3 Юли, 2024 11:33 3 939 49

Интересът към електромобилите в ЕС изчезва

  • електромобили-
  • продажби-
  • спад-
  • европа

В Германия, най-големият пазар на електрически автомобили в ЕС, продажбите са намалели с 30%

Интересът към електромобилите в ЕС изчезва - 1

Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз през май са намалели с 12% спрямо миналата година, според данни от Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).

В Германия, най-големият пазар на електрически автомобили в ЕС, продажбите са намалели с 30% поради края на субсидиите за закупуване на електрически автомобили през декември 2023 година.

Това води до 16% общ спад в продажбите тази година. Като цяло през май продажбите на автомобили в ЕС са намалели с 3%, а във Великобритания и страните от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) - с 2.6%.

Интересът към електромобилите в ЕС изчезва

Търсенето на електрически автомобили в Европа се забавя след няколко години на растеж, докато конкуренцията за производство на по-достъпни модели с ДВГ се засилва. Повечето европейски производители отново се обръщат към двигателите с вътрешно горене.

Европейската комисия въведе временни мита до 38.1% върху електрически автомобили от Китай, които ще влязат в сила през юли. Тази мярка засегна и други, като доведе до спад от 34.2% в продажбите на Tesla в ЕС през май.

Все пак електрифицираните превозни средства, включително изцяло електрически модели, хибриди и plug-in хибриди, представляват 48.9% от всички нови регистрации на леки автомобили в ЕС през май, спрямо 46.2% година по-рано.

Интересът към електромобилите в ЕС изчезва

Делът на изцяло електрическите превозни средства обаче намалява до 12.5%, докато делът на хибридите се увеличава до 29.9%. ACEA отбелязва , че стагнацията на пазара на електрически автомобили е била очаквана.

Но от организацията очакват ръст на продажбите на електромобили през 2025-а, като се вземат предвид новите цели на ЕС за емисиите от автомобили. Дали това ще се случи, предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    38 1 Отговор
    Имаше търсене докато ги спонсорираха . Като спряха и търсенето намаля. Явно са гледали далаверата , не толкова автомобила .
  • 2 бай Даньо

    31 5 Отговор
    Въпреки реклама, пропаганда и т.н., не успяха да завладеят пазара, Скъпи, Ненадеждни, Бавно зареждане и без никакви Преференции
  • 3 Дизел

    39 4 Отговор
    Купи си дизел, карай 30 години и забрави разни простотии. Коли, коли и коли само това ви е в главата. Има къде по важни неща да харчите енергия. Колата е роб, толкоз. Трябва да въдедат данък преждевременна смяна на автомобил - гащите си не сменате толкова често. Поне научихте ли се да си миете ръцете или 5G ви пречи?
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 4 Отговор
    Тесльооо, чИтеш ли, рИвеш ли❓

    Коментиран от #8, #10, #14, #20, #22, #23, #24

  • 5 Джон

    14 4 Отговор
    Казах ви, че електрическите автомобили са само за богати хора, които могат да си позволяат втора кола - градска. Останалите собственици са ентусиасти.

    Ако споделените ел. коли под наем бяха на двойно по-ниски цени щях да ги ползвам само тях в града, обаче Спарк не ми излиза по сметка и си купих ДВГ. Искаше ми се ДВГ-то да си го пазя само за извънградско, но няма как, ще си го троша по софийските улици.

    Коментиран от #15

  • 6 Митбъстър=идиот

    5 3 Отговор
    Не е верно! Тесла Y е най продавания автомобил в света.
  • 7 Огромна изненада

    13 2 Отговор
    Абсолютно сигурен съм че никой от вас не е очаквал след като спряха субсидиите, интереса към електромобилите да намалее. Направо е голям шок и никой не го е очаквал. Или пък всички си знаехте предварително, но сега се правите че това няма нищо общо с намалените продажби? Залагам на второто.

    Коментиран от #9, #11

  • 8 Гретиния

    7 6 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    ЧИтъъъ и не рИвъъъ.Това е платена новина от Тойота.
  • 9 Митгеястър

    13 2 Отговор

    До коментар #7 от "Огромна изненада":

    Ето го Тесльо,появи се.Почвай с оправданията как това не е намаляване ,а огромен бум в продажбите.

