Китайската компания CATL представи иновативна платформа за електрически превозни средства, наречена CIIC. Любопитното при нея е, че тя ще позволи достигането на пробег от 1 000 км с едно зареждане. Това се съобщава на сайта CarNewsChina .
CIIC има вградени в себе си батерии и електродвигатели. В същото време се осигурява лесен монтаж на окачването и другите компоненти, така че автомобилните производители няма да трябва да проектират тези части отделно.
Платформата е изградена по споразумение с китайския производител на електрически автомобили Hozon Auto. Първият модел, базиран на новата архитектура, ще бъде представен през третото тримесечие на 2024 година.
По време на тестовете е потвърден пробег от 1 000 км с едно зареждане. В същото време обаче се казва, че този диапазон се намалява с 30%, ако температурата падне до -7 градуса по Целзий.
Платформата поддържа бързо зареждане, което ви позволява да презареждате батерията за 300 км само за 5 минути. CIIC поддържа различни типове корпуси и оформления. Следователно платформата може да се използва както от компактни, така и от големи електрически превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мда
Коментиран от #6
16:41 08.12.2023
2 Цъцъ
Коментиран от #3
16:45 08.12.2023
3 Тъпкача
До коментар #2 от "Цъцъ":
Само нема му се плашиш16:57 08.12.2023
4 Тити
17:14 08.12.2023
5 Ето това е важното
На кой му пука колко е пробега, ако на всеки 20 км има зарядни на които можеш да зареждаш за 300 км пробег за пет минути? Пет минути на отиване и пет минути на връщане от морето. Две спирания по пет минути от София до Виена.
Коментиран от #7
17:55 08.12.2023
6 Мдаа
До коментар #1 от "Мда":
И вместо мнайсе хиляди сервиза, диагностики и чаркалаци, ще има части навсякъде и всеки, навсякъде ще може да ти оправи колата. Което няма да се налага, щото има само ротор и статор.Така че СБА се обявява ЗА общата платформа и ел. мотори за всички.
17:59 08.12.2023
7 Две х пет = 900
До коментар #5 от "Ето това е важното":
Вервайте, ми!Коментиран от #8
18:18 08.12.2023
8 Ако не си достатъчно глупав
До коментар #7 от "Две х пет = 900":
Ще тръгнеш с поне 300-400 км заряд на дълъг път, какъвто предлагат почти всички електромобили дори да не са с пълни батерии, а после още две пъти по 300 са ти 1000 км.18:48 08.12.2023
9 Само като инфо
Надявам се, това да промени усещането за електричките на песимистите за бъдещето на електромобила.
Коментиран от #10, #12
19:38 08.12.2023
10 Само да кажа
До коментар #9 от "Само като инфо":
Хич, ама хич тези информации а и коментарите ви не повлияват на пълния скептицизъм относно бъдещето на елкарите. Тъкмо напротив засилват съмненията за розовото бъдеще. А смешните сметчици за 5 мин и зарядни през 20 км са много инфантилни. Айде укротете се, че последната година няма една положителна новина за тоя превоз. Само проблеми и най-важното почнаха да си признават за капана в който се вкараха и няма достойно излизане от този елентусиазъм.Коментиран от #11
22:11 08.12.2023
11 Кое по точно
До коментар #10 от "Само да кажа":
Пак да го напиша:Електричката като удобство и пърформанс ням кои да я бие.
Имат само 2 основни проблема: Батерия и инфраструктура на зарядните станции.
Ако се изгради подходяща инфраструктура до голяма степен се решава проблема с батерията. Повечето електрички зареждат от 30% до 80% за около 30 мин. В статията за 5 мин. Това е абсолютно приемливо време по всички анкети направени на автомобилисти. Преход от 1000км не те устройва? Пак по анкети над 98% от същата извадка отговарят, че напълно ги устройва. Така, че всичко си е на место.
