Някои от най-популярните автомобилни гиганти в Северна Америка и Европа са изправени пред период на значителни сътресения. Резултатите на акциите на Tesla са значително влошени, а Stellantis отчита значителен спад във финансовите си резултати за 2024 г. Общата нишка, свързваща тези предизвикателства, е слабият отклик на потребителите към електрическите превозни средства.
Въпреки стремежа към електрификация, особено в Европа с нейните цели за 2035 г., широкото приемане от потребителите остава трудно постижимо. Причините за това са многобройни и варират от опасения за разходите до практически ограничения.
Предизвикателствата пред Tesla се простират отвъд колебанията на акциите. Интересът на потребителите към последните модели е слаб, а компанията е изправена пред нарастваща конкуренция от страна на по-достъпни варианти за електрически превозни средства. Натискът върху Tesla е да адаптира предложенията си и евентуално да преразгледа ценовата си стратегия.
Значителният спад на печалбата на Stellantis подчертава по-широките трудности в индустрията. Слабият прием на някои модели електрически превозни средства, както и стратегическите решения, които отблъснаха някои потребители, допринесоха за финансовия спад на компанията. Настоящият пазарен дял на електрическите превозни средства, както отбелязват анализаторите в отрасъла, остава сравнително малък, което повдига въпроси относно възможността за бърз преход.
Нежеланието на потребителите да използват електромобили се дължи на комбинация от фактори. По-високата цена в сравнение с традиционните превозни средства с двигател с вътрешно горене, намаляващата стойност на държавните стимули, опасенията за бърза амортизация и притесненията, свързани с ограничения пробег - всички те играят роля.
От друга страна, китайските производители на автомобили демонстрират значителен растеж в сектора на електрическите превозни средства, като предлагат конкурентни цени и амбициозни планове за разширяване. Това подчертава развиващия се конкурентен пейзаж на световния автомобилен пазар.
Ходът на френското Национално събрание да оспори забраната на двигателите с вътрешно горене през 2035 г. отразява нарастващия дебат за практичността на бързата електрификация. Опасенията относно достъпността, готовността на инфраструктурата и стабилността на енергийните разходи подтикват към преоценка на предложените срокове. Това предполага потенциална промяна в регулаторния пейзаж, тъй като политиците се борят със сложността на прехода към електрически превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хе хе
10:28 05.03.2025
2 Митична врачка
11:00 05.03.2025
3 Госта..
Коментиран от #4
11:36 05.03.2025
4 Вальо
До коментар #3 от "Госта..":
В Стелантис няма нито 1 френски менЕжЕр. Таварес напусна, останаха италианци и американци.Мене ако ме питаш, Стелантис трябва да се разпадне изначало. Имаше толкова много потенциал, а никой не го бригаше да го впрегне и да направи нещо читаво! Най-накрая можеше да сложат някой голям двигател в европейска кола, а те взеха че сложиха три цилиндрови в американските коли. СМЕХ!
Коментиран от #8
12:46 05.03.2025
5 Антиелектрика
13:16 05.03.2025
6 Танцуващият с Мечки
13:26 05.03.2025
7 тъй шъй
13:38 05.03.2025
8 факт
До коментар #4 от "Вальо":
Не знам какъв е тоя порив да се слагат големи двг и да пискаш че горивата са ти скъпиКоментиран от #9
16:19 05.03.2025
9 тъй шъй
До коментар #8 от "факт":
Не сте правилен. Нещата се променят динамичнао От няколко години Мазда и Тойота правят големи обеми, дефорсирани по цикъл Аткинсън, с голяма компресия и без турбо. Това е най-ефективният мотор. И дълговечен. Всъщност трябва да се каже, заслугата е оснавно на Мазда. Но Тойота разви технологията. Смешните еднолитрови даунсайзинги са минало. Затова горните фирми, от повече от четвърт век диктуват развитието на автомобилите и са най-иновативните.20:11 05.03.2025