Търсенето на електрически превозни средства нараства бързо в целия свят, макар в последната година то да бележи сериозен спад. Според последните данни от проучване на Accenture повече от 50% от шофьорите планират да преминат към електрически превозни средства през следващите 10 години.
Особен ентусиазъм се наблюдава в Китай, където 65% от анкетираните смятат, че бъдещето принадлежи на електрическите автомобили. Това е значително повече, отколкото в Германия, например, където само 37% от шофьорите подкрепят това мнение. У нас процентът е още по-малък - 20.
Но глобалните тенденции, както знаем, не се определят от нас, а от пазари, като Китай и САЩ, които са лидерите по електрификация в автомобилния сектор. Китай остава безспорен лидер на пазара на електрически автомобили. Тук почти половината от тези, които все още не притежават електрически автомобил, планират да закупят такъв през следващите 5 години.
В същото време в САЩ, които са на второ място в този сегмент, 54% от шофьорите са готови да преминат на електрически автомобил, а само 11% са категорично против подобна промяна. Интересно е, че американските шофьори, както и китайските, отбелязват нарастващ интерес към електрическите автомобили.
Това се дължи както на нарастването на екологичното съзнание, така и на значителното разширяване на инфраструктурата за зареждане на електрически автомобили. Има и нови изисквания към електротранспорта. Преди това основните аргументи в полза на електрическите автомобили бяха екологичността и издръжливостта.
Но сега купувачите имат други приоритети. Съвременните собственици на автомобили все повече оценяват надеждността, безопасността и все по-достъпната цена. Големият пробег с едно зареждане, скоростта на зареждане и наличието на необходимата инфраструктура са сред ключовите фактори, влияещи върху решението за покупка.
Разширяването на моделната гама също играе роля. Електрическите автомобили вече не са елитен сегмент на пазара. Производителите предлагат все по-достъпни модели, което ги прави привлекателни за широк кръг потребители, което пък се отразява на мнението на европейците, 45 процента от които смятат, че до десет години ще карат електромобил.
Благодарение на това електромобилите постепенно стават част от ежедневието, а не просто лукс за богатите собственици на автомобили. През последните години технологиите се подобряват, което прави възможно намаляването на производствените разходи и повишаването на надеждността на електрическите автомобили.
И навлизането им в нашия живот вече е реалност. Всяка година електрическите автомобили стават все по-голяма част от нашата реалност. Напредъкът в тази област показва, че преминаването към електрически транспорт не е просто модна тенденция, а необходимост, продиктувана от грижата за околната среда и пестенето на ресурси.
Очаква се броят на електрическите автомобили по пътищата да нарасне значително през следващото десетилетие ипрез 2035 година електромобилите ще се изравнят по брой с колите с ДВГ. Производителите към момента работят активно за намаляване на разходите и подобряване на характеристиките на своите ел. модели, но дали тази тендеция ще се превърне в реалност - предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #22
15:25 25.11.2024
2 Гунчо
При огромните разстояния в САЩ иначе електричката си е само градски автомобил.
Коментиран от #10, #13
15:33 25.11.2024
3 Кико
Радо, ти си гений, човече 😂😂😂
15:33 25.11.2024
4 Кога ли...
Коментиран от #11
15:37 25.11.2024
5 Ми то нали
15:39 25.11.2024
6 Реалист
Коментиран от #9
15:42 25.11.2024
7 хаха
Засега продължават с промотирането на електрокарите, но при масово мигриране към тях просто ще ги забранят. То така и промотираха дизелите над 10г като по-икономични и ПО-ЕКОЛОГИЧНИ ОТ БЕНЗИНА. Сега ги забраняват да се карат като по-замърсяващи. Защо така? Просто притискат хората регулярно да купуват нови коли, вместо да карат старите до изчерпване на ресурса им, което е в пъти по-екологично, защото няма толкова замърсяване от производство и разхищение на ресурси. Всичко е за пари и отскоро и контрол- системите за следене
15:46 25.11.2024
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
И за капак:
"Оказва се, че 47.9% от притежателите на електрически автомобил, смятат следващата им кола да е с традиционен двигател. Може и да е хибрид, но със сигурност няма да е изцяло електрическа."
