Продажбите на нови автомобили в Норвегия за 2021 година показват, че най-популярната кола с бензинов двигател заема... 38-то място. Експертите пррогнозират, че след шест месеца нито един норвежец няма да купува автомобили с двигатели с вътрешно горене. Норвегия ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене след април 2022 г. Това съобщава изданието Drive Tribe.
В страната отдавна се говори за възможна забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Статистиката показва, че и сега бензиновите автомобили почти не се купуват. През януари 2017 г. половината от продажбите вече бяха за електрически автомобили и оттогава цифрите непрекъснато растат. Например от януари до август 2021 г. в Норвегия делът на електрическите автомобили и хибридите вече е 91,34% от общия им брой.
От 15 -те най-продавани модела тази година няма нито един автомобил само с ДВГ - в списъка има 14 електрически автомобила и един хибрид. Най-успешният бензинов модел - Volkswagen Tiguan заема 38-то място по продажби в Норвегия от началото на годината.
Експертите смятат, че тази тенденция ще продължи и в бъдеще, така че автомобилите, задвижвани от двигатели с вътрешно горене в страната, скоро просто няма да са от полза за никого. Според техните прогнози през април 2022 г. продажбите на такива модели ще достигнат нула - това е 3 години по-рано от планираното от норвежките власти.
Намаляващата тенденция в интереса на купувачите към автомобили с ДВГ не е чисто норвежка, а в световен мащаб. Правителствата на различни държави и автомобилните производители си поставят различни срокове за изоставяне на автомобили с бензин и дизел.
Например Ford до 2030 г. възнамерява да се откаже от производството на „вредни“ автомобили в Европа. Като цяло през следващите 10 години редица автопроизводители планират напълно да изоставят автомобилите с традиционни бензинови и дизелови двигатели.
През 2025 г. Volvo няма да има автомобили с класически двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат заменени с плъгин хибриди и електрически превозни средства. По същото време британската марка Jaguar ще прехвърли всичките си нови модели на електрическа тяга, а през следващите 10-15 години германското Audi планира напълно да премине към производството на електрически автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Иван
Коментиран от #88, #101
13:35 29.09.2021
2 Читател
Коментиран от #89
13:37 29.09.2021
3 дедо Мраз
Коментиран от #37, #90
13:40 29.09.2021
4 Komapak
Коментиран от #6, #13, #19, #91
13:40 29.09.2021
5 Гошо с Опела
Добре че имам Тубичка ... Отивам за 5 литра ток, до най-близкия стълб...
Коментиран от #7, #92
13:41 29.09.2021
6 дааа
До коментар #4 от "Komapak":
Петрола ще го правят на маргарин, и всичко е Ок13:43 29.09.2021
7 Алф
До коментар #5 от "Гошо с Опела":
Щото като свършиш дизела, гребеш от реката ли?Коментиран от #119
13:46 29.09.2021
8 tyo
Коментиран от #93
13:47 29.09.2021
9 Тра-ла-ла
Коментиран от #22
13:48 29.09.2021
10 Kjl
13:51 29.09.2021
11 Винкело
13:55 29.09.2021
12 Малко информация
Коментиран от #23
14:05 29.09.2021
13 Амммм
До коментар #4 от "Komapak":
Те произвеждат и много ток. Нямат ли право да го използват?14:08 29.09.2021
14 Koi40
Коментиран от #15, #16, #108
14:18 29.09.2021
15 гост
До коментар #14 от "Koi40":
Койчо Копчев , това ще се случи 2390та, поради това че мин.заплата у нас е 300 евро.Да ти кажа ли колко е в Норвегия? Няма, прочети си сам с едногънковия мозък.Коментиран от #71
14:28 29.09.2021
16 retgfrt
До коментар #14 от "Koi40":
Нека пуши. То и цигарите пушат ама не ги забраняват. Даже са на всеки ъгъл. Пък иначе излизат разни такива нелепи писания по нета и вестниците. Ама то и Радко трябва да яде и като няма какво смислено да се пише и глупостите стават за запълване на пространството.14:32 29.09.2021
17 DrivingPleasure
Всъщност имено Норвегия е най-точния пример за европейско лицемерие - "Ние сме чисти" казват те, но тяхната икономика се гради изцяо на мръсните въглероди, които изнасят.
