Германският автопазар регистрира спад от 35 процента през първата половина на 2020-а в резултат на коронавирусната пандемия. По-тежко е второто тримесечие, тъй като тогава индустрията се е свила с 47 процента. Това предаде немското издание на Motor 1.
От януари до юни новите регистрации във Федералната република възлизат на 1,21 милиона, представлявайки на най-ниското ниво от Обединението на Германия до сега. За сравнение, през първата половина на 2019-а те са били 1,8 милиона, според Федералната транспортна служба (KBA).
Както се очакваше, през юни също има значителен спад на новите регистрации. Те възлизат на 220 300 коли (минус 32 процента). Трябва да се вземе предвид фактът, че тази година юни има два работни дни повече в сравнение със същия месец на предходната година. Без тях минусът би бил около 40 процента.
"Пандемията доведе до уникален исторически срив на германския автопазар. Спадът в новите регистрации е далеч по-сериозен, отколкото във времената на финансовата криза. В индустрията сега се надяват, че мерките от стимулиращия пакет на правителството ще окажат положително влияние. Въпреки това, все още трябва да се тревожим за много компании и работни места", заяви Райнхард Цирпел, председател на Асоциацията на международните производители на автомобили (VDIK).
Въпреки тежките времена, алтернативните задвижения отбелязват значителни темпове на растеж в Германия. Според VDIK, през първата половина на 2020-а новите регистрации на електрифицирани превозни средства са над 90 000. Това представлява увеличение от около 90 процента. 43 000 от тях са електромобили (плюс 40%), а останалите 47 000 са плъгин хибриди (плюс 190%). Благодарение на стимулиращия екологичен бонус, който германското правителство увеличи, се очаква възходящата тенденция при електрифицираните превозни средства да продължи.
Дизеловата квота на немския автопазар за първите шест месеца на годината отбелязва 37-процентов спад с общо 383 400 нови регистрации. Това означава, че делът на дизеловите коли в периода януари-юни 2020-а се равнява на 32%.
След катастрофалните първи шест месеца за немския автопазар VDIK очаква втората половина на годината да бъде по-успешна с 1,6 милиона нови регистрации. Ако прогнозата на асоциацията се окаже вярна, това ще означава 2,8 милиона новозакупени коли през 2020-а във Федералната република. Това би било най-ниското ниво от Обединението на Германия, представлявайки спад с около 20 процента в сравнение с 2019-а.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антимилиционер
Коментиран от #2, #18
12:03 05.07.2020
2 Ицо
До коментар #1 от "Антимилиционер":
А Москвич кога фалира,знаеш ли12:07 05.07.2020
3 Anonim
12:10 05.07.2020
4 0808
12:11 05.07.2020
5 Има ръст
Коментиран от #8, #40
12:17 05.07.2020
6 асдасдас
Коментиран от #17
12:24 05.07.2020
7 радев
Електрически 90 000.Има мнооого докато ги стигнат.
Коментиран от #9
12:35 05.07.2020
8 радев
До коментар #5 от "Има ръст":
Ами любителя на Тесла твърдеше че щяли да затварят заводи!!!!Коментиран от #10
12:37 05.07.2020
9 Ех радев
До коментар #7 от "радев":
Произведени ДВГ - много милиона - стоят по складове! Произведени електрически коли - няколко хиляди - с няколко милиона нови поръчки! Как ще коментираш?Коментиран от #13
12:38 05.07.2020
10 Хе хе
До коментар #8 от "радев":
А ми да! Чете ли статията, че ФВ се отказва от завод в Турция? И няма да строи никъде?Коментиран от #14, #81