Така че ......пиши пак 😉😉
15:46 25.11.2024
9 Не си реалист
До коментар #6 от "Реалист":
Ти си елементарен глист.15:49 25.11.2024
10 Оху
До коментар #2 от "Гунчо":
Мен не ме устройва. И 2000км да е прожега зареждане над 10мин. Не ме устройва. Всеки ако зарежда за 30-60 мин не ми се мисли какви опашки ще са на зарядните15:50 25.11.2024
11 хаха
До коментар #4 от "Кога ли...":
Сметни и далекопроводи за тая мощност, трафопостове, окабеляване с изходи на улиците и т.н. Невъзможно е инфраструктурата да издържи. Бяха смятали за миграция изцяло на ЕВ за Европа и САЩ- ДВОЙНО ПРОИЗВОДСТВО НА ЕНЕРГИЯ НА СЕГАШНОТО, ЛИТИЙ ПОНЕ 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ДОБИВ, ПРЕНОСНАТА МРЕЖА ДА СЕ УСИЛИ В ПЪТИ. Невъзможно е да стане и политиците много добре го знаят това.15:52 25.11.2024
12 Ко каза
15:52 25.11.2024
13 хаха
До коментар #2 от "Гунчо":
Колко часа зареждане смяташ? Проблемът е, че двигателят трябва да даде Х мощност за задвижването. Почти няма прогрес в това и на километър почти всички ЕВ горят един и същи ток. Разликата в обхвата е заради големината на батериите. Тук идва проблем- зареждаш с 220В ток примерно 200КВ батерия за 1000км. За зареждане в рамките на 1ч ще са ти нужни 200 000/220 ампера ток или около 1000 ампера. Как точно ще стигне такъв ток до зарядна станция и батерията няма да се запали от отделената топлина при зареждане? Апартаментите са на по 50 ампера.Чисто физически и технологично(преносна мрежа и т.н.) има ограничения за бързина на зареждане и това колко може да е един заряд. И да има батерия да държи 200кв, то заради дългото зареждане и нужния ток няма кой да я слага в колите- неизползваема е извън лаборатория.
15:57 25.11.2024
14 Сульо
15:59 25.11.2024
15 Хйао
Коментиран от #24
16:04 25.11.2024
16 Хайо
16:06 25.11.2024
17 факуса
16:07 25.11.2024
18 Хаха
16:08 25.11.2024
19 Тошо
16:16 25.11.2024
20 Да бе да
16:19 25.11.2024
21 Анонимен
16:24 25.11.2024
22 Варненец
До коментар #1 от "честен ционист":
Ти си кАпейка, само ръсиш г.лупостите си тук и си мислиш, че това с което мутрафанова ти плаща, струва нещо.16:26 25.11.2024
23 Гост
16:39 25.11.2024
24 хаха
До коментар #15 от "Хйао":
Ааааа... Не така! великобритания се пъчи, че е на над 60% от панели и вятър вече след забраната на въглищата от тази година. Този месец вече имат няколко дни с ударен внос и огромни цени до 800 евро на мегават(1.60лв на киловат БОРСОВА ЦЕНА, т.е. сигурно 3-4лв с всички акцизи, ДДС и т.н.) заради непредвидените и дошли от климатичната катастрофа посред зима няколко поредни дни без вятър и с облаци да крият слънцето. Недостиг "само" от около 10 гигавата- 20ина % от потреблението. Януари като нищо може да имат и спирания на тока за още по-високи недостизи. Но така ще е занапред- затоплянето води до това зимата да има сняг и да не пече слънце като през лятото. Преди "климатичната катастрофа" кой е виждал зимата сняг и безветрие? Кой е виждал и да има наводнения? За защита от "катастрофата" бутаме наред язовирни стени и диги по НАТУРА(Над 8000 бутнати в Европа последните години), ама това всъщност пази от наводнения...16:48 25.11.2024