Същото е в цяла европа - ние ще сме супер чсти, изнасилвайки европееца, докато в целия свят СО2 емисите летят нагоре. Те всъщност и в Европа нарастат въпреки всчики електрически простотии и милиярдите потрошени за тях, но това е друга тема - тема за малоумието на тия, които ни управляват. Тя целта никога не е била екология, целта е едни половин трилион евраци на година...
Коментиран от #25
14:38 29.09.2021
18 Със 200 000 евро годишна заплата
14:52 29.09.2021
19 Гост
До коментар #4 от "Komapak":
Да те "светна", петрол е нужен не само за гориво.15:02 29.09.2021
20 Газобрък
15:07 29.09.2021
21 ФАКТ
Коментиран от #24, #27, #30
15:10 29.09.2021
22 гост
До коментар #9 от "Тра-ла-ла":
Защото сега е пожелание , а после ще е задължително !! За такива като тукашните петролопитеци , дето трябва с "тесла" по главата да им се налива мозък , хахаха !!Коментиран от #73
15:19 29.09.2021
23 гост
До коментар #12 от "Малко информация":
Те и преди електричките са над 90 процента !! В статията си го пише , от 15 продадени , 14 електрички и един хибрид !!Коментиран от #26
15:22 29.09.2021
24 Ракета Пейтриът
До коментар #21 от "ФАКТ":
Като каза за избор, Вносен петрол за милиарди ИЛИ наш евтин ток (в Норвегия електричеството се добива предимно от ВЕЦ-ове и е доста по-евтино).Бързи, тихи, лесни за каране коли без поддръжка ИЛИ мудни, тракащи дръгели с постоянно обслужване и ремонти.
Чист въздух, здраве и тишина ИЛИ смог, шум, намален тонус и болести (сърдечно-съдови, белодробни, ракови). Хората си правят избора. Старите хора са казали - на сух кладенец никой за вода не ходи. А ние казваме - токът да не е жена да свърши? Ток има навсякъде. Петролни кладенчета йок. Четете новините за Англия - няма тунджа по бензиностанциите и който няма кола на ток загрява гуменките :D
Коментиран от #32, #54, #103
15:24 29.09.2021
25 гост
До коментар #17 от "DrivingPleasure":
Първо приходите от петрол отдаааавна не са най-голямото перо в приходите на Норвегия , за твое най-голямо съжаление !! Дори приходите от държавния инвестиционен фонд са над 2 ПЪТИ повече , другите отделно ! Второ производството на петрол и газ не се намалява по искане на ЕС , щото заедно с Холандия и Англия са единствените производители в ЕС , различни от ушанки и араби , на които не може да се разчита ! Даже непрекъснато ги карат да ги увеличават ! Само Полша иска норвежки газ колкото половината от сегашното производство , дори на по-висока цена от руската ! И трето Норвегия просто е първа , това до 2-3 години ще е положението във ВСИЧКИ държави в ЕС , поне старите ! За някакви си под 4 години дела на електричките от 1 процент в продажбите стана 45-50 , колко им трябва до 100 ?? Само гледай , хахахахха !!Коментиран от #34, #55
15:32 29.09.2021
26 Малко информация
До коментар #23 от "гост":
Не! Пише, че най-продаваните 15 коли само 1 е хибрид и другите електрички! Но по-нагоре ти пише, че делът на двете е 91 процента! Информацията е за от началото на годината! Там процентите бяха 78 за електрички и 13 за хибриди и общо 91 процента! Последния месец е над 90 процента само електрически!Коментиран от #47
15:37 29.09.2021
27 гост
До коментар #21 от "ФАКТ":
Е това ви е най-големия петролопитешки проблем !!! Продължавате да си въобразявате , че някой насила ги кара и норвежците и всички останали европейци да се "отказват" , хахахах !!! Абе вденете най-после , че те ИСКАТ да се откажат , не само че искат , ами затова са ИЗБРАЛИ тия , дето въвеждат забраните , за да ги въведат тия забрани , за да не могат една шепа идиоти като вас да пречат на огромното мнозинство нормални хора , които ИСКАТ най-после да не дишат миризливи кюмбета !! И ще го искат със всички средства , включително съд , забрани и избори на политици , които да го НАПРАВЯТ !! И скоро ще го искат и със буквална саморазправа , включително палежи на кюмбета по улиците и съд за собствениците за умишлено увреждане на здравето им !!Коментиран от #31, #67, #99, #120
