Близо година след лансирането на най-големия кросоувър на Seat, този модел вече е на родна земя и може да бъде поръчан. Екипът ни направи обстоен тест на SUV-то Tarraco, което на практика се явява испански брат на Skoda Kodiaq, а така също и на Tiguan Allspace.
Моделът е най-големия в гамата на Seat, разполага със седемместна версия и се предлага с прилична гама от дизелови и бензинови двигатели. Това, което съвсем не е маловажно е и неговата цена. Той е по-евтин (макар и с малко) от горепосочените му съплатформеници, продаващи се под марките Skoda и VW. Ето и първоначалните ни впечатления от Seat Tarraco.
Екстериор
Tarraco се явява последният от чешко-немско-испанското трио на пълноразмерни SUV-та, построени на платформата MQB-A-LWB (Long Wheelbase). Той е и най-новото попълнение в кросоувър гамата на Seat, като се позиционира над Arona и Ateca. Името му е избрано от фенове на марката и е в чест на испанския град Тарагона, но въпреки това, колата ще се произвежда във Волфсбург.
Трябва да признаем, че дизайнът е доста по-интересен от болшинството автомобили от този сегмент. Terraco изглежда елегантно, спортно и стремително, като отчасти наподобява последното поколение на Seat Ibiza. Ако разглеждаме "испанеца" на фона на неговите "братя" (ъгловатия Kodiaq и обтекаемия Tiguan Allspace), то спокойно можем да кажем, че Terraco е в "златната среда".
Тоест, взел е най-доброто и двата си съплатформеника - заострена муцуна с фирмено разпознаваема радиаторна решетка и доволно оригинално оформена кърма, който е леко сходна с тази на Kodiaq. Ако сравним габаритите на трите кросоувъра се вижда, че Tarraco е най-голям - дължината му е 4.73 метра. Междуосието обаче е едно и също - 2.79 метра.
Интериор
Версията, която ни беше предоставена за тест беше със седем места и първоначално се запитахме: За какво им е в гамата седемместна версия, като все още испанците имат минивана Alhambra. Този миниван обаче е доста стар, произвежда се от 2010 година, а самият сегмент от много време бележи все по-голям и по-голям спад в продажбите си. Така че Tarraco спокойно може да замести Alhambra. Новото SUV на Seat е само с 12 сантиметра по-късо, а функционалността на третия ред кресла не е никак лоша.
Разликите в багажните отделения също не са големи. Tarraco разполага с внушителен за своя сегмент багажник от 760 литра, а когато се сгънат седалките и на втория ред - той нараства до 1920 литра. Много по-важен е комфортът на пасажерите обаче, а при новото испанско SUV той е на лице. Много пространство за краката, както на първия, така и на втория ред. Седалките не са меки, но пък са ергономични и не изморяват, дори и при по-дълги пътешествия, а дигиталните уреди на таблото са информативни и изключително лесно управляеми.
Минус по отношение на интериора се явяват по-евтините материали, които са използвани. Но въпреки изобилието от твърда пластмаса, интериорните дизайнери са предвидили метални вложки и декоративни облицовки на най-подходящите места, както и не скъпа, но ефектна тапицерия на панелите на вратите. Всичко това прави интериора на Tarraco да изглежда просто, но красиво.
Информационно-развлекателната система също заслужава внимание. Екранът е с висока резолюция, осеминчов е и работи без лагове. Благодарение на Amazon пък в мултимедията е достъпен гласовият помощник Alexa, а ако се добави опцията Navi Plus, то системата предвижда и жестово управление. Като цяло салонът може да се определи като стегнат, без излишен лукс, но практичен и удобен. По-евтините материали са компенсирани с отлична сглобка.
Двигател и ходови характеристики
Новият пълноразмерен испански кросоувър се предлага с гама от два бензинови четирицилиндрови агрегата и два дизела с еднакъв обем и с различни мощностни характеристики. Базовият 1.5 TSI, който не е за препоръчване поради ред причини, (една от които е, че все още не е минал тестовете за точни нива на емисиите в Европа) върви в комплект само с предно предаване и с механична скоростна кутия.
Двулитровият TSI, който разполага с мощ от 190 коня е един от най-оптималните варианти за Tarraco. Динамичен, сравнително икономичен (реален среден разход 9.3 л/100 км) и характеризиращ се с перфектно доускорение. Последното се дължи и на отличната работа на роботизираната трансмисия с два съединителя, през която момента се предава и на четирите колела.
Въпреки Дизелгейт скандала, член на VW групата все още не може да мине без дизелови мотори. При Tarraco те са два. И двата са двулитрови, а мощността им е 150 и 190 конски сили. И двата се справят отлично с масата на SUV-то, икономични са, но подобно на всички TDI мотори, са леко дразнещо шумни. 400-те Нм въртящ момент на по-мощния дизел обаче никак не са за пренебрегване, така че нашите предпочитания са към мощните версии на бензина и дизела.
