Американският милиардер и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви, че китайските производители на автомобили ще унищожат глобалните си конкуренти, ако не бъдат защитени от своеобразни търговски бариери. Това съобщава Reuters.
Според американския милиардер китайските автомобилни компании са били най-конкурентоспособните миналата година и степента на техния успех извън Китай ще зависи от това какви мита или търговски санкции ще бъдат наложени на техните автомобили.
„Ако такива търговски бариери не бъдат установени, те могат да унищожат повечето други автомобилни компании в света. Те са изключително добри ", каза Мъск.
Ще припомним, че китайският автомобилен гигант и един от най-големите производители на електрически автомобили в света BYD изпревари Tesla по брой продадени електрически автомобили през последното тримесечие, въпреки рязкото намаление на цените на Tesla през 2023 г.
Както отбелязва Reuters, главният изпълнителен директор на Tesla има причини за безпокойство, тъй като миналата година, за да заинтересува купувачите, компанията понижи цената на електрическите автомобили по негова инициатива за сметка на намаляване на печалбите, което предизвика безпокойство сред инвеститорите. Желаният резултат обаче не можа да бъде постигнат.
Мъск предупреди, че Tesla се доближава до границата на намаляване на разходите със съществуващата си линия електрически автомобили, така че в средата на 2025 г. планира да започне производството на по-евтин компактен кросоувър за масовия пазар Redwood, за да се конкурира с производителите на евтини електрически автомобили.
Американският милиардер каза още, че няма очевидна възможност за сътрудничество с китайски конкуренти, но че Tesla е готова да им даде достъп до своята мрежа от зарядни устройства и да лицензира някои технологии, като например автономно шофиране.
Европа също се опитва да защити европейските производители на автомобили от въздействието на по-евтиния внос на електрически автомобили от Китай. През октомври миналата година Европейската комисия започна разследване за предполагаемо нарушаване на пазарните правила и получаване на държавни субсидии от китайски компании, поради което те могат да определят по-ниски цени на колите си.
На фона на основателните страхове САЩ и Европа затягат правилата си за продажбата на китайски автомобили и части, като американските мита са толкова високи, че Китай премести фокуса си към други пазари, а именно Южна Америка, Азия и Европа.
Явно поради тези причини правителството на Китай заяви, че ще ограничи насилствено разширяването на производството и износа на електрически автомобили от Китай. Решението е в отговор на критиките за "несправедливи" индустриални и търговски практики.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 зле
Коментиран от #5, #7
10:54 26.01.2024
2 Гост
Коментиран от #95, #96
10:54 26.01.2024
3 Все тая
Коментиран от #82
10:55 26.01.2024
4 омъскаряване
10:55 26.01.2024
5 честен ционист
До коментар #1 от "зле":
Прави коли, чиито батерии се сменятна всеки 500 км и то само от правителството, затова ще станат масови, или ще одиш пеш.10:56 26.01.2024
6 Кръговрата на живота
От преди две години големите автомобилни компании започнаха да се притесняват от Тесла, а днес Тесла се притеснява от китайците.
Коментиран от #10
11:00 26.01.2024
7 още по зле че не разбираш
До коментар #1 от "зле":
те правят по-доби и по-ефтини коли от тях но на пазара пускат с по-висока цена за да печелят огромни суми, как мъскчо стана милиардер !!!Коментиран от #13
11:03 26.01.2024
8 Тошко
Коментиран от #15
11:04 26.01.2024
9 Госあ
Коментиран от #101, #102, #103, #107
11:05 26.01.2024
10 От Nokia и kodak
До коментар #6 от "Кръговрата на живота":
"От преди две години големите автомобилни компании започнаха да се притесняват от Тесла, а днес Тесла се притеснява от китайците."Но не всички трябва да се слагат под един знаменател. Toyota не се притеснява от никой защото вярва, че бъдещето е във водорода и хвърля всички сили и средства в тази посока, хем е първа, а никой не я гони. Toyota ще са пазарните лидери без никаква реална конкуренция!
