Знаете ли след колко години делът на електромобилите ще се изравни с този на колите с ДВГ?

25 Ноември, 2024 15:22 1 715 24

  • електромобили-
  • бъдеще-
  • тенденции-
  • проучване
Знаете ли след колко години делът на електромобилите ще се изравни с този на колите с ДВГ? - 1

Търсенето на електрически превозни средства нараства бързо в целия свят, макар в последната година то да бележи сериозен спад. Според последните данни от проучване на Accenture повече от 50% от шофьорите планират да преминат към електрически превозни средства през следващите 10 години.

Особен ентусиазъм се наблюдава в Китай, където 65% от анкетираните смятат, че бъдещето принадлежи на електрическите автомобили. Това е значително повече, отколкото в Германия, например, където само 37% от шофьорите подкрепят това мнение. У нас процентът е още по-малък - 20.

Но глобалните тенденции, както знаем, не се определят от нас, а от пазари, като Китай и САЩ, които са лидерите по електрификация в автомобилния сектор. Китай остава безспорен лидер на пазара на електрически автомобили. Тук почти половината от тези, които все още не притежават електрически автомобил, планират да закупят такъв през следващите 5 години.

В същото време в САЩ, които са на второ място в този сегмент, 54% от шофьорите са готови да преминат на електрически автомобил, а само 11% са категорично против подобна промяна. Интересно е, че американските шофьори, както и китайските, отбелязват нарастващ интерес към електрическите автомобили.

Това се дължи както на нарастването на екологичното съзнание, така и на значителното разширяване на инфраструктурата за зареждане на електрически автомобили. Има и нови изисквания към електротранспорта. Преди това основните аргументи в полза на електрическите автомобили бяха екологичността и издръжливостта.

Но сега купувачите имат други приоритети. Съвременните собственици на автомобили все повече оценяват надеждността, безопасността и все по-достъпната цена. Големият пробег с едно зареждане, скоростта на зареждане и наличието на необходимата инфраструктура са сред ключовите фактори, влияещи върху решението за покупка.

Разширяването на моделната гама също играе роля. Електрическите автомобили вече не са елитен сегмент на пазара. Производителите предлагат все по-достъпни модели, което ги прави привлекателни за широк кръг потребители, което пък се отразява на мнението на европейците, 45 процента от които смятат, че до десет години ще карат електромобил.

Благодарение на това електромобилите постепенно стават част от ежедневието, а не просто лукс за богатите собственици на автомобили. През последните години технологиите се подобряват, което прави възможно намаляването на производствените разходи и повишаването на надеждността на електрическите автомобили.

И навлизането им в нашия живот вече е реалност. Всяка година електрическите автомобили стават все по-голяма част от нашата реалност. Напредъкът в тази област показва, че преминаването към електрически транспорт не е просто модна тенденция, а необходимост, продиктувана от грижата за околната среда и пестенето на ресурси.

Очаква се броят на електрическите автомобили по пътищата да нарасне значително през следващото десетилетие ипрез 2035 година електромобилите ще се изравнят по брой с колите с ДВГ. Производителите към момента работят активно за намаляване на разходите и подобряване на характеристиките на своите ел. модели, но дали тази тендеция ще се превърне в реалност - предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    9 6 Отговор
    Аз знам след колко месеца, автомобил с пълен резервоар ще се разменя за АК-47.

    Коментиран от #22

  • 2 Гунчо

    14 1 Отговор
    Магическата цифра е 1000 - когато електричките бъдат в състояние с едно зареждане да изминат 1000 км, а цената им падне, тогава хората ще ги сметнат за разумна алтернатива на предишните автомобили. Предполага се, че това ще стане след 2030 г.
    При огромните разстояния в САЩ иначе електричката си е само градски автомобил.

    Коментиран от #10, #13

  • 3 Кико

    21 3 Отговор
    Търсенето на електрокари нараства, въпреки сериозния спад!
    Радо, ти си гений, човече 😂😂😂
  • 4 Кога ли...

    17 2 Отговор
    Когато за 1 милион коли в София има в готовност поне 10 Гигавата електрическа мощност ( два, три АЕЦа) да ги зареждат всеки ден!

