада на дизеловите мотори, които са доста динамични и в същото време икономични. За около 1 000 километра, които изминахме с дизелова Insignia, двулитровият мотор отчете среден разход 6.5 литра на 100 км. По-интересна обаче е новата автоматична скоростна кутия. До момента компанията разполагаше с един морално остарял автомат, кой определено "спъваше" Opel-ите. Сега на ход е нова осемстепенна автоматична трансмисия, която се характеризира с изключително бърза и същевременно плавна смяна на предавките и прави колата както по-динамична, така и по-икономична.
Всичко това, наред с олекотяването на автомобила с цели 175 килограма, прави Insignia доста приятен за управление автомобил. Ниският център на тежестта държи отлично колата в завои, като същевременно возията е по-скоро мека, но това не се отразява на крена в завоите. Най-голямо удоволствие от т.нар. динамично шофиране обаче ни достави версията 4х4. Досегашната генерация разполагаше с муфа Haldex, а срещу доплащане се предлагаше системата eLSD с втора муфа и блокируем заден диференциал. Сега диференциал между задните колела няма. Той е заменен с индивидуални муфи на всяко от тях, позволяващи промяна на векторната тяга в зависимост от условията на движение. Определено трябва да кажем, че новата 4х4 система е по-добра от досегашната, която бе посредствена.
Цена
Спрямо преките конкуренти може да се каже, че цените са конкурентни, но те винаги са били такива. Що се отнася до пазарите в Европа и по-конкретно в този клас, Insignia формално е в челната тройка, но през последната година превъзходството на Passat е смазващо, а продажбите на флагмана на Opel намаляха драстично. Сега новата Insignia има за цел да настигне лидера в D-сегмента. Дали ще успее? Предпоставките са на лице, но какво ще се случи - ще покаже само времето.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #3
11:22 15.06.2017
2 Ловеца на поршета
Коментиран от #4, #5
11:26 15.06.2017
3 Андре
До коментар #1 от "Караиванов":
Кво да ги развалят ? Красива, но не се продава...явно има защо.11:39 15.06.2017
4 German cars
До коментар #2 от "Ловеца на поршета":
колата е супер, не случайно е бестселър.11:45 15.06.2017
5 pffff
До коментар #2 от "Ловеца на поршета":
Това тати ли ти го каза, докато ровеше под капака на стария пасат, хахахах!!!11:48 15.06.2017
6 gosta
Коментиран от #10
11:55 15.06.2017
7 Ловеца на поршета
Коментиран от #17, #27, #54, #58
12:01 15.06.2017
8 Gost
12:07 15.06.2017
9 гост
И като пишете какъв разход дава, пишете и двигателя, инак няма смисъл.
12:40 15.06.2017
10 Марто
До коментар #6 от "gosta":
Първ. Момчетата от факти/мобиле ходят на всички международни тестове. Второ. Този тест е в бг. Последната снимка е пред ринг мол. Само колите са с немски номера.12:42 15.06.2017
11 Jack Bauer
13:03 15.06.2017
12 BENZ
Коментиран от #15
13:22 15.06.2017
13 BENZ
Коментиран от #43
13:23 15.06.2017
14 Янко
13:34 15.06.2017
15 German cars
До коментар #12 от "BENZ":
Ами карай си стария мерцедес и не говори глупости бе, галош! Заради такива като тебе Горубляне и Дупница процъфтяват.Коментиран от #20, #52
13:44 15.06.2017
16 Asen
13:46 15.06.2017
17 Dodge Challenger SRT Hellcat USA Power
До коментар #7 от "Ловеца на поршета":
Без коментар си ... За поредната горивоядна ламаринена сбирщина , разделяш хора на бедни и богати ...13:52 15.06.2017
18 поршето на ловеца
14:19 15.06.2017
19 Гоуст
Типично българска кола. Здрава и лесна поддръжка
14:39 15.06.2017
20 BENZ
До коментар #15 от "German cars":
Пич, такъв "стар" Мерцедес какъвто карам, дай боже всеки му. А ти като любител на евтини и лъскави тенекета, си карай Пасата или Опела , но никага няма да имаш представа от истински качествен автомобил. А може би нямаш изобщо автомобил обаче драскаш постове. За твое инфо имал съм Опел и знам какво представлява и ако изказвам мнение то се базира не от разни статии а от личен опит.Коментиран от #21, #23, #25, #28
14:39 15.06.2017
21 инфо
До коментар #20 от "BENZ":
Е па колко медала имаш15:07 15.06.2017
22 SubaruVarna
15:16 15.06.2017
23 German cars
До коментар #20 от "BENZ":
Знаех си, комплексар със стар варел се изказва за нови автомобили и се кълне колко му е премиум мерцедеса. Типичен Бай Ганьо!15:25 15.06.2017
24 Wishmaster
Коментиран от #26
15:35 15.06.2017
25 Dodge Challenger SRT Hellcat USA Power
До коментар #20 от "BENZ":
По-полеко с тези Мерцедеси ... Че не само европейците са конструкционирали автомобили през 70-та . Не е нужно да обиждаш други марки за щяло и нещяло , за не скоча срещу Мерцедес и да се почувстваш внезапно безсилен с твоята любима премиум марка .15:37 15.06.2017
26 гост
До коментар #24 от "Wishmaster":
И аз няма да я купя, понеже не ми се побира в гаража, малко къс си пада, под 5м дължина. Но реално е излишно дълга, кола над 4.5м вече не е среден клас, а горен, но заради крашзони, удължаване на междуосие и аеродинамика колите стават все по-големи.Браво на опел, че свалят много килограми, а не както другите с по 5-10кг. 200кг по-ниско тегло си е доста добре и повишава сигурност, намалява разход на гориво и накланяне на колата в завой.
