Феновете на марката BMW вече са добре запознати с новата номенклатура на моделната гама. Новата 4 серия всъщност е наследник на купето и кабриото на предишната "тройка". Иначе казано, автомобилите от трета серия сега не разполагат с версии купе и кабриолет. Двувратата открита "тройка" вече се позиционира като BMW 4er Cabrio. Новият кабриолет 4er е еволюционно развитие на откритите автомобили от трета серия, а началото на тези коли е поставено през 1978-а с BMW 3er Top Cabriolet by Baur (Е21). От името на този автомобил става ясно, че това не е изцяло заводска версия. Колата е съвместна разработка с ателието Baur. 36 години по-късно новият компактен кабриолет е с индекс 4 и разполага с автоматизиран твърд сгъваем таван. Автомобилът вече се предлага у нас, а екипът ни имаше възможността да изпробва най-мощната версия 435i. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Тук няма да се спираме прекалено детайлно, защото като цяло BMW 4er Cabrio доста прилича на новата трета серия на баварците. В действителност обаче почти всички екстериорни детайли са различни. При затворен таван сходството с купе версията е голямо. Част от страничните линии пък изглеждат доста по-спортно и наподобяват щрихи от шестата баварска серия. Раздути калници и ниска стойка отличават кабриото от стандартната тройка. Ефектният таван се сгъва напълно автоматично за точно 20 секунди, като това може да става и по време на движение, но със скорост по-ниска от 18 км/ч. Сгъването и разгъването на тавана става и дистанционно, от контактния ключ, а трансформацията променя коренно автомобила. И при двата варианта обаче новото 4er Cabrio може да се опише с една дума - спортно, а дали визията ви харесва, можете да прецените сами от снимките.
Интериор
Спортната нотка е още по-силно пренесена в купето на автомобила. Седалките и корите на вратите на тестовия екземпляр бяха тапицирани с яркочервена естествена кожа, което още повече засилва това усещане. Самите кресла (предните) имат силно изразена странична поддръжка, а подглавникът и облегалката са едно цяло. Точно на нивото на вратовете на водача и пасажера до него в седалките са интегрирани въздуховоди, които са предназначени за подаване на топъл въздух. Това е т.нар. въздушен шал, който е особено подходящ при по-хладно време и отворен гюрук. Друга интересна иновация е свързана със сложната система прибираща тавана в горната част на багажника. За да се увеличи отворът на товарния отсек при сгънат покрив, той и задният капак се повдигат нагоре, като действието се извършва посредством бутон в задната част на автомобила. След като натоварите багажа във вътрешността на отделението, сгънатият таван и капакът на багажника отново слизат надолу. Общият обем на багажника варира от 220 до 370 литра. Новост представлява и системата ConectedDrive, която предлага уникална комбинация от асистиращи системи по отношение на мобилността. Т.нар. i-контролер отново е разположен на хоризонталната част на централната конзола, но вече е с по-голям диаметър. Причината за промяната е в иновационната му повърхност, която е сензорна (iDrive Touch) и позволява изписване на ръкописни символи, които системата разпознава. Минус по отношение на салона са задните места за сядане. Те не са чак толкова комфортни, като дори не са предвидени и бутони в задната част на салона за отваряне на стъклата. Те се свалят и се вдигат само от мястото на водача. Всичко останало е без забележка, качеството на използваните материали и това на самата сглобка е на познатото ни, изключително прецизно ниво.