15:40 29.09.2021
28 Пешо Бедняка
15:41 29.09.2021
29 Риналдю
Коментиран от #107
15:47 29.09.2021
30 гост
До коментар #21 от "ФАКТ":
В ЕС над 70% от населението одобрява , даже не одобрява , а ИСКА СЪС ВСИЧКИ СПОСОБИ да се забрани двг !!!! Вденете го най-после , тия политици са ИЗБРАНИ от ТОВА население затова , за да въведат тия забрани !!!! И ако не ги въведат , ще бъдат сменени още на следващите избори !!! Напротив , точно политиците БАВЯТ забраните и ги отлагат , ако питаш хората 3 от 4 ще кажат още догодина да се забранят !! Европейците не са свикнали да им се нарежда , те ако не искаха , досега тия политици да са паднали десет пъти , ама те ИСКАТ и то бързо !!!! Ей това ви е проблема и спрете да плещите за забрани , това е желанието на ХОРАТА там , не на политиците , тях ако ги питаш , все ще приберат някое милионче от "стогодишните" да се правят на неразбрали , ама няма кой да ги чака !!Коментиран от #35, #77
15:50 29.09.2021
31 Анонимен
До коментар #27 от "гост":
Точно насила си ги карат - не пръскай зомбираната си пропаганда . Там така са оскъпили нормалните коли че хората нямат избор и купуват електричките . Това не е собствен избор . И мога да те уверя че 99% от населението биха предпочели да имат автомобил пък бил той и "миризливо кюмбе" отколкото да размахват крачолите пеша каквото ги очаква в светлото ви електрическо бъдеще . Виждаме в момента резултата от другия опорен стълб на зелената измама - очаква ни скъпа и студена зима . Ако клъвнем стръвта и с електромобилите бъдещите зими ще бъдат допълнително и пешеходни . Забравете повишаване на благосъстоянието със зелената тирания - това е регресивна човекомразна догма .Коментиран от #85
15:54 29.09.2021
32 VWandMercedes
До коментар #24 от "Ракета Пейтриът":
Един мощен електромагнитен импулс и край с електричеството, край с криптовалутите и гугъл.Край и с тези "електрички".Подготвя се голяма жътва, глобална жътва и то сравнително скоро.Това с вируса само пробват определени поведенчески модели на раята.Глобалните сатанисти подготвят нещо голямо.
С развитието на технологиите ние обикновенните хора сме бреме за тях, независимо дали си американец или българин.
Коментиран от #84
15:56 29.09.2021
33 Малко информация
15:57 29.09.2021
34 DrivingPleasure
До коментар #25 от "гост":
Мдам... това беше последните години заради ниските цени на петрола, сега особено газта е с рекордни цени и ще се променят нещата.И аз повтарям и потретвам - не гледайте Норвегия, тя е специичен случай. 1во тя има "Фонда" натрупан от петрол, никоя друга държава няма подобни приходи. Второ ел. енергията при тях е почти изяло от водни централи.
Трето се връщаме към първото - благодарение на фонда те не само могат да субсидират чрез различно облекчения ел, но и да си плащат сметките, докато за всяко друго правителство в Европа приходите от акцизи от горивата са много сериозна част от бюджетите - вече има дискусия как тези приходи ще бъдат балансирани при отказ от петрол. Вариантите са или като екстра данък върху електричката или като данък върху електрическата енергия - второто е много опасно, това ще е нов скок на цените на електроенергията като цяло и заради тия кочини ще стоим на тъмно!
А това че европа ги натискала за още доставки - ами аз какво ти казвам ЛИЦЕМЕРИ! всички се отказвали от ДВГ, но в същото време потреблението на фосилни енергоизточници е на рекордни нива и всъщност откакто тръгнахме да ставаме "зелени" и се хванахме с електричките бълваме повече емисии отколкото ДВГ някога е генерирало!
