Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Dacia Duster е бестселър на родния пазар от години. Сега, благодарение на новия фейслифт, румънското SUV има шанс да разшири още повече своята аудитория. Марката направи първите тестове на обновения модел с повишена проходимост във Франция, а екип на mobile.bg беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от най-новата версия но първо започваме с малко предистория.
Dacia Duster започва своята пазарна кариера през 2010 г., а през 2018 г. се появява втората версия. Създаването на компактен SUV на разумни цени, използвайки доказаните решения на концерна Renault, се оказа "попадение в десетката“, защото към днешна дата са произведени близо 2 милиона екземпляра от двете поколения на този модел.
На българския пазар Dacia Duster от години е в челните позиции при най-продаваните нови автомобили и освен това държи титлата на най-популярния SUV от няколко години насам. Интересно е още, че почти половината от купувачите избират вариант с високо ниво на оборудване.
Миналата седмица, точно преди да отвори врати автосалона в Мюнхен редакционният ни екип успя да види как последната модернизация е повлияла на този най-продаван SUV, като това, както вече стана дума, се случи по време на първите динамични тестове, които марката проведе във френската столица. На разположение имахме три екземпляра в различни конфигурации: Duster TCe 100 LPG, Duster, задвижван от най-мощния двигател TCe 150, комбиниран с автоматична скоростната кутия с двоен съединител EDC и Duster оборудван с дизелов агрегат Blue dCi 115 к.с.
Екстериор
Новата Dacia Duster е с размери 4341 мм дължина, 1804 мм широчина (2052 мм с огледала) и 1693 мм височина (за версията със задвижване на предните колела; версията с 4WD е малко по -ниска - 1682 мм ). Междуосието на румънското SUV също зависи от задвижването. При варианта със задвижване на предните колела то е 2673 мм , а при 4WD - 2676 мм . Достатъчно е да погледнете ТТ данните на модела преди фейслифта, за да видите, че размерите на Dacia Duster не са се променили по време на модернизацията. Външният вид на колата обаче се е променил.
Отпред откриваме преработена решетка и нови Y-образни фарове със светодиоди, които видяхме за първи път в новите Sandero и Logan. При новия Duster Y-образният светлинен подпис се използва и в задните светлини. Забележителен е и по -големият заден спойлер , който в комбинация с по -аеродинамичния модел на джантите води до намаляване CO2 емисиите с няколко грама на километър.
Интериор
Фейслифтът носи със себе си някои малки, но забележими промени и в салона. Тапицерията е изцяло нова, а предните седалки имат по -тънки подглавници за по -добра ергономичност и подобрена видимост в интериора. Най-голямата новост обаче е централният подлакътник със заключващо се 1.1-литрово отделение за съхранение и два USB порта за пътниците отзад (в зависимост от версията). Жалко е само, че конструкторите не са добавили допълнителни вентилационни отвори за втория ред седалки.
Иначе предните кресла имат голям диапазон на регулиране, а на задната седалка има достатъчно място за двама възрастни пътници. По-високи пасажери могат да се оплакват само от ограниченото пространство за краката. По отношение на простора в салона и капацитета на багажното отделение, освеженият Duster е същият като модела, предлаган досега - което, като цяло е много добро, като се имат предвид неговите компактни размери.
Предните седалки са удобни с висока позиция на седене, но фейслифтът не премахва най-големия им недостатък - ъгълът на облегалката не се регулира достатъчно добре. Що се отнася до багажника, то базовият капацитет на автомобила е 478 литра, а максималното товарно пространство може да бъде увеличено (след сгъване на седалките на втория ред) до 1623 литра.
Класическият, прост кокпит все още не е остарял и поради тази причина получава само козметични корекции. В топ версиите най-приятното е наличието на две USB гнезда - едното за пренос на данни, а другото само с функция за зареждане - и 12V гнездо на конзолата пред скоростния лост. Пластмасите, използвани в салона са твърди, но поне са здраво сглобени, без паразитни шумове и пасват добре.
Всички коли, които тествахме, бяха оборудвани с мултимедийната система Media Nav , която е част от стандартното оборудване на версията Prestige. Тя предлага 8-инчов сензорен екран, фабрична навигация и безжична свързаност за Android Auto и Apple CarPlay . За да свържете смартфон с колата, са необходими само няколко секунди, а връзката е стабилна през цялото време, така използването например на Google Maps е без никакво прекъсване.
Интерфейсът е и на български език, но от превода има какво още да се желае. Една стъпка по-ниско в ценовата листа е версията Comfort, която стандартно разполага със системата Media Display с 8-инчов дисплей, цифрово радио DAB, кабелни Android Auto и Apple CarPlay и 6 високоговорителя. В основната версия Access имаме само инсталация за монтиране на радио, а в междинната версия на Essential - Dacia Plug & Music (радио с MP3, USB и Bluetooth).