    Коментиран от #13

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Анонимен

    10 2 Отговор

    До коментар #7 от "Огромна изненада":

    На калпав космонавт, космоса му крив.Първо беше ковида,сега отпадането на субсидиите са ви причината.Нещо което се налага със забрани,не оцелява.
  • 12 Митгеястър

    15 3 Отговор

    До коментар #10 от "Чита и ривъ за теби":

    Тесльо още не е разбрал,че зелената сделка се отменя.

    Коментиран от #19

  • 13 И ти ли си изненадан

    3 13 Отговор

    До коментар #9 от "Митгеястър":

    Това говори много за тебе и за всички, които се правят на изненадани, че продажбите са циклични и зависят от външни фактори. Това е като да очакваш, че след като свърши промоцията на някоя стока примерно в kaufland, на следващата седмица ще продават същите количества от нея на по-висока цена?

    Автомобилната промишленост върви към пълна електрификация. Скоростта няма да е постоянна, но посоката няма да се промени. Поне с това съгласни ли сте ... вече ? Догодина или дори още преди края на годината да не останете .... изненадани?

    Коментиран от #17

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Анонимен

    8 2 Отговор
    Ний не сме Норвегия,нито Скандинавия.Ний сме България на Отто и Бенц.Да живей страната ни с всичките кусури и недъзи.Смело да крачим напред.
  • 17 Митбъстър=идиот

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "И ти ли си изненадан":

    На мен тати ми обеща колело, ама друг път.
  • 18 Естествено

    9 7 Отговор
    Щом изчезва, "интересът" то той, ще бъде наложен силово от другарката Урсула, така както силово наложи ковид "ваксините" ! Трябва само да бъде уточнена и уредена "премията" за другарката Урсула и всеки гражданин на ЕСССР иска не иска, ще бъде принуден закупи електромобил, ако не ще бъде заклеймен, като "антиелектричар"!

    Коментиран от #25, #34

  • 19 Зелената сделка оттече вече

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "Митгеястър":

    Инвестициите във възобновяеми източници рязко намаляха и ще продължат да намаляват през следващите години. Политиците и зелената сделка нямат нищо общо, дори да я отменят или пък да я задълбочат.

    Причината, е че вече станаха прекалено много и цената на енергията падна. Вече не е рентабилно да се изграждат повече мощности. Дори да ги принуждават със зелена сделка, вече трудно някой ще се навие да хвърля милиарди за нещо, което да продава на нулеви цени.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #20 от "Чита и ривъ за теби":

    Адреналинката електричка извади телескопа и се взира в звездите.Да ти напомня какво се случи с предишните ти прогнози?За 50% ръст всяка година и 20 милиона Тесли до 2030 година.

    Коментиран от #26

  • 22 Чита и ривъ

    4 6 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Много съм разтревожен как ще преживееш това прочетеното, очаквано от всички, което ще те "изненада" догодина:


    "ACEA отбелязва , че стагнацията на пазара на електрически автомобили е била очаквана.

    Но от организацията очакват ръст на продажбите на електромобили през 2025-а"
  • 23 Чита и ривъ

    7 7 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И ако досега имаше ръст заради субсидиите, които спряха, то от 2025 нататък няма да има с какво да спират ръста, който колкото и да е бавен ще е необратим. От друга страна изискванията за емисии никога няма да отпаднат а само ще стават все по-строги и ще правят автомобилите с ДВГ все по-сложни и скъпи.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гост

    8 1 Отговор

    До коментар #18 от "Естествено":

    Ако не си забелязал на изборите в Европа либералите и зелените губят.Фюрерин Урсула е пътник.
  • 26 Баба Ванга

    4 4 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Всички световни прогнози бяха, че китайците са единствените които могат да спрат ръстът на Тесла. Е сбъднаха се. Сега по-доволен ли си от тази ситуация? Европейската автомобилна промишленост ще е губеща и в двата случая. Да не останеш изненадан?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 раф

    2 6 Отговор
    Хибрид му е майката - 5-6 лв. на 100 км.