Двигател и ходови характеристики
Агрегатът с мощност 306 конски сили е добре познат от аналогичните версии на стандартната тройка и от купето 4er. Моторът е от серията N55 и впечатлява със система за непосредствено впръскване на горивото и с модернизирана Valvetronic система. Редовият шестак, който работи съвместно с осемстепенна автоматична скоростна кутия, се монтира и в други модели на марката, но предвид относително ниската маса на 435i Cabrio предлага умопомрачителна динамика. Подобно на купето и кабриолетът се характеризира с много нисък център на тежестта, която освен това е разпределена 50:50 между двата моста. Сравнено с версията Coupe, кабриото е с още по-снижен клиренс. Откритият автомобил е по-близо до асфалта с 10 мм (130 мм). Окачването е различно според избрания режим, но на кабриото най му приляга спортният. Возията е твърда, но стабилността в завои - отлична. Това е следствие на модернизираното предно окачване, което е направено заради по-широката колея от тази на BMW 3er. Като недостатък може да се отчете малко по-слабата шумоизолация на салона в сравнение с тази при варианта купе и при стандартната трета серия. Като цяло обаче може да се каже, че новото кабрио на BMW е още по-спортно ориентирано и в комплектация с мощния двигател е един от най-ярките примери, определящи философията на баварците за т.нар. радост от шофирането.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Никой
10:35 01.04.2014
2 ярослав станчев
Коментиран от #3
10:36 01.04.2014
3 Никой
До коментар #2 от "ярослав станчев":
Ти не научи ли, че се казва БМВ - беемвеКоментиран от #7
10:46 01.04.2014
4 Дошo
Коментиран от #17
10:55 01.04.2014
5 BRABUS
Коментиран от #18, #19
11:01 01.04.2014
6 Иван Господинов
11:32 01.04.2014
7 ярослав станчев
До коментар #3 от "Никой":
Споко бре,пошегувах се,добра е колата,какво толкова.Сега се ежиш,ама зимъска,като имаше 20 санта сняг,къде беше БЕ-ЕМ-ВЕ,ааааа? В гаража,май.
Коментиран от #8
11:47 01.04.2014
8 Никой
До коментар #7 от "ярослав станчев":
Хаха, едни хубави зимни гуми и готово:) А и забравяш за xdrive.Коментиран от #9
11:54 01.04.2014
9 ярослав станчев
До коментар #8 от "Никой":
Е щом е със зимни гуми,става.Но нека да не забравяме,все пак,че тези новите 4х4 системи,включително и Куатро,вървят в комплект с трактор.
12:10 01.04.2014
10 Виктор Христов
12:18 01.04.2014
11 триста итридесети
Коментиран от #12
12:54 01.04.2014
12 Дошo
До коментар #11 от "триста итридесети":
Поне да беше дизелова а?Та да може да изпреварваш GTR до морето и до Луната а то.......трагедия.Коментиран от #13, #14, #20
13:41 01.04.2014
13 триста итридесети
До коментар #12 от "Дошo":
М5 и М6 се справят с гтра прекрасно, и са в пъти по-качествени, да не говорим за доработките, това че били скъпи, говори само за стандарта на германеца.Да не отварям дума М550xd с 3-литровия дизел - за каква кола говорим с какъв разход сравнена със стоковия гтр - като M550xd е по-евтината с 15 000 !!!! лв, при смесен разход - реален с жега - около 12/100 правят 50 000 км път, а ламята ще изгори поне двойно, демек ще даваш поне 30 000 лв. отгоре за първите 50 000 км, за вторите още 15 000 лв отгоре и става - за първите 100 000 км поне 45 бондака отгоре, за по-малка и по-пластмасова кола, единствения плюс че вдигала 100 за 2 сек !!! по-малко -- смях
15:08 01.04.2014
14 триста итридесети
До коментар #12 от "Дошo":
Ето я M550xd:http://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc
15:11 01.04.2014
15 Дошo
16:10 01.04.2014
16 Симеон Тасев
16:32 01.04.2014
17 Владислав Димитров
До коментар #4 от "Дошo":
ВАГ-ова алергия ли имаш Дошо ?17:34 01.04.2014
18 zendera
До коментар #5 от "BRABUS":
По-голям хейтър от тебе няма тука в последно време.......18:36 01.04.2014
19 zendera
До коментар #5 от "BRABUS":
Какво й е на колата?8 скорости,от 0-100 вдига за 5.6 сек,среден разход 8.1 литра на 100км.Добре де,сигурно е занижен.И 10 да е,много ли е при 306 битурбо кс...19:02 01.04.2014
20 Easy ryder
До коментар #12 от "Дошo":
Дошо идва лятото сега ще изпълзят всички беенвисти с дизеларки дето сънуват как изпреварват суперкари до морето с жалките си дефектни кошнички за по 5 бона макс.Събрали са и някой лев през зимата докато талигите им са в гаражите за ремонт така че очаквайвключване.