Двигатели и ходови характеристики
Гамата от налични силови агрегати включва 4 бензинови и 1 дизелов двигател . Веднага попитахме: "Ще видим ли обаче някога хибридна версия в гамата двигатели на Duster?" Представителите на марката отговориха на този въпрос кратко - не, поне не в сегашното поколение. Причината е проста: въвеждането на хибрид би довело до забележимо увеличение на цената на автомобила, а това не са очакванията на клиентите на Dacia.
Както споменахме в началото на статията, получихме автомобили в три различни версии на двигателя за тестване. Започнахме нашето приключение с новата Dacia Duster с най -популярния TCe 100 LPG на нашия пазар. Както и преди фейслифта, това обозначение крие под капака 1.0-литров бензинов двигател с фабрична газова инсталация, който развива 100 к.с.и 170 Нм.
Във версията с АГУ този агрегат с турбокомпресор работи съвместно с 6-степенна ръчна скоростна кутия и мощността се предава на предните колела . Румънците твърдят, че Duster в тази конфигурация ускорява от 0 до 100 км / ч за 13.8 секунди (на LPG) или 15.1 секунди (на бензин) и може да достигне максимална скорост от 168 км/ч (LPG) или 166 км/ч (бензин).
От горните данни става ясно, че тази версия не е най -бързата (потвърждава се и от субективните ни впечатления зад волана), но се изплаща с ниски експлоатационни разходи . По време на фейслифта капацитетът на резервоара за пропан-бутан е увеличен (в момента той е 62 л вместо 42 л), което води до доста висок автономен преход. Голямото предимство на тази инсталация е и пълната интеграция с бордовия компютър на автомобила.
Вторият от тестваните автомобили използва добре познатия бензинов от Mercedes и Renault двигател 1.3 TCe (150 к.с., 250 Нм) , който след фейслифта се предлага с изцяло нова, 6 -степенна EDC автоматична трансмисия с двоен съединител и задвижване на предните колела . Производителността на този вариант е повече от прилична - "сто" се появява на скоростомера за по -малко от 10 секунди (точно - за 9,7 секунди според данните на производителя), а максималната скорост е 199 км/ч .
Трансмисията с двоен съединител EDC е оборудвана с ръчен режим, но на практика от това решение няма нужда. По време движение скоростната кутия плавно сменя предавките, а характеристиките ѝ донякъде напомнят на класически автоматик. Има обаче моменти на колебание, които се усещат при по -динамично шофиране. От друга страна, разходът на гориво се оказа положителната изненада - моментният разход на гориво при 100 км/ч с включен круиз контрола бе приблизително 4.5 л/100 км.
Последният от наличните модели беше оборудван с 1.5-литров турбодизел (115 к.с., 260 Нм), ръчна скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Тествахме колата в тази спецификация на офроуд трасе, където бяха потвърдени нашите наблюдения от досегашната версия за един автомобил с доста добро 4×4 задвижване. Dacia Duster със задвижване на четирите колела има независимо окачване отзад (при задвижване на предните колела то е твърд мост).
Както при предишното поколение Duster, късото първо предавателно число може успешно да замени редуктора, а самото 4х4 задвижване има три режима на работа (Auto, 2WD и 4WD Lock). Всъдеходът Dacia може да се похвали и с много добри параметри за офроуд - просветът е 214 мм , ъгъл на подход 30 ° , ъгъл на наклон 21 ° и ъгъл на страничен наклон 33 ° , благодарение на което дори стръмните изкачвания и спускания се преодоляват с лекота.
При шофиране извън пътя актуализираната система за мониторинг също е полезна, предоставяйки много интересна информация. На централния екран можете да виждате страничен наклон (инклинометър), надлъжен ъглов метър за наклон, компас и висотомер. Водачът на Duster може да използва и опционалната система за Multiview камера , която включва изображения от четири камери (предна, задна и две странични), което позволява да наблюдавате непосредствените препятствия около колата, без да се налага да излизате от нея.
Окачването на Dacia Duster е настроено предимно за шофиране по лоши пътища , а не за бързо такова по асфалт. Дългите амортисьори и гумите с висок профил правят пътуването в румънския SUV изненадващо комфортно , дори и по лоша пътна настилка , а ушите на пътниците не чуват никакви смущаващи шумове от шасито. Още едно потвърждение за популярността на Duster у нас предвид лошите ни пътища.
Чувствителният крен в завои с висока скорост възпира динамичното шофиране по криволичещи участъци от пътя, но при поддържане на разумни скорости Duster се държи безопасно и стабилно . Трябва също да се спомене, че по време на фейслифта са променени настройките на електрическия волан , който след превишаване на 70 км/ч се втвърдява малко, увеличавайки прецизността на шофирането.
