21 Май, 2018 11:48, обновена 21 Май, 2018 13:46 20 741 26

Тествахме новото BMW X2

  • bmw-
  • x2-
  • тест
Тествахме новото BMW X2 - 1

Ако се върнем десет години назад ще си спомним, че именно баварците пуснаха първият модел от т.нар. SAC клас. Съкращението се дешифрира като Sports Activity Coupe, а първото такова спортно купе с повишена проходимост беше Х6. Доста по-късно BMW представи и умаления му вариант, носещ индекса Х4, а сега на бял свят се появи и най-малкия представител Х2. Именно новата Х2-ка изпробвахме в един продължителен тест драйв, впечатленията си от който ви представяме сега.

Екстериор

Тествахме новото BMW X2


Х2 се прави на базата на един от бестселърите на марката Х1. Въпреки че е с по-голям индекс от Х1 и е по-нов, моделът Х2 е по-нисък и по-къс. Междуосието обаче е абсолютно същото. Тестваният от нас автомобил беше в новия за марката златист цвят, който отлично подчертава купе-гените на автомобила. Задната част на Х2 обаче не е издължена, каквато е тя при по-големите му "братя", но въпреки това задното стъкло е полегато.

Тествахме новото BMW X2

Външният вид впечатлява и с ефектната С-колона, която е украсена с логото на марката в стила на култовите модели от миналото BMW 2000 CS и 3,0 CSL. Като цяло, подобно на останалите модели на марката с четни номера, новото Х2 е по-дизайнерско, по-спортно и прилича по-скоро на леко повдигнат екстравагантен хечбек, отколкото на високопроходимо купе. Последната отличителна черта на автомобила е пакетът M Sport Х, който се предлага за първи път при Х2 и се характеризира със занижен клиренс и с пластмасов защитен обвес. Интересно е да се отбележи, че размерът на накрайниците на ауспуха е същият, какъвто е и на Х6 М.

Интериор

Тествахме новото BMW X2


Докато външният вид е доста различен от този на Х1, то интериорът е много сходен. Само, че е доста по-ярък. Като опция се предлага голям 8.8-инчов екран, който вече е сензорен, а тапицираните с алкантара седалки са обшити с декоративни жълти конци. Задните седалки могат да се регулират и по дължина, а въпреки купеобразната структура на Х2 мястото отзад е повече от достатъчно. Намалените габарити обаче са оказали влияние на товарното пространство. Багажникът е малък. Обемът му е 470 литра, като за сравнение ще кажем, че при Х1 той е 505 литра.

Тествахме новото BMW X2

Друго, което прави впечатление в салона на Х2 е подчертано завъртяната към водача централна конзола. Уредите са информативни и са сходни с повечето от моделите на баварците. Различен е скоростният лост, който в случая е механичен, а не електронен, както при Х4 и Х6, например. Останалото, свързано със салона на колата, на което трябва да наблегнем, е добре познатото ни прецизно немско качество на материалите, както и на самата сглобка.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме новото BMW X2


Моделът се предлага с два бензинови и два дизелови агрегати, като сред тях има и такива с три цилиндъра. По-евтините модификации са само с предно предаване, но тестваният от нас автомобил разполагаше с най-мощният дизелов двигател и с фирмената 4х4 система. BMW xDrive25d определено е най-добрата модификация. Много мощ (231 к.с.), осемстепенна автоматична скоростна кутия и предаване на въртящия момент и към четирите колела. Разходът на гориво е под шест литра на сто километра пробег.

Тествахме новото BMW X2

Що се отнася до возия и управление, то Х2 се характеризира с твърдо окачване и с доста директен волан. Колата уверено влиза в завои, а при режим Sport държи и доста по-високи обороти. Максималният въртящ момент е 400 Нм, като хубавото е, че те са налични още при 1 750 об/мин. Самият дизелов мотор е шумен, но вътре в салона не се чува. Вибрациите му обаче не са големи. Заради сравнително късото междуосие колата не е стабилна като Х6, например, но това важи за скорости над 160 км/ч.