Що се отнася до проходимостта на Tarraco, то тя може да се определи, като много прилична. При активиране на офроуд режима автоматично се задейства HDC системата, която подпомага спускането, а алгоритъмът на работа на ESP се променя чувствително. Иначе 4х4 системата контролира момента към четирите колела посредством Haldex от последно поколение. Най-общо казано това е своеобразен съединител, който осигурява взаимодействието на електронните системи, регулира приплъзването на задвижването, като едновременно с това командва електронния блокиращ диференциал.
Системата работи съвместно с компютър, събиращ и още доста допълнителна информация. Компютърът получава данни от сензорите за оборотите на колелата и от управлението на двигателя. С тези данни той притежава цялата важна информация и може да реагира оптимално на ситуациите. Симулацията на самоблокиращи механични диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Tarraco може да се определи като много добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът.
Цена
Ако трябва да оценим положителните и отрицателни черти на новото Tarraco и вземем предвид цените на модела у нас, то спокойно можем да дадем оценка 8 по десетобалната система. Феновете на подобни автомобили и по-конкретно тези от VW групата, непременно трябва да обърнат внимание на Tarraco. Цената му може да се определи, като атрактивна, особено на фона на Kodiaq и Tiguan Allspace. За около 60 000 лв получавате добре оборудван, качествен и надежден пълноразмерен кросоувър с оптимални 4х4 система и двигатели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Eee
Коментиран от #28
13:13 06.09.2019
2 Призрак
Коментиран от #3, #9, #20
13:43 06.09.2019
3 Taka e
До коментар #2 от "Призрак":
Praw si14:06 06.09.2019
4 Анонимен
15:10 06.09.2019
5 Странно решение
Коментиран от #8
15:18 06.09.2019
6 DBS
Но пак ми е безмислен , бих взел Пасат или Инсиния или премиум комби на две три години вместо това .И подобни.
Ако е SUV ....то да е пълноразмерен ,както казват зад океана .
15:42 06.09.2019
7 Boxer 3.0
15:43 06.09.2019
8 Borislav Popov
До коментар #5 от "Странно решение":
То тук на този Сеат пак са ги направили културно и изглеждат красиво, защото има някой модели, като им хакнат едни големи дупки отзаде, направо приличат на задницата на някоя ракета.15:43 06.09.2019
9 Random
До коментар #2 от "Призрак":
Точно сув с 4х4 е пълна безсмислица, нито има окачването, нито просвета, нито двигател за офроуд. Да са на предно най-добре, да харчат по-малко. Ако беше джип вече 4х4 е добре да има, ама е сувКоментиран от #10, #18, #49
15:48 06.09.2019
10 Стига кусури
До коментар #9 от "Random":
За паркетна настилка си е идеален.Даже се чудя дали и на ламинат няма да се справя...16:10 06.09.2019
11 Биоробот
16:50 06.09.2019
12 Танос
Коментиран от #13
17:15 06.09.2019
13 Анос
До коментар #12 от "Танос":
Ами кой те кара да четеш или пишеш тук?Айде у лево...Коментиран от #16
18:03 06.09.2019
14 трол ли си
18:12 06.09.2019
15 Потребител
Смешно е да се сравнява с Дъстър, както правят някой. (притежавал съм и този автомобил).
Единствено мога да поискам колите да се оценяват от хора, които са ги ползвали, притежавали и т.н. Иначе все едно продължаваме темата с избор на изтребител, но колко от нас са го управлявали?:)
Коментиран от #17, #22
18:13 06.09.2019
16 Танос
До коментар #13 от "Анос":
Името ти отива на интелекта,но пък ти отива! Чети повече,на никой не е навредило!Коментиран от #19
18:56 06.09.2019
17 Dimirest
До коментар #15 от "Потребител":
Честито, да го караш със здраве. Сравняването с Дъстър е неуместно разбира се, но ако само притежателите на съответният автомобил го коментират публична дискусия просто няма да има!За тази цел си има форуми. Колко клиенти ще купят евтиния испански Tiguan? А иначе Призрак правилно коментира че двигател 190 к.с. TDI и особено TSI е подигравка за демаража. Този слаб двигател 2.0TDI след драйв тест ме отказа да купя Tiguan R line, който е с по-малкото купе. За TSI с неговият нисък въртящ момент даже не ми се коментира!Коментиран от #21, #45
19:07 06.09.2019
18 Гост
До коментар #9 от "Random":
Пълни глупости. Колко хора ще се набутат в тежък офроуд, че им трябва повече просвет от тези 20 см? И какъв двигател ти трябва, като повечето SUV имат над 200 к.с.? Просто предпочитам такъв SUV, с който мога да си карам нормално по пътя и когато ми се наложи да изляза извън пътя с читава 4х4 система, отколкото да се бутам по дълбоката кал и да се правя на колхозник.20:19 06.09.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Кирил
До коментар #2 от "Призрак":
Приятел, ти да не караш тоя СУВ на Имола, че 230 кончета да са ти малко за изпреварване. Не знам къде шофираш, ама по пътищата в БГ срещам масово коли под 100 коняКоментиран от #41
21:16 06.09.2019
21 Потребител
До коментар #17 от "Dimirest":
Благодаря! Има много показатели, по който човек не би избрал Tiguan R line в момента. Аз също. Един от тях за повечето хора е, че скоро предстои да сменят сегашния модел. Всеки има право на избор - модели бол. Въпрос на желание и възможности.Все пак дори дискусията да е обществена, не е редно да коментираме неща, за които нямаме представа и опит. Иначе може да си говорим за Бугати,...да си чешим...езика.
