Като изключим субкомпактното 108, което е предназначено основно за къси градски преходи, 301 се явява най-евтиното Peugeot. Обновената му версия е вече на нашия пазар и впечатлява с изменена външност, нов мултимедиен комплекс и с доста атрактивна цена. Екипът ни направи тест на новото 301, впечатленията от който ще ви представим сега.
Екстериор
Разликите спрямо предшественика във външния вид се откриват в доста променената "муцуна". Нова е радиаторната решетка, която е в унисон с последните стилистични решения на марката и е вертикална, фаровете са различни и са снабдени с LED дневни светлини, а новата екстериорна картинка завършват видоизменените предна и задна брони и новите джанти. Всички тези промени правят евтиното Peugeot да изглежда модерно, стилно, качествено и надеждно или иначе казано, идеята на французите е за по-малко пари да получавате по-голям и по-престижно изглеждащ автомобил.
Интериор
В салона материалите не са скъпи, но дизайнерите са се постарали това да личи възможно най-малко. Сглобката е подобрена значително, седалките са удобни, а уредите - информативни. Страничната поддръжка на предните кресла е по-слаба, което се превръща в лек проблем при взимане на завои с по-висока скорост, но в крайна сметка този автомобил не е предназначен за улични състезатели. За сметка на това пространството отзад е доста голямо, а багажникът впечатлява с приличен отвор и с най-големия обем в сегмента В-седан. Интерес представлява и мултимедията, разполагаща с MirrorLink и поддържаща интерфейсите Apple CarPlay и Android Auto.
Двигател и ходови характеристики
Базовият двигател за модела е трицилиндровият атмосферен 1.2-литров бензинов мотор, който разполага с мощност 82 конски сили, но той е слабичък за сравнително голямото купе. Бензиновата гама обаче включва 1.6-литров агрегат с мощност 115 коня, който работи и с петстепенна механична трансмисия, и с шестдиапазонен автомат. Именно този двигател е оптимален за новото 301. Смесеният му разход рядко надвишава седем литра на сто километра пробег, а динамиката му е повече от прилична. Предлагат се и два дизела с обем от 1.6 литра и мощност съответно 92 и 100 к.с., Икономични са, но недостатъкът им е, че не могат да се съчетават с автоматичната трансмисия. Возията може да се определи по-скоро като мека, което е проблем само при път с по-остри завои, защото въпреки сравнително ниския център на тежестта кренът е по-голям.
Цена
Както вече споменахме, цената за автомобил от този сегмент е особено атрактивна. Варира в диапазона 21 000 - 27 000 лв с ДДС, като за тези пари получавате пълноценен автомобил с прилично базово оборудване, който по практичност, возия и динамика не отстъпва много на колите от по-горния клас. Ето и пълната ценова листа на обновеното Peugeot 301.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Винету
Коментиран от #3, #17
13:42 04.07.2017
2 filo
13:43 04.07.2017
3 filo
До коментар #1 от "Винету":
Колата не е грозна, не е скъпа и освен това френските коли са не по-малко надеждни от останалите и затова са толкова широко разпространени.Коментиран от #4, #11
13:47 04.07.2017
4 Винету
До коментар #3 от "filo":
Нямам нищо против вкуса ти, наблюденията са ми от колеги, които карат Пежо, нови - скърцащ интериор, който се похабява бързо, смяна на дискове, на 36 хил. км., избушено турбо и луда електроника.Коментиран от #9, #45
13:54 04.07.2017
5 Иван
Коментиран от #6, #7
13:55 04.07.2017
6 Някой си препатил
До коментар #5 от "Иван":
Или както казваше дядо ми " само егносват желязото ".14:08 04.07.2017
7 гост
До коментар #5 от "Иван":
При кола втора ръка не е по-различно с обезценяването и ремонтите, само че разликата тук е, че дори и да се наложи ремонт, то той е безплатен. При един мерцедес ремонта може да ти излезе хиляди левове и си го понасяш сам.Всеки си решава за какво ще си даде парите, но нова кола не се купува, за да се продаде на следващата година. Евтина и бюджетна кола се купува за много каране, като години и километри. Ако държиш това пежо 5г. то реална цена след 5г ще е към 12-15х.лв за модел струващ нов 22х.лв. Или приблизително 2х.лв годишно за сметка на сигурност, гаранция и удоволствие от нова кола. При една кола втора ръка разходите при нормална поддръжка и обезценяване са пак толкова. Разликата е, че тук е ново и по-евтино, а втора ръка може да е луксозно, което е приятно докато не се наложи ремонт.
Коментиран от #8, #40
14:27 04.07.2017
8 запознат
До коментар #7 от "гост":
Само ти си разбрал колега че от новото по хубаво няма.Като гледам по горните коментари ми става жал че поне още 15 20 год ще обираме моргите на европа евала на теб и те поздравявам за мисленето.14:35 04.07.2017
9 filo
До коментар #4 от "Винету":
Чак пък толкова. Нека не пресолваме манджата. Аз имам пежо на 11 години и не съм имал никакви проблеми с него.14:37 04.07.2017
10 Антон
Но това пежо, заедно с дачия и може би новия меган са перфектни коли за цена около 25-27 хил.лв.