Цена
Ценовата листа на новата Dacia Duster започва от 32 000 лв с ДДС - толкова трябва да платите за основната (за нашия пазар) версия на Comfort с бензинов двигател 1.0 TCe (100 к.с.), ръчна скоростна кутия, АГУ и предно предаване. Топ вариантите са дизелов 4х4 и бензинов 150 коня също 4х4, който, както вече сме ви разказвали е съвместна разработка на Mercedes и Renault. Именно последният е най-удачния, според нас, вариант за новия Duster. Ето и цялата ценова листа на обновения модел.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #3, #5, #24
15:49 10.09.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Гаврил
До коментар #1 от "Марио":
Не е тарикатско да шофираш дачия по тарикатско е старо БМВ дизел на 500 000+ кмКоментиран от #54, #62, #84
15:55 10.09.2021
4 Смехотворно
Коментиран от #15, #17, #49
16:21 10.09.2021
5 ВикиЛексъсВарна
До коментар #1 от "Марио":
Дъстър 2022 НЕ е народен с цена от 41 000 лева! Такава и цената на Сузуки Витара Хибрид 4х4 2022г....така че излиза тогава и че Сузуки Витара Хибрид 4х4 е народен с цена от 42 000 лева!Коментиран от #16, #50, #51
16:23 10.09.2021
6 на сектанта
16:32 10.09.2021
7 ВикиЛексъсВарна
Коментиран от #18, #52
16:33 10.09.2021
8 сектант
16:37 10.09.2021
9 Софиянец
16:46 10.09.2021
10 БулгарРеноКапут
Коментиран от #19, #56
16:58 10.09.2021
11 свидетел
17:16 10.09.2021
12 Ицо
Коментиран от #13
17:35 10.09.2021
13 Qwerty
До коментар #12 от "Ицо":
И кое му е приемливото? Цената, обслужването, пърформанса, или може би качеството? Като почнете да ги мятате едни хвалби, ум да ти зайде!Та за 5,6000 лева отгоре има такива предложения, че ум да ти зайде, както се вика! Особено като знаеме отстъпките на Дачия, клонящи към 0! Пак добре, че в началното ниво сега поне има климатик!
Коментиран от #20, #29
17:50 10.09.2021
14 Хаха
Коментиран от #22
18:00 10.09.2021
15 2323223
До коментар #4 от "Смехотворно":
Вземаш но в предвид скъсаният джоб на Българина подръжката ще остане за по нататък. Еи така като вземат да приказват някои, които не са имали допир с премиум кола на старо е супер неуместно18:01 10.09.2021
16 Нещо май
До коментар #5 от "ВикиЛексъсВарна":
бъркаш цената на добре оборудван модел на Сузуки е 44000+ лв.,като най -ниската оферта е 38000лв.,разликата с Дачия най-ниско ниво е 7000лв.,за тези пари можеш два мотертки по 50 кубика да си вземеш да не ходиш пеш лятото.18:01 10.09.2021
17 Чичо Гошо
До коментар #4 от "Смехотворно":
За 40 бона си взимам Нова Корола и ви забравям18:02 10.09.2021
18 С тази
До коментар #7 от "ВикиЛексъсВарна":
разлика,че с въпросните си само за асфалт и нищо повече,а тези промоции са да те хванат за ушите като заек и после да ти късат главата от кокълчетата в сервиза. Като купуваш трябва да знаеш и за обслужването след това,защото пари лесно ще се намерят за покупка,но после за обслужване и ремонти ще ти късат живо месо.А ако си на лизинг за времето си задължен да я обслужваш в сервиза или до изтичане на гаранцията,а при гореизброените сервизите неса никак евтини.Коментиран от #25
18:06 10.09.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Ами купи
До коментар #13 от "Qwerty":
си цървулане от тези страшни предложения за 5000 лв. горница от цената на Дачия и тогава ръси мозък,но сигурно и Дачия не можеш да си позволиш,но се правиш на голям.Коментиран от #31
18:11 10.09.2021
21 Варужан
18:13 10.09.2021
22 Ами явно са
До коментар #14 от "Хаха":
много щом Дачия държи 1-то място по продажби,а и не само тук.Доста добре се продават и в цяла Европа.А и за 11 години от както съществува модела са произведени 2 млн. автомобила от които повечето са продадени. Явно 2 млн. за теб са ненормални,а ти си нормален.За смях ставаш "приятелю"18:15 10.09.2021
23 pipi
нимат автомат отватре е гадно табло интериор
безмислица не става ако сте и да е подариават
има балаци които се влиат по цената това е като секо несто евтино
евтино хубаво Нема ...
