Ferrari, противопоставяйки се на тенденцията да се фокусира единствено върхуелектрическите задвижвания, защити патент за радикален нов дизайн на буталото,напомнящ овал..
Патентът, подаден в Европейското патентно ведомство, описва бутала „във формата на стадион“, по същество овали, разположени така, че да намалят дължината на двигателя. Тазиконфигурация би могла да се окаже особено изгодна за интегриране на хибриднисистеми, без да се удължава значително задвижващият агрегат, което е изключителноважно съображение за бъдещите модели на Ferrari. Освен това конструкциятапотенциално позволява използването на по-големи или по-многобройни клапани нацилиндър.

Въпреки че в патента се посочват минимум два цилиндъра, на илюстрациите еизобразен двигател V12, което подхранва спекулациите за потенциалното муприложение в бъдещи хиперавтомобили на Ferrari или модели с предно разположендвигател V12 като 12Cilindri и Purosangue, за които се очаква да приематхибридни задвижващи системи.
Освен уникалната форма на буталото, патентът очертава и иновативна конструкция набиелите. Това не е първият опит за преосмисляне на конструкцията на буталото. В края на 70-те години на миналия век Honda разработва двигател V4 систински овални бутала за своя състезателен мотоциклет NR500, като целта е дасе постигне производителността на двутактов двигател с четиритактова конструкция. Дизайнът на Honda обаче включва бутала, разположени успоредно на коляновия вал,като всяко бутало използва две биели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лично мнение
10:40 15.03.2025
2 Пешо Кюстендилецо
10:46 15.03.2025
3 Клави
10:47 15.03.2025
4 неудачно и сложно
10:56 15.03.2025
5 Червената шапчица
11:01 15.03.2025
6 Чукча писател
11:01 15.03.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Вальо
12:57 15.03.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Това овално бутало, тези овални сегменти и овални цилиндри ще издържат ли темперарурното "овално" разширение за поне
200 000 км на сериен автомобил🤔🤔
13:13 15.03.2025
12 Знайко
Новото което тук са измислили Ферари са биелите с различна дължина, но въпроса с износването на сегментите си остава.
Роторния двигател на Мазда не се наложи поради подобни проблеми с материалите и износването им.
Коментиран от #17
14:48 15.03.2025
13 Ироничен
На едно БМВ веригата му е отзад, а трябва да се сменя на 200 000. Ладите повече издържаха.
Коментиран от #15
18:35 15.03.2025
14 ИМПЕРИАЛИСТ
19:46 15.03.2025
15 РЗС
До коментар #13 от "Ироничен":
Май не си наясно какво е предназначението на автомобилите с марка Ферари. Това са спортни автомобили, които са направени да са с по-ниско тегло, тесни и мощни. За твоите изисквания комби или каруца. И когато седнеш да коментираш легендарни марки в автомобилния спорт, поне се запознай с историята на марката.23:52 15.03.2025
16 Пешо
02:49 16.03.2025
17 Само една
До коментар #12 от "Знайко":
лека поправка, не по шест, а по осем са клапаните в двигателя на Хонда за NR-ът.16:40 16.03.2025
18 80те пък го правиха Тойота
23:53 16.03.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.