В крайна сметка получавате нова кола, в ГАРАНЦИЯ поне 2 години, която освен гориво и комплект гуми друго няма да иска.
Да порше, бмв , мерц, ауди, лексус са в пъти по-добри но цените са с пъти отгоре.
А всички пишман тарикати купили си премиум нов внос като нова само на 110 хил.км, но в действотелност пробег по 5-6 пъти по-голям , няма какво да ги коментирам. След като не могат да я изкарат нова от магазина, очевидно не им подходжа на доходите и статуса. Важно е статуса да е фалшив.Нали?
Коментиран от #13
14:53 04.07.2017
11 Бат Асен
До коментар #3 от "filo":
Приятел!!!Разпространени са толкова много,защото са евтиниИначе хич не са надеждни.Коментиран от #12
15:38 04.07.2017
12 filo
До коментар #11 от "Бат Асен":
Предполагам никога не си карал френска кола щом пишеш такива глупости.16:09 04.07.2017
13 Guest
До коментар #10 от "Антон":
Много е хубаво да караш нова кола. В това спор няма.Само дето като отидеш в сервиза за смяна на масло....ти пускат една не много къса фактура със сменени сума ти работи като консуматив. Оглед - 1час толкова лева...крушка толкова лева.
Отделно маслото е на баснословна цена + труд толкова лева...
Имам познат на който в Мото-Пфое примерно са му сменяли маслото фиктивно...и кола на 150 000км - двигателя й ставаше само за скраб (разбира се и негова грешка беше че не е отварял капачката на маслото да види какво има вътре).
Нова кола е много добре да караш само дето българските дилъри са алчни да не кажа мошеници.
Предпочитам да карам кола на 50-60 хил км...но по-висок клас от колкото нова за същите пари но по-нисък.
Коментиран от #14, #19, #31
16:14 04.07.2017
14 filo
До коментар #13 от "Guest":
Не може да се каже, че това не е истина.16:28 04.07.2017
15 Petar
16:34 04.07.2017
16 Petar
16:43 04.07.2017
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Никола
18:50 04.07.2017
19 Кожо
До коментар #13 от "Guest":
За да е продадена на 50-60 хиляди, или е размазана и изчукана, или с неотстраним проблем по двигателя...19:51 04.07.2017
20 ооооо
20:17 04.07.2017
21 Мишето 7 в клас
Нема страшно. Като ти се появи някой "неостстраним проблем по двигателя" баща ти ще намери някой приятел майстор и ще я оправи. Сега спи спокойно че утре си на училище
Коментиран от #25
21:38 04.07.2017
22 мемендо
Коментиран от #28, #47
22:01 04.07.2017
23 ops
22:19 04.07.2017
24 SubaruVarna
Коментиран от #44
22:37 04.07.2017
25 Кожо
До коментар #21 от "Мишето 7 в клас":
Майстори много у нас, едно оправи - две счупи. Иначе благодаря за корекцията на грешката ми, безгрешни батко :)22:40 04.07.2017
26 ivan
22:43 04.07.2017
27 Гошо
Коментиран от #29, #32, #33
23:12 04.07.2017
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Гост
До коментар #27 от "Гошо":
Немското качество не е много различно от френското, даже фрнските, ако се вземе впревид цената, са по-добрри.23:38 04.07.2017
30 Селянина с колелото
02:11 05.07.2017
31 Добри
До коментар #13 от "Guest":
Форд фокус модел 2014г смяна на масла филтри комплект наклатки 710лв нямат прошка там07:50 05.07.2017
32 Max
До коментар #27 от "Гошо":
Немско качество???? та какво се произвежда в Германия вече? То там немци не останаха пък камоли немски производители.Коментиран от #37
07:51 05.07.2017
33 filo
До коментар #27 от "Гошо":
Покажи ми октавия за 20 бона, за да си взема.Коментиран от #36
09:22 05.07.2017
34 Грую
09:58 05.07.2017
35 onzi
09:59 05.07.2017
36 123
До коментар #33 от "filo":
Много го критикувате Гошо, ама май не сте много в час...На 301 аналогът му е Рапид, не Октавията може да я сравнявате с 508.
Та, Рапида седан, прилично оборудване, ТСИ двигател на 90 коня бензин е 23 000. А багажника му е като на старата октавия 2 - в смисъл огромен. Дизелите също са им скъпи на Шкода, но няма смисъл от тях, защото ТСИ харчи с 5-6 % повече само.
Е няма да си взема френски боклук, пък ако ще да са ни сложили герба върху него...
