Най-мощният сериен електрически седан в света Lucid Air Performance Dream Edition с електродвигатели с мощност 1 111 к.с. се срещна очи в очи в състезание на четвърт миля с популярния електрически автомобил Tesla Model S Plaid, който се превърна в най-мощната кола (1 020 к.с.) в семейството автомобили на Илон Мъск.
В канала DragTimes в YouTube беше публикувано видео от четири състезания на тези два основни конкурента на пазара на електрически автомобили. Въпреки факта, че мощността на Tesla Model S Plaid е малко по-ниска от тази на Lucid Air, колата на Илон Мъск има по-ниска маса: 2 192 килограма срещу 2 375 кг за Lucid Air Performance Dream Edition. Разликата е 183 кг или 8%, което "на хартия" увеличава шансовете на Tesla да спечели спринтовата надпревара.
От четирите състезания Tesla Model S Plaid спечели три. Такава победа беше очаквана, тъй като заявеното време за ускорение на Tesla до 100 км е 1.99 секунди. срещу 2.5 сек. за Lucid Air. Единствената загуба на Tesla Model S Plaid беше записана в състезанието, когато режимът за бърз старт беше деактивиран на автомобила. Вижте повече.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Потурко
Коментиран от #27, #47
11:48 28.01.2022
2 Има видео в тубата
11:52 28.01.2022
3 Къпан пор
Коментиран от #5
12:01 28.01.2022
4 DrivingPleasure
А включването на бърз старт не можеш да го направиш на светофара щото процедурата отнема 10 минути
А за колегата с втория коментар - щото цената на Плейд е под 100 хил долара ли?
Коментиран от #6, #11, #28, #31, #32
12:04 28.01.2022
5 Хмммм
До коментар #3 от "Къпан пор":
Ускорения правиш всеки ден, но кола по максимална скорост, няма смисъл!Коментиран от #7
12:05 28.01.2022
6 Хахахаха
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
На повечето ДВГ коли с такова ускорение им отнема проверка първо в сервиза, а ти пишеш за някакви 10 минути! И не е 10 минути, а е различно, може и за 1 минута!12:07 28.01.2022
7 Къпан пор
До коментар #5 от "Хмммм":
Ускорения правя всеки ден,но не за 2 секунди.Пробвай на светофара да ускориш по този начин и си нацепил колата пред теб.Коментиран от #9
12:21 28.01.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Хмммм
До коментар #7 от "Къпан пор":
Качваш се на магистралата?Коментиран от #18
12:29 28.01.2022
10 Хахахаха
До коментар #8 от "Антон":
Гледаме! Продажбите само скачат!12:30 28.01.2022
11 Да ама не висиш по гаражите
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
години, докато стане такава каквато я искаш. Нямаш масла филтри, ремъци, маркучи и всякакви джунджурийки. Години от живота им отиват по сервизите и доизкусуряване на системите, докато тоя с плейда си пие биричката в дискотеката. Имам хиляда познати които денем бачкат, а вечер до след полунощ си тунинговат колите в гаражите. А за цената на самата кола преди да почнеш да я пипаш? Слагаш ли я в сметката.Коментиран от #42
12:33 28.01.2022
12 Напиши в гугъл
До коментар #8 от "Антон":
Плейд лагуна сека. Ще видиш на кого е рекорда.Коментиран от #13
12:34 28.01.2022
13 Антон
До коментар #12 от "Напиши в гугъл":
Гледам най-добрите времена, само суперкари. Вероятно има и някоя ел.кола след като ме пращаш да гледам. Въпреки че не видях , приемам че е така. И сега изникват следните въпроси: - ти имаш ли уменията да шофираш кола за такова време и по такъв начин. ; - колко често шофираш на максималните възможности на колата, мислиш че пътната мрежа е състезателни трасе; - имаш ли идея подобно шофиране завъртане на няколко обиколки каква амортизация предизвиква. Та след всичко това, какво ме вълнува, професионален пилот, с екип от хора зад гърба си, какво време е дал на състезателно трасе. Такъв пилот ще шофира по-бързо средностатистически автомобил спрямо теб, който си се качил на суперкар.Коментиран от #14, #16, #21, #43
12:54 28.01.2022
14 Антон
До коментар #13 от "Антон":
Уточнение: проф.пилот ще бъде по-бърз и спрямо мен и спрямо всеки средностатистически шофьорЕл. колите не изпъкват с нищо освен ускорение. И по тази причина се набляга на това. Никъде никой не сравнява субективното усещане за комфорт, качество на изработка, пластмаси, колко финна е кожата, лесна работа с инфотеймънта, удовлетвореност от колата и дилърска мрежа и т.н. За лукс въобще няма да говорим. Ускорение, та ускорение, валидно при напълно заредена батерия и охладена такава. Едва ли могат да направят повече от 5-6 такива лаунча един след друг. И колкото и да се напъвате колко от вас си купиха ел.кола. Колко от вас ако разполагт с 100-150 хил.евро ще си купят ел.кола а не нещо доказано премиум. Ама нека да вървят семкаджийските истории за секунди и стотни
13:14 28.01.2022
15 Гост
Коментиран от #19, #20
13:15 28.01.2022
16 Хихи
До коментар #13 от "Антон":
Знаем да. Те за това всички марки в момента си имат и спортни модели! Те защо ги произвеждат? - М-ки на БМВ, АМГ на Мерцедес, РС на Ауди и т. н. да не изброявам! Те защо не ги правят с по 100 коня, да дига само 140 на магистралата? А супер, дупер, хиперкарите? Значи сега Тесла като ги мачка-мача тоо нямало смисъл маааа!Коментиран от #22
13:15 28.01.2022
17 Хихи
13:17 28.01.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Plameni
До коментар #15 от "Гост":
Точно! Безличния гост с колело13:48 28.01.2022
20 Хихи
До коментар #15 от "Гост":
От това се впечатляват всички фенове на бързи коли!14:05 28.01.2022
21 Е така де!
