Мадрид, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Renault представи изцяло новия SUV Austral, за да замени леко уморения (макар и все още достатъчно популярен) Kadjar. Той наистина е и изцяло нов , базиран на платформата CMF-CD, използвана за най-новия Nissan Qashqai, като същевременно е оборудван с иновативен трицилиндров двигател с турбокомпресор и хибридна система с електрически мотор. Тези два двигателя са съчетани със седемстепенна автоматична скоростна кутия, като всичко това е насочено към семейства, които нямат време за каквито и да било лудории с плъгин хибридни системи, но все пак искат полупестеливо шофиране.
Заедно с новото инженерство, в тази кола се вижда и свеж подход към стила, с намеци за европейски Nissan Qashqai и с различия, които биха могли да отклонят хората от преки съперници като Kia Sportage, Skoda Kodiaq или, може би, Toyota RAV4. Наистина, версията на оборудване Esprit Alpine, която тествахме и която виждате на снимките, включва някои интересни акценти, главно след като влезете в салона, благодарение на които цялостният ефект е по-премиум от всички други настоящи модели в портфолиото на Renault. Така че, новият Austral със сигурност е стъпка нагоре, но дали ще е успех?
Отговорът на този въпрос все още не е еднозначен, като той ще бъде определен с времето, но първоначалните ни впечатления, след първите тестове на модела, са, че за разлика от Kajar, новият Austral има повече шансове за успех. Но е добре да се знае, че е изключително трудно да се отличиш от тълпата, ако създаваш ново SUV за пазар, който вече е пълен с такъв тип автомобили. От Renault обаче са свършили впечатляваща работа и Austral има достатъчно характеристики, които да го отличат от конкуренцията. Колата обаче си има и недостатъци.
Екстериор и интериор
Карахме Austral в изпълнение Esprit Alpine, ново ниво на оборудване, което предполага, че ще получите известно влияние от марката спортни автомобили и съответни лога по екстериора и интериора на автомобила. Цветовете, които французите лансират първоначално бяха матово покритие Satin Shale Grey и по-впечатляващото Iron Blue, което наистина изпъкваше в нашите очи още от пръв поглед. именно поради тази причина избрахме тестови автомобил, решен в новия син цвят.
Интересната цветова гама е добре контрастирана от 20-цолови алуминиеви джанти, LED фарове, освежени емблеми отпред и отзад, плюс страхотно изглеждащ набор от задни светлини, които предлагат фини дизайнерски решения, придаващи елегантен вид на екстериора на автомобила. Що се отнася до емблемите, то интерес представлява тази отпред, която вече е двуизмерна, по-голяма е, но в същото време е тонирана и се слива с радиаторната решетка.
Влизайки в салона се натъкнахме на множество тъмни детайли. Салонът е решен в черно и тъмно сиво - седалки, табло, тапицерии, кори на вратите... черното е навсякъде. Този нюанс се прекъсва от "хладни" сини шевове, които придават малко контраст и заедно с връзките от лъскава "пиано" черна пластмаса общият ефект определено е страхотен за очите. Салонът на Austral наистина изглежда премиум. Друг интересен акцент е воланът с неправилна форма, който на местата в долната си част, където рядко се пипа с ръце, е решен с алкантара.
В салона има и много добро амбиентно осветление, а отличните екрани, които са с много добра резолюция, подсилват този възторжен ефект. Въпреки че са доста опростени и изглеждат не много дълбоки, предните седалки са удобни и ергономични. Отзад има три отделни места за сядане, точно както бихте очаквали от SUV, предназначено за семейства.
Багажникът също е достатъчно солиден, с 555 литра обем, който се увеличава до 1 455 литра, като задните седалки се свалят надолу. Задният диван е и регулируем в предно задна посока и допълва функционалността на салона. Това, което не ни хареса бяха някои компромиси със сглобката на иначе качествените материали, което определено не подобава на автомобил, претендиращ за званието "най-луксозното Renault".
Двигател и ходови характеристики
При всички тестови Austral-и само цвета бе различен. Трицилиндровия двигател с вътрешно горене дава прилична динамика, но на моменти (когато е в ролята си на генератор и зарежда батерията) звучи доста неистово и не винаги е сигурен коя от автоматичните скорости иска да избере. Иначе режимите на шофиране се избират с помощта на превключвател на волана MultiSense, който може да се използва и за персонализиране на други настройки, включително цвета и плътността на вече споменатото амбиентно осветление.