Коментиран от #15, #17
00:17 09.12.2023
12 провинциалист
До коментар #9 от "Само като инфо":
България езикът има прилагателни имена. Такова животно като "литий батериите" няма. Има литиеви батерии. Въпрос на начало училище и дете градина.Коментиран от #13
01:53 09.12.2023
13 Селянин
До коментар #12 от "провинциалист":
А "дете градина", много добре звучи!Не се заяждайте за глупости. Тези автокоректори, ако ги няма, по-малко правописни грешки ще има!
Коментиран от #14
09:12 09.12.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Знайко
До коментар #11 от "Кое по точно":
...ако се изгради инфраструктура....пич, караме коли от 70 години а още няма пътища за тях!Кой ще плаща да строи зарядни станции и да ги сертифицира, че и да ги свърже с кабели към подстанции, който да нямат проблеми със спадове на напрежението?
Просто няма кой да го направи, защото не е ясно кой ще даде парите за това.
За какво ми е електричка? За да се оглеждам дали има контакти там където ще спирам или да спирам не където искам , а където има контакт?
Иначе-браво на китайците. Те работят и по създаване на унифицирана система за смяна на батериите-показах как се случка това с НИО за 6 минути, което е приемливо.
Коментиран от #16
13:51 09.12.2023
16 Това с подмяната на батерията
До коментар #15 от "Знайко":
е временно решение. Докато се реши проблема с батерията. Най близката бензиностанция ми е на 3.5км от дома. Но не съм я ползвал с години. Зареждам където ми е удобно, когато ми намалее горивото.Електричките не следват начина на зареждане като ДВГ. Обикновено се зарежда в гаража /вечер/ или на някоя зарядна станция. От тук идват и разликите и разминаването в очакванията ти. Въпрос на нагласа е. Предполагам не си допълваш резервоара на автомобила с гориво в гаража си. Това никои не го прави.
Точно обратното е с електромобила. Основно се зарежда/дозарежда/ в гараж ако имаш такъв. Разбирам идеята ти, че е неудобно да се оглеждаш за "контакт" и да се съобразяваш с това, но помисли. Една не малка част от нас шофьорите ползваме автомобил по един и същ маршрут или дестинации в поне 70% от случаите. Тоест знаем къде отиваме и какво е разстоянието до там и обратно. Така планирането къде ще се наложи да заредиш е гориво също ни е ясно. По този начин си планираш и с електромобила. Основната разлика е времето за дозареждане ако се наложи да се прави. Но както споменах принципно електричката се ДОЗАРЕЖДА. Имал си 80% енергия в батерията, намалена е до 50 след употреба - имаш възможност и дозареждаш. Не чакаш да падне на 20% и тогава да го правиш. Така времето за дозареждане до 80% става приемливо. Особено когато и батерията ти е с по голям капацитет.
Не оспорвам предимството на зареждане на ДВГ към днешна дата спрямо масовия електрически като време. Но нагласата да
20:10 09.12.2023
17 ха ха
До коментар #11 от "Кое по точно":
Пропуснал си, че и по цена и щети за околната среда няма кой да я бие.14:18 10.12.2023
18 Гол Тумбак
16:41 10.12.2023
19 Гол Тумбак
Коментиран от #21
16:45 10.12.2023
20 Гол Тумбак
16:52 10.12.2023
21 Скоро ще имаш още по-големи проблеми
До коментар #19 от "Гол Тумбак":
Голяма част от малкото налични парко места в градовете ще бъдат оборудвани със зарядни станции за електромобили и на тях ще е забранено да спират автомобили с ДВГ.Разбира се ако въобще ти е позволено да влезеш в центъра на града с автомобил с ДВГ. Така че предимствата да караш електромобил в бъдеще ще стават все повече и по-големи. Няма да се чудиш къде да зареждаш с ток, а как ще те глобят, ако не зареждаш докато си паркирал.
21:08 10.12.2023