Contemporary Amperex Technology Limited Co. - китайска компания за производство на батерии (CATL) направи революционно откритие, за което през лятото на миналата година ви информирахме.
Става дума за нова технология cell-to-pack (CTP), която през лятото бе показана като прототип. Сега китайците са готови със сериен вариант на батерията, която е готова за вграждане и която може да осигури пробег от 1000 километра с едно зареждане.
Батерията CATL се нарича Qilin, на името на легендарно същество от китайската митология. Освен това има рекордна ефективност на използване на обема от 72% и енергийна плътност до 255 W/h на килограм.
В иновацията, китайските инженери са интегрирали вътрешна напречна греда, плоча за течно охлаждане и термична подложка в многофункционалния еластичен междинен слой на Qilin.
Освен това революционната батерия има вградени микромостове вътре в междинния слой, които гъвкаво се адаптират към промените в секциите, като по този начин повишават надеждността на батерията през целия ѝ жизнен цикъл.
Уникалният дизайн на Qilin позволява сигурно поставяне на различни компоненти, включително структурна защита, връзка с високо напрежение и предпазен клапан, което допълнително увеличава капацитета на батерията с 6%.
Батерията се охлажда чрез поставяне на функционални части с течно охлаждане между съседни секции, а иновативната технология за охлаждане позволява на секциите да се охлаждат четири пъти по-бързо.
Сред основните клиенти на компанията са Tesla, Volkswagen, BMW и Nio, но засега CATL не разкрива подробности кой от автомобилните концерни пръв ще получи революционната батерия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Механик
Но има доста неясни неща, които също са много важни. Например, колко тежи, колко цикъла на презареждане има, колко струва и не на последно място, за колко време се зарежда.
Коментиран от #2, #7, #8, #24, #28
14:11 12.04.2023
2 Име
До коментар #1 от "Механик":
Да, но тези неща китайците все още пазян в тайна, но съвсем скоро ще разберем и именно те са тези, които ще погребат европейското автомобилостроене.Коментиран от #18
14:13 12.04.2023
3 Адам Хилтън
14:16 12.04.2023
4 Гост
14:25 12.04.2023
5 Така е
Коментиран от #17
14:25 12.04.2023
6 Ветеран от Протеста
14:29 12.04.2023
7 А ти ще загубиш много пари
До коментар #1 от "Механик":
и ще си затвориш.сервиза. Ще остане работа само за тенекеджии и бояджии.Коментиран от #14
14:41 12.04.2023
8 Ъхъ
До коментар #1 от "Механик":
Ако разбира се електрокарът не се взриви и изгори преди това!14:45 12.04.2023
9 Перо
14:58 12.04.2023
10 ДрайвингПлежър
За 1000 км ти трябват грубо 200 000 W/h енергия
При плътност 250 W/h на килограм говорим за батерия с тегло 800 кг !!!
Айде до тука с революциите ;)
15:02 12.04.2023
11 Карлуково
15:07 12.04.2023
12 ХВНхвнх
15:27 12.04.2023
13 Име
Коментиран от #16, #21, #23
15:36 12.04.2023
14 Механик
До коментар #7 от "А ти ще загубиш много пари":
Не обичам некомпетентни да пправят анализи. И ти обяснявам, защо смятам, че си некомпетентен (да не река по-сурова дума):Автомобилът освен двигател има:
1)Ходова част и окачване.
2)Спирачна уредба.
3)Кормилна уредба.
4)Трансмисия и силово предаване.
5)Много други неща.
И всичко това го има и в електромобилите. Така че аз няма да си затворя сервиза, ама хич. Виж, такива като тебе да останат без доходи, поради абсолютна некомпетентност и откъснатост от реланоста- там шанса е много голям.
Чао и чети книги!
15:37 12.04.2023
15 Знайко
Ще си я купя тази батерия, когато цената падне от 20 000 евро на 4 000 евро.
15:42 12.04.2023
16 смех
До коментар #13 от "Име":
Само едно не е ясно кои са тези 8 тъпъка15:58 12.04.2023
17 Знайко
До коментар #5 от "Така е":
"Китайци не могат да правят революционни открития."В голяма грешка си.
Китайци са открили компаса, барута, коприната, фоерверките, ракетите, китайския порцелан, чая ... може и да има още неща, но за това се сещам. Просто е било много, много... отдавна.
