12 Февруари, 2020 10:00 13 926 31

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили

  • opel-
  • grandland x-
  • hybrid4-
  • тест
Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили - 1

Базел, Швейцария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

В самия край на 2017 година Opel, който вече беше станал собственост на PSA, лансира у нас своя първи продукт под новата френска шапка. Това беше кросоувърът Grandland X, базиран на платформата на Peugeot 3008. Автомобилът, който е с визия на същински кросоувър обаче се предлагаше само с предно предаване. Впоследствие германците направиха лек рестайлинг на Grandland X, но той си остана само с предно.

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили

Сега, на ход е новата хибридна версия, която впечатлява с електрическа 4х4 система и с... три двигателя. Екипът ни имаше възможност да присъства на първите динамични изпитания на Grandland X Hybrid4, които се проведоха в Швейцария. Впечатленията ни от новия Opel са основно положителни, но колата си има и своите недостатъци. Ето как видяхме този plug-in хибрид.

Екстериор и интериор

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили


Няма да обръщаме сериозно внимание на екстериорната и интериорна визия, защото след освежаването на модела промените са минимални. Това, което трябва да кажем, е, че Grandland X е голям кросоувър и е типичен германски представител на автомобилите с повишена проходимост. Вдъхва достатъчно респект и сигурност.

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили

Дизайнерите на немската компания са направили всичко възможно, за да може "тяхната рожба" да изглежда различно от технологичния близнак Peugeot 3008 и можем да кажем, че определено са успели. Grandland X притежава по-консервативната визия от двата автомобила, но определено има свое собствено лице и е фирмено идентичен с останалите нови Opel-и.

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили

В салона на колата се вижда, че германците са кроили, без да поглеждат към "французина". Мнението ни е, че са се справили добре, а присъщите авангардни решения от Peugeot 3008 просто са премахнати от салона на Grandland X. Пластмасата не е толкова мека и това си личи дори и без докосване. Сглобката обаче е на добро ниво и скърцания и паразитни шумове няма.

Силов тракт и ходови характеристики

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили


Инженерите на Opel казаха по време на представянето на модела, че са преосмислили платформата EMP2 по свой начин, наблегнали са на различни настройки и колата се различава коренно от аналога на Peugeot. Ние, чак коренна разлика не успяхме да усетим (два дни по-късно екипът ни беше на първите тестове на Peugeot 3008 Hybrid4), но определено си личи, че що се отнася до управлението, разлики има и те са в т.нар. фини настройки.

Във всеки случай Grandland X перфектно се подчинява на волана и държи пътя здраво. Возията е минимално по-твърда от тази на 3008 и в същото време колата се накренява в завои с една идея по-малко. По-важното е, че заради батериите, които са разположени в пода на Grandland X, общият център на тежестта е по-ниско, което се отразява на стабилността на колата в завои. Въпреки че клиренсът не е малък, Grandland X Hybrid4 се държи, като спортен лек автомобил.

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили

За последното способства и интересният силов тракт, който се състои от три двигателя и автоматична скоростна кутия. Автомобилите са оборудвани и с осемстепенни автоматици e-EAT8, а само на ток могат да изминават около 50 километра. Освен бензиновия мотор с 200 конски сили ще са налични и два електромотора. Единият е интегриран в трансмисията, а вторият електромотор е монтиран на задната ос заедно с инвертор и редуктор.

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили

Системата се нарича Hybrid4, а системната мощност на силовия тракт е 300 конски сили. Както вече споменахме той работи съвместно с осемстепенен автоматик, в който хидро трансформаторът е заменен с "мокра" многодискова муфа. Електромоторите на хибрида се захранват от йон литиев акумулаторен блок с капацитет 13.2 киловат часа. Всичко това води до уникално ускорение от под шест секунди и в същото време с много приличен за такова SUV, среден разход.

След пробното шофиране, което направихме из околностите на Шварцвалд, в смесен режим, разходът не надвиши седем литра на сто километра. Колата не се усеща тежка, въпреки наличието на три мотора, сравнително голяма трансмисия и батерия, управлява се много приятно, а липса на динамика не се усеща в нито един от оборотните режими. Автомобилът разполага с четири режима - 4WD, Sport, Hybrid и Electric.

