27 Март, 2022 10:30 3 706 27

Измина най-тежкият месец за автомобилната индустрия през последните 42 години

  • jato dynamics-
  • коли-
  • автомобили-
  • февруари-
  • чипове-
  • кабелни снопове-
  • bmw

Рекордно нисък брой продажби през февруари

Измина най-тежкият месец за автомобилната индустрия през последните 42 години - 1
Снимки: Shutterstock

Европа изпрати един от най-слабите месеци за автомобилната индустрия през последните години. Данни на JATO Dynamics разкриват, че през месец февруари продажбите на нови автомобили са достигнали стойности с 25% по-ниски от тези през 2020 година и 30% по-ниски от преди пандемичната 2019 година. Това е и месецът с най-малко продажби през последните 42 години.

Причините най-вероятно са ясни за всички. Те включват вече много добре познатата ни криза с полупроводници, както и войната в Украйна, която освен вътрешното производство, оказва негативно влияние и върху много европейски заводи. Наскоро ви разказахме за страдащите от липса на кабелни снопове Volkswagen и BMW.

Измина най-тежкият месец за автомобилната индустрия през последните 42 години

Въпреки, че общите продажби на автомобили вървят надолу, пазарът за електромобили може да се похвали с ръст от 77% през изминалия месец. Продадени са точно 87 400 броя изцяло електрически коли, които заемат около 11% от общите продажби през февруари. Plug-in хибридните модели също се радват на широка популярност и могат да допринесат за достигането на 19.5%, ако включим и тях в уравнението.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Идва ерата

    24 2 Отговор
    на S classic "Кракомобил"..
  • 2 Евтина работна ръка

    31 3 Отговор
    Евтина работна ръка, на ти сега! Пускайте ги на промоция без кабели!
  • 3 Мюмюн

    9 10 Отговор
    Сига италианцити гирманцити швийцарцити си карат кулити дет ги имат и хич ни искат да ги прудават на разнити балгарски и срапски тарикати, за да си коповат нови мудели. Нема внос у балгариата и са придлагат аутомобили дет са влезли приди 2 гудини. Мъка за наште джамбази - одат да са молят на собствиницити:давам паре кеш бе, давай кулата, чи имам 10 чувека будали дет ма чакат у булгариата! Ама унез ни са лъжат щот пък нема чипуве за разнити там иликтрички чайници миксери виб.ра.тури дет им викат коли.....и ету ти прублем. Ши карами сига старити си бегачки и ша чаками ноф фнос
  • 4 Миро

    10 16 Отговор
    Американците забиха още един пирон в ковчега на германците. Мъск отвори завода в Германия. 500000 тесли на година.

    Коментиран от #11, #12

  • 5 Майна

    35 8 Отговор
    Идва още по-тежка...ГЕРМАНИЯ ЗАТВОРИ ЗАВОДИТЕ СИ,,СОЛИДАРНО,, , ХА ХА ХА ..
    Войната не е срещу Русия. Войната не е срещу Украйна. Войната е срещу Европа и Германия. Целта на санкциите е да попречат на Европа и други съюзници да увеличат търговията и инвестициите си с Русия и Китай, защото Съединените щати видяха, че центърът на световния растеж не е в Америка сега, когато тя се деиндустриализира. Следването на неолибералната политика от 80-те години на миналия век доведе до изпразване на американската икономика. И как, по дяволите, могат Съединените щати да поддържат просперитета, ако са изгубили способността си да създават богатство?

    Единственият начин да поддържате просперитет, ако не можете да го създадете у дома, е да го вземете от чужбина.

    Коментиран от #22

  • 6 До 2002

    32 9 Отговор
    Повече от 10 хил лв. за автомобил не давам... и най добре да е с по малко електроника.

    Коментиран от #9

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 СЛОНА

    13 9 Отговор
    РАДВАМ СЕ ДА ЧЕТА ТАКИВА НОВИНКИ!!!
    СТИГА СА ОБСЛУЖВАЛИ ИНТЕРЕСИТЕ НА НАЙ БОГАТИТЕ ХОРА ,СТИГА ДА КАРАМЕ КОЛИ ВТОРА И ТРЕТА РЪКА ,А НЯКОЙ ДО НАС ДА ПОВРЪЩА ОТ БОГАТСВО!!!
  • 9 Експерт

    12 12 Отговор

    До коментар #6 от "До 2002":

    И да не е дизел.
  • 10 Всеки

    30 0 Отговор
    следващ месец ще е по тежък от изминалият.
  • 11 Въпрос

    19 5 Отговор

    До коментар #4 от "Миро":

    И колко години ще е в експлоатация,тази ТеслА ?

    Коментиран от #20

  • 12 Мхм

    14 2 Отговор

    До коментар #4 от "Миро":

    Кой ще ги купува е въпроса
  • 13 ПЛАНдемия➡ВОЙНА➡ВЕЛИКО НУЛИРАНЕ➡РОБСТВО

    15 6 Отговор
    Великото Нулиране - "2030г: Ще притежаваш НИЩО и ще си щастлив" 😉
  • 14 СЛОНА

    13 5 Отговор
    НАПРАВО ВСЕКИ КОЙТО КАРА КОЛА НА 20 И ПОВЕЧЕ ГОДИНИ ОСТАВЯ СТАРАТА И МУ ДАВАТ НОВАТА ,ЕВРОПРОЕКТ КАТ С ПЕЧКИТЕ НА ТВЪРДО ГОРИВО
  • 15 Майна

    14 6 Отговор
    Явно има много недоразвити мозъци щом подкрепят тези ,,санкции,, ,които ликвидират живота и.., те са насочени към човечеството .Мазохизмът е по-опасен и пагубен от всеки вирус,той е психично заболяване, явна нелечимо...
  • 16 Мдааа....