Лицемери сте баце и ако това с Кармата работи трябва да си плащате!
Коментиран от #45, #87
16:02 29.09.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Малко информация
Коментиран от #39
16:21 29.09.2021
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 алфонс
16:39 29.09.2021
39 Анонимен
До коментар #36 от "Малко информация":
Политиката няма как да направи ел-колите по-евтини , но може да направи другите по-скъпи - което и прави . Естествено това е изцяло за сметка на потребителите . Общо взето приспаните овце сами си гласуват за тези които предлагат да ги стрижат повече .Коментиран от #40, #41, #56
16:48 29.09.2021
40 Малко информация
До коментар #39 от "Анонимен":
Колите в Норвегия (ДВГ) винаги са имали единичен данък (един вид мито) когато се внасят в Норвегия! Този данък през годините, даже е намалян за да се стимулира покупката на нови коли, заради екологичните норми. При електрическите коли, не се начислява такъв данък (но и държавата не плаща нищо)! За това, цената се изравнява! Когато се допълнят скъпия бензин (срещу евтиния ток), скъпото ползване на пътищата в градовете (срещу по-евтиното за електрическите) и т. н. разбираш защо минават на електрички! И това е политика! Така, както други държави например решават да субсидират!Коментиран от #44
16:56 29.09.2021
41 Малко информация
До коментар #39 от "Анонимен":
Нима политиката не прави електричките по-евтини в Румъния, като дава субсидия при покупка? Колко излиза, колата за собственика? Нали това решават политиците? Нали това е политика?16:58 29.09.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Човек
Защото вдигнаха адски таксите!
4 крони за преминаване с ел кола в рамките на 1 час,без значение прек колко камери и пункта.
С двигател е 29 кр.
В ръш тайм ,определени часове е по-скъпо е двойно.
8 крони за ел кола,45 крони за двигател.
Ако ползваш колата за работа както аз правя,отиват поне 2500 кр на месец ако си с дизел или бензин.
Отделно хилядарка горе долу на месец за гориво.
За 3500 на месец си взимал ел кола месечно към банките или чрез рефинансиране и пътни такси плащаш веднъж на три месеца за бог да прости.И караш ново!
Отделно ел колите нямат мито за внос и годишен данък не се плаща
На половин цена паркинг и фериботи.
Караш в лентата на таксита и автобуси също.
Аз също замених Опел Мерива дизелак за Киа соул.
Поздрави от Норвегия.
Тук в града в който живея вече са над 30 процента ел колите.
Няма друга алтернатива пред зверските такси.
А с двигател слес края на гаранцията в сервиз да не влизаш.
По-добре да я засилиш за скрап ако в съединител за смяна или нещо по двигателя.
Коментиран от #66
17:29 29.09.2021
44 Човек
До коментар #40 от "Малко информация":
Тук са освободени ел колите от годишен данък и данък за внос.Това е субсидирането.Плюс по-ниски такси за преминаване по пътищата в десетки пъти.
Ако ще давам по 3 до 4 000 кр на месец за дизелак за такси и гориво,ами ел колата пак толкова ще давам към банката да изплащам ел.
Както и направих.
Стана прекалено скъпа да се подържа и да и плащам таксите,а беше и над 10 годишна.
Ако беше изплакал съединителя например,струва 30 000 кр с работата и частите тук в сервиз.
Че то моята старата струваше тогава около 45 000.
Просто забрави!
И масла,филтри,смяна и само пари ти излизат тук от джоба за ремонти.
Поляци да ти правят,забрави.На черно.
После реки течат от двигатели след такива майстори.
Имам познати които се напатиха.
Ел колите са бъдсщещето.
Коментиран от #46
17:38 29.09.2021
45 Човек
До коментар #34 от "DrivingPleasure":
Ела покарай дизелак пушилка тук нез еуро 5 стандарт и ще видиш колко ще платиш на месец за такси и данъка годишния колко ще ти е!Аз наскоро махнах 10 годишен дизелак.
Бензин или хибрид не са алтернатива тук.
Пак плащащ всичко на 100 пр,макар че хибрида има батерия.
Щом има двигател,плащаш яки такси и всичко на макс.