Коментиран от #12
11:08 26.01.2024
11 Ония с Фордо
Коментиран от #77
11:11 26.01.2024
12 Госあ
До коментар #10 от "От Nokia и kodak":
Така е. Бъдещето е във водорода, а в Китай работи и първият високотемпературен газов реактор, който снабдява мрежата с електричество и водород едновременно. Строи се втори. Вярно, че първият такъв е японски, но е експериментален и японците много ги е яд че загубиха от Китай, но така е, окупирана територия със соросоидно управление.Коментиран от #20
11:12 26.01.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Госあ
11:14 26.01.2024
15 Цените падат
До коментар #8 от "Тошко":
Тоше, ти с колко очакваш да паднат цените втора ръка? Преди една година най-скъпата Тесла струваше 140 000, А сега същата чисто нова струва 90 000. Колко очакваш да струва втора ръка? 120 000?При другите марки е точно обратното. Ако преди една година са стрували 80 000 след една година вече струват 110 000 и могат да бъдат продадени за 80-90 000 втора ръка.
Ти като клиент, кой автомобил би предпочел? Автомобил за 70 000 който като нов е струвал 140 000 или автомобил за 90 000 който като нов е струвал 80 хиляди по същото време?
Продажбите на електромобили имаха известен застой миналата година, защото никой не желаеше да е на мястото на този който продава теслата за 140 000. Но цените вече няма накъде да падат повече.
Коментиран от #80
11:19 26.01.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 ха ха
Коментиран от #27
11:20 26.01.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 От Nokia и kodak
До коментар #12 от "Госあ":
Вярно е колега. Toyota е абсолютно сигурна във водорода, затова работи само в това направление точно както nokia работеше в направлението смартфони с копчета, а кодак вярваше, че светът ще продължи да снима на ленти. Питай някой 20-годишен дали знае какво значат думата "кодак и nokia?При toyota разбира се ще е по-различно, защото автомобилите имат дълъг жизнен цикъл и дори 20-годишните днес знаят какво е Трабант. Поне няма да бъде забравена като nokia, кодак и тем подобни.
Коментиран от #33
11:25 26.01.2024
21 Павел
11:29 26.01.2024
22 Лендлийз
Решения взимат политици и техни лобита, без да се замислят за последиците. Щедро финансиране на електромобили и Китай се възползва....
Нещата отиват към пълна победа на Китай в играта на капитализъм, ирония е живота...
Дори САЩ и Европа да наложат мита и ограничения, ще загубят битката, света не е само техните пазари. Как ще продават скъпата си прдукция навън?
Коментиран от #83
11:29 26.01.2024
23 БеГемот
Коментиран от #25
11:30 26.01.2024
24 ОПААА
Коментиран от #29, #104
11:31 26.01.2024
25 БежКом
До коментар #23 от "БеГемот":
А къде сме ние ли? Там където са китайците по заплати. Когато почнат да получават западни заплати и техните коли ще станат колкото на тесла.Коментиран от #28
11:35 26.01.2024
26 Генчо
11:35 26.01.2024
27 Само така си мислиш
До коментар #17 от "ха ха":
"Тръмп се усети, че войнчтч за чиповете е решаваща и първа взе мерки срещу глобалистите. Иначе, китайцие и тях щяха да докопат."Вместо да им извадят очите им изписаха вежди. Ако досега на китайците им беше по-евтино да си купят машините и да печелят от производството на чипове а не на машини, сега са принудени да си произведат и машините и ще го направят. Ще е само временно забавяне, но предвид бързината с която се случват нещата в Китай Не само ще застигнат А и ще задминат компаниите от които досега са купували машини за производство на чипове. Хайде познай ако направят по-добри машини на по-ниска цена Какво ще се случи с досегашните доставчици на тези машини?
От друга страна Китай вече има моралното право да каже, щом вие правите ембарго на чипове, ние правим ембарго на критични материали, без които не можете да произвеждате не само чипове, но и ще съсипем други ваши печеливши индустрии.
Коментиран от #35, #84
11:35 26.01.2024
28 Виж сега
До коментар #25 от "БежКом":
Китаеца одавна ни бие по заплати,но те работят няма 4 дневна седмица и мрънкане колко много работа имат.Това е разликата между китаец и европееццццццццц
Коментиран от #32, #36
11:37 26.01.2024
29 Абе ОПАААта
До коментар #24 от "ОПААА":
Държавна намеса има в Китай! И яка форма на комунизъм.Коментиран от #31
11:38 26.01.2024
30 Някой
Що сега ревете срещу конкуренцията?
