2 Февруари, 2022 11:21 5 359 12

Daimler AG вече не съществува: Има само Mercedes-Benz Group AG

  • daimler-
  • mercedes-benz
Daimler AG вече не съществува: Има само Mercedes-Benz Group AG - 1

Но това не е всичко. Смяната на името се дължи на разделянето на производството на камиони и леки автомобили в две отделни компании. Daimler Trucks, която притежава марките Freightliner, Fuso, Western Star и други, започна да търгува на Франкфуртската фондова борса в края на миналата година.

Що се отнася до Mercedes-Benz Group AG, тя се състои от марките Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach и Mercedes-EQ. Следователно символът на акциите ще се промени от "DAI" на "MBG".

„Промяната на името на Mercedes-Benz Group AG подчертава нашата обновена стратегия“, казва Ола Калениус, председател на управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG. „В същото време искаме да изясним какво виждаме като същността на нашата компания – да създадем най-желаните автомобили в света.”

В допълнение, Daimler Mobility AG (лекотоварни търговски превозни средства) също беше преименувана на Mercedes-Benz Mobility AG.

„Автомобилите и микробусите на Mercedes-Benz и камионите и автобусите на Daimler са различни компании с различни групи клиенти, технологии и капитали“, обяснява Келениус. „Като се има предвид това, ние вярваме, че те ще работят по-ефективно като независими организации.“

Припомняме, че Mercedes-Benz е създаден през 1926 г. в резултат на сливането на две компании, ръководени от Карл Бенц и Готлиб Даймлер. Но историята на компанията започва през 1886 г., в зората на автомобилната ера - тя е един от най-старите автомобилни производители в света.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 реалистъ

    17 3 Отговор
    За мен не съществува още от чупливото недоразумение w220, някъде 2000-та година.
    Имах бяла w124-ка, велика кола, ако не беше изгнила, сигурно още щях да си я карам.
  • 2 дядо Ванго

    17 6 Отговор
    „Автомобилите и микробусите на Mercedes-Benz и камионите и автобусите на Daimler са различни компании с различни групи клиенти, технологии и капитали“

    Разделянето вероятно е крачка към продаване на автомобилния сектор на китайските комунисти.
    EQS-a отвсякъде крещи на MADE IN CHINA.

    Коментиран от #3

  • 3 Или пък е точно обратното?

    5 13 Отговор

    До коментар #2 от "дядо Ванго":

    По-скоро ги разделят, за да може някой да купи Даймлер.

    Някой който не се интересува от бизнеса им с леки и лекотоварни автомобили, защото съвсем скоро ще ги задмине по продажби с новите си две фабрики, едната от които в Берлин, но в същото време се нуждае от голям производител на камиони, който да произвежда в мащаб електрическите му камиони.

    Сещаш ли се от първия път кой е този производител на електромобили, който може да купи даймлер с джобните си пари?

    Коментиран от #7

  • 4 ГруЮ

    11 1 Отговор
    Така навремето разделиха в две отделни компании Volvo- за леки и за товарни автомобили. После леките ги продадоха на китайците. Същата работа и със Scania и Saab, само дето вторите вече и ги няма.

    Коментиран от #8

  • 5 Ето я истинската причина

    2 4 Отговор
    „Инвеститорите може да започнат да възприемат Mercedes като Lucid Motors или Tesla и да ѝ дават оценка като на производител на електромобили“, коментира анализаторът на европейската автомобилна индустрия Том Нараян от компанията RBC Capital Markets.



    „Но Lucid и Tesla започнаха на сто процента с електромобили. Mercedes трябва да превърне съществуващия си бизнес с двигатели с вътрешно горене в електромобили. Това може да е ограничение за ръста на оценката в краткосрочен план“, допълва той.

    Според Даниел Шварц, управляващ директор в компанията Stifel, оценките отразяват мнението, че германските брандове са в дефанзивна позиция, принудени да защитават пазарния си дял.

    „Оценката на Tesla се основава на допускането, че тя ще спечели пазарен дял от германските производители, които нямат сравним потенциал за растеж на приходите“, допълва той.
  • 6 Сусу Манарата

    4 6 Отговор
    Жалко, много жалко! Хубаво, че имам два автомобила,на които стои табелката с напис Даймлер-Бенц Акциенгезельшафт.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 симо

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "ГруЮ":

    Scania е собственост на фолксваген.
  • 9 fakt

    15 2 Отговор
    Има доста статии в германските медии, че Мерцедес и БМВ ще се изнасят от Германия, поради липса на перспективи. Също германското правителство води страшно негативна политика по отношение на автмобилната си промишленист. Приказват за вредно климатично въздействие, подкрепа на електроколите. Електроколи в Германия не иска никой да кара. Само някои градки коли се виждат. Иначе зарядните колони за електрически коли по магистралите им стоят празни. Няклоко градски управи са купили електробусове за градския им транстрот. Но ги изтеглят от употреба. Причината е че бусовете не могат да изкачват нагорнища, или че при зареждане на батериите горят, като предизвикват пожар в целия гараж, тоест горят и съседните коли. Та политиката на Германия си реже клона, но който стоят.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 dimata

    1 7 Отговор

    До коментар #9 от "fakt":

    Пълна лъжа е това което си написал ама тука всеки може да си пише каквото иска няма проблем.Каквато страницата такива и са и писачите.
  • 11 Ами прав им път

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "fakt":

    Знаеш ли американското правителство колко го интересува дали BMW, Mercedes или Тесла ще построи новите заводи , в които да работят стотици хиляди работници?

    Те не са спрели да бягат от Германия от половин век насам. Както виждаш Volkswagen щеше да прави завод в България, но не и в Германия.
  • 12 Plameni

    5 0 Отговор
    Всичко е за увеличаване на пазарната капитализация на Mercedes-Benz