Стокхолм, Швеция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Динамичното представяне на новия Transit се състоя в Стокхолм, където наш екип успя да тества всички модификации, а те съвсем не са малко. Свежата генерация на модела ще се предлага на пазара в Европа и у нас със седем различни версии. Transit ще се предлага във версии Custom, Van, Double Cab, Chassis Cab и PHEV вариант. Пътническата версия пък се нарича Torneo.
Различните вариации се оборудват с три двигателя с вътрешно горене, които са с мощност от 130 до 185 конски сили. Дизеловите агрегати са икономични и предлагат нужната динамика на бусовете, независимо от големината и конфигурацията на различните каросерии. С изключение на Custom модификацията, която е с предно предаване и с най-малки габарити, останалите варианти са със задно предаване.
Интериор и функционалност
Новият Transit/Torneo разполага с функционален салон, с нови прибори на арматурното табло, както и със съвременна мултимедия Ford SYNC 3. Всички варианти се управляват изключително лесно, а благодарение на електронните помощници, маневрирането в тесни пространства не е проблем, дори и за по-неопитни водачи. Що се отнася до използваните материали в купето, то те не са скъпи, твърди са, но пък сглобката е отлична и салонът изглежда много добре.
Един от малкото недостатъци, който е присъщ на новия Transit е недостатъчното място за регулиране на шофьорската седалка в предно-задна посока. Това може да създаде дискомфорт на по-ръстови водачи. Иначе товарният отсек е функционален при всички варианти - от най-компактния L1H1, до огромния L4H3. Като цяло стандартните версии, някои от които са оборудвани и с 48-волтова ел. инсталация, на новия двутонен микробус Ford Transit могат да превозват повече, използват по-малко гориво и са по-лесни за управление и експлоатация.
Хибридна версия
Всички те обаче представляват стандартни вариации на бусовете, които са добре известни при всички производители. Най-любопитно беше представянето на новата хибридна версия на Transit/Torneo Custom. Това е плъгин хибриден вариант, разполагащ с интересен силов тракт, състоящ се от електромотор, йон-литиев акумулаторен блок и бензинов двигател с вътрешно горене. Именно този бус дава среден разход под три литра на сто километра пробег, в което се убедихме сами.
Различното при гореописания силов тракт е, че бусът, който е с предно предаване, се задвижва само от електромотора, с мощност 122 конски сили. Акумулаторният блок, не е голям (13.6 кВт/ч), но е достатъчен за автономно движение от 56 километра. Според специалистите от Ford, това е напълно достатъчно за предвижване в градска среда. След като зарядът в акумулаторите свърши, автоматично се задейства еднолитровият бензинов двигател.
Този двигател с вътрешно горене обаче не е свързан с колелата. На практика той служи като генератор за токи и се включва само при нужда. Еднолитровият бензинов двигател може да зарежда батерията, докато автомобилът се движи, в зависимост от избрания режим на шофиране. Има и четири режима от които водачът може да избира и които определят как и кога се използва наличната мощност на батерията. Например в режим EV Now шофирането в електрически режим има предимство.
Също така, по време на движението на Transit и Torneo, енергията се възстановява чрез регенериране от спирачния ефект. Плъгин хибридът може да се зарежда и от стандартната битова мрежа, и от бързозарядни станции. Най-важното обаче е, че пътническата версия с осем места Torneo, която тествахме най-дълго, отчете разход на гориво под три литра на сто километра. Товарният вариант Transit L1H1, натоварен с 600 килограма (при максимум 1 100 кг.) отчете разход от 3.1 литра на 100.
От Ford ни демонстрираха и системи за управление на мрежа от микробуси, като според различните бизнеси, специалистите са подготвили управления на различни по големина авто паркове. От пролетта на 2020 година хибридните варианти ще се оборудват с програма с модулни геозони, която автоматично ще превключва буса на ток в зоните, които са забранени за превозни средства с ДВГ.