До коментар #13 от "Антон":
И самият ти казваш, че способностите на един supercar или спортен автомобил, като 911 могат да се видят само на писта, но не ти служат толкова добре в ежедневието, както способностите на Тесла.За едно обикновено изпреварване извънградско, Тесла се справя по-добре дори от porsche 911 и професионален състезател в него, защото единственото което се иска от шофьора е да настъпи газта, без да се съобразява в какъв режим е, без да се съобразява на каква предавка е и без да ръчка предавки, ако говорим за ръчни скорости.
Просто настъпва газта и винаги получава един и същ резултат. Както виждаш в стотиците тестове на carwow, при автомобилите с ДВГ получаваш различни резултати в зависимост от сумати условности и дори когато се готвят за доускорение, не винаги им се получава.
14:09 28.01.2022
22 Антон
До коментар #16 от "Хихи":
Май не разбираш какво четеш?Това че даден автомобил е по-бърз или по-бавен от друг, шофирани от професионални пилоти на писта, тебе, мене и другите шифьори на улицата не ги касае. Това дали ще си купиш ем5 рс6 или е клас амг е личен избир , а не защото едното е по-бързо с 0.4 сек на писта, шофирани от състезатвл. Схващаш ли? Само като ви гледам как се влачите като охлюви по Тракия с 80-90 и си ми ясен , ама седнали д аговорят за 1000 коняни ускорения по 2-3 сек
Коментиран от #23, #24
14:09 28.01.2022
23 Хихи
До коментар #22 от "Антон":
Ами той и всеки си решава как да кара бе мъжки! Ти ли ще казваш, кой как ще кара! Те такива като теб, много вече не са между нас! Пиша, че колата е бърза и е по-бърза от коли за милиони, които някои хора дават! Ясно?14:14 28.01.2022
24 smeh
До коментар #22 от "Антон":
Влаченето по Тракия е от пуста икономия. Но у нас е така - на двулентов двупосочен път се изпреварва рисково за да се покажат пилотските умения. Обаче когато се тръгне по магистралата, където спокойно може да се поддържа 130-40, разхода ги стряска и се правят единични напъни, ако настигнеш такъв да се изреже над ограничението за демонстрация, че видиш ли и той може да се движи бързо.Коментиран от #25
15:03 28.01.2022
25 Антон
До коментар #24 от "smeh":
Колко си прав само, в София на бул България летят със 100 , даже на околовръстното и повече, обаче на магистралата ката захапят лява лента със 100 ……Коментиран от #26
18:48 28.01.2022
26 Минало бешело време
До коментар #25 от "Антон":
Това беше, когато нямаше зарядни станции по магистралата. От миналото лято вече не е така и няма нужда да се пести ток, заради десетминутно спиране някъде по магистралата за да си караш със 140 километра в час като пич за където и да си тръгнал.Ако тръгнеш спешно от София и не си заредил, в Младост имаш 120 киловата зарядна станция.
След 70 километра в Долно вършило имаш зарядна станция 90 киловата, а след още 30 км 200 киловатови колонки, в Големаново, пресни пресни на десетина дена.
Ако караш Tesla в Пловдив има supercharger 150 киловата, който скоро ще е отворен и за други марки.
След още 130 километра в Нова Загора имаш 120 киловатови зарядни, след 165км в Несебър пак имаш 120 киловата.
След стотина километра вече си във Варна където пак имаш 120кв зарядни станции.
А ако ще ходиш на юг, в Созопол също разполагаш със 120 киловата и в Приморско отново 120 киловата.
Както виждаш не е като да няма новоизградени зарядни станции за по-малко от година и ще стават все повече и повече и все по-мощни. Първите бяха по 90 киловата и само за година вече започнаха да монтират 200 киловатови. Как ли ще е след още една година?