Цена

Тествахме новото BMW X2


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    32 6 Отговор
    Много добре им се е получило. Но наистина, както пише, тази върховата водификация с 4х4 и над 200 коня. Другото с тези трицилиндрови моторчета и с предно не е БМВ
  • 2 вижся

    8 6 Отговор
    еее Шел, винаги зареждам от вас аре пуснете още 1 томболка де
  • 3 WMB

    4 6 Отговор
    Много е хубав модела, браво, но мразя калниците (веждите) на колата да са с неправилна дъга (част от окръжност)

    Коментиран от #23

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Питащ

    20 25 Отговор
    И тази ли ще харчи масло и ще чупи скоростите като другите бмвта?
  • 7 Random

    10 11 Отговор

    До коментар #4 от "Не мерси":

    Айде, с дачийката под ръчичка и марш оттука.
    Че не е бмв, не е, и то ще го отнесе след малко.
  • 8 Random

    24 12 Отговор
    Мани го тоя боклук.
    Що за бмв е като е с предно и напречен двигател.
    Пък и паркетник...
    Аман от тъпи паркетници.
    За тия пари една 3-ка комби, поне е бмв.
  • 9 Тошко

    16 14 Отговор
    Много ви боли като нещо е хубаво и недостъпно. Примирете се със старите си баракудници и пийте по една студена вода!
  • 10 Прост

    8 6 Отговор
    Определението е Sports Activity Vehicle - SAV... Откъде го измислихте тва SAC?
  • 11 Суйо

    8 8 Отговор

    До коментар #5 от "Пешо":

    И аз веднага си го помислих за КИА-та. Ако не беше така раздут в профила го оприличавам на Рено Меган 2009г.
  • 12 БМВ е магнит за селяндури

    12 8 Отговор
    Само като видях този дълъг джендърски лост за скоростите веднага отворих друга новина
  • 13 хахаха

    6 12 Отговор
    Публикувано във факти.бг: BMW xDrive25d определено е най-добрата модификация. Много мощ (231 к.с.)

    хаха 200 коня било много мощ
    хахахаха
  • 14 Цар Навуходоносор

    8 8 Отговор
    И защо някой би си взел това, като може да вземе Инсигния с шестак за тези кинти?
  • 15 SAC SAV SUV

    10 8 Отговор
    Един от първите представители на тоя клас не е Х6, а Инфинити FX35 излязъл през далечния Ноември 2002. Малко от малко.
  • 16 бмв е39

    8 8 Отговор

    До коментар #5 от "Пешо":

    имаш да мечтаеш някакво менте като киа да става за нещо че и по-добро да е
  • 17 koko

    6 7 Отговор
    БМВ си е БМВ! Ще чакаме да стане 6000-8500лв. в близките 10 години и ще караме нова кола!
  • 18 smeh

    6 4 Отговор
    Не харесвам псевдоджипове, ама т'ва моделче направо кърти. Браво бе, браво. С екстрите сигурно отиде на 100-тачка, ама е рядко хубаво не мога да си кривя душата.
  • 19 Онзи

    0 6 Отговор
    Отпред Киа,отзад чиста Алфа.
  • 20 асддса

    2 2 Отговор
    Таблото е стеснено и издължено, въобще не ми харесва. Прилича на японска/корейска кола
  • 21 bmw

    2 0 Отговор
    Защото инсигния или като цяло опел е едно недоразумение.Как ще сравняваш БМВ с опел.Въпреки ,че и на мен Х моделите не ми допадат много,но просто аз не харесвам джипки или кросоувъри.Много са ми селски.
  • 22 digoxin

    0 0 Отговор
    Стрелки на уредите, копчета по таблото и остри ръбове като на лада и всичко това за 90 хил. Ми по-добре да дам още 40 хил. и да си взема серия 6 или 7.
  • 23 Ивка

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "WMB":

    Тия дъги трябва да св свалят защото са рай за луга и ръжда и прилича на баничарка с тях. Инак колата е чук.
  • 24 гост

    2 0 Отговор
    То не е лошо, но това е хечбек от голфов клас за 70х.лв. Като добавиш и 4х4 става към 80х.лв. Това не са малко пари дори за западняците за такава малоразмерна кола. А това оборудване е за модела струващ 90х.лв, в базовата версия няма да изглежда така. Хубаво, ама скъпо, по-скоро Х3 на 1г. отколкото това.
  • 25 Телевизора на Елвис

    1 0 Отговор
    Много ефектна кола, която почти всички харесват.
    Подбрали са и и добра палитра от цветове, които подчертават свежата форма на каросерията, изобщо- раздвижена работа, браво.
    Сега минусите: - не е джипка това по никакъв начин, - много малки стъкла, схлупено и много ограничена видимост, - сериозна теснотия за водача, особено в зоната за краката. Що се касае за нагоре, дингили над 1.85 в тая кола работа нямат. Тавана също е нисък.
    С цената също са се пооляли, ама който има възможност ще го преглътне тоз корав залък в името на престижа и гъзарията.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.