Коментиран от #61
18:55 10.09.2021
24 Дедо
До коментар #1 от "Марио":
Глей, са дърво са, но може би след 10 год, ще заприличат на нисан, тойота, хонда, фолве, евтини, вътре критика, боядисана пластмаса понтира алуминий, но цената, е зади са с барабанни спирачки, дали знаете какво е, но изненада каптюра и той с такива, тя платформата е една, абе нешто, като нива, ама юрупиан, абе след 10 год. Може да е ОККоментиран от #82
19:42 10.09.2021
25 The Bear
До коментар #18 от "С тази":
Сузуки е напоследък правено само в Япония, има 7 години гаранция и поддръжката му е като на жигула по отношение на цените!Коментиран от #27
19:57 10.09.2021
26 Каращ Дачия
Коментиран от #28, #99
20:55 10.09.2021
27 Тираджия
До коментар #25 от "The Bear":
В Япония ама дръжки. Витара я правят в Унгария(аз карам там части) и няма дизелов двигател, което е огромен проблем за някои.21:28 10.09.2021
28 Лъжеш
До коментар #26 от "Каращ Дачия":
Имам логан бензин на 7 години на 120 хиляди км. Досега съм сменил само една бензинова помпа за 90лв. Почнаха да се обаждат тракания по окачването но още не съм пипал там. А в фирмата където работя имаме 3 докер и 1 сандеро. Единия докер е вече на 340 хиляди. Правиха някои ремонти но нищо фрапиращо. От твоя коментар излиза че твоята дачия като стане на 5-6 години ще се разпадне в движение. Малко си ми съмнителен.Коментиран от #58, #67
21:40 10.09.2021
29 факт
До коментар #13 от "Qwerty":
6000 не са малко париКоментиран от #39
21:40 10.09.2021
30 Затрас
21:52 10.09.2021
31 Qwerty
До коментар #20 от "Ами купи":
Ами купил съм си! Що, нещо се правиш на интересен ли? Или си се набутал с Дачия? Аман от хеътъри! Ами покарайте и други марки, ‘специалисти’!21:56 10.09.2021
32 Сатъра на Хана
Коментиран от #35
21:57 10.09.2021
33 mmmmda
21:58 10.09.2021
34 Стефан Петров
Коментиран от #36
22:01 10.09.2021
35 смех
До коментар #32 от "Сатъра на Хана":
КВо сравняваш цени в различни държави това е безпредметноКоментиран от #38
22:05 10.09.2021
36 Сатъра на Хана
До коментар #34 от "Стефан Петров":
Така е защото всичките Френски , Италиански и Фашистки автомибостроители се опитват да продават в Европа коли , които никога няма да могат да продадат в Америка .,.. И цакат яко и алчно ...22:05 10.09.2021
37 В е л и к и я
Коментиран от #40, #41
22:06 10.09.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Qwerty
До коментар #29 от "факт":
Въпрос на гледна точка! Особено на днешните цени, направо не е за дискусия? Тези 6000 ги раздели на периода на лизинга, около 2100 дена! Падат се по 1 и нещо на ден! Е, ти днес колко харчиш, и за какво? Дачията е изгодна втора употреба, нова, НЕ! Говоря за личен автомобил!22:10 10.09.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 факт
До коментар #37 от "В е л и к и я":
Рено са топ коли не си ли пробвал Талисман новият Еспас и тн. много над боклоците на фв бмв и меркКоментиран от #43, #83
22:17 10.09.2021
42 гост
Коментиран от #45, #53
22:21 10.09.2021
43 Qwerty
До коментар #41 от "факт":
И, името на лекаря е? Баце, никой лошо за Рево не е казал! Ама какво ги мешаш с германците, особено със Светата Троица! Ама вие хептен сте пострадали от слънцето …., направо изтрещяхте!Коментиран от #46, #69
22:24 10.09.2021
44 дъстъровод
22:28 10.09.2021
45 Qwerty
До коментар #42 от "гост":
Какво нещо е живота, а? Навремето така се коментираше ФВ, сега Дачия! Странно е…., а и смешно някак…22:29 10.09.2021
46 факт
До коментар #43 от "Qwerty":
Ти се качи в Еспаса или в Сеника и го сравни с шарани голф бмвта 2-ри серии и тн.22:47 10.09.2021
47 Гост
23:15 10.09.2021
48 Сектанта
23:48 10.09.2021
49 Майка ти
До коментар #4 от "Смехотворно":
Щеше да е готино и Tesla Q да не е само на теория и на 3D модели. Па ти на флашка синя вземи02:23 11.09.2021
50 Майка ти
До коментар #5 от "ВикиЛексъсВарна":
Щеше да е готино и Tesla Q да не е само на теория и на 3D модели. Па ти на флашка синя вземи02:24 11.09.2021
51 Майка ти
До коментар #5 от "ВикиЛексъсВарна":
Сузуки Витара под 56000 лв не пада02:25 11.09.2021
52 Бате Енчо
До коментар #7 от "ВикиЛексъсВарна":
Няма по-скапан, неудобен и дървен автомобил от фв и особено съвременните им модели те правят траен безвъзмезден дарител на корпорацията всяка година по обслужванията (фолксваген байрям)02:29 11.09.2021
53 Гоев
До коментар #42 от "гост":
Свиквай колите ще стават все по скъпи недостиг на чипове електроника задължителни системи за безопасност и тн. По скъпи производство по-скъп ток и тнБлизо е краят на масовите бангии за по 1000 лева.
02:46 11.09.2021
54 Инспектор Мадуро
До коментар #3 от "Гаврил":
Карал съм ги и двете и има разлика да ти кажа. Дъртия премиум има по-голяма стабилност, по-плавно спиране, не се накланяш заедно с колата при завиване... Все едни такива нещица, които правят шофирането удоволствие ;)06:38 11.09.2021
55 факт
06:53 11.09.2021
56 Иван
До коментар #10 от "БулгарРеноКапут":
Имам 2 Дъстъра най-високо ниво на оборудване и може да кажеш, че са кошници ако си карал Дъстър, но едва ли.На единия съм на 350 000км., а другия по нов на 60000.На стария по двигателя нищо не е пипано, освен консумативи и обичайните за такъв пробег по ходова част части.Разходите ми са нищожни за поддръжка.