Трябва да започва с Е на номера ,за да ти е на сметка.
Бензина в момента е 20 кр почти за литър ,а дизела към 19 кр.
Никога не е бил толкова скъп.Не е случайно.
А газим в Норвегия в петрол.
Аз съм със Киа Соул с 500 км пробег батерия,и ме боли фара.
Ако искат и 30 крони на литър да го направят бензина.
Тикат с гестаповски методи масово всички да минат на ел.
И с ваксинацията беше яростна пропаганда.
Ваксинирах се,каквото такова.
Коментиран от #70
17:46 29.09.2021
46 Малко информация
До коментар #44 от "Човек":
Виждам, че си запознат, но имаш малко грешка! Електрическите коли от тази година плащат пътен данък, като на мотоциклети! Почти 2 хиляди крони годишен! Не го получаваш на отделна сметка, защото се плаща със застраховката в обща сметка! Другото е така, както го пишеш!Коментиран от #48, #51
17:47 29.09.2021
47 Човек
До коментар #26 от "Малко информация":
Така е,потвърждавам.8 или 9 от 10 които сменят кола купуват ел.
Аз съм един от тях.
17:52 29.09.2021
48 Човек
До коментар #46 от "Малко информация":
Живея в Норвегия.Дори и да е така,повече на ръчка не искам да се кача.В тези кръгови тук е лудница.И задръстванията.Друго си е автомата.
Те така скриха и годишния данък от 3-4000 крони за лиценз за телевизията,след много протести и бунтове.
Пак го плащаш,ама ти го разбиват тук там.
Няма измъкване тук.
Ама поне да е по-чистичко,по-модерно и по-евтино и удобною
Коментиран от #50, #94, #115
17:55 29.09.2021
49 Човек
Едно говорим,второ мислим,трето правим.
Може би един ден ще им зацепи чипа колко е бил прав Брейвик,ама ще е късно.
Ще са повелители на падишаха.
Като гледам нямат никаква неприязън или съпротива че ги асимилират.
Да си хване детето пътя ми,пък след пенсия някъде на топло.И по неоживено.
17:59 29.09.2021
50 Малко информация
До коментар #48 от "Човек":
Лиценза за телевизията си го удържат от данъците. Ти пак го плащаш, но не ти идва на фактура!Коментиран от #52
18:00 29.09.2021
51 Човек
До коментар #46 от "Малко информация":
А иначе бяха обещали че няма да има пътни такси,както и данък годишен.Първо направиха паркингите платени за ел.
После почнаха поетапно другото.
Алчни коопелдаци са,казвам ти.
Ама нищо оттатък няма да занесат.
Коментиран от #53
18:02 29.09.2021
52 Човек
До коментар #50 от "Малко информация":
Да,така е.Ши..бания НРК лиценз
18:02 29.09.2021
53 Малко информация
До коментар #51 от "Човек":
Виж сега. Бяха обещали да не барат нищо, докато електричките станат 50 хиляди! В момента са почти 400 хиляди електрически и много малко неща са премахнати за тях! Така, че мисля си изпълниха обещаното! А и вече, започна да си става изгодно с голям избор за електричка. Така, че мисля не са излъгали! Сега, ще влиза и данък за електричките над 600 хиляди крони! Но е нормално, да започнат да връщат по малко неща, така е!18:07 29.09.2021
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Субсидии
До коментар #25 от "гост":
И какви са най-големите приходи на Норвегия??? Точно газта е най-големият приход и всичките им субсидии идват от този фонд който пък се пълни от газта. А много скоро Норвецците ще разберат как сами си режат клона, субсидиите са до време.19:45 29.09.2021
56 Цени
До коментар #39 от "Анонимен":
Напротив има как. Няма мито за внос, няма пътен данък, имат субсидия, не плащат в зоните за паркиране, някъде тока е безплатен. И всичко това заради парите от петрола. Да са живи и здрави само чакайте да умре ДВГ да видите дали всичко ще се запази така. И тогава ще се види кое колко струва.Коментиран от #57
19:52 29.09.2021
57 Малко информация
До коментар #56 от "Цени":