    Коментиран от #11

  • 5 Ми то нали

    10 1 Отговор
    и тока ще става проблем? Метли и летящи килимчета е бъдещето.
  • 6 Реалист

    14 3 Отговор
    Само във статията нараства търсенето:)

    Коментиран от #9

  • 7 хаха

    16 1 Отговор
    Въпросът на запитването е напълно грешен. При планове до 10г да се забранят изцяло продажбите на ДВГ какво да отговорят запитаните? Просто казват, че няма как да не купят електрически, след като само това ще се продава. Иначе пазарът показва желанието- срива се. А държавите как ще осигурят милиони зарядни станции, особено по улиците в големите градове, където хората паркират пред кооперации/блокове? Ще висят ли силови кабели с десетки и стотици ампери ток от тераси и прозорци? Ще се строят ли нови трафопостове, далекопроводи? Как ще борят самозапалването на батерии след пожарите в Сеул, Португалия, Англия и т.н.? Един електромобил се видя, че може да предизвика пожар да изгори стотици наоколо, защото гори с в пъти по-висока температура, не се гаси като ДВГ с вода или спиране на притока на кислород, пръска на 10-15 метра пламъци и т.н. Вече корейците забраниха в закрити паркинги да се зареждат електромобили и да влизат над 90% заредени.
    Засега продължават с промотирането на електрокарите, но при масово мигриране към тях просто ще ги забранят. То така и промотираха дизелите над 10г като по-икономични и ПО-ЕКОЛОГИЧНИ ОТ БЕНЗИНА. Сега ги забраняват да се карат като по-замърсяващи. Защо така? Просто притискат хората регулярно да купуват нови коли, вместо да карат старите до изчерпване на ресурса им, което е в пъти по-екологично, защото няма толкова замърсяване от производство и разхищение на ресурси. Всичко е за пари и отскоро и контрол- системите за следене
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 0 Отговор
    Радо, нали знаеш , че сега собствениците на електрокари са далеч от 20% спрямо всички МПС❗
    И за капак:
    "Оказва се, че 47.9% от притежателите на електрически автомобил, смятат следващата им кола да е с традиционен двигател. Може и да е хибрид, но със сигурност няма да е изцяло електрическа."

    Така че ......пиши пак 😉😉
  • 9 Не си реалист

    0 4 Отговор

    До коментар #6 от "Реалист":

    Ти си елементарен глист.
  • 10 Оху

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гунчо":

    Мен не ме устройва. И 2000км да е прожега зареждане над 10мин. Не ме устройва. Всеки ако зарежда за 30-60 мин не ми се мисли какви опашки ще са на зарядните
  • 11 хаха

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "Кога ли...":

    Сметни и далекопроводи за тая мощност, трафопостове, окабеляване с изходи на улиците и т.н. Невъзможно е инфраструктурата да издържи. Бяха смятали за миграция изцяло на ЕВ за Европа и САЩ- ДВОЙНО ПРОИЗВОДСТВО НА ЕНЕРГИЯ НА СЕГАШНОТО, ЛИТИЙ ПОНЕ 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ДОБИВ, ПРЕНОСНАТА МРЕЖА ДА СЕ УСИЛИ В ПЪТИ. Невъзможно е да стане и политиците много добре го знаят това.
  • 12 Ко каза

    4 1 Отговор
    Никога.
  • 13 хаха

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гунчо":

    Колко часа зареждане смяташ? Проблемът е, че двигателят трябва да даде Х мощност за задвижването. Почти няма прогрес в това и на километър почти всички ЕВ горят един и същи ток. Разликата в обхвата е заради големината на батериите. Тук идва проблем- зареждаш с 220В ток примерно 200КВ батерия за 1000км. За зареждане в рамките на 1ч ще са ти нужни 200 000/220 ампера ток или около 1000 ампера. Как точно ще стигне такъв ток до зарядна станция и батерията няма да се запали от отделената топлина при зареждане? Апартаментите са на по 50 ампера.
    Чисто физически и технологично(преносна мрежа и т.н.) има ограничения за бързина на зареждане и това колко може да е един заряд. И да има батерия да държи 200кв, то заради дългото зареждане и нужния ток няма кой да я слага в колите- неизползваема е извън лаборатория.
  • 14 Сульо

