30 Май, 2022 17:03 11 810 11

Дизайнът на новите кросоувъри на Dacia - Duster и Bigster е готов на 99%, но...

  • dacia-
  • duster-
  • bigster

Малко преди завършването на тези проекти главният конструктор на Dacia напусна компанията

Дизайнът на новите кросоувъри на Dacia - Duster и Bigster е готов на 99%, но... - 1

Британското издание Autocar съобщи, че марката Dacia, която е част от Renault Group и също така произвежда модела Duster, е загубила своя главен дизайнер - Майлс Нюрнбергер, който дойде от Aston Martin и който работи върху следващото поколение Duster и новия Bigster. Журналистите цитират главния изпълнителен директор на Dacia Денис Льо Вот, който казва, че дизайнът на третото поколение Dacia Duster и Bigster е „99 процента завършен“ и сега е подходящият момент за смяна на главния стилист.

Въпреки че външният вид на двата модела вече е определен, Dacia „има някои интересни идеи, които вече са разработени или са в процес на разработка“, обяснява още Денис Льо Вот. Той също така изрази огорчение от напускането на Нюрнбергер, но отбеляза, че дизайнерът напуска Dacia "по лични причини".

Това не е първата промяна в ръководството на дизайнерския екип на Dacia през последната година. Ще припомним, че през април 2021 г. испанският дизайнер Алехандро Мезонеро-Романос беше назначен на тази позиция, но само седмица по-късно той се премести при конкурентите от концерна Stellantis и започна работа по Alfa Romeo.

Дизайнът на новите кросоувъри на Dacia - Duster и Bigster е готов на 99%, но...

Мезонеро-Романос беше заменен от Майлс Нюрнбергер, който освен за Aston Martin, преди това е работил за Lincoln и Citroen. Но и той напусна Dacia, така че сега компанията търси нов стилист. Що се отнася до дизайна на следващите чисто нови продукти, кросоувърите Duster и Bigster, той все още не е представен официално, но Bigster беше показан като концептуален прототип, а по-късно в мрежата се появи r шпионската му снимка.

За Bigster се знае, че е построен на платформата CMF-B - тя също трябваше да бъде в основата на новата Niva, но това няма да се случи поради прекъсването на отношенията между Renault и АвтоВАЗ. Гамата двигатели за Bigster ще включва 1.2-литров турбодвигател в няколко мощностни характеристики и вероятно двигател с вътрешно горене с електрическа добавка - тоест хибрид, въпреки че това все още не е официално потвърдено. По предварителни данни кросоувърът ще струва "по-малко от 40 000 евро". Bigster ще бъде автомобил за семейството, а Duster ще запази качествата на практично SUV за хората с активен начин на живот.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    29 13 Отговор
    Последния пирон в ковчега на НЕМСКОТО автомобилостроене !!! >:)

    Коментиран от #8

  • 2 гост

    31 7 Отговор
    хахах, 40х.евра за дачия с 1.2лдвигателче, що за подигравка е това? не се чудете, че хората предпочитат 10г. туарег за 30х.лева вместо нов дъстър за повече пари.
  • 3 Мунчо

    10 16 Отговор
    Чи то туй по яко от БМВ х5 на 15 години ве...
  • 4 Хъм

    18 3 Отговор
    Явно на добрите "стилисти" не им понася в дачия, време да вземат стилист Капанов!
  • 5 шофер

    18 16 Отговор
    40 000 евра за НеуДачия??? Тези не са добре в главата !!!
    40 000 евра Тесла 3 ,два мотора,лонг рейндж, 2021 година на 35 000км !
  • 6 свидетел

    8 11 Отговор
    грозниииииииии!!!!!!!!!!
  • 7 Зевзек

    23 5 Отговор
    Дизайна добре, ама тия трицилиндрови 1000 кубикови двигатели от косачка за трева са много зле.
  • 8 Куку

    9 9 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Хахахя.... ковчега е това румънско нещо!
  • 9 Българин

    6 1 Отговор
    за да върви колата и трябва двигател, но 1.2 си е много слабо двигателче, поне 1.6 и нагоре.Всъщност колите станаха предимно купе и някаква имитация на двигател, ами като включиш климатика , трябва да буташ.,смешно е това .

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Хубава е

    2 0 Отговор
    Готина е на външен вид. Само да не сложат евтини километражи и пластмаси вътре, че ще я скапат много. Дано се постараят и в купето. Все пак там сме през 97 % от времето, което прекарваме в колата.