    Коментиран от #30, #47

  • 29 Факт

    3 1 Отговор
    За сметка на това в САЩ Австралия и Азия чупи нови рекорди
  • 30 Ти да не караш

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "раф":

    От онези хибриди които харчат 1-2л на 100 и отиваш ти се връщаш от морето с 50 лв за 1 000 км и ти остава още 2000 км пробег в 60-литровия резервоар, зареден за пет минути?
  • 31 Шаран БГ

    6 2 Отговор
    Аз знам какво представлява един акумулатор, независимо от неговото изпълнение, големина , мощност , тежест и т.н. Действително е много приятно да се наблюдава електро-автомобил в движение. Безшумно и някак си леко. За градски условия може и да бъде полезен - тиха и незамърсяваща въздуха машина. За малки по площ държави може и да са изгодни. Нима една Испания или Франция може да се прекоси с едно зареждане? НО.......знам какво е акумулатор. Нима той няма да замърсява околната среда след като излезе от употреба в ПО-ГОЛЯМА степен, отколкото една бензинка ?? Как на практика е организирано унищожението на акумулаторите ??
    Масовата употреба на електрически автомобили / били те и хибридни/ иска много добра мрежа от станции за зареждане. А да не говорим и за състоянието на пътищата....... Те трябва да са от равните по-равни !! Къде ги тези пътища у България ?? И по магистралите ни, колкото ги имаме, кръпките са отвратителни, не само по другите уж "първокласни" пътища. Нашите пътни строители не се научиха да правят кърпежи на асфалта и не искат да се научат!! Чудно ми е – нали после и те карат своите коли по тези кръпки ??Навярно им е много хубаво !?
  • 32 Точно кратко и ясно

    5 4 Отговор
    "Как на практика е организирано унищожението на акумулаторите ?"

    По абсолютно същия начин по който е организирано унищожението на златото. Точно както се унищожава и платината и паладия от катализаторите. Даже има цели групи, които загрижени за околната среда и вредата на тези вредни вещества върху природата, ги унищожават още преди автомобилът да е излязъл от движение и премахват катализаторите директно на улицата, докато си паркирал автомобила. Да не вземат да замърсят случайно природата.

    Ако имаш излишни килограми злато платина и подобни други отпадъци за унищожаване, казвай. Все ще намери някой да се погрижи за унищожението им.
    .

    Коментиран от #35, #38

  • 33 Така е

    3 3 Отговор
    "Масовата употреба на електрически автомобили / били те и хибридни/ иска много добра мрежа от станции за зареждане. А да не говорим и за състоянието на пътищата....... Те трябва да са от равните по-равни !! Къде ги тези пътища у България ??"


    Сега разбрах каква е основната причина в България да няма електромобили! Няма как да не е заради дупките по пътищата. Тези дупки са проектирани специално за автомобили с ДВГ и електромобили не могат да се движат по тях. Някак логично звучи, но досега не бях се усетил.
  • 34 Джон

    2 8 Отговор

    До коментар #18 от "Естествено":

    По-добре ЕСССР, отколкото Сесесере. Не искаме болшевизъм тук!
  • 35 Тзпзпзсн

    8 2 Отговор

    До коментар #32 от "Точно кратко и ясно":

    Теорията и практиката, Мите, никога не съвпадат. В случая, все още няма реално рециклиране на електроника и батерии. Всичкото "рециклиране" на практика се изчерпва до изпращане на другия край на света, където електрониката и батериите просто се хвърлят на сметища.

    Знам, че една камара народ се бие в гърдите, че рециклира, но това е за пред хората, т.е. за да са политически коректни. Както юни месец всички са "про ЛГБТВНОВА+-".

    Коментиран от #36

  • 36 За пред хората

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Тзпзпзсн":

    Да не твърдиш че всички рециклиращи предприятия са за пред хората и не рециклират нищо, защото никой не е измислил начин за рециклиране на батерии? Ако го вярваш си промит мозък.
  • 37 Сметище на другия край на света

    2 2 Отговор
    Най-големият в Европа завод за рециклиране на батерии вече работи

    17 май 2022

    Новият завод за рециклиране има капацитета да обработва 12 000 тона батерии годишно, което се равнява батериите от около 25 000 електромобила.

    Volvo XC40 Recharge
    Направиха робот за бързо и безопасно разглобяване на старите батерии на електромобилите
    Hydrovolt твърди, че може да възстановява 95% от материалите, използвани в батериите за електромобили, в това число пластмаса, мед, алуминий и „черна маса” – прах, съдържаща различни елементи от литиево-йонната батерия – никел, манган, кобалт и литий.

    По този начин съсобствениците ще се възползват максимално от получените материали. Hydro получава достъп до рециклиран алуминий, за производството на който се изискват само 5% от енергията, необходима за производството на оригиналния материал (алуминият е един от най-рециклираните материали на планетата). А Northvolt получава другите материали, които може да се извличат от черната маса и да се използват отново в производството на нови батерии, които Northvolt планира да прави с няколко завода в Европа.