А ти си купи "нова" кола ма 400 000км и карай по живо по здраво
Коментиран от #74
08:13 11.09.2021
57 МНОГО Е
08:20 11.09.2021
58 ХХХ
До коментар #28 от "Лъжеш":
Според тебе има ли разлика между автоматичнискорости и ръчни и разлика между само предно и
4WD задвижване?
08:25 11.09.2021
59 МНОГО Е
08:27 11.09.2021
60 ХХХ
да ги върна на собственика, ама не и да ги дам за
този пластмасов бо..автомобил.
08:28 11.09.2021
61 Unknown
До коментар #23 от "pipi":
Като те гледам колко си грамотен си само за една лачена Е36-ца. Пести си нервите и не се напрягай да разсъждаваш публично.08:42 11.09.2021
62 Фастер
До коментар #3 от "Гаврил":
По-добре е с БМВ !Вервай ми !Щото и на 300 000 ,ако е подържано си е на кола и ПОКРИВА ЗАВОДСКИ ЕКО НОРМИ!Дациата на 100 000 е аут , къса вериги и почва да киха отрови ,ако е подкарвана здраво!Да сравняваш Дачия с БМВ?Или със стар качествен автомобил е СМЕШНО!08:54 11.09.2021
63 шопо
10:04 11.09.2021
64 СУВЕРЕН
Коментиран от #72
10:22 11.09.2021
65 СУВЕРЕН
5/5
MeinAuto.de
6/10
Carwow
UVP: Ab 11.990€
Anhängelast: 1.500 kg
Ladevolumen: 411 bis 445 l, 1.446 bis 1.501 l inklusive Sitzbereich
Abmessungen: 4.341 mm L x 1.804 mm B x 1.633-1.693 mm H
Motorisierung: 1,0 l 3-Zylinder, 1,0 l 3-Zylinder Propan, 1,3 l 4-Zylinder, 1,5 l 4-Zylinder Diesel
CO2-Ausstoß: Effizienzklasse A (112 bis 124 g/km), MEHR
Ausstattungsvarianten
Access
11.990€
Essential
Ab 13.190€
Comfort
Ab 14.990€
Ето Ви ги цените в Германия към днешна дата. Отново в БГ е по скъпо.
Коментиран от #75, #96
10:30 11.09.2021
66 Монтанчанин
10:55 11.09.2021
67 Ако лъжа
До коментар #28 от "Лъжеш":
да се разпадне преди края на гаранцията. Най-много се издразних на това как може кола на четири и половина години да и изгният маркучите на климатика. Същото между другото ми разказаха за Рено Клио 2016. Пропуснах да кажа обаче, че съм повече от доволен от обслужването в официалния сервиз(за разлика от София франс ауто и Аутотехника). Не съм срещал пренебрежение, даже на четвъртото обслужване ми смениха изгоряла крушчица на регистрационния номер и акумулатора гаранционно.12:42 11.09.2021
68 не благодаря
13:35 11.09.2021
69 И Аз
До коментар #43 от "Qwerty":
Хапове им трябва на тез много хапове13:39 11.09.2021
70 за протокола
14:11 11.09.2021
71 tomito
Коментиран от #77
14:27 11.09.2021
72 един там
До коментар #64 от "СУВЕРЕН":
Кои са тези „немски специалисти“ които го казват? Имам чувството, че на теб звездите ти говорят. Върви спешно да се прегледаш! Колите предназначени за ЕС са едни и същи и отговарят на едни и същи норми и изисквания. В Германия Дачийте са по-скъпи и държат цена. Миналата година вкарах в Германия Дъстър на 2 г върнат от лизинг на много ниска цена и си го регистрирах. За да го регистрирам задължително минавам TUV. Без проблеми го минах. Документа е в мен, както и талона на колата на мое. Покажи къде си чел глупостите които пишеш и ако искаш ще се хванем на бас, че лъжеш. За колкото пари или каквото искаш. Навит ли си?Коментиран от #90
14:59 11.09.2021
73 шофйор
Коментиран от #80
15:03 11.09.2021
74 сашко
До коментар #56 от "Иван":
Сега ако ми кажеш и че моторите им са 1,2 tse ми скри топката15:09 11.09.2021
75 ценовик
До коментар #65 от "СУВЕРЕН":
TCe 150 4WD Prestige110 kW (150 PS), Manuell, 6 Gänge, 4x4-Antrieb
5-Türig | komb.: 6,1 l/100km | CO2 komb.: 139 g/km | C
21.090 €
Това е цената в Германия в meinauto. Та къде викаш е по-евтино? Я пак виж цените!
