Китайските автомобили започват да се утвърждават все повече на пазарите в Европа и докато някои все още някои не могат да им се доверят изцяло, то някои клиенти се радват на по-ниската цената, която те предлагат. Изглежда това е притеснило някои от топ играчите в автомобилната индустрия и един от тях дори го признава. Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес призна, че европейските брандове ще имат тежка битка с китайските автомобилни производители.
Разходите за производство в Китай са много по-ниски и дори след внасянето им и разходите за транспорт и легализация, автомобилите пак са много по-евтини от тези сглобени в европейските фактори. Коментарът бе направен през Automotive News Europe по време на изложението CES, където той заяви, че европейските регулации вдигат цените на колите с около 40%, което влияе значително на цената. Той допълни, че подобен сценарий е имало и със слънчевите панели, където Европа също е загубила.
Таварес споменава, че ако не се намери решение на този проблем, компанията му ще трябва да намали производството си в Европа и да се насочи към региони в които разходите са по-ниски. В същото време директорът на компанията за автомобилни компоненти Forvia, които наскоро закупиха Hella, заяви, че китайските производители могат да направят електромобил за около 10 хиляди евро по-малко отколкото европейските брандове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Русофил
Коментиран от #13, #14
12:05 07.01.2023
2 Ябълка
12:07 07.01.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Да да идват
12:10 07.01.2023
5 Монк
12:12 07.01.2023
6 Алексей
12:20 07.01.2023
7 Алексей
12:21 07.01.2023
8 Е как
Коментиран от #15, #20
12:23 07.01.2023
9 Васил
12:29 07.01.2023
10 Леля Гошо
12:33 07.01.2023
11 Опорка
12:45 07.01.2023
12 Аз казах ли ви?
Нали никой нямаше да погледне китайските ментета?
Нали Тесла предлагала свръх скъпи некачествени автомобили и сто годишните, като започнали да предлагат различни модели електромобили, никой нямало да погледне Тесла.
А последните месеци Тесла е най-продаваният модел в Европа, а китайците настъпват бавно, но сигурно. И в случая ниските цени не са най-големия проблем.
13:34 07.01.2023
13 2254
До коментар #1 от "Русофил":
Разбира се, МОсквича е друга бира. Щом пише "Сделано в СССР", качеството е на светлинни години 🤣13:40 07.01.2023
14 Аз казах ли ви?
До коментар #1 от "Русофил":
Проблем за стогодишните е това, че поблазнени от по-ниските цени, европейците ще си купят китайски автомобили с ясната мисъл, че правят компромиси с технологиите, качеството, надежността и безопасността, но просто не могат да си позволят да си купят европейска марка.И понеже са тръгнали с малка кошница и не очакват чудеса, ще останат изненадани от това, че всъщност китайските автомобили ВЕЧЕ са поне на същото или дори по-високо качество и са по-надеждни и по-евтини за поддръжка от европейските марки. Ще осъзнаят че в момента в световен мащаб всичко което не е произведено в Китай е менте.
Ще осъзнаят че всъщност европейските марки не произвеждат автомобилите си, а ги сглобяват от произведени в Китай части на старите си поточни линии, които са модифицирани за новите платформи, докато поточните линии на китайците са чисто нови, проектирани специално за тези автомобили, което им позволява да произвеждат автомобили с много по-високо качество на много по-ниска цена, заради по-бързото производство на един автомобил и икономии от мащаба.
Стогодишните нямат много полезни ходове срещу това, а даже и не съм споменал за много по-добрата верига за доставки и много по-ниските цени на материалите, енергията и труда в Китай.
Коментиран от #19
13:42 07.01.2023
15 А погледни цените на китайските
До коментар #8 от "Е как":
"Няма да се притеснават всичките. Гледах ценови листи преди 2 години и сега и има модели с по 12-13 хил. лв. по-скъпи за същото оборудвание от около 35-37 на 47-50...."Сhаngаn Yіdа мoжe cъвceм лecнo дa бъдe oбъpĸaн c eлeĸтpoмoбил, нo вcъщнocт нeгoвoтo зaдвижвaнe ce ocигypявa oт 1,5 литpoв бeнзинoв тypбo двигaтeл c мoщнocт 170 ĸoнcĸи cили.
Cĸopocтнaтa ĸyтия e aвтoмaтичнa cъc ceдeм cтeпeни. B cпeцифиĸaциитe ce виждa, чe paзxoдът e 5,99 литpa нa 100 ĸм
Πpoдaжбитe нa aвтoмoбилa Сhаngаn Yіdа c бeнзинoв тypбo двигaтeл зaпoчвaт пpeз пъpвoтo тpимeceчиe нa тaзи гoдинa пъpвoнaчaлнo в Kитaй пpи цeнa зa бaзoвaтa ĸoнфигypaция $12 350.