11:38 26.01.2024
31 Някой
До коментар #29 от "Абе ОПАААта":
А в САЩ няма ли? А в ЕС? Колко пари наляха в определени компании? General Motors бяха пред фалит, а държавата им наля няколко десетки милиарда, че да живнат. Колко банки спасиха по същия начин и в САЩ, и в ЕС? Колко авиокомпании спасиха с наливане на пари? Е, само западни, де. На източноевропейските не им позволиха.Абе, като говориш за държавна намесам вземи погледни обективно и от двете страни.
11:42 26.01.2024
32 Ти виж сега
До коментар #28 от "Виж сега":
Лесно се проверява, лъжите не минават толкова лесно.Коментиран от #34, #37
11:45 26.01.2024
33 Госあ
До коментар #20 от "От Nokia и kodak":
Така е, цикъла на експлоатация спрямо отделения въглерод и ресурс е най важен, особено ако говорим за екология. Но простолюдието към което принадлежи и Прасчо гледат само банковите сметки и то в краткосрочен план. Паралелното производство на водород заедно с електроенергията от атомната енергетика чрез директно топлинно разлагане на вода е наистина голям пробив, който ще обезпечи водорода като гориво за автомобилите (щото той се ползва и сега за ракети). Говори се и за малки модулни htgr реактори, с които да се развие и достатъчна инфраструктура. И ако наистина се мислеше за бъдещето на България, трябваше да се построи Белене и да се допълни именно с такива малки модулни високотемпературни газови реактори - два-три, не повече за България, когато навлязат (а те със сигурност ще навлязат). Дотогава можеше да се кара без проблем на двата реактора за Белене….Коментиран от #48, #51, #52, #65
11:53 26.01.2024
34 Госあ
До коментар #32 от "Ти виж сега":
Имаш ли представа от цените в Пекин ? Особено на техника и дрехи ?11:56 26.01.2024
35 ха ха
До коментар #27 от "Само така си мислиш":
Остава да видим...11:56 26.01.2024
36 Не лъжи сега
До коментар #28 от "Виж сега":
Пиша когато стигнат западни заплати а не за български. Минималната китайска заплата е 450$ а в българия 933лв. Хайде си корегирай коментара.Коментиран от #39
11:58 26.01.2024
37 Госあ
До коментар #32 от "Ти виж сега":
Да оставим сайтчето от където си проверявал хахаха. Аз така си планирах почивката по нова година на Вулкана в планините Чангбай на границата между Китай и Северна Корея по англоезична информация според която фрийрайд курорта там не функционирал заради ядрените детонации на Кими ! Хахахаха Разбира се, всичко си работи, и хотели и гидове с моторни шейни и можеш да си цепиш склоновете, както си искаш. Само треа да се внимава за тигри, щото китаеца не ги е избил, както швабата е избила мечките у Германия….Коментиран от #40
12:01 26.01.2024
38 Перо
Коментиран от #106
12:02 26.01.2024
39 Госあ
До коментар #36 от "Не лъжи сега":
Заплатите в академичната сфера за перманентна позиция започват от 2000 долара нагоре. Заплатите на професорите у България са 2000лв. Пиша започват от 2000 долара !Коментиран от #41, #42, #66
12:04 26.01.2024
40 Какъв коментар
До коментар #37 от "Госあ":
Дай по-сериозната, хахаха и по същество.Коментиран от #43
12:05 26.01.2024
41 Не ми пиши а чети
До коментар #39 от "Госあ":
То наистина троловете не четат а само дращят.Коментиран от #45
12:06 26.01.2024
42 Домакина
До коментар #39 от "Госあ":
Малко четеш, много лъжеш. Ако нямаш връзка с мрежата да ти купя малко mb.Коментиран от #44
12:09 26.01.2024
43 Госあ
До коментар #40 от "Какъв коментар":
Е само ти давам пример, бате. К’ви глупости се пишат хахаха И то по нек’ви “про” сайтове…Защото тази дестинация е доста популярна. Фрийрайд курорт. Без писти. Вулканични минерални извори и доста яки хотели.12:12 26.01.2024
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Госあ
До коментар #41 от "Не ми пиши а чети":
Война заплата е 3000 долара като постдок. Наема ми в общежитието е смешен, а като квадратура и устройство е по добре и от Япония и Франция, за ток не плащам почти нищо, както писах дрехите и техниката са на съвсем различни цени, храната е по евтина от България. Т’ва е бате. Па ти си чети к’вото искаш.12:17 26.01.2024
46 нормален
12:31 26.01.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Проба
ВЕЦ 0,17% 10.22
Малки ВЕЦ 2,07% 121.33
ВяЕЦ 2,59% 152.24
ФЕЦ 24,04% 1412.24
Био ЕЦ 0,45% 26.3
Товар на РБ 5499.9
13:01 26.01.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Проба
13:03 26.01.2024
61 Проба
13:04 26.01.2024
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Най-накрая
Да речем че някой беше помислил за бъдещето на България преди 10 години и в момента Белене работи.