12:40 05.07.2020
11 Eee,кво праим ся?
Коментиран от #19, #27
12:43 05.07.2020
12 Някой може ли да обясни как например
Коментиран от #26
12:45 05.07.2020
13 радев
До коментар #9 от "Ех радев":
Пише продадени! Чети внимателно.Няколко милиона поръчки? Колко време ще трябва за да ги произведат?Коментиран от #15
13:02 05.07.2020
14 радев
До коментар #10 от "Хе хе":
Няма да строи в Турция.Никъде не пише че няма да строи изобщо или че ще затваря заводи.Коментиран от #16
13:03 05.07.2020
15 Ех радев
До коментар #13 от "радев":
Да де продадени! А не продадените не са написани, те стоят по складовете! А електрическите се поръчват за напред! Незнам дали схващаш или не логиката, но може и да не хващаш! Означава, че при едните търсенето се увеличава, а при другите намаля! И са продадени милиони с ДВГ, защото те са произведени, нали!Коментиран от #20, #41
13:09 05.07.2020
16 Хе хе
До коментар #14 от "радев":
Няма да е в Турция и няма да е никъде! Това е информацията! А ето и още една https://m.fakti.bg/world/456380-avtomobilni-giganti-zatvarat-fabriki13:12 05.07.2020
17 гост
До коментар #6 от "асдасдас":
Ами той Е народна кола , само че за народи в Европа , дето тия 50 хиляди са годишна заплата , че и по-малко !! Ти какво искаш , да е направен в Германия по законите на ЕС и да е за китайски заплати ?? Или руски , още по зле ?? За такива като теб Дачия Сандеро , скоро и китайски електрички по 10-15 000 !!Коментиран от #62
13:13 05.07.2020
18 гост
До коментар #1 от "Антимилиционер":
Кога най-после ще вденете , че "фалира" значи просто смяна на собственика , след което всичко си продължава по същия начин , но с нов собственик !!! Виж закрива е съвсем друго нещо , както правилно ти посочиха , закрива се Москвич примерно !!! И познай , фолксваген купи МАРКАТА и то за някакви жълти стотинки , щото останалото и толкова не струва !! А пица Хът е франчайзинг при който заведенията са на местни собственици , които плащат такса за марката !! Тоест сега ще я плащат на друг , това е големия "фалит" !!Коментиран от #58
13:19 05.07.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 радев
До коментар #15 от "Ех радев":
Купувал ли си някога нова кола? Май не си.За последната си нова кола чаках ТРИ месеца да бъде произведена.Поръчваш и чакаш.Логиката я хващам но се замисли колко години ще трябват за да се изравнят продажбите?Коментиран от #21, #22
13:30 05.07.2020
21 Ех радев
До коментар #20 от "радев":
Години ще минат, то няма и друг вариант. Ти си чакал, защото си искал със екстри които си поръчал. Това не означава, че не са им пълни складовете! А като ходи да я купуваш, не ти ли казаха че ако искаш с такава боя или с такива екстри, можеш да я получиш веднага? И ти каза, не, искам да е с панорама на тавана и ще изчакам 3 месеца! Електрическите няма да дойдат изведнъж и ДВГ, да изчезне. Но продажбите на ел. ще растат а на ДВГ ще намалят и от година на година с по-големи крачки. Но колелото е завъртяно и е неизбежно!Коментиран от #23
13:40 05.07.2020
22 гост
До коментар #20 от "радев":
И колко години трябват ,айде да видим , само се приготви да не се гътнеш , хахах !!! При 20% спад годишно колко години са до нула , експерте , хахаха !!! Май горе долу 5 (ПЕТ) години !! Обаче големия взрив е при електричките и то истинските , щото тия хибриди до 5 години са умрели като петролките !! При даже само 70% ръст (щото сега е 90) се получава ей това , 90 000 , 153 000 , 260 000 , 442000 , 751000 , 1278000 , 2172000 !!!!! Ако можеш да преброиш , това са само 7 (СЕДЕМ) години !!!! И тия електрички не са плюс , ВСЯКА от тях значи непродаден пушилник , тоест с толкова ще намаляват двг-тата !!!Коментиран от #28, #42, #55
13:59 05.07.2020
23 радев
До коментар #21 от "Ех радев":
Напълно съм съгласен с теб ще мине доста време.За моята кола чаках защото от модела който харесах имаше малка наличност .Не е заради екстрите не съм чак толкова капризен.Никой автотърговец не държи по хиляди коли на склад.Има толкова колкото може да продаде.Погледнах линка.Новината е от март месец и затварянето е заради епидемията от корона вируса.Тогава всички затвориха.