17:20 11.09.2021
76 Дъстър
Коментиран от #79
17:48 11.09.2021
77 159
До коментар #71 от "tomito":
Има един сериозен "проблем". Точно този модел: не ще да се троши и не ще, и не ще... Да те извади така от нерви та да го пуснеш по нанадолнището! Идиотски здрав, неубиваем, дуракоустойчив кашон се е получил - честно!17:52 11.09.2021
78 456
Коментиран от #86, #87
18:03 11.09.2021
79 газ до дупка
До коментар #76 от "Дъстър":
За японките съм съгласен, но за корейките съм скептичен малко. Свалиха качеството корейците, но за сметка на това вдигнаха цените. Японка - ТВЪРДО ДА, но корейка - НЕ! А да споменава Х 3 е малко несериозно. Няма такова дърво! Проблеми, колкото си искаш и каквито искаш. Датчици, електроника, раздатките са им, като солети, диференциали, скоростни кутии, разпределителни валове, окачване и т.н. Там е като колелото на късмета. Вземаш и каквото ти се падне от проблемите. Въпросът е, че винаги печелиш. Няма празно. Имам приятел, който държи сервиз и инфото ми е от първо лице. Официалният на БМВ не смогват с ремонтите и част от колите му ги пращат на него. Сключил е договор с марката и работи с тях без да им е под шапката, но са ги обучили механиците, имат оригиналните инструменти и оригинални части и консумативи. Та да знаеш, че дори и да си оставиш колата в официалният сервиз на БМВ не е задължително те да ти я ремонтират. Имат си подизпълнители...18:16 11.09.2021
80 Турбото
До коментар #73 от "шофйор":
Ами няма как да я правят по-голяма, защото, ако не знаеш е на базата на Клио. Другото нещо е, че ако е направят голяма, няма вече да бъде бюджетна и ще се конкурира с другите модели в групата на Рено. Така, че са си запълнили тази ниша и не искат да заемат друга, а и сигурно не си струва. Ако искаш повече обем си вземаш един багажник за покрива и си свиркаш. Аз съм с AKIMA TourCase 500 Black. Имам си допълнителни още 500 л. До този момент никога не съм успявал да напълня багажника на колата и бокса отгоре. Това са близо 1000 л обем. Ходили сме със семейството 4 човека къде ли не и няма пълнене. Така, че алтернативи има повярвай ми! А ако не ти стигне и това си закачай едно ремарке и няма да имаш грижи тогава щом този багажник ти е малък.18:27 11.09.2021
81 Геро
20:08 11.09.2021
82 баба ти
До коментар #24 от "Дедо":
Пластмасата не е боядисана, а си е такава и във вътрешността. Драскаш и цветът не се прменя.20:13 11.09.2021
83 В е л и к и я
До коментар #41 от "факт":
Жалко че не разбрахте коментара ми , а той е че вече от Рено ще направят огромна разлика като качество между моделите на Рено и Дачия в огромна полза на първите ...!20:52 11.09.2021
84 Стара чанта
До коментар #3 от "Гаврил":
А най- ТАРИКАТСКОТО си беше да шофираш Запорожец, Москвич или Трабант ! Пак ни тикате към второ / треторазрядни изпълнения ! Сега да очакваме и инвазията от Индия !21:41 11.09.2021
85 Учуден
Коментиран от #91
21:57 11.09.2021
86 kkk
До коментар #78 от "456":
Дачия БЯХА бюджетни и НИКОГА не са си заслужавали да ги купуват физ. лица за личен автомобил. Четенето го зарежи- качеството винаги е било ниско. Здрави са, ремонтите са евтини и т.н. ама това НЕ Е "качество". Карал си 2-3 пъти Дъстер и нищо не си разбрал- я го покарай 500км. за дена като ти позволявам макс. 100км. да са по магистрала и пак коментирай. Като мотор и скорости 1.5 дци не е никак зле и върви повече от прилично, дори и окачването не друса твърде много обаче всичко друго е трагично:- седалките са неудобни, и то много неудобни
- подозирам, че на баба Жига пластмасите у салона може и да са по-качествени
- в кола на под 3г. и на 70 000км. (от тях 69 500км. по асфалт) вече има не малко паразитни шумове от тапицерията на вратите
- на същата кола тампона на скоростна кутия вече дава значи, че си отива
- климатика има авто режим, но работи по супер смотан алгоритъм докато в едно Рено Меган си работи адекватно- тоест може да е наред, но не искат да го направят
- колата е всички екстри и парктрониците си пищят, но някаква визуална индикация няма, а когато задната камера е мръсна е хубаво да има графика за разстоянието.
- преден парктроник НЯМА, а си е нужен
- качество на камерите не коментирам- не съм очаквал да са перфектни.
- и куп още други...
Но си има и няколко плюса:
- мултимедията е грозна, но си има всичко- включително Андроид авто и Епъл кар плей което е супер полезно. При тези новите дори ще са безжични тея неща.
- заводски т
Коментиран от #88, #89
06:40 12.09.2021
87 kkk
До коментар #78 от "456":
Нo cи имa и някoлкo плюca:- мултимeдиятa e грoзнa, нo cи имa вcичкo- включитeлнo Aндрoид aвтo и Eпъл кaр плeй кoeтo e cупeр пoлeзнo. При тeзи нoвитe дoри щe ca бeзжични тeя нeщa.
