Но това не е всичко. Смяната на името се дължи на разделянето на производството на камиони и леки автомобили в две отделни компании. Daimler Trucks, която притежава марките Freightliner, Fuso, Western Star и други, започна да търгува на Франкфуртската фондова борса в края на миналата година.
Що се отнася до Mercedes-Benz Group AG, тя се състои от марките Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach и Mercedes-EQ. Следователно символът на акциите ще се промени от "DAI" на "MBG".
„Промяната на името на Mercedes-Benz Group AG подчертава нашата обновена стратегия“, казва Ола Калениус, председател на управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG. „В същото време искаме да изясним какво виждаме като същността на нашата компания – да създадем най-желаните автомобили в света.”
В допълнение, Daimler Mobility AG (лекотоварни търговски превозни средства) също беше преименувана на Mercedes-Benz Mobility AG.
„Автомобилите и микробусите на Mercedes-Benz и камионите и автобусите на Daimler са различни компании с различни групи клиенти, технологии и капитали“, обяснява Келениус. „Като се има предвид това, ние вярваме, че те ще работят по-ефективно като независими организации.“
Припомняме, че Mercedes-Benz е създаден през 1926 г. в резултат на сливането на две компании, ръководени от Карл Бенц и Готлиб Даймлер. Но историята на компанията започва през 1886 г., в зората на автомобилната ера - тя е един от най-старите автомобилни производители в света.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 реалистъ
Имах бяла w124-ка, велика кола, ако не беше изгнила, сигурно още щях да си я карам.
11:24 02.02.2022
2 дядо Ванго
Разделянето вероятно е крачка към продаване на автомобилния сектор на китайските комунисти.
EQS-a отвсякъде крещи на MADE IN CHINA.
Коментиран от #3
11:27 02.02.2022
3 Или пък е точно обратното?
До коментар #2 от "дядо Ванго":
По-скоро ги разделят, за да може някой да купи Даймлер.Някой който не се интересува от бизнеса им с леки и лекотоварни автомобили, защото съвсем скоро ще ги задмине по продажби с новите си две фабрики, едната от които в Берлин, но в същото време се нуждае от голям производител на камиони, който да произвежда в мащаб електрическите му камиони.
Сещаш ли се от първия път кой е този производител на електромобили, който може да купи даймлер с джобните си пари?
Коментиран от #7
11:39 02.02.2022
4 ГруЮ
Коментиран от #8
11:50 02.02.2022
5 Ето я истинската причина
„Но Lucid и Tesla започнаха на сто процента с електромобили. Mercedes трябва да превърне съществуващия си бизнес с двигатели с вътрешно горене в електромобили. Това може да е ограничение за ръста на оценката в краткосрочен план“, допълва той.
Според Даниел Шварц, управляващ директор в компанията Stifel, оценките отразяват мнението, че германските брандове са в дефанзивна позиция, принудени да защитават пазарния си дял.
„Оценката на Tesla се основава на допускането, че тя ще спечели пазарен дял от германските производители, които нямат сравним потенциал за растеж на приходите“, допълва той.
11:56 02.02.2022
6 Сусу Манарата
12:05 02.02.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 симо
До коментар #4 от "ГруЮ":
Scania е собственост на фолксваген.12:19 02.02.2022
9 fakt
Коментиран от #10, #11
12:55 02.02.2022
10 dimata
До коментар #9 от "fakt":
Пълна лъжа е това което си написал ама тука всеки може да си пише каквото иска няма проблем.Каквато страницата такива и са и писачите.13:48 02.02.2022
11 Ами прав им път
До коментар #9 от "fakt":
Знаеш ли американското правителство колко го интересува дали BMW, Mercedes или Тесла ще построи новите заводи , в които да работят стотици хиляди работници?Те не са спрели да бягат от Германия от половин век насам. Както виждаш Volkswagen щеше да прави завод в България, но не и в Германия.
14:46 02.02.2022
12 Plameni
15:20 02.02.2022