    Коментиран от #40, #48

  • 38 Митгеястър

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Точно кратко и ясно":

    Пак с несъвместими тесларски аналогии.Тесльо сравнява злато с рециклиране на батерии.Преди беше климатик с вентилаторна печка.Къртиш брат,немаш грешка.

    Коментиран от #39

  • 39 Какво рециклиране

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Митгеястър":

    Говорим за унищожаване на злато и унищожаване на батерии. Защо някой би тръгнал да унищожава нещо ценно? Правиш ли разликата? А не знам за какви климатици и вентилаторни печки говориш като единственото общо е че и двете могат да духат топло и приликите им се изчерпват до там.
  • 40 Скдйфкдк

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Сметище на другия край на света":

    Hydrovolt, брой служители 69, оборот 13М евро. Прогнозни данни, защото няма официални такива.

    Малей, голяма фабрика за рециклиране ще да е това, бе Мите. На сайта им няма АБСОЛЮТНО никаква конкретна информация за нищо! Но има безкрай от любимите ти общи лакърдии.

    Майко мила, не е истина за каква дървена философия става дума в твоя случай. За пореден път доказа, че света ти е строго виртуален (Ютюб) и нямащ нищо общо с реалността. Ама, а съм си за бой, че се занимавам с психичноболни деца.

    Коментиран от #41

  • 41 Още факти от другия край на света

    0 4 Отговор

    До коментар #40 от "Скдйфкдк":

    Hydrovolt to open battery recycling facility in France

    Това е новина от вчера. Със своите 13 милиона оборот очевидно се разширяват и във Франция и имат и други планове. Цитирам
    Междувременно инвеститорът на Hydrovolt Northvolt заяви във вторник, че ще забави своите международни планове за разширяване и ще се съсредоточи върху съществуващата си шведска фабрика за батерии, където разширяването върви по-бавно от планираното.

    Компанията има проект за гигафабрика в Северна Германия на стойност няколко милиарда евро и друга в Канада, която се очаква да струва пет милиарда евро (5,4 милиарда долара). Освен това има планове за втора шведска фабрика.

    Дребни сумички, предполагам че можеш да ги изкараш от спестеното от закуски и да инвестираш и ти в една-две фабрики за батерии ако имаше смисъл, ама то няма и затова ще пропуснеш.

    Коментиран от #44, #46

  • 42 Още малко

    2 5 Отговор
    да захлебим последно 10

    Коментиран от #45

  • 43 СУРОВАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ 🌀

    2 7 Отговор
    21-век в градовете не могат да влизат гърнета 💨
    21-век е задвижване ротор и статор 🔋⚡, не допотопни кюмбетa ⛽🚜
    21-век никой не копа мазут и пелети 🛢️
    Който си мисли, че нефта е вечен, е време да слезе от Нета и да дойде на тази планета 🌍
  • 44 Фхбхкй

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Още факти от другия край на света":

    "Планове" и "намерения", Митеееее. Това ми цитираш от Интернет. Като си купиш рециклиран никел от такава фабрика, тогава се обаждай.
  • 45 Митгеястър

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "Още малко":

    Тесльо продължава с несъвместими тесларски аналогии.За дядо Коледа ще почакаш до декември,но само ако си папкал и слушкал.
  • 46 Про100 Киро

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Още факти от другия край на света":

    Заявявам инвестиционни планове и намерение за завод за електрически автомобили в Ловеч.Вервайте ми,ще построим и цех за рециклиране на батерии.
  • 47 Пряко

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "раф":

    Не съм много съгласен с това твърдение от личен опит. Lexus rx300 и Lexus rx450h са с един и същ разход на гориво в реялни условия.
  • 48 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Сметище на другия край на света":

    Тайната е в детайла...."твърди" че може до 95%! Рециклирането(доколкото е възможно) е по-скъпо от производството на металите използвани в батериите.
  • 49 Пилотът Гошу

    2 0 Отговор
    Не може тъй да пишете такива новини, ей!! Тука оня електрическият ще получи инсулт... Тамън теслътъ продаде малко бройки и той вече беше планирал всичко, как бият Форд, Тойота и ФВ заедно.... Тц тц тц тц ко прайм ся ...