15:49 15.06.2017
27 filo
До коментар #7 от "Ловеца на поршета":
Разбирачо, опелите имаха проблем с ръждата до средата на 90 те години, сиреч допреди 20 години, а тук се говори за последния моде Инсигия, така че спри да ръсиш акъл, вижда се, че не ти е в излишък.Коментиран от #29, #50
16:20 15.06.2017
28 filo
До коментар #20 от "BENZ":
Евала баровец, мерцедеса може да е по-качествен от опела, но май ти самия си ниско качество.Коментиран от #51
16:27 15.06.2017
29 Ловеца на поршета
До коментар #27 от "filo":
Девиз на шофьорите на ОПЕЛ е:- Ръждата е по-лека от карбона!
16:43 15.06.2017
30 ние
16:52 15.06.2017
31 Язе
16:59 15.06.2017
32 Opel
кажи това не е ли тъпанар - абсолютен!
17:08 15.06.2017
33 Кьоравия
17:31 15.06.2017
34 Дядо Либен
От малък съм ги гледал като минаваха през Пловдив за Турция - Рекорд, Сенатор, Капитен, както и Таунус, Гранада, Консул..
Коментиран от #47
18:47 15.06.2017
35 бАЙ хОЙ
Коментиран от #39
18:54 15.06.2017
36 Shmeker
20:49 15.06.2017
37 opel
всички бели косми по главата си са от този автомобл
старата вярна астра още ми служи
а инсигнията ...........ужас
21:07 15.06.2017
38 ....
21:13 15.06.2017
39 Fil
До коментар #35 от "бАЙ хОЙ":
Точно . MAZDA 621:26 15.06.2017
40 tost
Коментиран от #55
21:29 15.06.2017
41 До Shmeker
Шмекер ясно е че се опитаваш да шмекеруваш тука но поне малко научи автомобилите.
Опел от 1928 г (до преди месец) бяха собственост на Дженерал Моторс.
И след като прочетеш малко в нета кои са Дженерал Моторс и каква е тяхната 100 годишна история , може да продължиш да си мислиш кой се е научил да прави коли
21:31 15.06.2017
42 Алфа Ромео
21:47 15.06.2017
43 Алфа Ромео
До коментар #13 от "BENZ":
Не прилича на Мазда 6, за мен даже Маздата е по-добре изглеждащия автомобил, много е красива.21:51 15.06.2017
44 STEINMETZ
21:53 15.06.2017
45 kermen
23:42 15.06.2017
46 хххххъхъхъ
00:25 16.06.2017
47 jp power
До коментар #34 от "Дядо Либен":
Турци и араби карат само мерцедес, бмв и ауди. Гледал съм ги в Германия и по Европа. С таз инсигния ще бере""срам"", пред родата. БГ селяндурите са същите тъпаци, ааа и албанците карат мерцедес.Коментиран от #49
01:53 16.06.2017
48 Боби
07:00 16.06.2017
49 гост
До коментар #47 от "jp power":
А ти от кой вид беше каза? Турчин ли си ,арабин или албанец ? Тази кола е направена основно за европейци !08:27 16.06.2017
50 Анди
До коментар #27 от "filo":
Айде, айде..., два опела съм имал, корса 1999г и зафира 2001г. И двата ръждясъха. Айде Зафирата беше австрийка, разбираемо, ама Корсата италианка и тя изгни.Коментиран от #53
10:39 16.06.2017
51 BENZ
До коментар #28 от "filo":
И как го разбра? Пий си хапчето и си лягай.Може и да сънуваш че имаш Мерцедес,АУДИ или БМВ.12:14 16.06.2017
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 БЛА БЛА БЛА БЛА
До коментар #50 от "Анди":
Имал си 2 опела трънки - тея ги разправяй на баба ти .Опел имаха проблем с ръжда на моделите си до 1995-та ! След това започват яко да поцинковат купетата ,отделно в по новите им модели след 2002-2003 използват и доста алуминий ,така че тея шльокавици дето ги ръсиш за ръждата са тотално изтъркани !14:16 16.06.2017
54 Борислав Русев
До коментар #7 от "Ловеца на поршета":
Пък ти като си от богатата прослойка чакаш автобуса на спирката и междувременно шизофренично цъкаш коментари от телефона - най-вероятно iPhone на изплащане. Голям си! Предната Insignia се продаде в тираж 950 000 бройки (има още толкова като Buick, Holden и Vauxhall). На пазара е от 2009 г - такова дълголетие няма нито един друг модел. За 2016 г модела е на 3-то място в сегмента си в Европа!Коментиран от #56
10:07 17.06.2017
55 ооооооо
До коментар #40 от "tost":
или по-точно - хубави са до момента в който ги купиш.-:))13:31 17.06.2017
56 696
До коментар #54 от "Борислав Русев":
Купуват ги, защото са евтини!за тия пари можеш да си купиш половин БМВ, половин мерджан, половин Ауди..
13:37 17.06.2017
57 gost
16:16 23.06.2017
58 Онзи
До коментар #7 от "Ловеца на поршета":
Според написаното от теб,си ловец на говна!22:17 16.12.2019