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили

Последният позволява движение само на ток, а хубавото е, че дори и батерията да е празна, благодарение на редуктора и инвертора, бензиновият двигател захранва и задния електромотор, така, че 4х4 системата работи винаги, когато ви потрябва. А тя не е никак лоша и колата не отстъпва в пресечена местност на стандартните 4х4 SUV-та. Токът се набавя от контакта, като от стандартен такъв са ви нужни малко повече от седем часа

Цена

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили


Ако трябва да обобщим, ще кажем, че това е най-добрият 4х4 Opel, който сме карали през последните години. И това, благодарение на PSA, но и на настройките на германските инженери. Колата се прави в Германия, сглобката е прецизна и само по-евтините материали в купето са нещото, по което Grandland X отстъпва на Peugeot 3008.

Неговата дръзка външност става още по-ярко изразена с поръчването на опционалния черен капак съчетан с черен покрив. Специфичните 19-цолови, двуцветни, диамантено шлифовани алуминиеви колела подчертават атлетичния му дизайн. Всичко това обаче има своята цена, а тя не е ниска, особено за Opel. 4х4 версията на хибрида се предлага у нас в две нива на оборудване, които са на цена от 90 705 лв. и 93 880 лв. с ДДС.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    39 13 Отговор
    Отлично изглежда, клонинг на 3008 е, което беше представено тук преди два два дни, но всъщност е съвсем различно, освен на външен вид и по настройки, както пише в статията. Браво на PSA, не са като VW да правят еднакви коли с различни марки.
  • 2 Коmapak

    56 10 Отговор
    100 хилки... За Опел?! Не давам. 😊

    Коментиран от #8

  • 3 сектант

    26 19 Отговор
    пежо 3008 само че по грозно

    Коментиран от #5

  • 4 сектант

    19 18 Отговор
    Купуваш си го и цял живот после страдаш от когнитивен дисонанс.
  • 5 МаКаТа

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    но и по-евтино, прочети теста на Радо от онзи ден за същата кола но с емблемата на пежо и виж колко струва
  • 6 Вауксхалл

    3 6 Отговор
    Е по хубаво мухаха
  • 7 Как ще сравнявате

    11 6 Отговор
    Това което става но не е нищо особено с пежо 3008 което е супер яко!
  • 8 Опел Капитан

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "Коmapak":

    Че кой пък те кара ?
  • 9 Марио

    25 3 Отговор
    На мен лично опелчето ми харесва повече от пежото. Въпрос на вкус, то и за това са направени толкова различни външно и в салона. А иначе схемата е уникална - в града караш на ток, имаш си ДВГ за извънградско и 4х4, когато ти се наложи. Достатъчен обем в салона и предостатъчнва димамика, при това за смешен разход. Просто са ни много ниски заплатите, товае. В Европа и двете коли ще се продават като топъл хляб. Между другото, ревютата на Славчев и за опела и за пежото, са много добри. поздравления

    Коментиран от #16

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Еххх

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "Japbest":

    Ти си бил голям мечтател. Първо нямаш лексусчето съдя по мнението ти за сухите данни за разхода. От лексус сами признаха и коригираха данните точно за този модел, а и не случайно новите не са натази платформа и не са изградени с този силов тракт, просто е не сполучлив. За следващият път се информирай повечко. Хубаво е да си мечтателче, но е добре когато пишеш да си наясно малко от малко хал хабер да си имаш. Другото е само повтаряне какво чул не дочул, като папагалче. Айде приятен ден и по-полека с лексусчето.
  • 12 Komapak

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Japbest":

    Карам стария модел 350. Ами..... харчи си сериозно да ти споделя само. Може би е в пряка зависимост от цената и годината на производство. 😊
  • 13 Random

    4 10 Отговор
    Същия х*й като пежото. Комби е 100 пъти по-добре от кросовер
  • 14 гост

    8 15 Отговор
    За 100 бона след най-много 4-5 месеца в Европа ще има Тесла Модел Y и то варианта с дългия пробег и почти 2 пъти по 300 коня и 7 места !! И въобще несравнимо по-добър по всичко !! После да не се чудите , като четете че е влязъл в първите три модела по продажби , хахах !!!

