Дори във времена на криза германците обичат бързите коли. Средната мощност на двигателите на новорегистрираните автомобили отново се е увеличила тази година. Експерт от автоиндустрията в Германия обяснява защо в бъдеще немците най-вероятно ще продължат да разчитат на високопроизводителни коли. Това предаде inFranken.
Независимо дали става въпрос за глобалната финансова криза или коронавирусната пандемия, извънредните ситуации не могат да навредят на любовта на немските шофьори към конските сили. Според експерта в бранша Фердинанд Дюденхьофер тенденцията към все по-мощни автомобили в Германия продължава от десетилетия.
През 2019-а двигателят на средностатистическата нова кола във Федералната република е генерирал 159 к.с. През първите 5 месеца на 2020-а обаче средната мощност на новорегистрираните превозни средства възлиза на 166 к.с. В същото време от януари до май делът на малките автомобили в Германия е продължил да спада, респективно от 20 на 18 процента.
Средната мощност на двигателите на новорегистрираните коли във Федералната република се е увеличавала дори и по време на кризи, като например рецесията след Обединението през 1993-а и еврокризата през 2012/13-а. Докато средностатистическият нов автомобил в Германия е имал 92 к.с. през 1990-а, средната производителност е нараствала непрекъснато до финансовата криза през 2008-а, когато тя е възлизала на 131 к.с.
Според Дюденхьофер, единственият спад през последните 30 години е през 2009-а, когато бонусът за връщане на стари коли за скрап е увеличил съществено дела на малките автомобили до 34 процента. Именно поради тази причина, тогава средната мощност на двигателите е намаляла до 118 к.с. През 2010-а обаче предишното ниво е било отново достигнато и оттогава конските сили продължават да се увеличават година след година.
Дюденхьофер прогнозира, че дори след пандемията средната мощност на новите коли ще продължи да нараства.
"При сегашните цени на горивата хората нямат стимул за закупуване на малък автомобил. По-високите цени на новите коли ще бъдат приети от клиентите след определено време. Двигателите ще бъдат по-екологични и "зелени", но по-мощните превозни средства най-вероятно ще продължат да изпълват немските улици. Данни от миналото предполагат това“, прогнозира Дюденхьофер.
Как обаче ще се отрази SUV-тенденцията, както и налагането на електрифицирани коли и електромобили поради строгите регулации на ЕС, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро Антонов
Коментиран от #10, #22
13:06 04.07.2020
2 Driving pleasure
Коментиран от #7
13:07 04.07.2020
3 Йордан
Любопитно е в САЩ каква е средната мощност
13:53 04.07.2020
4 Гост
14:32 04.07.2020
5 Българин
14:34 04.07.2020
6 В Германия
Коментиран от #15
14:42 04.07.2020
7 Скубиду
До коментар #2 от "Driving pleasure":
А дали средното повишаванена конски сили не е от повечето регистрирани електромобили?15:03 04.07.2020
8 qwerty
16:49 04.07.2020
9 Муха
17:00 04.07.2020
10 Хайл
До коментар #1 от "Миро Антонов":
То за това на ограничения от 120 карат със 110...явно не си запознат с "немските шафьорове" /дойче фарерите/ това заедно с турците и румънците са най калпавите шофьори-нагли и тъпиКоментиран от #11, #31
17:25 04.07.2020
11 Komapak
До коментар #10 от "Хайл":
Във всяко стадо има мърша. Всичките ми познати германци шофират брилиантно. Един от тях ме повози 10 минути с 300. Същият ме качи и на ринга, но там по-слаби машини ни изпреварваха като пътни знаци. Не знам кой сваля статистиката, но моите познати под 200kW машина нямат. Свят широк, хора разни.Коментиран от #13
17:49 04.07.2020
12 радев
Коментиран от #17
17:55 04.07.2020
13 Хайл
До коментар #11 от "Komapak":
Така е но в % отношение в тези 3 страни са много повече.в англия са много по-културни и спокойни в каранетоКоментиран от #16
17:56 04.07.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Случаен
До коментар #6 от "В Германия":
Това е пълна глупост. Това че са на запад не значи че всичко което правят е правилно.Коментиран от #25
18:02 04.07.2020
16 Случаен
До коментар #13 от "Хайл":
Хахахахаха18:03 04.07.2020
17 Хайл
До коментар #12 от "радев":
Тука е с ново име,даже хвали някакви тесли...сигурно са с нови дръжки...Коментиран от #18
18:49 04.07.2020
18 радев
До коментар #17 от "Хайл":
Мозъка си сменя често ника и мисли че няма да го разпозная по стила на писане!Искрено ме забавлява!18:59 04.07.2020
19 радев
До коментар #14 от "ЧОЧО":
Така е ама тежат над два тона!19:00 04.07.2020
20 Имат пари
Време е и тук да променят данъка както е в европа
20:10 04.07.2020
21 Я. Петров
Коментиран от #26, #28, #32
23:01 04.07.2020
22 ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА
До коментар #1 от "Миро Антонов":
Тоз пък. Немците карат фиести и полота по хиляда кубука за да пестят от тъпата застраховка и данък. Карали бързо страх ги е от камерите. Глобите са брутални. Влачат се по махистралитеИ федералните шосета като наакани. Айде не ми разправяй цял половината ми живот там мина.
02:25 05.07.2020
23 Bmw
07:45 05.07.2020
24 Алексей
11:32 05.07.2020
25 Kirumo
До коментар #15 от "Случаен":
Принципно си прав, но в случая си е правилно да се притежават по-мощни автомобили, по-безопасно е. Но всъщност 166к.с. са болезнено малко - колите с под 260-270 коня са си бавни.15:05 05.07.2020
26 Kirumo
До коментар #21 от "Я. Петров":
Защо моя 20-годишен луксозен (и спортен) V8 седан не тресе дори с 250+ по повечето пътища? Започва да тресе с над 140 защото 90 процента от автомобилите на пътя не стават за нищо. Поради това стават и много катастрофи - шофьори без никаква техника за бързо шофиране вдигат 130 с некачествени автомобили, но не могат да ги управляват и после катастрофите ставали заради скорост!? Естествено, че някаква Дачия ще тресе със 140, шасито и ходовата част са си лоши.15:11 05.07.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 123457
До коментар #21 от "Я. Петров":
България е страна в която има планини. Например преди тунела Траянови врата на м. Тракия има сериозни изкачвания и ако колата е с повече пътници и багаж трябва много мощност за да поддържаш 130-140 км/ч скорост. Трябват ти поне атмосферен 2000 куб. или турбо с 150 - 200 к.с. Второ мощен автомобил повечето ценители го купуват заради по-бъзото ускорение, а не за да го карат с максималната скорост над 200 -250 км.ч.. Но това е трудно да го разбере някой, който никога в живота си не е карал автомобил вдигащ 100 за под 8-9 секунди или по-малко.21:37 05.07.2020
29 Селянина без колело
23:02 05.07.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 фффф
До коментар #10 от "Хайл":
Точно обратното - карат в законното, обаче карат всички на границата на закона. А не като при нас всеки втори на магистралата със 100 км/ч12:35 06.07.2020
32 фффф
До коментар #21 от "Я. Петров":
60 коня на немски аутобан - хахаха. Возило ме е такси / естествено новичка Е-класа по аутобана от летището със 200 км/ч и не беше най-бързия.12:37 06.07.2020