- зaвoдcки тъмнитe cтъклa зa мeн ca тoчният % зaтъмнявaнe
- рaзхoдът oт 5/100 извънгрaдcкo (бeз мaгиcтрaли) c 3-мa чoвeкa, бaгaж и нa климaтик и прocтo ПEРФEКТEН. Кaтo cъм caм e пaдaл и дo 4,5-4,7/100
06:41 12.09.2021
88 смех
До коментар #86 от "kkk":
Баба ти жига няма пластмаси тъй като по онова време плястмасата още не е измислена а ако бъркаш бакелит с пластмаса явно е колко разбираш от салон и материяли еле па качествени.09:15 12.09.2021
89 Фернандо Алонсо
До коментар #86 от "kkk":
Здравей колега, ще се съглася за тапицериите на вратите, за "вървенето",както и за мултимедията, но аз нямам проблем с никави тампони. Относно седалките също не бих казал, че са лоши, имат странична опора и сравнително лесно се нагласят. Мисля, че не си се качвал на Дъстър 1 - ето там седалките са ужасни. Относно камерите - не съм виждал много други автомобили с 4 камери, опасващи така добре целият автомобил. Естествено, че ако са мръсни, не се вижда, мисля, че и ако ти не си измиеш очите, няма да виждаш. Нямам забелвжки към парктроника, както и към асистента за мъртъв ъгъл. Никога не ползвам опцията "auto", на климатика, но ще се съглася, че една идея по-бавно сработва, когато искаш да смениш да речем от стъклото към краката. Този Дъстър 2 все пак е доста по-обезшумен спрямо Дъстър 1 - там след 120 не се чувате вътре, но е факт, че си личи евтината пластмаса и сравнително по-слабата шумоизолация. 1.5 dci при мен е с 5.6 л. /100 км. градско и около 6 извънградско, но аз карам, мааалко по-бързо :). Цената е абсилютно конкурента, особено що се отнася за дизел 4х4, защото един колега говори за Сузуки, което обаче е само бензин и със сравнитело еднакви екстри, н9 без 4 камери и жез дизел е с 7000 лв. По-скъпо и е се сглобява в Унгария -, а дали е Унгария или Румъния, мисля, че не е голяма разликата :)Коментиран от #92, #95
10:25 12.09.2021
90 СУВЕРЕН
До коментар #72 от "един там":
ей Льольо,не съм ги чел Глупостите. Имам колега който живее в Германия ,Хамбург. Преди няколко години си докара дачията от БГ с БГ номера . ZOL -полицията го принуди да мине TÜV и да извади немски номера. Когато отиде да минава TÜV , му казаха че неможе да мине , защото колата не е произвадена за Германия и уплатнителите на вратите, части по ходовата система , не отговарят на техните стандарти. Дадоха му списък , човека смени всичко по този списък , мина TÜV ,извади немски номера и си кара и днес колата.....но му излезе над 2000 евро.Още да ти обяснявам ли -ЛьоЛьоКоментиран от #93, #94
11:35 12.09.2021
91 факт
До коментар #85 от "Учуден":
страхотни автомобили са.12:12 12.09.2021
92 kkk
До коментар #89 от "Фернандо Алонсо":
Седалките не са лоши, но не са и удобни- Дъстъра е една от малкото коли които ме изморяват на дълъг път.И не, няма да сляза специално да си забърша камерата- ще паркирам на парктроник като всеки друг човек. Дразнещото е, че няма ВИЗУАЛНА индикация тоя парктроник- нещо което го има при моделите на Рено, значи е въпрос на желание да го има в Дъстър. Да казвам ли, че да се сложи пръскалка за измиване на камерата е елементарно и не малко хора са го направили?
Аз винаги държа климата на АВТО и никоя друга кола не духа упорито с почти пълна сила толкова време като го сложа на 19 градуса. 2-3-5 минути е ОК според жегата навън, но Дъстъра и след 15 минути духа като луд- ЩО? Бавната смяна на зоните не ме трогва- отнема все пак само секунди (били те и 20+), а не 3 минути...
В момента в мобиле-то за 40 бона (бил е 62 бона в магазина) във Варна се продава черен Каджар, 4х4, ръчка, дизел 150 коня, 2019г, на 40 000км. и в гаранция- хвърли едно око и опитай да ми дадеш ЕДНА ОСНОВАТЕЛНА причина да си купя новия Дъстър ако си купувам кола за себе си. Аз опитах да измисля причина- не успях...