Като се изключи епизодичния шум от агрегата, колата се усеща добре, с плавно предаване на мощността и безпроблемен преход на хибридната система между бензинов двигател с турбокомпресор и електрически (EV) режим. Въртящият момент от хибридния силов тракт се предава на предните колела чрез седемстепенна трансмисия. Austral е супер безшумен, когато е в изцяло електрически режим и прилично шумен, когато работи трицилиндровия мотор. Всичко това се дължи на отличната шумоизолация на салона, защото отвън шумът е значително по-висок.
Монтираните на кормилото перки позволяват да се променят нивата на регенеративно спиране. Един от минусите на модела, особено спрямо някои от преките му конкуренти е липсата на 4х4 система, но пък от друга страна интересното е, че Austral разполага с управление на четирите колела, което осигурява диаметър на завиване от 10.1 метра и допринася за усещането за пъргавина. С други думи при маневриране сравнително голямото SUV се усеща като субкомпактна градска кола.
Ускоряваме темпото, когато излизаме на магистрала около Мадрид и бензиновата мощност влиза в действие добре, въпреки че се усеща, че малкият трицилиндров агрегат полудява от прекалено високи обороти. Това обаче само ако натиснете газта до пода. Иначе колата е безшумна и комфортна. Динамиката и е прилична, но определено ще се хареса на по-спокойните водачи. Гумите Michelin на нашата кола също бяха склонни да "мърморят" малко, когато се натискат през тесни завои по планински пътища, но като се има предвид, че това е високо SUV, кренът в завоите е съвсем приличен, дори по-добър, отколкото очаквахме.
С други думи Renault Austral не е бърза кола, с максимална скорост от 175 км/ч, тя е по-скоро разумна, а не плашеща. Макар системната мощност да е 200 конски сили, то трябва да знаете, че доускорението е слабичко. След като обаче се достигне до т.нар. крейсерска скорост, шофирането е гладко и няма много какво да правите, освен да се наслаждавате на цялата тази тъмнина в салона. Фактът, че автомобилът е хибрид, означава, че има потенциал за прилична икономия. Renault смята, че можете да да достигнете до среден разход от 3.8 литра на 100 километра пробег, но реално ние успяхме да постигнем разход от 6.3 на 100. По-важното е, че колата не е необходимо да се включва в контакта, което е един от неприятните аспекти за хибридите от типа plug-in.
Технологиите
Renault създаде интериор, който се върти около някои страхотни нови технологии. Основната атракция е централно разположеният 12-инчов портретно ориентиран инфоразвлекателен екран. Той е леко обърнат към водача и има редица физически бутони в основата си, позволяващи управление на основните функции с върха на пръста. Това е най-добрата комбинация от сензорен екран и бутони, с лесен достъп за неща като отопление и охлаждане.
Към положителните неща, касаещи технологиите, ще отбележим и сателитната навигация. Имайки предвид колко хора използват Google Maps на телефоните си, харесваме това, че системата на Austral използва същото нещо. Това означава, че има много малко за учене и, най-доброто от всичко, работи прилично. Е, с леки лагове на моменти, като всяка друга инфоразвлекателна система на Renault.
Иначе, екранът е умело проектиран да включва други приложения, като Spotify, поставени под картите, така че да можете да преглеждате музикалната си колекция. Apple CarPlay и Android Auto също присъстват в опциите. Дизайнерите на Renault са добавили спретната малка опора за ръката на водача на централната конзола, която позволява точно, спокойно превключване и на сензорните, и на физическите бутони в основата на екрана.
Има и безжично зарядно за телефон, плюс USB Type-C портове. Head-up дисплеят е още едно от нещата, доближаващо Renault до т.нар. премиум. Той е отлично позициониран директно върху ветроупорното стъкло, ясен е и лесен за използване, а 12.3-инчовото арматурно табло по-скоро играе ролята на "втора цигулка".