Ще ми кажеш ли какво ще правим с излишната енергия Точно в този момент не в бъдещето в настоящето точно в тази минута не вчера, не утре
Недей разтяга локуми и празни приказки, а обясни с практически пример Как си представяш да изглеждаше производството в този момент, ако АЕЦ не произвеждаше 36%, а 72%, а слънцето и вятъра 26%. Кои централи би оставил да работят за останалите 4%? Кои централи би затворил, ако работеше Белене, щом си толкова загрижен за бъдещето?
Коментиран от #100, #105
13:08 26.01.2024
65 Водородно бъдеще
До коментар #33 от "Госあ":
Водородът определено има бъдеще като горивото на бъдещето. Само че горивните процеси няма да бъдеще в сухоземния транспорт. Ще си останат за специфични нужди, които са по-скоро екзотика.Транспорта не е най-големият замърсител, А ако не се лъжа на него се падаше само една четвърт от замърсяването. Транспорта е много по-екологично по-ефективно и икономически изгодно да мине на ток което може да стане много по-бързо отколкото на водород.
В батериите на транспортните средства ще може да се съхранява както излишният ток от АЕЦ, така и излишният ток от възобновяема енергия слънце или вятър. Защото ако лесно можеш да спреш производството на електрическа енергия от фотоволтаична централа и малко по-трудно от вятърна централа, то да спреш АЕЦ, защото за два часа в денонощието ще имаш излишък е физически невъзможно.
Коментиран от #69
13:14 26.01.2024
66 Все тая
До коментар #39 от "Госあ":
И даже в скъпия Шанхай ресторант за двама с няколко бири се хапва за 50-70 лв. За по бюджетни варианти да не говорим. А в малките градове си евтиния.13:17 26.01.2024
67 Ти да видиш
Да не би да ви е страх че ще лъсне истината, че е физически невъзможно България да има 4000 мегавата базови централи само от атомни централи при 3000 мегавата базово употребление, защото няма как да бъдат спрени всички останали централи през това време, а само фотоволтаиците през лятото дават повече от 2000 мегавата
13:20 26.01.2024
68 Друго си е
13:36 26.01.2024
69 Госあ
До коментар #65 от "Водородно бъдеще":
Глупости не ми се коментират.Коментиран от #71
13:43 26.01.2024
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Кои глупости?
До коментар #69 от "Госあ":
Че е по-лесно електрическата енергия произведена от слънцето директно върху автомобилът ти докато фотоволтаика му пази сянка , да се зареди директно в батерията на автомобила за да заредиш за 250 км, за да имаш за цяла седмица, смяташ че е по-добре да бъде транспортиран до някой завод за производство на водород, за да може някой да измине със същото количество енергия 50 км вместо 250 и тези 50 км да струват минимум пет пъти повече отколкото 250 км на електромобила?За тебе може да се глупости, но в реалния живот хората разсъждават и не искат да купуват водородни автомобили. Даже няма да те питам ти дали би си купил, ако се продаваха в България от toyota?
14:49 26.01.2024
72 Ха ха ха
15:19 26.01.2024
73 Не се притеснявай за Мъск
Със задаващата се излишна евтина възобновяема енергия, която ще създава проблем почти навсякъде в света съвсем скоро, като в Европа Това ще е още тази година, електромобилите ще са решения на този проблем, защото производителите на тази енергия ще печелят много повече, ако я продават на мястото на производството за зареждане, вместо да я дават на много по-ниска цена или дори безплатно към мрежата. Това ще реши два проблема едновременно за бързото навлизане на електромобилите - както наличието на бързи зарядни станции на повече места, така и цената на зареждане.
