4 Октомври, 2022 13:30 33 751 11

Как и защо електромобили, субсидирани от германските данъкоплатци, се озовават в други държави, включително и у нас?

  • електромобили-
  • субсидии-
  • германия

Хиляди електрически коли, закупени със субсидия, са изнесени в съседни страни, сочи проучване

Как и защо електромобили, субсидирани от германските данъкоплатци, се озовават в други държави, включително и у нас? - 1

Повече от 100 000 електрически коли, субсидирани от германския данъкоплатец - включително хиляди електрически возила Tesla - са намерили своя път в чужбина, тъй като купувачите са използвали схемата за стимулиране на германците, възлизаща на милиарди евро, предназначена да направи колите, захранвани с батерии, по-достъпни за обикновените шофьори в Германия.

От 890 000 електрически коли, регистрирани в Германия през последните 10 години, по-голямата част от които са закупени с бонусите от държавата, само 756 517 остават в страната, сочи официално проучване. Въпреки че малка част от липсващите автомобили са извадени от експлоатация, повечето от тях са продадени на шофьори в съседни страни с цел печалба.

„До момента, в който по-късно тази година бъде регистриран едномилионният нов електрически автомобил с батерии, близо една пета от тези коли ще са напуснали немските пътища“, казва Матиас Шмид, базиран в Берлин анализатор, който е един от авторите на това изследване. Според него „губещият е германският данъкоплатец, който косвено субсидира чистия въздух в градовете извън Германия.“

Как и защо електромобили, субсидирани от германските данъкоплатци, се озовават в други държави, включително и у нас?

Германия въведе схемата за субсидиране през 2016 г. и оттогава е похарчила най-малко 4.6 милиарда евро за безвъзмездни средства за купувачите на електрически превозни средства. Купувачите имат право на субсидия до 6000 евро на автомобил, в зависимост от неговата цена.

"Така много субсидирани превозни средства се озовават в страни от Европа, където митата върху закупуването на нови автомобили и липсата на държавни субсидии направиха електрическите превозни средства по-скъпи, отколкото в Германия", казва още Шмид.

Шмид също установява, че от 98 000 електромобила Tesla, регистрирани в Германия до юли тази година, само 76 690 са останали по пътищата на страната, което означава, че всяка пета Tesla е напуснала германския пазар. Ще припомним, че американският производител започна да произвежда автомобили близо до Берлин тази година.

„Съществува доста ясен арбитраж“, каза водеща фигура в лизинговата индустрия, добавяйки, че големи корпоративни автопаркове в Германия се възползват от препродажбата на субсидирани електрически модели. Германската опозиционна партия Die Linke, която отдавна се противопоставяше на схемата за субсидиране, тъй като твърди, че ще бъде от полза за корпорациите, казва, че винаги е било ясно, че стимулите са „податливи на измами“.

Как и защо електромобили, субсидирани от германските данъкоплатци, се озовават в други държави, включително и у нас?

„Фактът, че дори не е имало едногодишен период на задържане [преди една кола да може да бъде продадена], е повече от техническа грешка и отваря вратата за измама“, казва депутатът Бернд Риексингер. Сега, германското коалиционно правителство планира да свие схемата за субсидиране през 2023 г., премахвайки стимулите за автопаркове.

В отговор на запитване за злоупотреби със схемата, правителството заявява, че също така ще удвои времето, което колите трябва да бъдат притежавани, преди да могат да бъдат продадени. „Всеки, който иска да продаде своята субсидирана електрическа кола след по-малко от година, ще трябва да върне субсидията“, се казва в изявление на германското министерство на икономиката.

„Загубата на стойност на употребявана кола е значително по-висока след 12 месеца, така че бизнес моделът на препродажба в други европейски страни ще стане много по-малко привлекателен“, се казва в изявлението, но се подчертава, че Германия се нуждае от употребяван пазар за електрически.

Как и защо електромобили, субсидирани от германските данъкоплатци, се озовават в други държави, включително и у нас?


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Илия

    50 9 Отговор
    Цяла Европа работи за Германската икономика, нас ни режат за всякакви фондове, но видиш ли сега не може да работи тая схема.
    Тия пари от къде са ? Нали са по европрограма, а в ЕС всяка страна член внася тръста членска вноска !
    Ако ще правят забрана, моля да е за страни извън ЕС !!!
  • 2 ХЕНРИ ФОРД

    77 12 Отговор
    СКОРО ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ ЧЕ ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ КОЛИ НЕ СА ТОВА КОЕТО НИ РЕКЛАМИРАТ А ЕДНА ГОЛЯМА ЛЪЖА

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Хайл

    48 8 Отговор

    До коментар #2 от "ХЕНРИ ФОРД":

    То е от ясно по-ясно,че електричките замърсяват в пъти повече
  • 4 бл.134 в Zап. парк

    24 4 Отговор
    Лесно, това е чудото на демокрацията и лесните пари!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ива

    20 4 Отговор
    Много интересен анализ, поздравления за автора
  • 7 Циник

    8 1 Отговор
    Имат- дават.
  • 8 Момчил

    17 4 Отговор
    Щото са "много хубави". Всеки западноевропейски к.ретен осъзнал овреме грешката си да си вземе електричка, бързо я разкарва. В голяма държава тя е абсолютно непотребна вещ,която трябва да зареждаш няколко пъти ,за да стигнеш далечно разстояние.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Пепи

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Момчил":

    Хващаш декиш като жълта статия. И също толкова невярна :D

  • 11 Баба Гана

    2 0 Отговор
    Чакайте да почнат да се развалят, да видим кой ще ги ремонтира в бг и на кави цени. Тогава ще се види кво що.