Европа изпрати един от най-слабите месеци за автомобилната индустрия през последните години. Данни на JATO Dynamics разкриват, че през месец февруари продажбите на нови автомобили са достигнали стойности с 25% по-ниски от тези през 2020 година и 30% по-ниски от преди пандемичната 2019 година. Това е и месецът с най-малко продажби през последните 42 години.
Причините най-вероятно са ясни за всички. Те включват вече много добре познатата ни криза с полупроводници, както и войната в Украйна, която освен вътрешното производство, оказва негативно влияние и върху много европейски заводи. Наскоро ви разказахме за страдащите от липса на кабелни снопове Volkswagen и BMW.
Въпреки, че общите продажби на автомобили вървят надолу, пазарът за електромобили може да се похвали с ръст от 77% през изминалия месец. Продадени са точно 87 400 броя изцяло електрически коли, които заемат около 11% от общите продажби през февруари. Plug-in хибридните модели също се радват на широка популярност и могат да допринесат за достигането на 19.5%, ако включим и тях в уравнението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Идва ерата
10:34 27.03.2022
2 Евтина работна ръка
10:36 27.03.2022
3 Мюмюн
10:37 27.03.2022
4 Миро
Коментиран от #11, #12
10:38 27.03.2022
5 Майна
Войната не е срещу Русия. Войната не е срещу Украйна. Войната е срещу Европа и Германия. Целта на санкциите е да попречат на Европа и други съюзници да увеличат търговията и инвестициите си с Русия и Китай, защото Съединените щати видяха, че центърът на световния растеж не е в Америка сега, когато тя се деиндустриализира. Следването на неолибералната политика от 80-те години на миналия век доведе до изпразване на американската икономика. И как, по дяволите, могат Съединените щати да поддържат просперитета, ако са изгубили способността си да създават богатство?
Единственият начин да поддържате просперитет, ако не можете да го създадете у дома, е да го вземете от чужбина.
Коментиран от #22
10:38 27.03.2022
6 До 2002
Коментиран от #9
10:39 27.03.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 СЛОНА
СТИГА СА ОБСЛУЖВАЛИ ИНТЕРЕСИТЕ НА НАЙ БОГАТИТЕ ХОРА ,СТИГА ДА КАРАМЕ КОЛИ ВТОРА И ТРЕТА РЪКА ,А НЯКОЙ ДО НАС ДА ПОВРЪЩА ОТ БОГАТСВО!!!
10:41 27.03.2022
9 Експерт
До коментар #6 от "До 2002":
И да не е дизел.10:41 27.03.2022
10 Всеки
10:42 27.03.2022
11 Въпрос
До коментар #4 от "Миро":
И колко години ще е в експлоатация,тази ТеслА ?Коментиран от #20
10:45 27.03.2022
12 Мхм
До коментар #4 от "Миро":
Кой ще ги купува е въпроса10:45 27.03.2022
13 ПЛАНдемия➡ВОЙНА➡ВЕЛИКО НУЛИРАНЕ➡РОБСТВО
10:46 27.03.2022
14 СЛОНА
10:47 27.03.2022
15 Майна
10:48 27.03.2022
16 Мдааа....
Коментиран от #17
10:57 27.03.2022
17 СЛОНА
До коментар #16 от "Мдааа....":
НЕКА СТАНЕ ЩЕ МЕ РАДВА!!!11:05 27.03.2022
18 Tito
11:09 27.03.2022
19 шофера
Тогава да видиш купувачи и чудо .
11:15 27.03.2022
20 Rambler
До коментар #11 от "Въпрос":
8 години гаранция. Какво друго ме интересува?11:18 27.03.2022
21 Анонимен
Коментиран от #24
11:24 27.03.2022
22 emo
До коментар #5 от "Майна":
тия опорки за инвестиции във русия са ми много смешни при положение основните търговски партньори на германия са китай и сащ . Руският пазар за германия е много а и вече руснак все повече обеднява .11:29 27.03.2022
23 Чичо Глобален Гейц Три
11:36 27.03.2022
24 Така е!
До коментар #21 от "Анонимен":
Теслите наистина имат проблем с контрола на качеството и за последните два милиона продажби изтърваха да сложат едната накладка на задната гума на два автомобила. Имат и други дертове с качеството, но за сметка на това са надеждни и предлагат най-доброто за цената си. Това се потвърждава и от продажбите, за което тук ги е страх да споменат, въпреки че пишат втора статия за статистиката за продажбите за февруари месец. Ето ти малко цифри, за да си направиш изводите, защо когато всички останали изпитват 42-годишно дъно в продажбите, Тесла е удвоила своите продажби в сравнение с миналата година. Имаш ли обяснение?"При производителите Tesla потвърждава лидерството си на пазара на изцяло електрически автомобили с близо 15 800 бройки, което е 188% повече спрямо февруари 2021 г. Това представлява дял от 18,1%, в сравнение с 11,1% година по-рано, което означава че продажбите на Model Y вече оказват влияние на резултатите в Европа. Компактнят кросоувър заедно с Model 3 на Tesla са двата най-продавани електрически автомобила през месеца."
Коментиран от #25
11:54 27.03.2022
25 Така е
До коментар #24 от "Така е!":
Tesla с десет пъти повече капитализация и пет пъти по малко продажби от VW или ToyotaКоментиран от #27
12:02 27.03.2022
26 YANKEE GO HOME
12:09 27.03.2022
27 Е няма как да не е така!
До коментар #25 от "Така е":
Хайде стига с тази опорка. Недей да гледаш моментното състояние, а гледай тренда.Пазарната капитализация е проекция за бъдещето, а не за настоящето. Както виждаш тренда е за увеличение на продажбите на Тесла и намаляване на продажбите на Volkswagen и Toyota.
Само въпрос на време е Тесла да ги задмине по продажби. Особено пък Toyota, която ще има голям проблем с продажбите след 2025 година, когато няма да може да произвежда достатъчно електромобили, защото това не е производство което можеш да организираш от днес за утре, а Тесла вече са организирали веригата за доставките и са подписали договори за доставка на материали за батерии, готови батерии от други производители и всякакви други компоненти за 20 милиона броя до 2030 година и на практика са ангажирали количествата на всички известни мини и доставчици на батерии за години напред.
12:55 27.03.2022