Коментиран от #29
19:34 28.01.2022
27 Име
До коментар #1 от "Потурко":
7м да се загрее батерията и след това правиш стартове докато имаш батерия21:19 28.01.2022
28 Име
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
Да де ама плад е 1000 пъти повече кола от ония сес се21:22 28.01.2022
29 Гост
До коментар #26 от "Минало бешело време":
Ако ще и на всеки километър да направят зарядни станции, българите търсят кола по джоба си. Никой няма да си продаде апартамента, за да кара кола на ток.Коментиран от #38
21:23 28.01.2022
30 Ba7_Rambo
Коментиран от #33
00:18 29.01.2022
31 Фен
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
Почти 200 хиляди Евро е00:30 29.01.2022
32 PLAID
До коментар #4 от "DrivingPleasure":
Вече ти казах, но не ти отърва. Времената с въпросния Launch mode + Dragstrip mode, спрямо обикновения "Plaid" режим, в който колата си стои постоянно, са почти идентични. НЯМА серийна кола, която да бие Plaid с изключени подгреви и драг режими, само в обикновения Plaid. Доказателството е Tesla Plaid Channel - където стартовете са в обикновен Plaid режим, един след друг, понеже Андрю няма време да чака. А ти що акаш под всяка тема за TESLA? Обсебен ли си?01:05 29.01.2022
33 PLAID
До коментар #30 от "Ba7_Rambo":
Мхм, докато не излезе Къртача, на който диното показва 1100 коня ОТ 130 до 320, с ротори с карбонови ръкави, развъртащи се до 20 000 оборота. Точно Drag Times Plaid срещу SF90 Страдале и Макларън 720S как ги тупа след 200 км/ч :D Свърши тая с падовете на въртящия момент във високите. Сега на ДВГ не му стига въздуха във високите, видно от самолетКоментиран от #35, #36
01:12 29.01.2022
34 КонТрол
Коментиран от #37
01:44 29.01.2022
35 Ba7_Rambo
До коментар #33 от "PLAID":
Заводско тоя тролей върви до 260, така че по-спокойно с къртача...07:46 29.01.2022
36 Ba7_Rambo
До коментар #33 от "PLAID":
И да не забравим, че на Ринга е по-бавна от Панамера турбо С, която е същите кила и 630 к.с. ...07:51 29.01.2022
37 Хахахаха
До коментар #34 от "КонТрол":
За теб и другите тук, Драгът беше състезание, докато не дойдоха електричките! Даже и У нас се гонят на драг и се радват на времена от 15 секунди! Драгът не е състезание, Лагуна Сека никой не я бил чувал още колко опорки вадите от ръкавите?Коментиран от #46
09:11 29.01.2022
38 Прав си
До коментар #29 от "Гост":
Ама това се отнася и за всеки нов автомобил, затова българите карат 20-годишни автомобили. Но и на това ще му дойде времето. И електромобилите ще станат 20-годишни, а дотогава българина има какво да кара, не го мисли. Точно след 20 години ще ти се промени и мисленето и ще приемеш електромобилите.И следващия път преди да се включиш в някой разговор, виж дали се включваш по темата.
А темата в случая беше защо собствениците на Тесла карат със 100 километра в час по Тракия. А отговорът е прост - за да пестят енергия, защото само преди една година нямаше къде да заредят от София до морето, ако не искат да се отбият 10 километра от магистралата и да влязат в Пловдив и да тръгнат да търсят един определен хотел в който да заредят на зарядната на Тесла, което ще им отнеме повече време отколкото просто да карат със 100 километра в час.
Сега вече могат да се карат със 140 километра в час и да спрат за пет-десет минути на някоя от изброените станции. Въпреки че ако карат със 130 километра в час спокойно стигат от София до слънчев бряг без зареждане и им остават 20 километра пробег.
Коментиран от #39, #40
09:50 29.01.2022
39 Гост
До коментар #38 от "Прав си":
Като си купиш 20 годишен електромобил, ела да се похвалиш, колко ти държи батерията хахахахаха14:21 29.01.2022
40 Гост
До коментар #38 от "Прав си":
И да си наясно, че от София до Слънчев бряг пътуват само едни момченца с ланци и без вратленца. Културният Софиянец почива на плажовете по беломорието.Коментиран от #41
14:23 29.01.2022
41 И до там има бързи зарядни
До коментар #40 от "Гост":
Хайде да не ги изброявам поименно и с мощности както до слънчев бряг. Като си купиш електромобил и сам ще ги намериш!14:26 29.01.2022
42 дада
До коментар #11 от "Да ама не висиш по гаражите":
а дали е така някой да каже колко електроника има в тая електричка като се почне от елдвигателите им та се стигна до другите неща да каже. Щото електрониката за колите с електрическо задвижване според някой не се разваля.17:11 29.01.2022
43 дада
До коментар #13 от "Антон":
нали не мислиш че някой ремонтира новите коли до 5 тата година та да виси по гаражите а това е живота на 1 елкола щото след тоя година почти винаги на нея следва смяна на батерията тоест пак нова по добре17:19 29.01.2022
44 Кондьо
Взема втора статия Тесла
17:25 29.01.2022
45 Нико
Едно време правиха ДВГ които са все още функциониращи с над 1мл км.
17:29 29.01.2022
46 Plameni
До коментар #37 от "Хахахаха":
Тесла може да е най-бързата електричка на Лагуна Сека, но не е най- бързия автомобил на въпросната писта09:18 30.01.2022
47 пфф
До коментар #1 от "Потурко":
0! те толко!18:23 08.03.2022