    5 0 Отговор
    А , кой ще ги рециклира? Една нова батерия струва , повече от нов електромобил. То и сега има стотици хиляди , оставени в полето.А , да не говорим в Азия милиони мотопеди , захвърлени .И няма рециклиране.
  • 15 Хйао

    6 0 Отговор
    След николко е правилния отговор .До 3 години просто са залезли електромобилите . Някога когато бях млад (преди 30 години) тръгнаха едни панели и виждаш ли как сме нямали нужда от ток вече .Какви ли реклами не бяха и какви ли не глупости се говореха ,пък още потреблението си е на ток и едва ли в България и Европа има повече от 3% които да използват тези глупости .Същото ще е с електромобилите .

    Коментиран от #24

  • 16 Хайо

    1 0 Отговор
    Тъкмо ще измислят заместител на газа ,бензина и нафтата и ще дойде времето на телепортацията и хоп пак няма да дойде времето на тези откачени глупости в електромобили.
  • 17 факуса

    1 1 Отговор
    от путин зависи всичко
  • 18 Хаха

    2 0 Отговор
    Па я сега ползвам напълно безплатен превоз .Яхам магарето и у съседно село и яде по пътя на аванта .Не ми трябва ни ток ни бензин .Да му мислят депутатите и софиянци .
  • 19 Тошо

    3 2 Отговор
    В момента съм с хибрид и съм доволен, не виждам причина в бъдеще да не мина на пълна електричка, стига да им подобря пробега 800 - 1000км с едно зареждане. Друго, което е ключово цената, да стане по-достъпна и на трето място, да се продават на достъпна и нормална цена батерията, за да върви и пазара втора ръка за тези автомобили. Батерията ще е основния консуматив и има ли възможност да се замени на достъпна цена и да си караш още едни 300-500 хил км, докато пак се развали ще бъде добре, но със сигурност това е бъдещето, българина е консервативен и си иска 25 год. Голф, но и това ще свърши рано или късно.
  • 20 Да бе да

    1 0 Отговор
    Не вярвам
  • 21 Анонимен

    1 1 Отговор
    Прав си кривчо.Авторът на статията забрави фактора Путин,ако ни бомбардира,което най-вероятно ще стане,няма да имаме ток.Следователно няма с какво да се движим,защото сме с електромобил.Следва най-голямата изненада за всички-безполезни са в тези условия .Защото автора на статията ще търси свещ.
  • 22 Варненец

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Ти си кАпейка, само ръсиш г.лупостите си тук и си мислиш, че това с което мутрафанова ти плаща, струва нещо.
  • 23 Гост

    1 0 Отговор
    Бля бля бля проучване на Електрик ТВ,платено от Урсула. Нашият спейшълист Теслю визионера предвиждаше 20 милиона Тесли 2030 година,милиони камиони Тесла Семи да заменят дизеловите влекачи.
  • 24 хаха

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Хйао":

    Ааааа... Не така! великобритания се пъчи, че е на над 60% от панели и вятър вече след забраната на въглищата от тази година. Този месец вече имат няколко дни с ударен внос и огромни цени до 800 евро на мегават(1.60лв на киловат БОРСОВА ЦЕНА, т.е. сигурно 3-4лв с всички акцизи, ДДС и т.н.) заради непредвидените и дошли от климатичната катастрофа посред зима няколко поредни дни без вятър и с облаци да крият слънцето. Недостиг "само" от около 10 гигавата- 20ина % от потреблението. Януари като нищо може да имат и спирания на тока за още по-високи недостизи. Но така ще е занапред- затоплянето води до това зимата да има сняг и да не пече слънце като през лятото. Преди "климатичната катастрофа" кой е виждал зимата сняг и безветрие? Кой е виждал и да има наводнения? За защита от "катастрофата" бутаме наред язовирни стени и диги по НАТУРА(Над 8000 бутнати в Европа последните години), ама това всъщност пази от наводнения...