В заключение можем да кажем, че иновационният хибрид е без компромиси с обичайната му пригодност за ежедневна употреба. Той съчетава предимствата на електрическото задвижване без вредни емисии и свободата за лесното пътуване на дълги разстояния (автономен пробег от над 500 километра). Мощността на електромотора е напълно достатъчна, а управлението му е изключително лесно и прецизно. Що се отнася до разхода - то той е без аналог за подобен вид автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 kkk
13:16 06.10.2019
2 МАГАРЕ
Коментиран от #6
13:16 06.10.2019
3 Да да
13:18 06.10.2019
4 zeus
13:21 06.10.2019
5 гост
Коментиран от #11
13:22 06.10.2019
6 гост
До коментар #2 от "МАГАРЕ":
И като влезе в тая забранена зона с батерия за 10 км останал ток , а трябва да мине 20-30 ВЪТРЕ в нея , щото такива са разстоянията в тия градове , какво правим ??? Спираме на десетия км и чакаме паяк ?? А с едно софтуерно ъпдейтче за 20-30 лева като махнем тия зони от картите в навигацията , щото точно так ги познава компютъра какво правим ??? Не плещете глупости , хората не са вчерашни !!! Там пише черно на бяло в закона , автомобили и ХИБРИДИ с двг , ЗАБРАНЕН достъп !!!Коментиран от #13
13:29 06.10.2019
7 хаха
Коментиран от #8
13:32 06.10.2019
8 Караиванов
До коментар #7 от "хаха":
Ми сега вече знаеш, колкото са по-меки материалите по арматурното табло, толкова са по-скъпи и колата е по-премиум. Твърдата пластмаса е евтина и се използва при по-бюджетните изпълнения.Коментиран от #15, #17, #18
13:37 06.10.2019
9 Приятел
14:00 06.10.2019
10 Коментар📝
14:03 06.10.2019
11 Японеца
До коментар #5 от "гост":
Гостче, прочети пак, явно не разбра, че двигателя няма връзка с колелата! Зарежда само батерията!Коментиран от #21, #24
14:08 06.10.2019
12 Никола
14:13 06.10.2019
13 МАГАРЕ
До коментар #6 от "гост":
И колко са големи тея зони според теб.Да ама другия с дизелака ще разтоварва буса и с раницата и ел. тротинетката ри ще зарежда магазините.14:17 06.10.2019
14 Неграмотен
14:25 06.10.2019
15 в грешка си
До коментар #8 от "Караиванов":
Това не е вярно. И не е лошо преди да пишеш да се запознаеш що е то "премиум"14:25 06.10.2019
16 ХАХАХА
Коментиран от #22
14:26 06.10.2019
17 хаха
До коментар #8 от "Караиванов":
Хаха за това на всички ВАГ-ове им се разпадат "меките" табла, бутони и силиконовите покрития по таблото. Много са премиум няма що. Особено VW POLO.14:29 06.10.2019
18 Карагьозов
До коментар #8 от "Караиванов":
Няма нищо премиум в полиуретана. Не го ползват масово защото не е издръжлив. По ниския клас коли и бусове са с чист ааб (твърда пластмаса както я наричаш) защото заради масовостта се счита, че се ползват повече, включително и за работа и съответно са подложени на по големи износвания. Поздрави14:43 06.10.2019
19 NikNay
14:49 06.10.2019
20 Гнида
15:09 06.10.2019
21 Това няма значение
До коментар #11 от "Японеца":
Няма значение дали е свързано с колелата или не, върти генератор който зарежда батерията и от там на ел. двигателя. На същия принцип са и Мицубиши Оутландер ПХЕВ. Там също е на същия принцип. Разхода при празна батерия си е 7-8 литра.Коментиран от #35
15:33 06.10.2019
22 Глупости
До коментар #16 от "ХАХАХА":
Колата се движи само с ел. двигател. ДВГ се използва да зарежда батерията. Не четете ли или са ви ограничени, мозъчните клетки.Коментиран от #25
15:37 06.10.2019
23 Повръщащия
Кви пет лева?
На работягите им се фръчва едно таквоз и да бачкат до посиняване.
Лукс и по хубави неща не се дават, щото работника се разглезва и не си върши работата.
15:46 06.10.2019
24 гост
До коментар #11 от "Японеца":
Е и ??? Като зарежда батерията въздух ли гори или бензин ??? И сигурно от ауспуха излиза само вода , както обича да плещи там тартора на вашата групичка ?? И като батерията е празна , не ами наближи да е празна включва ли се двг-то или чака то сигурно има резервоар на ауспуха и си събира пръднята докато излезе от "зоната" , хахаххахах !!!Коментиран от #36
16:16 06.10.2019
25 гост
До коментар #22 от "Глупости":
И за теб коментар 24 !16:46 06.10.2019
26 Гост
17:51 06.10.2019
27 мани мани
19:10 06.10.2019
28 мани мани
19:12 06.10.2019
29 hmhmhm
19:19 06.10.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Гошо
20:20 06.10.2019
32 Бай Яни
20:33 06.10.2019
33 някой си там
20:45 06.10.2019
34 Xa xa xa
22:21 06.10.2019
35 Л 200
До коментар #21 от "Това няма значение":
E ПЪК АЗ ИМАМ Л-200 -2006 Г. 163 К.С- ШПОРКАМ ГО ЯКО .И МИ ГОРИ ОКОЛО -7-8 ЛИТРА .МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН.И ГО ТОВАРЯ ДОБРЕ.НЕГО ЖАЛЯ.22:45 06.10.2019
36 До гост
До коментар #24 от "гост":
Успокой се и иди в раздел Любопитно, там Вени Маринова е пуснала поредна яка статия, сигурна съм че ще ти хареса, търси “палави игри”07:10 07.10.2019
37 гост
08:42 07.10.2019
38 Грую
10:59 07.10.2019
39 Анонимен
11:40 07.10.2019
40 Иве
17:53 07.10.2019
41 NoName
08:45 09.10.2019