А виж сега истината! Имат пътен данък, нямат субсидия и плащат за паркинг!Коментиран от #58
19:56 29.09.2021
58 Цени
До коментар #57 от "Малко информация":
Я пак прочети. Навсякъде пише че не плащат пътен данък, намаление за тол такси и за ферибот и намаление за паркинг. Наред с другите превилегии. И всичко това в благодарение на петрла и газта.Коментиран от #59, #60
20:06 29.09.2021
59 Малко информация
До коментар #58 от "Цени":
Мислиш ли, че тези където пишат текста, знаят по-добре от мен? Плащат пътен данък, другите неща са намалени! Пътния данък се плаща от тази година!20:11 29.09.2021
60 Малко информация
До коментар #58 от "Цени":
И защо трябва да е благодарение само на петрола и газта? И Русия има петрол и газ, там защо нямат такива субсидии? И защо не развиват нещата за електрички?Коментиран от #61
20:13 29.09.2021
61 Цени
До коментар #60 от "Малко информация":
Защото това са много пари, които норвежците имат в благодарение на него. България защо не дава субсидии., щото няма пари. Норвегия има мултимилиарден фонд от петрола и го използва за субсидии. Плюс тока им е от ВЕЦ. Само погледни каква е цената на тока на свободният пазр в Европа и това без допълнителни такси. А реално бвнзина трябва да е около 60 цента всичко друго е данъци и такси. Живи и здрави да са, когато никой не ползва газта им тогава пак ще си говорим къде е Норвегия. Те и Арабите богати ама без петрол щяха да си останат камилари.Коментиран от #62
20:27 29.09.2021
62 Малко информация
До коментар #61 от "Цени":
Ти пак не си разбрал. Субсидии не се дават! Държавата не плаща за електричките, не плаща! Фонда не се използва за това, а и правителствата нямат право да взимат много пари от фонда! Нямат право, закон! Много малко пари от фонда се ползват! А от къде имат пари шведите, като нямат нефт? Или датчаните? Или финландците? Норвегия строи най-големите ветрогенератори в океана и пак, ще продава мощности за Европа! Няма да е нефт, а ще е водород, ток и газ! А нефт, ще се ползва още няколко години и те отдавна се подготвят, да се прехвърлят на други мощности.Коментиран от #63
20:42 29.09.2021
63 Цена
До коментар #62 от "Малко информация":
Тези ветрогенератори нали ги видяхме колко работят и с каква мощност. Всички се опариха от тези зелени сделку. Иначе да не вземаш ДДС, да не плащаш данък, всичко да ти е намалено малко ли е. И да доиш другите смо щото колата им има ДВГ. Широко им е около врата сега, но скоро друга оесен ще запеят.Коментиран от #65
20:56 29.09.2021
64 lksajdlfv
21:01 29.09.2021
65 Малко информация
До коментар #63 от "Цена":
Къде си видял и какво за ветрогенераторите в Норвегия?21:01 29.09.2021
66 Крум
До коментар #43 от "Човек":
На това му се казва демокрация в действие! Лъжат че норвежците избират електричките, трябва да се каже ,че ги принуждават! И най лошото е,че когато станат само ел коли....всички такси които сега са за ДВГ колите,ще се прехвърлят към електрическите!Коментиран от #96
21:25 29.09.2021
67 Крум
До коментар #27 от "гост":
Само почакай да станат само електрички,да видиш с какво такси и данъци ще те бръснат21:31 29.09.2021
68 ивелин
21:42 29.09.2021
69 Баш Бащицата
21:51 29.09.2021
70 Притежател
До коментар #45 от "Човек":
Това с ваксинацията ми мяза на доброволно скачане в пропастта. Да си говорят каквото искат, дреме ми за пропагандата или мнението им.22:09 29.09.2021
71 Vse taq
До коментар #15 от "гост":
Добре де, вие с многогънковите мозъци не се ли замисляте, че за да имате високи заплати трябва образовано и амбициозно население с желание да се развива и да постига, а не само да люпи семки и да плюе в интернет.Коментиран от #81, #106
22:16 29.09.2021
72 В.В.П.