Проблемът на Дачия-та е 1- твърде много са спестили и като покараш 1-2 месеца Дачия и после се качиш на нещо 1-2 идеи по-скъпо забелязваш колко яко си се прецакал с тая Дачия
12:25 12.09.2021
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Абе ль0льо
До коментар #90 от "СУВЕРЕН":
тeзи глупocти ги рaзпрaвяй нa някoй oт вaшeтo ceлo, нo глeдaй дa e cлeд 5-тaтa рaкия, зaщoтo инaчe и нaй-прocтия ceлянин нямa дa ти пoвярвa нa прocтoтиитe, зaщoтo cи пo-прЗд и oт нeгo. Ceгa дa тe cвeтнa cмeшникo прЗд пoнeжe нищo нe рaзбирaш, нo ce прaвиш нa кoмпeтeнтeн, пoнeжe уж cи бил чул нeщo. Вcякo МПC в EC прoизвeдeнo зa нeгo или oт нeгo издaвa типoвo oдoбрeниe или нa aнглийcки "Сеrtifiсаtе оf Соnfоrmity", a в Гeрмaния му кaзвaт СоС-Pаpiеrе рaзгoвoрнo, a oфициaлнo ce кaзвa Kоnfоrmitätsbеsсhеinigung или ЕU-Typgеnеhmigung. Вcякo МПC прoизвeдeнo нa тeритoриятa и прeднaзнaчeнo зa cтрaнитe oт EC гo имa тoзи дoкумeнт. Пoвтaрям, зaщoтo труднo рaзбирaш ВCЯКO МПC ГO ИМA В EC!!! Тa c тoзи дoкумeнт ocвeн ocтaнaлитe дoкумeнти ce извършвa бeзпрoблeмнo рeгиcтрaциятa. Тaкa, чe мoгa дa ти прeпoръчaм дa ce зacилиш към някoя cтeнa и дa cи удaриш глaвaтa. Мoжe и дa пoумнeeш, нo нe вярвaм! Aкo oщe нeщo тe вълнувa питaй, нo нe ce прaви нa знaeщ, зaщoтo изглeждaш oщe пo-глупaв oткoлкoтo cи.13:16 12.09.2021
95 Сузи
До коментар #89 от "Фернандо Алонсо":
Има огромна разлика между Сузуки и Дачия. Явно не си се качвал на двете и заради това не знаеш. За надеждността и качеството да не говорим. Да да кажеш, че няма разлика между унгарско и румънско производство е несериозно. Още повече, че говорим за японка произведена в Унгария срещу румънка от Румъния със стари технологии и ефтинджос от Франция. Просто двете марки са от различни планети. На Сузи двигателите са много, много добри и безпроблемни. Това, че Сузи нямат дизели го приветствам. Излязоха умни японците да не се занимават с глупости. Скоро време всички останали ще ги последват. Препоръчвам ти да се качиш на една Витара или още по-добре на един SX4 S-Cross, за да усетиш огромната разлика между двете марки. Не казвам, че Дъстъра е лош, но не го сравнявай със Сузуки! Според мен Сузуки е доста по-добро предложение и за малко повече пари си взех такова, а именно SX4 S-Cross последно ниво на оборудване Комфорт + с всички екстри за модела + кожа + панорамен стъклен покрив и още и още за които при Дачия доплащаш и цените доста се приближават.14:23 12.09.2021
96 Ханс
До коментар #65 от "СУВЕРЕН":
Сравних цените в България Subaru Outback е с 30 000лв по-скъп от този предлаган в Америка! И има само 3 версий а в USA са 8 версии. Не знам на какво се дължи разликата, може би тарифи за внос и заводите?Коментиран от #97
15:02 12.09.2021
97 Турбото
До коментар #96 от "Ханс":
За Европа е внос от Япония и има 10% мито, транспортни разходи + ДДС. За Америка си ги произвеждат там, нямат мита, транспортни разходи, както и ДДС. Поради тази причина колите там да са толкова евтини, в хубавата Европа мислеща за населението си да са толкова скъпи. С горивата и всичко останало е същата работа. Не стига, че американците са по-богати, ами и всичко им е по-евтино там. особено дрехите и електрониката са на много ниски цени, както и храните, но те като цяло са ГМО и са пълен боклук. Има и нормални храни, но там цените са почти, като европейските. В заведенията и ресторантите също е значително по-евтино, отколкото в Европа, а в същото време доходите им средно са по-високи и като цяло са по-богати. А да и жилищата са доста по-евтини. Не съм фен на американците, но общо взето си живеят доста по-сностен и евтин живот от нас европейците. Единственото, което не ми харесва е големият процент престъпност (имаш обаче право да носиш оръжие, така че донякъде можеш да се защитиш), така и здравната им система е пълен т@шак.16:54 12.09.2021
98 Доккерчо!
07:24 13.09.2021
99 Даниел
До коментар #26 от "Каращ Дачия":
Имаме служебна Дачия Докер. Вече е на на 5 години и няма нищо по нея да трака или да усещаме дефект някакъв. Просто нормална кола - зареждаш и караш. Спирачките спират, ускорява прилично... нищо и няма. 100 000 км. вече ги навъртя. И по черно кара и баири катери щото като няма 4х4 - каквото има. И в завоите се кара добре, щото нали все се бърза. Та нека си е Дачия. СЛУЖЕБНА...15:37 28.01.2022
100 Диан
00:05 22.02.2023