Коментиран от #41, #42
11:27 05.07.2017
37 123
До коментар #32 от "Max":
Прав си пич, няма нищо в прехваленото немско качество - и трите основни марки в заводите им са само неграмотни араби и турци.Само че в заводите на Шкода в Чехия от горния матрял няма никой..
Тоест, да, при чехите може да откриеш немското качество, както е писал Гошо, ама в произведено в Германия - забрави..
Коментиран от #43
11:32 05.07.2017
38 Дидо
Все пак това е лично мнение на човек каращ повече от 15 години френски автомобили и в момента каращ рено меган1 хечбек и пежо 307sw от 2004. Съжелявам но нещо ме разубедиха тези, отделно се опитаха да ме убедят след проблем с пежото че не се поддържа наличност от резервни части, чака се поръчка от франция и то след "оглед и решение от екип сервизни инженери но това минимум след 10 дена" при положение, че отивам с готов диагностициран проблем и трябва просто да се замени детайл за 50 лева а те ми предлагат нещо от рода на 500+ лева ако съм съгласен, труда отделно. Съжелявам ама нещо не ме кефите с тоз варел и това ниво на обслужване. Ако някой се чувства засегнат да се обади ще му дам дати и час кога съм бил в СФА.
23:05 05.07.2017
39 Shmeker
Само дизелът ще ускорява както трябва вероятно, но при Пежо турбо лагът е много голям, като америките заедно.
23:04 06.07.2017
40 Shmeker
До коментар #7 от "гост":
Да бе особено с 1.2 мотора е много добра тая кола. Има да вдига 100 докато пристигнеш.23:05 06.07.2017
41 Язе
До коментар #36 от "123":
Пич не пиши колко е добро тси на vw а питай.Дърво с подръжката отвсякъде.20:06 07.07.2017
42 Българи от старо време
До коментар #36 от "123":
Е, аз не разбирам как ще сравняваш 508, който е флагмански модел, с Октавия, която не е водещ модел за компанията. Разбира се, новата Шкода е красавица, доста немци ги карат, защото нова Октавия им струва смешни за германския стандарт пари - 12-13,000 €, но 25,000 лв. си е доста пара в България.301 е доста хубава машина, стига да си е купена нова, да е карана 5-6 години и след това продадена на някой киртак, който иска да се похвали с хубава кола (такива са много и в България). Купил бих си, за да си избия парите от евентуални ремонти на някой стар трошляк. Имах през годините какви ли не коли, разбира се, втора употреба и навсякъде нещо се троши за няма и време. Излизаше ми по-евтино да си продам старата втора употреба и направо да си купя друга втора употреба. Новата кола е друга бира, затова недейте писа като че ще я карате 20 години! Напротив, веднъж купили нова кола, след пет години ще я смените за нова и няма да имате време да се занимавате със сервизи и ремонти.
10:07 08.07.2017
43 Българи от старо време
До коментар #37 от "123":
В Германия работят доста турци, това е вярно, а в Чехия бачкат сума ти словаци, украинци, молдованци и българи. Та, по въпроса с немското качество в заводите на Шкода - язък, не позна! Да не мислиш, че българите или молдованците там са много грамотни? В голямата си част са от контингента и изпълняват прости операции - завинти винтче тук, после тук и още шест в същата последователност. Да те светна, че работих като консултант и преводач в завода на Шкода в Млада Болеслав - докарат групата булгаристанци и там само ромалеа, тук-таме някой етнически българин за цвят. Не се справят добре и след седмица са вън!Чехите докарват качество, защото отдавна работят по германския модел. Трудно е да не се забележи проблем при това, германците са внедрили такива технологии, че и идиот би разбрал на поточната линия какво предишната работна станция е пропуснала. Дефектен възел не може да напусне завода, дефектите се появяват само по стечение на обстоятелствата - винтът е завинтен, но не с необходимата сила; някаква джаджа се изключва заради калпавия монтаж, но не може да се установи веднага и всякакви простотии с човешкия фактор.
10:21 08.07.2017
44 Владимир
До коментар #24 от "SubaruVarna":
Карам вече 4 и половина години Пежо 301 бензин,малкия 72 коня двигател (първата серия) Сглобява се в испанския завод във Виго,точно където се сглобява и 508.Като си измисляш неща,провери ги първо в нета,чи ставаш смешен......😀13:41 05.09.2018
45 радо шоу
До коментар #4 от "Винету":
Тоест не караш какъвто и да е конкретен модел на пежо и нямаш обаче се чустваш длъжен да се обаждаш и да даваш мнение относно надежността и то като цяло за марката.... :)07:33 25.04.2019
46 Информация за размисъл:
Възможно ли е?
07:38 31.07.2019
47 Точно така!
До коментар #22 от "мемендо":
То и затова в тубата има руско видео,където братушката разлепя тапицерията на тавана,после лепи битумна шумоизолация и после наново залепя тапицерията на тавана...!Да си купя чисто нова кола и да взема да правя тези простотии,които завода не е направил...?!А не...-Мерси...!!!22:38 20.02.2021