    21 4 Отговор
    Накрая ще стане така да заменят автомобил за чувал брашно или 10 литра олио.Работата на там върви...

    Коментиран от #17

  • 17 СЛОНА

    7 3 Отговор

    До коментар #16 от "Мдааа....":

    НЕКА СТАНЕ ЩЕ МЕ РАДВА!!!
  • 18 Tito

    15 4 Отговор
    Чакайте да видите какво идва катастрофа.немската автомобилна индустрия ще рухне много скоро както рухна американската.
  • 19 шофера

    18 3 Отговор
    Чакайте де , тепърва предстоят трудностите . При тия цени на газа от 1 700 € и ток 800€ , при новите цени на алуминия и стоманата - всичко ще хвръкне нагоре . А ако затворят и заводите в Русия за автомобили , двигатели , алуминиеви блокови и глави , за гуми ....Тогава да видите как един Голф ще струва над 100хил .
    Тогава да видиш купувачи и чудо .
  • 20 Rambler

    4 11 Отговор

    До коментар #11 от "Въпрос":

    8 години гаранция. Какво друго ме интересува?
  • 21 Анонимен

    15 7 Отговор
    Тия Тесли не бяха ли такива, дето се продават без накладки? :D Пълен смЕх са тия електрички. Навън вали дъжд, ти бързаш за някъде, свършва ти батерията, та трябва да си чакаш "колата" да се зареди на станцията, иначе не можеш да мръднеш без ток. Хаха... На кой безхаберник отново му щукна тая "гениална" идея да налага тия електромобили, не знам. Не само че не са изправни и се чупят, но са и мега скъпи и не са практични. А за производството на една батерия знаете ли за какви вредни емисии става дума? В пъти повече отколкото просто да ползваме ДВГ. Същите маймуни, които смазаха околната среда, сега ще ме убеждават да дам 50 000 лв+ за някакво зарядно устройство, защото то я "пазело", видите ли... Не, мерси.

    Коментиран от #24

  • 22 emo

    6 12 Отговор

    До коментар #5 от "Майна":

    тия опорки за инвестиции във русия са ми много смешни при положение основните търговски партньори на германия са китай и сащ . Руският пазар за германия е много а и вече руснак все повече обеднява .
  • 23 Чичо Глобален Гейц Три

    15 1 Отговор
    Хо хо хо хо тепърва почват тежките месеци още нищо не сте видели и разбрали
  • 24 Така е!

    5 12 Отговор

    До коментар #21 от "Анонимен":

    Теслите наистина имат проблем с контрола на качеството и за последните два милиона продажби изтърваха да сложат едната накладка на задната гума на два автомобила. Имат и други дертове с качеството, но за сметка на това са надеждни и предлагат най-доброто за цената си. Това се потвърждава и от продажбите, за което тук ги е страх да споменат, въпреки че пишат втора статия за статистиката за продажбите за февруари месец. Ето ти малко цифри, за да си направиш изводите, защо когато всички останали изпитват 42-годишно дъно в продажбите, Тесла е удвоила своите продажби в сравнение с миналата година. Имаш ли обяснение?


    "При производителите Tesla потвърждава лидерството си на пазара на изцяло електрически автомобили с близо 15 800 бройки, което е 188% повече спрямо февруари 2021 г. Това представлява дял от 18,1%, в сравнение с 11,1% година по-рано, което означава че продажбите на Model Y вече оказват влияние на резултатите в Европа. Компактнят кросоувър заедно с Model 3 на Tesla са двата най-продавани електрически автомобила през месеца."

    Коментиран от #25

  • 25 Така е

    6 8 Отговор

    До коментар #24 от "Така е!":

    Tesla с десет пъти повече капитализация и пет пъти по малко продажби от VW или Toyota

    Коментиран от #27

  • 26 YANKEE GO HOME

    11 1 Отговор
    Галине,колкото и да си убедителен,не ти вярвам!Кабелни снопове,чипове,ала–бала!Фактите говорят друго;производство на автомобили–Китай 24 милиона ,САЩ 8 милиона,Германия–4 милиона.Причините са ясни–свръхпроизводство/повече коли–повече печалби/ и липса на пазари/когато си безработен едва ли мислиш за нова кола
  • 27 Е няма как да не е така!

    2 6 Отговор

    До коментар #25 от "Така е":

    Хайде стига с тази опорка. Недей да гледаш моментното състояние, а гледай тренда.

    Пазарната капитализация е проекция за бъдещето, а не за настоящето. Както виждаш тренда е за увеличение на продажбите на Тесла и намаляване на продажбите на Volkswagen и Toyota.


    Само въпрос на време е Тесла да ги задмине по продажби. Особено пък Toyota, която ще има голям проблем с продажбите след 2025 година, когато няма да може да произвежда достатъчно електромобили, защото това не е производство което можеш да организираш от днес за утре, а Тесла вече са организирали веригата за доставките и са подписали договори за доставка на материали за батерии, готови батерии от други производители и всякакви други компоненти за 20 милиона броя до 2030 година и на практика са ангажирали количествата на всички известни мини и доставчици на батерии за години напред.