22:29 29.09.2021
73 Display
До коментар #22 от "гост":
Ако не си беше падал на главата като малък, щеше да мислиш рационално във всеки един момент...........22:36 29.09.2021
74 СЛОНА
22:43 29.09.2021
75 СЛОНА
22:45 29.09.2021
76 Скилу
22:46 29.09.2021
77 Грета Тунберг
До коментар #30 от "гост":
С тия цени на тока електрическа кола излиза скъпо.Как зареждаш Теслата на тези цени, скъпи?23:37 29.09.2021
78 ганьо балкански
23:42 29.09.2021
79 ОБЕКТИВЕН
23:53 29.09.2021
80 Селяк
Коментиран от #82, #95
00:00 30.09.2021
81 Селяк
До коментар #71 от "Vse taq":
Е те всички милионери са с образование! И ти каза нещо! Няма един успял който да е завършил висше! Важно е да имаш правилно самосъзнание и цел - това го няма в България, или ако го имам са малък процент от населението! Не случайно Мъск беше казал, че нарко босовете знаят как да въртят бизнес по-добре от онези завършили бизнес в университетите!00:05 30.09.2021
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Тен
00:24 30.09.2021
84 Ракета Пейтриът
До коментар #32 от "VWandMercedes":
Съгласен съм за биологичната маса, обаче я ми кажи коя точно от колите по улиците ще върви след EMP? С по 40 електронни модула вътре? Щото аз като гледам, Жигули и Москвичи не виждам. Ще дишам аз л.на всеки ден, видите ли, да не било ударело мощно EMP отнякъде си. Дрън-дрън ярина. Умният човек не си хвърля енциклопедиите и има подготвен багаж и план за оцеляване. Колата ще ти е последното МПС при масови безредици, вервай ми! Виж с колело можеш да оцелееш. Затова поддържай форма.01:03 30.09.2021
85 3-фазния
До коментар #31 от "Анонимен":
Това че СМОГ-ът ви е спрял умствено и викате на другите джендъри, при положение, че се дупите през ден на бензиностанцията, слабо ме интересува. НЯКОГА в историята да е спряло да се върти земното кълбо, само щото някой си бил свикнал с нещо? НИКОГА И НИКЪДЕ! Времето на изкопаемите брички свърши. Прочетете пак малко по-нагоре. Както си свикнал, така и ще отвикнеш!01:11 30.09.2021
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 3-фазния
До коментар #34 от "DrivingPleasure":
Работи, баце, и сметката ще я плащате вие, другарите водачи, дето сте си повервали, че тр да ходите за цигари с дръгела и че за да си возите дебелия г.з жени, деца, старци и всичко живо трябва да ви диша л.ната. Вие, а не политиците, понеже те не ви спират бракуваните брички, за да не останат без електорат и да спре хранилката. За 24 часа ще затворят 95% от ГТП пунктовете, а на останалите минаването ще е като TUV в Германия, не, ами тюв-а ще ви се види като разходка в парка, баце. И НЕ, не е рожденно право да имаш кола. Никой не се ражда със седалка, залепена за г.за!01:22 30.09.2021
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 robi
До коментар #48 от "Човек":
и мрчно, ветровитои студено,Все едно живееш в развален хладилник-дори лампичката не светва :))))06:47 30.09.2021
95 Тра-ла-ла
До коментар #80 от "Селяк":
Екологията е мръсна работа. Това е геополитика маскирана като спасяване на планетата, на по- ниско ниво политика за контрол на населението с предлог опазване на околната среда. Това е лукавия начин на действие на новия световен ред. ,,В името на вашето здраве и за доброто на планетата" Хайде сега заедно да бъде отговорни и да спасим света! 🖖😂😂😂07:29 30.09.2021
96 Тра-ла-ла
До коментар #66 от "Крум":
Естествено, че е така! Започнах да пиша,, че никой не се заблуждава, но май не е така! Има много хора, които искрено вярват , че по този начин човечеството се развива , това е бъдещето и други подобни простотии надявайки с радост робския хомот не разбирайки измамата!07:38 30.09.2021
97 Костова
Коментиран от #98
08:04 30.09.2021
98 Хахахаха
До коментар #97 от "Костова":