Коментиран от #24
14:01 05.07.2020
24 Ех радев
До коментар #23 от "радев":
Затвориха, главно и заради намаленото търсене! Ако търсенето не се увеличи, може и да останат затворени някои!Коментиран от #25
14:05 05.07.2020
25 радев
До коментар #24 от "Ех радев":
Ще поживеем ще видим.14:09 05.07.2020
26 фклйвхриувяр
До коментар #12 от "Някой може ли да обясни как например":
отива; на летището във франкфурт имат представителсвто на тойота на 20 мин от ФРА порт с КЕШ пара копуваш и за 18 -20 часа си обратно в територията.14:31 05.07.2020
27 гост
До коментар #11 от "Eee,кво праим ся?":
Ще си повторя коментара за да не пробутваш глупости на другите незапознати като теб !!! Турската стъкмистика работи с ЛИРИ , също като братската и руска с рубли !!! При 60% СПАД на лирата отчита 30% ръст на износа , ама в лири , хахаххах !!! И "ръст" на икономиката , ама пак в лири , хахах !!! А накрая като удариш калема Турция от 950 милиарда БВП през 2013 сега след толкова "ръстове" е на 770 милиарда миналата година , а тая ако има и 700 ще е цяло чудо !! Също както след "ръстовете" на джуджето Раша от 2,3 трилиона 2014 миналата има 1,6 трилиона !!! Да ви има ръстовете , хахахха !!!!14:46 05.07.2020
28 радев
До коментар #22 от "гост":
Хайде купи си Тесла тогава коментирай.Или поне една тесла от ПрактикерКоментиран от #30
15:54 05.07.2020
29 радев
Коментиран от #31, #43
16:05 05.07.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 гост
До коментар #29 от "радев":
Може , може , хахах !!! А може и да се усили ! Спада де , не друго , ххаа ! Дето викат 50 на 50 , ама като гледам наесен втора карантина се задава , та сещай се какво е по-вероятно !! А пък да не говорим за догодина !!16:50 05.07.2020
32 радев
До коментар #30 от "гост":
Защото НИКОГА няма да караш такава кола.Можеш да си я гледаш на картинка.Какви звуци се въртят из главата ти мен не ме интересува.Електричка няма да си купя скоро.Цена пробег зарядни станции и т.н.Коментиран от #33, #44
17:06 05.07.2020
33 гост
До коментар #32 от "радев":
Ама на кой му дреме ти какво си щял да си купиш бе , невдяващия ??? Важното е който трябва и където трябва да си купи , а там ти казват ,че растат с 90% годишно !!! Което значи , че до 7 години други няма и да има !!! Което пък значи , че пушилниците ще станат като прокажените , няма да стъпят там където живеят хора !! Пък ти си купи ако щеш и рикша , хахахах !!!Коментиран от #34
17:11 05.07.2020
34 радев
До коментар #33 от "гост":
А бе мозък! Ти не вдяваш май нещо? Теслата не е за цървули?А за хора с пари!Мечтай си мечтите са безплатни.Колко електрички има купени в България?Коментиран от #35
17:19 05.07.2020
35 Така ама
До коментар #34 от "радев":
Не е само България. Тесла в дългосрочен план излиза по-евтино от много бензинови коли в средния клас в държави като Холандия, Англия, Германия, Франция и доста други европейски държави!Коментиран от #46
17:26 05.07.2020
36 радев
Батериите се сменят след време.За гаранцията на батериите не вярвам че батерия ще издържи толкова колкото казват.
Коментиран от #37
17:39 05.07.2020
37 Добре
До коментар #36 от "радев":
Добре, смятай. Мисля гаранцията е 200 хил километра при Тесла. Колко са разходите по бензин и сервизи при други?Коментиран от #52, #53
17:59 05.07.2020
38 радев
Смяна на масло и филтри 300лв.