Коментиран от #39
22:22 06.09.2019
22 Ууууууу
До коментар #15 от "Потребител":
ееее, много пък си важен!Коментиран от #25
22:24 06.09.2019
23 audi a8
Коментиран от #37
22:24 06.09.2019
24 Гларус
Коментиран от #26
22:29 06.09.2019
25 Дано
До коментар #22 от "Ууууууу":
Бъди ити:)22:33 06.09.2019
26 Защо
До коментар #24 от "Гларус":
Мен ли имаш предвид?Предполагам съм достатъчно умен и способен. Колите са ми фирмени. Притежавам в момента "флагманите" на почти всички марки, представени в Родината ни. Мога да ги сменям, когато пожелая. Ти можеш ли или само пишеш тук?:)
Коментиран от #27, #42
22:45 06.09.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 тони
До коментар #1 от "Eee":
тук почва от 55 000лв, в seat.de е 29980 евро, така че не говори тъпотииКоментиран от #33
23:27 06.09.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Естет
01:31 07.09.2019
31 сектант
01:40 07.09.2019
32 Пръцко
02:45 07.09.2019
33 jjj
До коментар #28 от "тони":
Нека си говори глупости, нали е безплатно... Освен това да добавим, че винаги в Бг моделите има повече екстри стандартно, а в Германия се изиска доплащане10:17 07.09.2019
34 123
10:21 07.09.2019
35 7959
13:15 07.09.2019
36 Алооуу джендърите..
14:08 07.09.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Spec b
17:30 07.09.2019
39 Dimirest
До коментар #21 от "Потребител":
Tiguan R line тествах преди 2 години и модела беше актуален. Иначе ако се купува автомобил особено от магазина винаги е по-добре да се купи модела, който е бил на пазара 3-4 години, примерно след фейслифт, защото всички производствени дефекти са изгладени, което не така при новите модели. Колкото до Сеат това е средна ръка конфекция, една и съща кола от различните брандове на VAG . Моята препоръка е 2.0 TDI но с 239 к.с, който не се предлага от Сеат.Коментиран от #40
20:19 07.09.2019
40 Потребител
До коментар #39 от "Dimirest":
Не твърдя, че модела е топ. Фирмена кола ми е, която в момента отговаря на изискванията, който имам по отношение на цена и работа, която да върши.Но не съм съгласен, че трябва да чакаш 3-4 години фейслифтове. Дано и с жените не постъпва човек така, друг да й оправи кусурите по няколко години, че да се осмелим да се. "съберем":).
Затова карай и сменяй..колите, не чакай да ги "оправят":)
21:27 07.09.2019
41 Призрак
До коментар #20 от "Кирил":
Карам джип 270 к.с предимно рано сутринта от Бургас до София. Тръгвам около 3 часа сутрин , за да избегна трафика и катастрофите през деня. Скороста ми е около 160-180км/ч. Искам да съм спокоен и да чуствам мощноста под капака.Разхода не ме бърка.01:58 08.09.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Dimirest
Коментиран от #44
07:37 08.09.2019
44 filo
До коментар #43 от "Dimirest":
И от коли много разбира нашенеца.Коментиран от #46
21:12 08.09.2019
45 Чипове мипове
До коментар #17 от "Dimirest":
Луди ли сте нали след ремап за 300 кинта става 240 коня и 440 нм напълно достатъчни това не тежи колкото мл или х502:58 09.09.2019
46 Dimirest
До коментар #44 от "filo":
filo, нямам претенции да съм особен разбирач. Споделям мнение и опит натрупан през годините, освен това автомобилите са ми слабост чета и се интересувам какво се случва. Пък и по една случайност съм по професия машинен инженер от 29 години. Все си мисля че може да сме си полезни с информация мнения и т.н. Другото си е чисто заяждане, ама така като чета май е по-добре да се въздържам от коментари. Просто няма смисъл да влизаш в излишна полемика!05:47 09.09.2019
47 Nereza
21:28 09.09.2019
48 Зевса
08:23 10.09.2019
49 prizrak
До коментар #9 от "Random":
Today I was expecting Velsford Fernandes to sign on for three days handover, but he didn’t showed up.Коментиран от #50
21:07 09.12.2019
50 prizrak
До коментар #49 от "prizrak":
Упсс грешка в превода. Така става като работиш и четеш новини едновременно.21:10 09.12.2019