А ти как го изчисли, че не може? На пръсти ли?08:27 30.09.2021
99 Максим
До коментар #27 от "гост":
Не е лошо да се замислиш откъде ще идва електричеството и колко ще струват батериите (суровината да тях също не е неизчерпаема) ако всички автомобили минат на такова зареждане . Защото традиционните цикли за ел. производство не са никак чисти. Някои хора имат лоша памет и вече забравиха какво се случи в Тексас тази зима, колко народ изпозамръзна заради вятърната енергия.08:34 30.09.2021
100 Гост
08:58 30.09.2021
101 незнайко
До коментар #1 от "Бай Иван":
Съвсем не са глупости ! Както смениха телевизорите така ще се сменят и колите ! Още не са барнали моторите но и тях ще сменят . ДВГ ще остане може би само на корабите . Вече се говори и за малки електрически самолети . Да му мислят в Саудитска Арабия където са свикнали да печелят от природните богатства !!!09:03 30.09.2021
102 Гочо
09:05 30.09.2021
103 Бла
До коментар #24 от "Ракета Пейтриът":
А четейки новини, видя ли как нямат право да зареждат( тези на ток говорим) от еди колко си, до еди колко си :? Мисля беше от 18 до 8 сутрин. Защо ? Защото не издържа мрежата и са чао :). Ама иначе пишем за новини и се смеем :)09:44 30.09.2021
104 Костова
09:54 30.09.2021
105 auuuuspuh
10:29 30.09.2021
106 гост
До коментар #71 от "Vse taq":
Въпроса не е до гънките,а до тъпия коментар на онзи. TDI било радост и мечта за българина... При такова ниво на заплащане,как да се смени автопарка? Няма как да стане. Аз не карам дизел,нито бензин.Карам нова Т.....а хибрид, за България това е удачно за момента.И достатъчно съм се изучил за мога да осребря знанията си дори и в България.11:08 30.09.2021
107 Да бе!
До коментар #29 от "Риналдю":
Не е прогрес и просто няма да стане така! Ще се разбере!11:58 30.09.2021
108 Хахахах
До коментар #14 от "Koi40":
Споко и на нашите кратуни ще им дойде акълът. Просто в един момент като отидеш на "бензиностанцията" с ДВГ ще те погледнат и ще те попитат, че вече не е бензионостация а станция за зареждане с електричество. Просто няма откъде да зареждаш бензинец и толкоз. Всичко свършва с ДВГ, просто някои кратуни все още им е трудно да го повярват. Производството на ДВГ спира през 2025-2030 г. Тъй то....Ако щеш, в противен случай ходи ПЕШ :)12:07 30.09.2021
109 васик атанасова
Коментиран от #111, #114
12:08 30.09.2021
110 Оня
Коментиран от #113
12:30 30.09.2021
111 Оня
До коментар #109 от "васик атанасова":
Стани шеф и давай такива заплати!!! Кво ти пречи ?12:31 30.09.2021
112 Миро
Коментиран от #116
12:50 30.09.2021
113 Миро
До коментар #110 от "Оня":
Ми да затворим АЕЦ Козлодуй и да решим проблема с излишъка на ток. Ток не ни трябва изобщо. Коли не ни трябват,ваксини не ни трябват и т н. След 10 г ток няма и да има и ще сме на режим.12:55 30.09.2021
114 Потурко
До коментар #109 от "васик атанасова":
И от тях прекия данък около 50%, а като махнеш и непрекия и ти остава едно нищо! Фашистки държави са скандинавието!12:59 30.09.2021
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Сравнение
До коментар #112 от "Миро":
Норвегия не е част от ЕС. Иначе хората имат много нефт, много вода и са малко на брой. Освен това държавста изглежда голяма но наистима обитаемата територия е колкото БГ. Няна ка да сравнявате БГ с Норвегия.14:02 30.09.2021
117 Чернокож китаец
21:06 30.09.2021
118 Бай Ху (By Who)
08:46 01.10.2021
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Лошо ли ти е?
До коментар #27 от "гост":
Профан13:57 01.10.2021
121 Ехааа
Коментиран от #122
16:15 22.10.2021
122 знаещия
До коментар #121 от "Ехааа":
те батериййте се загряват - особенно при голяма консумация - чак и експлоадират. Ама нали сме си умни да се изкажем я.....23:29 21.11.2021