18:18 05.07.2020
39 радев
18:21 05.07.2020
40 Гост
До коментар #5 от "Има ръст":
Богатите винаги имат пари за пилеене. За тях криза няма. Просто обикновените купувачи са спрели да харчат за коли а те са петролни.18:38 05.07.2020
41 Гост
До коментар #15 от "Ех радев":
Щом 1 210 000 са продадени значи не са по складовете. Значи разликата е очевидна а сметката на радев е вярна.Коментиран от #45, #47
18:43 05.07.2020
42 Гост
До коментар #22 от "гост":
Грешно смяташ както винаги.С намаляване разликата между двете процентът ръст и спад ще намаляват. Няма все да е 20%.18:47 05.07.2020
43 Гост
До коментар #29 от "радев":
С лебедка хахаха18:50 05.07.2020
44 Гост
До коментар #32 от "радев":
Дори да си купиш електрическа тоя пак ще те оплюе. Той смята че трябва всички да карат точно тесла а не коя да е електрическа.мтого е зомбиран горкия.18:53 05.07.2020
45 радев
До коментар #41 от "Гост":
Споря тука с едни фенове на Тесла че тези коли не са нас!Нямат пари да си купят Тесла ама спорят!Като им станат цените близки до кола с двг тогава ще си помисля.Говорят ми че щяли да затварят заводи за коли с двг.Мечтиииии...Коментиран от #48
18:53 05.07.2020
46 Гост
До коментар #35 от "Така ама":
Колко дългосрочен план. За 20 години ли хахахафа. Аз май не съм задържал кола повече от 5 години хахахаКоментиран от #49
18:55 05.07.2020
47 Какво?
До коментар #41 от "Гост":
Не са по складовете ли? А къде са? Прочете ли и другата статия за затворените заводи, заради ниско търсене?Коментиран от #50, #54
18:56 05.07.2020
48 Гост
До коментар #45 от "радев":
Тези и колелета нямат още. Не виждам кога ги карат щом пишат тука през минута.18:57 05.07.2020
49 Хе хе
До коментар #46 от "Гост":
Хахаха Тесла Модел 3 е определен за най-добрата кола в Англия! Хахаха! Още ли ти е смешно?Коментиран от #51, #56, #57
18:57 05.07.2020
50 Гост
До коментар #47 от "Какво?":
ТИ ПРИЗНА ЧЕ НЕ СА18:58 05.07.2020
51 Гост
До коментар #49 от "Хе хе":
И оная която кудкудякаше на евровизия е определена за най добра певица хахахаха призовете вече не са по заслуги а по интереси.19:00 05.07.2020
52 Гост
До коментар #37 от "Добре":
Моята кола е 110 коня и ми излиза 2500 лева годишно разход всимко тотал.19:01 05.07.2020
53 Гост
До коментар #37 от "Добре":
И за 15 000 км годишно ми стъпва под 20 стотинки на км. Не ми трябва спарк нито такси19:06 05.07.2020
54 радев
До коментар #47 от "Какво?":
Абе какви складове ? Кой ще произвежда нещо че да го държи на склад?Няма поръчки няма производство! Ще отворят като имат поръчки.Коментиран от #66
19:11 05.07.2020
55 радев
До коментар #22 от "гост":
Много си зле!За 5 години по 20% спад дава 0?Не можеш да смяташ.1година 100 коли - 20% спад е 80 коли
2 г. 80 коли - 20% е 64
3г. 64 коли -20% е 51
4г. 51 коли - 20% е 42
............
11г. 10 коли -20% е 8
Май сметката ти не излиза математико!
Смятал съм за 100 коли за вденеш по лесно!
Коментиран от #60
19:37 05.07.2020
56 радев
До коментар #49 от "Хе хе":
Най добра в Англия не в България!И кой е направил това?19:41 05.07.2020
57 радев
До коментар #49 от "Хе хе":
Къде изчезна бе мозък?Купи ли си тесла от Практикер?21:15 05.07.2020
58 жоро
До коментар #18 от "гост":
Даже и собственик не се сменя. При фалит само кредиторите го д.хат22:11 05.07.2020
59 ема
22:43 05.07.2020
60 гост
До коментар #55 от "радев":
Нещо за другата сметка с нарастващите електрички да кажеш или там не ти изнася ?? Щото в следващите години предстоят ръстове не в проценти , а в ПЪТИ !!! Включително любимите ти стогодишни , примерно ВАГ се заричат до 5 години да продават 3 милиона ГОДИШНО при 10-15 000 сега !! Това колко пъти е и колко ще са след 10 години ?? И нали няма да ме убеждаваш , че това ще е за сметка на Тесла , хахахах !!Коментиран от #70
22:51 05.07.2020
61 радев
Досега сме преживели толкова икономически кризи и тая ще отмине.Ще се въстанови икономиката и бедните хора ще започнат да купуват нови коли.