Купето на новия автомобил с двигател с вътрешно горене е просторно и удобно. Габаритните размери на самия Changan Yida са 4770 х 1840 х 1440 мм.
Коментиран от #16
14:38 07.01.2023
16 Ето как изглежда
До коментар #15 от "А погледни цените на китайските":
Това китайче за 23 000 лв14:39 07.01.2023
17 Фактъ
15:52 07.01.2023
18 Гост
18:21 07.01.2023
19 рфтгъхуй
До коментар #14 от "Аз казах ли ви?":
Що си хабиш клавиатурата като никой няма да ти повярва? Докато бай ти ганьо не се сблъска лично с "китайските коли среден и висок клас" нищо няма да се промени... Дори Хавал-ите дето се продават у вас са по-качествени от кой да е европейски модел в категорията им, а Хавал-а реално е китайската версия на Дачия- евтин автомобил за масовия работник... Жокери:- VOYAH DREAMER HYBRID - 400 000 юана или €56 000
- HIPHI Z (скъпарската 4-местна версия)- 600 000 юана или €84 000
- Lixiang L9 - 460 000 юана или €61 000
- BYD HAN DM-P (хибрид) - 307 000 юана или €43 000
- NIO ES8 - 615 000 юана или €85 000
Цени ако се продават в ивропътъ официално тея коли- някъде около 25-30% нагоре... И пак ще размазват всяко ауди, бмв и мерцедес като качество и ще бъдат с поне 15% по-евтини...
Коментиран от #21, #36
18:28 07.01.2023
20 Гостенина
До коментар #8 от "Е как":
Преди 5 години си купих Ситроен Ц3 нов от магазина за 28хил.лв.Сега същия е 42хил.лв.Това са точно 50% горница.Бах аз таз ламарина,полупроводници, цели проводници и не знам там какво.Преди 6-7 години имаше Дачия Докер с мощния дизел и климатик за 21хил.лв.Сега същата кола я продават ребрандирана като Рено за над 35хил.лв.,а като Мерцедес Ситан за 50хил.лв.Ами това не е нищо друго освен алчност.Като е така-да фалират един по един.Ще караме китайци...20:14 07.01.2023
21 Рататуйчоо
До коментар #19 от "рфтгъхуй":
хайде докарай един нов хавал, аз ще докарам нова еврпойска кола среден клас и ще направим сравнение на качество, сглобки, материали, ходови характеристики…. ще поканим и тесльо, радетеля и за новите китайски чудеса… ще направим и видео за всички потребители тук-съгласни???Коментиран от #23, #24
20:15 07.01.2023
22 Правилно си се ориентирал
А най-голямото им предимство са технологиите на батериите и бързото зареждане.
21:02 07.01.2023
23 Точно на Хавал
До коментар #21 от "Рататуйчоо":
Не бих заложил, ако ще сравняваме среден клас автомобили. Но как ще коментираш сравнението между dacia, която към момента дори е по-скъпа с автомобила, който дадох в 16-то мнение?Коментиран от #25
22:22 07.01.2023
24 Какво ще сравняваш ябълки с портокали?
До коментар #21 от "Рататуйчоо":
Ако ще сравняваме, да сравняваме един и същ автомобил произведен в щатите и в Китай.Няма две мнения, че качеството на Тесла модел 3 произведена в Китай е с нива по високо, отколкото същия модел произведен в щатите. И ако в щатите чисто нов модел 3 струва 50 и няколко хиляди долара а втора употреба 60 и няколко хиляди долара, защото трябва да чакаш ред няколко месеца за да си го купиш, то в Китай цената е 33 000 долара и го получаваш след две седмици.
В Китай последните месеци пазарният дял на автомобилите които се зареждат в контакта е над 35%. И то след като значително намалиха субсидиите. Причината е, че тези автомобили ВЕЧЕ са по-евтини от автомобилите с ДВГ, а зарядната инфраструктура е добре развита.
Очевидно Европейските производители има от какво да се притесняват. Неслучайно от mercedes бързат да изграждат и зарядна инфраструктура, защото ако изтърват в момента и пуснат китайците, връщане на пазарния дял няма да има. Това не е като да говориш празни приказки за екология.
Коментиран от #26, #27
22:31 07.01.2023
25 Лично за мен
До коментар #23 от "Точно на Хавал":
много грозна тесльо….Не харесвам Дачия, но в този случай няма шанс….
Да опитаме да уточним-ти вярваш в дядо Коледа, а обвиняваш нас…т.е вярваш сляпо в картинки и клипчета, без да си го докоснал дори и вярваш че на 1/3 от цената ще бъде повече кола от Европейски аналог в класа, че и нагоре… че дори и на немската тройка еталон (не съм им фен!!!)….
Пожелавам ти приятно чакане да пристигнат тук, да си вземеш и задължително да се похвалиш-искам да направим директно сравнение с Европейски еквивалент, когато си готов!!!