Присъда и цена
Първоначалните резерви относно силовия агрегат на това семейно SUV бързо се разсейват, след като прекарахме повече време зад волана и като цяло моделът изглежда като успех за Режията. Въпреки че не предлага огромно количество мощност, начинът, по който тя се разпределя, работи страхотно, но най-добре в режим EV. Ще получите и тихи, ефективни километри по магистрала, задвижвани с бензин, но Austral трябва да се кара скромно, за да извлечете най-доброто от него.
Като се прибави вградената автомобилна технология на Google и много добре обмислените интериорни елементи, SUV-то определено ще се хареса на семействата с активен начин на живот. Сам по себе си автомобилът може и да не привлича вниманието, но емблемата на Alpine определено помага за да събуди интереса на хора, които иначе биха минали покрай него без дори бегъл поглед.
И накрая идва ред на цената. Спрямо преките конкуренти тя е може да се определи, като атрактивна и дори по-ниска, но всъщност Austral не е евтина кола. Цената и в най-базовото изпълнение Techno започва от 58 990 лева с ДДС и във върховото ниво Iconic Esprit Alpine достига до 80 990 лева също с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Крис
Коментиран от #13
09:23 23.10.2022
2 Име
Коментиран от #9
09:24 23.10.2022
3 хмм
09:27 23.10.2022
4 Мини ван Ферари
Коментиран от #6
09:29 23.10.2022
5 гост
Новите модели са напълно променени, с ниско качество на елементи, които са натоварени и бързо се амортизират. Ходих, правих тестове, пазарих се за цени и накрая излезе, че старото ми рено е качествено, добре сглобено, с хубава боя и с ниски амортизационни разходи на ниска цена - всичко това е в противовес с новите като Каджар, Колеос например.
Смятам, че за един прост хечбек, каквото е Аустрал, цена от почти 60х.лв за най-базовото оборудване е смехотворно висока, при положение, че дори не е икономично за хибрид, над 6л. за хечбек и много.
Коментиран от #11, #23
09:50 23.10.2022
6 Съдията Дред
До коментар #4 от "Мини ван Ферари":
Изпревари ме, но това е обща тенденция, да произвеждат по малко коли, да продават скъпо, и да печелят повече. Същевременно новия GLC започва от 105 000, и не е с 3 цилиндров двигател. А миналата година можеше да се вземе за 30 000 дизелов Меган, без забележки в сглобката. И сразход по 4 на 100.10:02 23.10.2022
7 Факт
Коментиран от #12, #18
10:23 23.10.2022
8 За съжаление....
10:39 23.10.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ...
Коментиран от #24
10:50 23.10.2022
11 Иво
До коментар #5 от "гост":
Това не важи само за тази марка.Тенденцията е глобална.10:55 23.10.2022
12 Малеее
До коментар #7 от "Факт":
Толкова си далече от истината. Къде видя дачия с 600 коня? Шасито на ауди,бмв и бенц е направено да носи двигатели от 150 до 650 коня. Окачване,скоростна кутия,шаси всичко е мислено да подържа скорости над 230 дълго време без проблеми. Къде виждаш дачия ,опел,пежо и т.н. ? Това е премиум а не екстрите на дисплея дето всеки телефон има в повече!Коментиран от #14, #25
11:04 23.10.2022
13 Емил
До коментар #1 от "Крис":
Това не е кола, а две косачки за трева (една бензинова и една електрическа) обединени в едно! За младите - става - те от коли, уиски и жени не разбират!!!11:06 23.10.2022
14 Име
До коментар #12 от "Малеее":
А ти виждал ли си новите евросъандарти.Няма да има повече Мерк с 600 коня вервай ми.Иначе с един хибрид лесно се правят тия цифрички от всяка китайска комоания не е нужно двигателят ти вече да е в1611:09 23.10.2022
15 Забрана за рено
11:47 23.10.2022
16 Ренде и лукс
11:53 23.10.2022
17 Здравей
12:22 23.10.2022
18 объркал си щата
До коментар #7 от "Факт":
рената които бяха премиум отдавна ги няма (сафран, 25 и т.н.), а дачиа е крайно ефтин автомобил, но сегашният потребител не го загрява, седалките са трагедия, мокетът на пода е вестник, под таблото няма кори , а материал за опаковки, стъклата са тънки(да не говорим за термозащита), шумоизолацията пак е трагедия, динамиката същоКоментиран от #22
12:50 23.10.2022
19 Пловдив 1912
Иначе си изглежда много добре с добри характеристики ...