Кои хора са повече като бройка - бедните или богатите?Така че това увеличение на бройките на ел.коли няма как да се случи.Няма кои да ги купи.Сега разбра ли ме?
Коментиран от #63
23:09 05.07.2020
62 Радо
До коментар #17 от "гост":
Колега, а ти каква кола караш кат си толкоз оттулен???...аз съм с Дъстър....за протокола.Коментиран от #71
23:16 05.07.2020
63 гост
До коментар #61 от "радев":
Бедните хора ще минат до един на електрички като цената им падне до тая на петролките , щото това е единственото , което ги спира в момента ! А това ще стане именно докато свърши кризата , в следващите 2 години !! Да ти напомням ли , че вече 2 фирми пуснаха електрички за 20 евро на месец или 6 000 за директна покупка ??? А още поне 10 се готвят да ги последват до точно 2 години !!! Точно пък за евтините коли не се хващай щото само данъците на най-евтиния пушилник стигат за електричка на лизинг , а данъците на пушилниците ще растат в пъти следващите години !!Коментиран от #64, #72
23:31 05.07.2020
64 радев
До коментар #63 от "гост":
Мозък голям фантазьор си!Най бедните карат коли за по 2-3 000 лв.Китайска електричка дето се самозапалват? Не благодаря!Данъка за колата ми произведена 2015г. евро5 е 46 лв.Пушилниците не ги отписвай.Разработват катализатор който елимира СО2.Не пренебрегвай парите на производителите на петрол!Ще се борят потреблението да не спре.Ще натискат правителствата с подкупи и ще си издействат отстъпки.Гаранция ти давам!Къде ще ги произведеш толкова електрички?Заводи не се строят за ден- два! Така че продължавай да си фантазираш напълно безплатно.Сложи си теслата от Практикер във витрина и си я гледай!
Коментиран от #65
08:02 06.07.2020
65 Тцтцтцтц
До коментар #64 от "радев":
Радев, осъзнай се малко! Какво ги интересува производителите, че у нас се карат коли за 2-3 хил. лв като те не печелят нищо от това? Говори се за нови автомобили, а не 30 годишни морги. У нас се купуват коли втора употреба, така че нашия пазар никой не го бръсне. В Европа се купуват нови коли и там електрическите си увеличават дяла!Коментиран от #68, #73
08:30 06.07.2020
66 Komapak
До коментар #54 от "радев":
Складовете в Германия са полета. 😁 Има много такива около Инголщадт. На един от тях преброих 3000 аудита... Та не си много прав за производството и "склада". А оня зомбирания теслар от ден на ден става по-зле. Ама то не е виновно момчето, болестта го мъчи.Коментиран от #67, #69
08:32 06.07.2020
67 Така е
До коментар #66 от "Komapak":
Браво, един да потвърди! Че много трудно вярват тук коментиращите!08:35 06.07.2020
68 радев
До коментар #65 от "Тцтцтцтц":
Разбира се че делът се увеличава.Ама няма да стане за година две.Ще минат 10-20 г. Фабрика не се строи за ден.Не си ме разбрал нещо.Мозъка любителя на Тесла твъри че щяло да стане скоро.09:03 06.07.2020
69 радев
До коментар #66 от "Komapak":
Ами произвеждат много коли къде да ги държат?Ама не стоят с години!Само докато ги превозят до клиента.Чакал съм три месеца да ми доставят последната кола.Нямаше в България голяма наличност и не можах да си избета от склада.Купете си нова кола вижте каква е процедурата тогава пишете.Как успя да ги преброиш тези 3 000 аудита?Коментиран от #74, #75, #77
09:11 06.07.2020
70 Гост
До коментар #60 от "гост":
Ти не предричаше ли скокове в пъти и за тази година. Къде ги виждаш пътите.09:26 06.07.2020
71 Гост
До коментар #62 от "Радо":
Всички го питат но той упорито мълчи. веднъж се беше изпуснал че кара рено и стана за смях че говори едно а пряви друго. Оттогава го е срам да си признае.09:28 06.07.2020
72 Гост
До коментар #63 от "гост":