15:42 26.01.2024
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Немски барутници произведени
18:55 26.01.2024
77 Армеснак Семко
До коментар #11 от "Ония с Фордо":
Ел кола на батерии е отчайваща технология от 1971 година, която е отхвърлена като неефективна20:02 26.01.2024
78 Край
20:33 26.01.2024
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Ха така
До коментар #3 от "Все тая":
Нали тая държавна подкрепа прави китайските коли по нефтени.Но китайския вътрешен дълг сега е около 24трл.Да видим до кога китайския експеримент след сриването на комунизма държавен капитализъм ще оцелее.А и феновете на китай които са предимно русофили да прогледнат какво представлява китай, който енито е ю.корея нито япония.07:48 27.01.2024
83 Ха така
До коментар #22 от "Лендлийз":
Много бързаш да хвалиш китайския държавен капитализъм.Та нали китайската икономика се формира на около 60% от производство и инвестиций на чужди фирми.Само американските фирми в Китай в момента са5384.Но започва обратния процес.И с това наливане на държавни пари в частни фирми китайския вътрешен дълг е около 23трл
08:01 27.01.2024
84 Ха така
До коментар #27 от "Само така си мислиш":
Ако знаеш колко технологии изпокрадиха китайците свят ще ти се завие.Не може да слезеш от каруците преди трийсетина години и да се развиеш технологично сам.Главния лобист в китай да влязът американски фирми хенри кисинджър преди смърта си каза че е направил голяма грешка с комунистическа страна08:10 27.01.2024
85 ЧУДЕСНО
10:15 27.01.2024
86 ттт
Коментиран от #87
10:49 27.01.2024
87 Варна
До коментар #86 от "ттт":
Абсолютно вярно!!! Ама е Утопия. Оспбено американците искат хем туй в онуй, хем душата в Рая12:30 27.01.2024
88 тошко
14:09 27.01.2024
89 емил
16:33 27.01.2024
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Някой
Донго Яхт. Има един клип на "бричка". Вижте за какво изпълнение става на въпрос. За 30 000 евро. Какъв лукс. Красота. Със 7г. гаранция. Колата е нещо средно. Нито миниван. Нито джип. 7 местна. Интериорът вътре е... УАУ.
20:39 27.01.2024
92 Браво
07:07 28.01.2024
93 Сам
09:38 28.01.2024
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Какво да казваш
До коментар #2 от "Гост":
Насилсвтвено спират ДВГ, да ги оставят паралелно и ще си покаже.18:31 28.01.2024
96 И Аз казвах...чети
До коментар #2 от "Гост":
САЩ и Европа затягат правилата си за продажбата на китайски автомобили и части, като американските мита са толкова високи, че Китай премести фокуса си към други пазари, а именно Южна Америка, Азия и Европа.18:54 28.01.2024
97 Европейски пазар
Е ако свалиш цените ,ще копуваме твоите. Иначе губиш!
23:33 28.01.2024
98 Бай дъ уей
10:18 29.01.2024
99 Ай стига ве
19:00 29.01.2024
100 ЗЕЛЕНСКИ
До коментар #64 от "Най-накрая":
ще я продаваме11:20 30.01.2024
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 анатома
До коментар #24 от "ОПААА":
тесла не е марков автомобил освен ел двигател и батерии в автомобилите има още доста компоненти които си имат място при премиум марките09:51 01.02.2024
105 Мадлен
До коментар #64 от "Най-накрая":
Тецовете отровиха половин България.Трябва да се забрани продажбата на плодове и зеленчуци произведени в региона.09:57 01.02.2024
106 Знайко
До коментар #38 от "Перо":
Браво, мой! Това е самата истина и едва ли някой може да го напише по-добре.Явно със "свободния търговия" и "саморегулиращия се пазар" всичко приключено!
Не остана някой , който не е бил ужилен от тия спекуланти , чрез техните котировки.
Няма вече кой да вярва и .паричките секнаха.
Сега остана само печатницата , но доколкото ми е известно войната срещу Катар беше точно защото краварите искаха да си инсталират нова печатница там.
А какво да кажем за Тексас? по-добре нищо, нали?
21:40 01.02.2024
107 гост
До коментар #9 от "Госあ":
ами купи си карта за рейса22:51 09.02.2024
108 дойч дойч
23:01 09.02.2024