Пазарът на електромобили: Tesla и Stellantis със сериозен спад в продажбите

5 Март, 2025 10:09 1 273 9

  • tesla-
  • stellantis-
  • електромобили-
  • европа-
  • северна америка

Какви са причинте за това?

Пазарът на електромобили: Tesla и Stellantis със сериозен спад в продажбите - 1

Някои от най-популярните автомобилни гиганти в Северна Америка и Европа са изправени пред период на значителни сътресения. Резултатите на акциите на Tesla са значително влошени, а Stellantis отчита значителен спад във финансовите си резултати за 2024 г. Общата нишка, свързваща тези предизвикателства, е слабият отклик на потребителите към електрическите превозни средства.

Въпреки стремежа към електрификация, особено в Европа с нейните цели за 2035 г., широкото приемане от потребителите остава трудно постижимо. Причините за това са многобройни и варират от опасения за разходите до практически ограничения.

Предизвикателствата пред Tesla се простират отвъд колебанията на акциите. Интересът на потребителите към последните модели е слаб, а компанията е изправена пред нарастваща конкуренция от страна на по-достъпни варианти за електрически превозни средства. Натискът върху Tesla е да адаптира предложенията си и евентуално да преразгледа ценовата си стратегия.

Значителният спад на печалбата на Stellantis подчертава по-широките трудности в индустрията. Слабият прием на някои модели електрически превозни средства, както и стратегическите решения, които отблъснаха някои потребители, допринесоха за финансовия спад на компанията. Настоящият пазарен дял на електрическите превозни средства, както отбелязват анализаторите в отрасъла, остава сравнително малък, което повдига въпроси относно възможността за бърз преход.

Нежеланието на потребителите да използват електромобили се дължи на комбинация от фактори. По-високата цена в сравнение с традиционните превозни средства с двигател с вътрешно горене, намаляващата стойност на държавните стимули, опасенията за бърза амортизация и притесненията, свързани с ограничения пробег - всички те играят роля.

От друга страна, китайските производители на автомобили демонстрират значителен растеж в сектора на електрическите превозни средства, като предлагат конкурентни цени и амбициозни планове за разширяване. Това подчертава развиващия се конкурентен пейзаж на световния автомобилен пазар.

Ходът на френското Национално събрание да оспори забраната на двигателите с вътрешно горене през 2035 г. отразява нарастващия дебат за практичността на бързата електрификация. Опасенията относно достъпността, готовността на инфраструктурата и стабилността на енергийните разходи подтикват към преоценка на предложените срокове. Това предполага потенциална промяна в регулаторния пейзаж, тъй като политиците се борят със сложността на прехода към електрически превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хе хе

    7 4 Отговор
    Това е нагла лъжа! Брат му на Елон Мъск продаде само 30% от акциите си в Тесла. Откакто брат му се захвана с политика бизнеса върви яко надолу. А може би затова докато може се е захванал с политика?
  • 2 Митична врачка

    9 2 Отговор
    Начало на края на Тесла.
  • 3 Госта..

    3 3 Отговор
    Стелантис трябва да се освободи от всички ФРЕНСКИ менаджери-не стават.

    Коментиран от #4

  • 4 Вальо

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "Госта..":

    В Стелантис няма нито 1 френски менЕжЕр. Таварес напусна, останаха италианци и американци.
    Мене ако ме питаш, Стелантис трябва да се разпадне изначало. Имаше толкова много потенциал, а никой не го бригаше да го впрегне и да направи нещо читаво! Най-накрая можеше да сложат някой голям двигател в европейска кола, а те взеха че сложиха три цилиндрови в американските коли. СМЕХ!

    Коментиран от #8

  • 5 Антиелектрика

    3 2 Отговор
    Спокойно можехте в заглавието да пропуснете Tesla и Stellantis :Р
  • 6 Танцуващият с Мечки

    4 2 Отговор
    За Стелантис не знам, но Тесла уверено върви към дъното. От една страна конкуренцията се събуди, но тъкмо когато това се случи, електрокарите рязко загубиха интереса на купувачите. От друга страна, "политическата дейност" на Мъск, направо отблъсна европейските и не само, потенциални купувачи. След като най- близките роднини и хора от ръководството взеха да се освобождават от акциите на компанията, явно "корабът потъва". Всъщност, за Мъск винаги Спейс Х е бил приоритет Номер 1, а сега с подкрепата на Тръмп, вероятно марсианските фантазии, най- накрая ще се осъществят. Останалите "мега, гига, хипер проекти", като Тесла, Неура линк, Боринг Къмпани и прочие , заминават на заден план, а вероятно и в историята.
  • 7 тъй шъй

    6 2 Отговор
    В Норвегия Тойота продала повече елкара от Тесла за януари и февруари. Голям смях. Със само един модел. Значи имат акъл тия европейци и наказват самовлюбения.
  • 8 факт

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "Вальо":

    Не знам какъв е тоя порив да се слагат големи двг и да пискаш че горивата са ти скъпи

    Коментиран от #9

  • 9 тъй шъй

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    Не сте правилен. Нещата се променят динамичнао От няколко години Мазда и Тойота правят големи обеми, дефорсирани по цикъл Аткинсън, с голяма компресия и без турбо. Това е най-ефективният мотор. И дълговечен. Всъщност трябва да се каже, заслугата е оснавно на Мазда. Но Тойота разви технологията. Смешните еднолитрови даунсайзинги са минало. Затова горните фирми, от повече от четвърт век диктуват развитието на автомобилите и са най-иновативните.