Коментиран от #22, #23, #26, #31
00:08 02.04.2014
21 Явор Яромиров
От БМВ да наемат некоя батка-джамбазин от България и срещу много пари да им оправи малко системите ,че сигурно жигулките ги палят по-трудно от бмв-тата!
09:33 02.04.2014
22 триста итридесети
До коментар #20 от "Easy ryder":
Мноого си се объркал нещо, тотално, стегни се, почни от ника си, забрави за всичко което знаеш за колите, щото всичко ти е компот в главата, и почни с практика, не се задълбочавай много - нямаш умствена възможност, карай по-отгоре и по-леко, успех.Коментиран от #35
09:49 02.04.2014
23 samo nemsko
До коментар #20 от "Easy ryder":
Професора пак си даде тъпиа безмислен коментар10:23 02.04.2014
24 samo nemsko
10:26 02.04.2014
25 samo nemsko
10:27 02.04.2014
26 Дошo
До коментар #20 от "Easy ryder":
Познавам един с e39 530d който се опитва да дрифти .Абе няма такъв смях с тези хора простоооо.......
Коментиран от #27, #43
10:38 02.04.2014
27 триста итридесети
До коментар #26 от "Дошo":
Аз пък познавам един с 325 е36 дето дрифти,иначе той тоя с е39-та поне се опитва, а ти пробвал ли си да дрифтиш с цивика?
11:53 02.04.2014
28 Дошo
Иначе дрифт с дизел - хайде стига глупости
Коментиран от #30, #36, #37, #38
12:10 02.04.2014
29 samo nemsko
13:07 02.04.2014
30 триста итридесети
До коментар #28 от "Дошo":
Не усещаш иронията Дошеее,и що пък да не може дизела, просто кончетата трябва да са достатъчно,
530д е39 - зендера ще каже най-добре - може ли
Коментиран от #32
13:25 02.04.2014
31 zendera
До коментар #20 от "Easy ryder":
Честно ти казвам-звучиш супер комплексарски.Ми който може дрифти,който пък неможе или не иска не дрифти.Кът си отворен дрифти и ти ве.Ко ма интересува кой колко пари събрал и колко решил да дрифти.Кажи като нормален човек какво не ти харесва или какво ти харесва в колата.Коментиран от #34
18:44 02.04.2014
32 zendera
До коментар #30 от "триста итридесети":
Не се занимавам със дрифтове,даже и преди със зендера не си спомням да съм дрифтил.Сегашната ми Е34-ка е в такова уникално състояние че и през ум не ми минава за такива глупости...18:47 02.04.2014
33 Васили Барон
21:52 02.04.2014
34 Easy ryder
До коментар #31 от "zendera":
Този коментар към мен ли е защото не се сещам къде съм писал кой може да дрифти?Пуснах една шегичка към Дошо,но явно съм засегнал професионалните дрифтъри които цяла зима чакат да сложат изтърканите гуми на дъртите Е36-ци и да започнат да пушат по улиците къде с изгорял каучук къде с изгоряло масло от издуханите си тараляски.Ако питаш за колата отвън изглежда добре с изключение на големите бъбреци на решетката.Щом имаш Е34 знаеш как трябва да изглежда предница на БМВ.
Вътре има нещо нескопосано в таблото.Смеете се на японците за пластмасови елементи и изглед като от видео игра но това табло изглежда като сглобено от ''ЛЕГО".
Коментиран от #46
23:47 02.04.2014
35 Easy ryder
До коментар #22 от "триста итридесети":
Ооо намерил кой да ми дава съвети.Човекът ракета,практик,който е изпреварил до морето повече GTR-и от всеки друг.Стягай тараляската сипвай газ,че и това лято много GTR-и те чакат да покажеш колко ти е бърза талигата.