Ами китайската медицина?
Китай са имали нещастието преди 200 години Великобритания да унищожи обществото им с войни и опиум и да ги пороби. Същото е станало и с Индия, Северна Америка, Африка, Австралия, Египет, Персия...
Коментиран от #19
15:59 12.04.2023
18 ГЕРБ=БСП=ДПС
До коментар #2 от "Име":
Евробюрократите дебили "ще погребат европейското автомобилостроене."Ще го погребат, Брюксел и "зелените" фанатици.
И аз съм "зелен", но умерено. Против АЕЦ съм, но съм за ВЕИ + въгрищни електроцентрали + газови централи + дизелови централи..., които да компенсират недостига на електричество, когато не духа вятър и не грее слънце.
Коментиран от #22
16:07 12.04.2023
19 смех
До коментар #17 от "Знайко":
А албанският порцелан кой го е открил.Китайците или албанците16:10 12.04.2023
20 Тити
17:15 12.04.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ДрайвингПлежър
До коментар #18 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":
Твоето умерено зелено е изначално сбъркано!ВЕИ, че трябва да има някакъв дял трябва но вероятно не повече от 30% (който всъщност още не сме стигнали) и те като цяло трябва да се ползват за е-Горива (водород и синтетични горива). Ако направим микс от само 30% е-Горива дори и най-дъртия ДВГ веднага се превръща в по-екологичен от най-модерното ЕЛ!
Въглищата вече нямат място в ежедневието!
Трябва да бъдат изцяло заменени от газови централи, защото при модерна газова емисиите са близо 1/3 по-малко от въглищната. И при газта трябва да се развиват био-газ мощностите, за да се събира и използва метана, който е в пъти по-опасен от СО2 (всъщност въглерода си има и много положителни страни) и там целта трябва да е поне половината от газовите мощности да са био.
А основните ти мощности трябва да са Атомни!!!
Атомната енергетика е на прага на революция и в общи линии е въпрос на няколко години да стане напълно безопасна (искрено не вярвам скоро да сме свидетели на студен синтез - а дано това решава всички проблеми, но определено е надали)
Само при подобно развитие може да имаме някакво екологично, зелено бъдеще - батериите са просто замяната на един проблем с друг, изцяло нов и по-голям такъв и при изключително ниското КПД на ВЕИ абсолютно разхищение на кинти и ресурс!
17:34 12.04.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Инженер
18:44 13.04.2023
26 Бай дян
23:53 13.04.2023
27 Вътю Т.Панчев
Бензин -3 500 Втч на килограм
Етанол -1 800 Втч на килограм ....
Коментиран от #33
06:11 14.04.2023
28 седрфтгъхуй
До коментар #1 от "Механик":
И каква полза от тея 1000км. пробег като зареждането пак ще отнема ЧАСОВЕ, и то много часове? Минимум 500 000 ПЪТИ ПО-ВАЖНО Е да мога да заредя ток за 300км. НАВСЯКЪДЕ и ЗА 5 МИНУТИ... Голяма батерия е нужна колкото и резервоар от 150 литра дизел- в много редки случаи и при конкретни ситуации, извън това всяка кола се справя с 50л. резервоар08:51 14.04.2023
29 Симо
09:00 14.04.2023
30 Кейт балу
09:10 14.04.2023
31 12345
09:19 14.04.2023
32 12345
09:23 14.04.2023
33 тъухихуй
До коментар #27 от "Вътю Т.Панчев":
Сравняваш грешно...При батериите имаме Втч/кг., но това реално е капацитета на "резервоара" да съхранява подадената му енергия- можеш ли да измериш колко тежат тея 255Втч ток? Не можеш...
Големият проблем е там, че 100л. бензин (около 80кг.) ти осигуряват 280 000Втч енергия и реални 1000+км. пробег + презареждане за максимум 5мин.... А за тези 280 000Втч енергия ти е нужна батерия с тегло от 1100кг.
И мога да гарантирам, че цялото задвижване (двг, ск. кутия, окачване, ауспух, джанти с гуми, горивна с-ма) на коя да е кола караща се с кат. "В" тежи ПО-МАЛКО от онези 1100кг. батерия... "Кола" НЕ включва пикапи и джипове използващи рама разбира се...
09:35 14.04.2023
34 Бензинчо
13:41 14.04.2023