    Коментиран от #21

  • 15 Ами

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "Japbest":

    Мда блажени са вярващите чадо. Като изключим Айнщайн мощност по маса не шведска естествено. Има и разход. Иначе ако поп освети бронетранспортъор или танк харчи по малко от скутер честно.
  • 16 Мечтател

    4 5 Отговор

    До коментар #9 от "Марио":

    В града ще си на ток, ако имаш зарядно да зареждаш. Иначе си на бензин през цялото време. Ако имаш зарядно има и по-добри коли.
  • 17 Мечтател

    9 2 Отговор
    И още една тема да повторим! Защо хибрид изминава 50 км. с 13.2 кВ, докато една електрическа изминава 100 км. с 16 кВ?
  • 18 До Антиелектрика

    5 2 Отговор
    Какво ще стане с електрическата мрежа, ако хората не са на електрически коли, а всички са на Плъг-ин хибриди и трябва да се включат? При положение, че разхода на енергия при Плъг-ин е доста по-висока от електричка?
  • 19 Боби

    8 0 Отговор
    Значи, за сравнение караш по 50 км. на ден на ток. С този хибрид ще изразходиш 13.2 кВ, а ако е електричка, за тези 50 км ще изразходи 8 кВ. Как ще издържат централите на хибриди, а на електрички не могат?
  • 20 БМВе интосиаст

    2 4 Отговор
    Орлетата малко ми напомнят за вицът с полицаите и крушката и нуждата от поне трима за да я завият :) Двама въртят масата ,дкокато третият държи крушката :))))) 3 двигателя за 300 конски сили(за малоумните,да ,прочетох статията ,спокойно ) това в кръгът на шегата
  • 21 PlimP

    3 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    а цената, ацената, я кажи колко струват тия 2х300к.с. и в БГ е бъкано с места за заряд на скапния ти блендер, зад вас на удалжителче и дано никой не ти гепи скапания кабел на скапаната ти кола

    Коментиран от #22, #30

  • 22 Боби

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "PlimP":

    А ама ти си влязъл да четеш за Плъг-ин а не харесваш кабел? За Плъг-ин също трябва кабел!
  • 23 Боби

    5 0 Отговор
    Айде бе! Няма ли никой да отговори, защо се правят неефективни ел. коли - хибриди?

    Коментиран от #26

  • 24 Боби

    5 0 Отговор
    Яко. И рекламата на Волво Плъг-ин. Когато е на ток, нулеви емисии!!!!! Значи електричките замърсяват, а Плъг-ин когато върви на ток е с нулеви емисии!!!! Направо падаш https://www.volvocars.com/bg/why-volvo/human-innovation/electrification/plug-in-hybrids
  • 25 Сашо

    10 0 Отговор
    От това, което прочетох от двата теста, стигам до извода, че този опел и пежото (4х4 хибридите) са най-смислените съвременни коли. За концепцията им говоря.
  • 26 333

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Боби":

    Моята кола по спецификации гори 3.5/100. Реално отива към 6. Има различни системи за измерване на консумацията. При електромобилите зависи от размерите на гумите и теглото. В града зависи от рекуперацията, която трудно се тества в лабораторията на валяците. 13kWh са повече от 100км без отопление или климатик градско, ако караш консервативно. Извънградско зависи от скоростта. Като си толкова светнат, я кажи защо Тесла мина толкова малко повече, в сравнение с Кона? Кона направи 106% от EPA рейтинга си, Тесла 83%. Теста е на carwow, намери го в youtube.
  • 27 Ооо

    4 1 Отговор
    Статията протече доста добре, но последното изречение с цената - направо уби всякакъв ентусиазъм...
  • 28 МЕРЦЕДЕС БЕНЦ

    3 10 Отговор
    БЛАГОДАРЯ НЕ ! АЗ КАРАМ САМО МЕРЦЕДЕС !
  • 29 Готин

    2 1 Отговор
    ,,Разбий представите с три в едно,,. Да, ама това не е кафе. Това са три начина да имаш повече повреди!
  • 30 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "PlimP":

    Ами казах тия цената , ама явно не можеш да я понесеш !!! За базовия вариант 39 000 долара в САЩ , 40-43 000 евра в ЕС !!! За два мотора и удължен пробег 48-50 000 евра в ЕС , колкото това недоразумение от статията !! И двете със 7 места и всички екстри без пълен автопилот !! Влез в сайта всичко си пише !!
  • 31 Vjhvffujn

    1 2 Отговор
    Само Lexus gs 450h.2007 карам такъв 350 кс чиста мощ, другите могат само да го ду. Ат.Кола направена преди 15 г а все още ги слага в малкия си джоб