Коментиран от #39
23:53 02.04.2014
36 Easy ryder
До коментар #28 от "Дошo":
http://www.youtube.com/watch?v=_0FfRkQrnMU00:05 03.04.2014
37 Easy ryder
До коментар #28 от "Дошo":
Коментиран от #44
00:06 03.04.2014
38 Easy ryder
До коментар #28 от "Дошo":
И да обясниш на Беенвистите прохождащи в дрифта кой е Keiichi Tsuchiya да знаят от къде да се учатКоментиран от #40
00:10 03.04.2014
39 триста итридесети
До коментар #35 от "Easy ryder":
Много са верно, но в магазина, стоят си там и чакат баламурници.Коментиран от #51
08:43 03.04.2014
40 триста итридесети
До коментар #38 от "Easy ryder":
И понеже жълтите не могат да пробият на пазара /белия/ еле пък на същата цена, понеже най-важното е да имаш мощност на по-малко пари, и те точно там губят, та понеже не могат - търсят други начини да живеят /печелят/, като направата на гтр, но не става, народа не е глупав, е има изключения - като тия двамцата тука, и още неколцина но те са в допустимия процент на глава от населението.Коментиран от #41, #42
09:19 03.04.2014
41 триста итридесети
До коментар #40 от "триста итридесети":
Коментара ми е "за" а, не "до" тебе09:26 03.04.2014
42 Дошo
До коментар #40 от "триста итридесети":
Според тъпизмите които пишеш би трябвало японците да са много назад с продажбите, а те същност са много напред.Също така основната част от продажбите им се реализира именно на белия пазар - САЩ, докато швабите загиват без пазара в Китай където японските коли не се радват на добри продажби заради отколешната ненавист на комунистическите чутури към Япония.Коментиран от #45
14:21 03.04.2014
43 Никой
До коментар #26 от "Дошo":
https://www.youtube.com/watch?v=FXg4fNlBSv8
Хммм.... Много си неподготвен. Могат те могат, просто трябват нютонметри и коне, а повечето дизели на бмв си ги имат в изобилие.Препоръчително с LSD макар че горното си е със стандартен деференциал...
15:47 03.04.2014
44 Никой
До коментар #37 от "Easy ryder":
https://www.youtube.com/watch?v=8aLFVR0B7oMМного е добре за сериен стоков автомобил. Гледай го от 0:20.
Точно заради перфектния си баланс и мощен двигател М5 може да прави толкова контролирани дрифтове без никакви модификации.Хондата, която си дал, няма нищо общо със стоковата серийна версия и няма смисъл да спорим. Можеш ли да направиш същото с базова S2000? Ко? Мне!
15:52 03.04.2014
45 триста итридесети
До коментар #42 от "Дошo":
В сравнение с германците са много назад, в европа и америка специално, добре че са по-бедните страни та да изравнят ... но само по продажби, не и по активи15:54 03.04.2014
46 zendera
До коментар #34 от "Easy ryder":
Ми то тъй го казваш сякаш им завиждаш че дрифтят.Не казвам че е правилно.Има си места за това,не кръстовища и не в града но какво кажа-то е и до възпитание цялата работа.На мен лично ми харесва таблото.Да бъбреците вече растат но явно всяка марка акцентира на нещо във външния вид.23:06 03.04.2014
47 триста итридесети
Колата от статията ме изненада най-вече с малката си маса, и с увеличената позволена скорост при сваляне/вдигане на затварящия механизъм, от там в същата динамика като купето например, лошото е че клиренса е по-малък и не е за нашите пътища.
Колкото до японските аналози - не знам има ли такива, на тях им дай само да надуват малолитражки до небесата без съображения за разхода и живота на двигателя, добре че всичко друго е еднодневка и така двигателя не прави впечетление, доказателства за дуните ми са много, всеки ден се движат по улиците, трябва само да им се обърне внимание
01:02 04.04.2014
48 Дошo
Коментиран от #49
13:20 04.04.2014
49 триста итридесети
До коментар #48 от "Дошo":
Всяка нощ сънувам как микрата ми вдига 202 км/ч щото е розова и една 330 ме е закачила с въжеКоментиран от #50
01:33 06.04.2014
50 zendera
До коментар #49 от "триста итридесети":
Още с излизането му на бял свят и вече разби немската конкуренция-справка Ауто Билд.06:44 06.04.2014
51 Easy ryder
До коментар #39 от "триста итридесети":
Значи така ги изпреварваш докато стоят в магазина.Е приятни сънища тогава.09:48 06.04.2014
52 samo nemsko
12:17 10.04.2014