Volkswagen няма да използва класически имена за "неподходящи" модерни коли

3 Март, 2025 10:30 988 4

  • vw-
  • volkswagen-
  • scirocco-
  • модели-
  • имена

Томас Шафер заяви, че Scirocco няма да се превърне в SUV

Volkswagen няма да използва класически имена за "неподходящи" модерни коли - 1

Volkswagen подхожда предпазливо към съживяването на класически модели, като обещава да възкреси емблематични модели като Scirocco само ако новият автомобил автентично въплъщава духа на своя предшественик. Главният изпълнителен директор Томас Шафер подчерта, че всяко възраждане трябва да бъде „вярно на гените“ на оригинала, в противен случай ще бъде предпочетено ново име.

Тази позиция контрастира с настоящата тенденция сред автомобилните производители, които все по-често възкресяват исторически имена за нови модели, като Ford Capri, Ford Explorer и Opel Frontera. Въпреки това някои от тези възраждания се сблъскаха с обществения отпор, особено връщането на Capri като компактен кросоувър, което е далеч от корените му на спортно купе.

Шaфер директно се обърна към този въпрос, заявявайки, че отзивите на потребителите показват, че подобни съживявания са „грешка“. Той подчерта значението на запазването на целостта на емблематичните имена на моделите, като използва за пример прозвището GTI: „Ако е GTI, по-добре да е GTI.“

Вследствие на това Шефер потвърди, че името Scirocco никога няма да бъде използвано за SUV. Името Scirocco не се използва от 2017 г. насам, но продължават да се носят слухове за потенциално електрическо възраждане с ретро дизайн, вдъхновен от оригиналния модел от 70-те години на миналия век.

Ако получи зелена светлина, електрическото Scirocco може да използва модифицирана версия на платформата PPE, споделена с предстоящите електрически спортни автомобили на Porsche. Възможен е и наточен вариант R с два двигателя и задвижване на всички колела.

Въпреки това завръщането на Scirocco остава несигурно. Шафер признава, че нишовите и малосерийни модели не са приоритет в настоящия финансов климат, като Volkswagen се фокусира върху „наистина основната“ си гама. Следователно всяко потенциално възраждане на Scirocco евентуално може да се случи след няколко години.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 когато си пикаш

    5 0 Отговор
    на реномето и клиентите...
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Един

    3 0 Отговор
    Това никога не съм го разбирал с имената. Тръгнали да предявят нов модел и дай да му сложим някое име, което хората познават. А дали този нов продукт има нещо общо с това име и това, което клиента познава въобще не е важно. Ford Puma е страхотен пример за това (и още много). Явно е много сложно да измислят нещо ново. Няма да се учудя ако в бъдеще видя голям електрически СУВ Opel Corsa например.
  • 4 Варна 3

    4 1 Отговор
    Стига с тези СУВ-та бе! Правете по-малки коли, като седани, комбита, хечбеци, миниванове...