Проучване: Шофьорите на електромобили остават лоялни към екологичния транспорт

12 Декември, 2024 14:07 474 22

  • електромобили-
  • собственици-
  • избор-
  • коли с двг

Само 1% от тях се връщат към коли с ДВГ

Проучване: Шофьорите на електромобили остават лоялни към екологичния транспорт - 1
Снимка: Shutterstock

Проучване на Global EV Alliance установи, че само 1% от собствениците на електрически превозни средства са изразили желание да се върнат към автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Проучването разкрива постоянна склонност на собствениците на електрически автомобили към акумулаторни коли, те рядко се връщат към автомобили, работещи на бензин, дизел или газ, след като са закупили акумулаторна технология.

Анализаторите на Global EV Alliance анализират данни от повече от 23 000 водачи на електрически автомобили от 18 различни страни на различни континенти. Проучването е проведено в САЩ, Канада, Франция, Индия, Бразилия и други страни.

Заключението от проучването е, че при избор на нова кола, шофьорите на електрически автомобили се спират предимно на друг електрическия вариант, вместо да се върнат към кола с класически двигател.

Основните постулати за избор на електрически автомобили са, че те са по-екологични (40%), по-добри за местната среда (32%), имат добри качества на шофиране (21%) и по-ниски разходи за поддръжка (18%).

В допълнение, САЩ също имат федерална данъчна субсидия от $7 500. Това поставя цената на електрическите превозни средства почти наравно с техните аналози, работещи с изкопаеми горива. В много случаи те са дори по-достъпни.

Цените на батериите за електрически превозни средства падат тази година с най-бързия си темп от 2017 година насам, което прави електрическите превозни средства още по-достъпни и привлекателни за феновете им.

Според собствениците на такива коли, електромобилите вече превъзхождат технически автомобилите с изкопаеми горива, но с разработването на нов софтуер, батерии и други технологии те ще станат още по-умни и по-ефективни.

Според респондентите от проучването електрическите превозни средства да продължат да отнемат пазарен дял от колите с ДВГ, тъй като на пазара навлизат нови, по-евтини, по-модерни електрически SUV, седани, кросоувъри, автомобили от начално ниво, луксозни модели и други.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 3 Отговор
    Що ли в друго проучване над 40% от електрокаристите си искат ДВГ-то ‼️
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 1 Отговор
    "Завърта ли се колелото наобратно: 40% от собствениците на нови електромобили обмислят връщане към коли с ДВГ"
    🤔🤔🤔🤔
  • 3 ТаУмВзе

    10 2 Отговор
    Леката подробност, че батериите за тия електрички се произвеждат по Яко токсичен начин! ХАХАХХА Екологията е поредната краварска измама за изостанали, за да бучат такси и не знам си кви още щавии.

    Коментиран от #20

  • 4 ЧЕЗ

    2 12 Отговор
    Който веднъж е усетил лекотата , тишината и силата на тока , трудно ще се върне назад .

    Коментиран от #5, #7, #8

  • 5 Чакай да видим

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "ЧЕЗ":

    Като вземеш да си сменяш електрическата играчка на по 5 години и тишината ще се превърне на шум у главата. Ако преди това не се запали. И ако си мислиш, че няма да ти вдигнат цената на тока, пак помисли.
  • 6 Ами да

    4 1 Отговор
    Всички знаят историята със сапуна! Та и тия така!
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "ЧЕЗ":

    Ква тишин ве🤔 Вият като гладни вълци❗
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "ЧЕЗ":

    Общото между този с електромобил и този с разстройство:

    -Дали ще стигна 🤔❓

    Коментиран от #16

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гост

    4 1 Отговор
    Реклама по Електрик ТВ.
  • 14 Гост

    5 1 Отговор
    Пристанища,паркинги и стари летища са заринати от непродадени електрокари.
  • 15 Гост

    5 1 Отговор
    Заводът за батерии Нортволт фалира.
  • 16 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ще,ще ,но с генератор ремарке.

    Коментиран от #18

  • 17 Вервайте ми!

    4 0 Отговор
    Кой измисли тази тъпотия? Лоялни са защото са се надънели и сега щат не щат!!!
  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    👏👏👏👏👏👏
    Напред към бъдещето
    👏👏👏👏👏👏
  • 19 хаха

    2 0 Отговор
    Ъ? Такова проучване от есента даваше близо 70-80% готовност не просто да се върнат на ДВГ, ами да е на дизел. Тия са правили проучване явно на 2000 избрани от Грийнпийс техни активисти.
    На запад увеличиха в пъти застраховките на ЕВ заради самозапалванията и по-големите щети за паркинги, сгради и т.н. Зарядната инфраструктура почти никаква я няма и зареждане навън ляга колкото пълен резервоар бензин, дето те изкарва не 300, а 600-700км. Започнаха да забраняват паркиране на електромобили в подземни паркинги, по летища и т.н. заради пожарите. Един от най-големите застрахователи в САЩ тези дни е наложил пълна забрана за ЕВ на служители и клиенти на паркингите си и е обещал да направи отдалечени от офисите. Цената на ЕВ пада в пъти по-бързо от ДВГ за вторичния пазар. Заради загубата на батерия и безумни цени на нови батерии от десетки хиляди плюс труд няма реално пазар за употребявани.
    Та кое точно ще накара 99% от купилите ЕВ да искат ново?
  • 20 хаха

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "ТаУмВзе":

    Сметките само за производството са, че ЕВ има същия "въглероден отпечатък" като дизел на близо 100 000км да е стигнал(т.е. след 100 000 км на дизела се изравнява замърсяването). Пак си има статистика заради теглото на колата с батерия и износването на гумите, че ЕВ трошат повече пътищата(т.е. пак замърсяване от ремонти) и ИЗПУСКАТ ПОВЕЧЕ ФПЧ от ДВГ. Разходите по подръжка и те са 80% по-високи от тези за ДВГ. Уж няма нищо за трошене почти, но всъщност се оказва, че повече се трошат и цените на части и труд са бая по-солени.
    ЕВ са просто опит хората да бъдат натиснати да купуват нови коли, вместо да купуват втора ръка, заради забраната на ДВГ, а и след покупката да минат на нещо като покупка на мобилен телефон на изплащане или наем- след 3-4 години тамън изплатена ремонтите са безумни и няма цена, та купуваш нова кола. Политиците виждат и друг плюс- представят си как без петрола ще орежат Саудитска Арабия и Русия. Това е истината защо въпреки самозапалвания и куп други проблеми и пълна липса на инфраструктура за заряд ни натискат да купуваме ЕВ и фалират автопроизводителите.
  • 21 Радо

    3 0 Отговор
    Който се е родил полуидиот после няма как да стане нормален човек на по-късен етап.

    Коментиран от #22

  • 22 правилно

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Радо":

    Няма как, остава си с пушилника до гроб.