Кризата ще продължи поне още две години. След това бедните ще им трябват още поне две да си стъпят на краката че да имат пари за кола. До тогава производителите на петролти коли ще търпят загуби. Ще натиснат правителствата да спрат да ги скубят с глоби за емисии с няколко основания: първо че се купуват много по малко пушещи коли и замърсяването не е като преди. Второ че заплахата милиони хора да останат без работа заради закриване на фабрики на стогодишни производители ще съсипе икономиките на страните. Правителствата ще клекнат ако не искат да се превърнат в страни от третия свят. А без глоби за емисии спират субсидиите за балони като тесла и те се пукат. Чака ви суровата действителност.Коментиран от #79
09:37 06.07.2020
73 Гост
До коментар #65 от "Тцтцтцтц":
И в европа карат втора употреба. Не лъжи. Особено сега като ги стисне още кризата ще видиш как повечето ще минат на втора употреба. Не мислиш мащабно.Коментиран от #76
09:40 06.07.2020
74 Гост
До коментар #69 от "радев":
Нека почакат още година. Производителите дори не са почнали със сериозните промоции на реална цена. Кола която вчера се продаваше за 50000 утре ще е на промоция за 20000. Просто ще си смъкнат надценката от 70% на 20%. Доставчиците им на детайли ще направят същото заради което тепърва ще почнат да се предлагат евтини нови коли. Само почакайте.09:44 06.07.2020
75 Komapak
До коментар #69 от "радев":
Педантично по немски са подредени. Няма как да сбъркаш. Отделно по празните коловози чакат вагони... Тях няма как да преброя. За да не съм голословен 2 полета с А3 около Mainsurg по А93. За времето, което бях там и минавах редовно нито една не мръдна. Не знам какъв им е случая, но са много!Коментиран от #78
09:46 06.07.2020
76 Тцтцтцтц
До коментар #73 от "Гост":
Вярно да. Даже мисля и фабриките ще започнат да произвеждат втора употреба коли! Как ще минат на втора употреба? Могат да си карат колите по-дълго, но те не могат да увеличават бройката на колите втора употреба освен, ако е внасят от Америка! Но аз също мисля, ще минат няколко години. Бройката на електричките ще расте и то бързо, но не може да се замени за 5 години. Може би 10 - 15 години и след това да се изкарат старите, които са вече купени след 10 години, да се карат още 13 и след 30 - 40 години може и да е само на ток. Все пак, ще трябва и време за да се развие инфраструктурата. В Германия вече ще има зарядни на всяка бензиностанция.09:50 06.07.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Komapak
До коментар #75 от "Komapak":
Да се чете Mainburg. Македонския ми редактор реши, че съм объркал името.!09:53 06.07.2020
79 радев
До коментар #72 от "Гост":
Напълно съм съгласен.То така се затваряло заводи.Държавата чака данъци хората работа.Аз мисля че колите с двг ще ги използваме още дълго като част от пазара ще се заеме от електрички.Няма как да стане за ден два.Заводи не се строят от днес за утре.Процеса ще е дълъг.Електричките ще се наложат когато:1.Пробег 1000 км с едно зареждане
2.Цена 20-30 000 лв
3.Проблема с охлаждането на батерията
4.Отоплението и охлаждането на купето намалява пробега.
5.Евтини батерии за подмяна
6.Зарядни станции из цяла Европа
7.Батерии издържащи голям брои цикли презареждане
8.Градска инфраструктура за зареждане.Иначе ще трябва да пускам кабел от балкона на шестия етаж.
9.Рециклиране на старите батерии
10.Зареждането на електромобил с ток от Тец обезсмисля електромобила.
Проблемите са много и не виждам как ще ги решат толкова бързо.
А за двг се разработва катализатор за нулеви емисии на СО2 .
11:13 06.07.2020
80 Ввв
11:34 06.07.2020
81 Пламен
До коментар #10 от "Хе хе":
Пас загадка, ФВ купува автопроизводителят от КитайскаНР "GAC", произвеждадащ НЕВЕРОЯТНИ спрямо кафезите им автомобили. Справка в Тубата.19:43 07.07.2020