Но без 4х4 80% от бъдещите клиенти отпадат веднага...
13:12 23.10.2022
20 Да бе
13:42 23.10.2022
21 Германеца
14:49 23.10.2022
22 Факт
До коментар #18 от "объркал си щата":
Факт е че във всяка кола вече имаш екстрите които преди бяха само зс премиум моделите че даже и много повече примерно навремето в 124 нямаше тъчскриинове даже нямашеми скриинове а сега ги имаш на ДачииКоментиран от #37
16:17 23.10.2022
23 Ами да ти споделя
До коментар #5 от "гост":
че нещо не си прав.Карам и аз само Рено,като се започне от бащиното Рено 8,мине се през 19 Шамад,Меган 2 седан и позледно за сега Каджар с 4х4 и най-високо изпълнение.Първата и последните две са купени нови от Мототехника 67г. и шоурум На Рено 2005г. и 2017г.Качеството им е високо и без всякакви проблеми,единствено с Шамада понеже бе ента употреба ми бе разгонил фамилията докато го стегна,а после 10 години каране и само обслужване.Обслужването и на последните 2 новозакупени коли е в рамките на достъпното и нормалното,като се обслужват само във фирмен сервиз.Качеството се повишава с всеки нов модел.17:53 23.10.2022
24 Ами льольо,на
До коментар #10 от "...":
БМВ и 8 двигателя е дуцилиндров за да зарежда батерията бе "мен".Тук двигателя служи като генератор за зареждане на батерията,а не основен компонент за задвижване.Коментиран от #35
17:58 23.10.2022
25 Всичко било
До коментар #12 от "Малеее":
мислено да носи 600 коня,ама не са помислил за магарета като теб без мозък пишещи глупости.Ами да ти кажа,че на Меган 3 РС стедж пакет 3 му дава мощност на същия този двигател който е заводски мощност от 500 к.с. и с една смяна на окачването само се превръща в снаряд на пътя и ги слага тези дето ги изброяваш в малкия си джоб.Тук става въпрос за семеен и дстъпен автомобил с екстри като в лукс класа на никакви пари в сравнение с тях и не по-малко важното е екологичен приближаващ се до чисто електрическите.Коментиран от #26
18:04 23.10.2022
26 Гост
До коментар #25 от "Всичко било":
А баш! Сам го казваш, на Меган РС му трябват три тунинга за да стане 500 коня, а другите излизат от завода така! А и няма как Рено за 80 000 да се води лукс! Но пък хибрид с тези размери за тези пари, си е ОК!18:32 23.10.2022
27 трагедиЯ
19:21 23.10.2022
28 От Каспичан,
Е имаха едно състезателно Алпин през седемдесетте и до там.
20:25 23.10.2022
29 Николай
22:43 23.10.2022
30 Джерами Кларксън
08:34 24.10.2022
31 Така е
Купуваш най-доброто и не откриваш топлата вода.
Коментиран от #40
09:21 24.10.2022
32 тези дачии не ми ги хвалете
09:33 24.10.2022
33 Имитиращ продукт!
09:44 24.10.2022
34 Българин
15:49 24.10.2022
35 ...
До коментар #24 от "Ами льольо,на":
и кво, повече върви от CX-5ца ли тая умряла "луксозна" тоалетна със спортна лепенка? Или повече екстри има че не разбрах? Толкова е яко това че никъде не можеш да му намериш точните параметри на силовата установка, освен че можеш да я караш само на ток до 130км/ч ама най-вероятно за макс 20 мин :)16:00 24.10.2022
36 ха ха
Коментиран от #39
07:25 25.10.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Тенкю
10:08 18.01.2023
39 карача
До коментар #36 от "ха ха":
Като намериш Шкода, Фолксваген и Сеат - пак ще се върнеш при Реното.Пробвано.20:25 29.01.2023
40 Въпрос
До коментар #31 от "Така е":
Американските коли са изостанали като технология и мотори сигурно с 30 години. Колко бензин харчи тоя айсин? За САЩ може да става, защото им е евтин бензина,за тук не вярвам да става.16:19 12.03.2023