22:32 07.01.2023
26 Ахаа
До коментар #24 от "Какво ще сравняваш ябълки с портокали?":
издаде ли се тесльо, представящ се като няколко различни човека, това как се определяше в психиатрията???Ами не, не желая да сравнявам китайски с американски…. 2007 направих грешката за 4 години с нов Додж ии… не благодаря!!! Не се опитвай да ме вкараш в твоите безмислени спорове… не и тук!
Само не ти ли е обидно, любимата тесла да те цака така гадно с един и същ продукт, на брутално различна цена (доверявам ти се) и с отчайваща разлика в качеството!???
Аз лично не бих се съгласил на нещо с дразнещо качество, на по-ниска цена, но само и само да го имам…. и реално и ти казваш, че в Китай-качество няма….
Коментиран от #28
22:41 07.01.2023
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Знаех си
До коментар #26 от "Ахаа":
Че повечето сте функционално неграмотни и затова не харесвате електромобилите, нито пък мен. Кой каквито и факти да ви каже, дори буквално да повтори ВАШИТЕ ДУМИ като ви цитира , няма да се съгласите с него.Аз харесвам цялата философия за електрификация и то не само в транспорта, а не Тесла, за да тръгна да я защитавам за да я наричащ любима. Обикновено я СРАВНЯВАМ с останалите напълно обективно и от известно време тя започна да ГУБИ по доста характеристики от другите производители и най вече китайските.
Обаче апотеоза беше :
"Аз лично не бих се съгласил на нещо с дразнещо качество, на по-ниска цена, но само и само да го имам…. и реално и ти казваш, че в Китай-качество няма…."
Не само, че не казвам това, а винаги съм твърдял точно обратното и ТИ САМИЯ ПОТВЪРДИ ДУМИТЕ МИ.
"2007 направих грешката за 4 години с нов Додж ии… не благодаря!!! Не се опитвай да ме вкараш в твоите безмислени спорове… не и тук!"
Е какъв е спорът, след като двамата твърдим, че в Америка се продават некачествени автомобили на двойна цена и никога не успяха да произведат Тесла за 35 000 долара, дори в най-добрите години, а в най-голямата криза с най-скъпите материали, когато всички са вдигнали цените с повече от 50%, китайците са успели да произведат Тесла за 33 000 долара и то с МНОГО ПО-ДОБРО КАЧЕСТВО.
Това последното го прочети няколко пъти, прочети отново коментар 24 няколко пъти , помоли някой да ти обясни и по други начини и ако накрая си разбрал как
08:51 08.01.2023
29 Естет с шалче
Коментиран от #31
08:56 08.01.2023
30 Продължение
Това последното го прочети няколко пъти, прочети отново коментар 24 няколко пъти , помоли някой да ти обясни и по други начини и ако накрая си разбрал какво ви повтарям вече трета година, може да ми отговориш.
Знам, че противоречи на разбиранията ти за Китай, но света е динамичен и се променя и е редно да си СМЕНИШ И МИСЛЕНЕТО. Както виждаш, аз не ти говоря с мнения, с които да ИЗБЕРЕШ дали да се съгласиш. Говоря ти с цифри и факти с които НЯМАШ ИЗБОР и трябва да приемеш, независимо дали ти харесват и дали съвпадат с предразсъдъците ти.
08:58 08.01.2023
31 Пропусна Русия и САЩ
До коментар #29 от "Естет с шалче":
Интересно ми е какво ще пророкуваш и за тях? А за Украйна?09:01 08.01.2023
32 незнайко
Коментиран от #33
15:04 08.01.2023
33 Аз не мисля така
До коментар #32 от "незнайко":
Bmw audi и mercedes ще оцелеят и дори могат да се развият още по-добре, защото тяхната стратегия никога не е била да предлагат евтини автомобили а точно обратното.Според мен даже напълно ще се откажат от по-малките модели и ще заложат само на скъпи и големи автомобили. При тях дори високата цена на електромобилите не е проблем, защото клиентите им могат да си го позволят. Тяхната целева група не би се интересувала от китайските автомобили, освен ако не са на още по-голяма цена от тези на mercedes, за да се похвалят колко пари са дали за автомобил.
Китайските автомобили и електромобили ще са проблем на бюджетните марки, чиито клиенти не могат да си позволят скъпи автомобили. А тези марки вече предлагат автомобилите си на по-скъпи цени, отколкото струваха bmw audi и mercedes само преди 3-4 години.
19:33 08.01.2023
34 ела
11:54 09.01.2023
35 цел
15:27 09.01.2023
36 Косатката
До коментар #19 от "рфтгъхуй":
Опа много интересен коментар не си хабя клавиатурата. Но ти да видиш Китайските щели да смажат Немските Ауди ,BMW,VW интересно.18:21 10.01.2023