Ferrari патентова нов вид овални бутала

15 Март, 2025 10:30 5 830 19

  • бутала-
  • биели-
  • ferrari-
  • патент

Предстои да видим дали ще се използват в сериен модел

Ferrari патентова нов вид овални бутала - 1

Ferrari, противопоставяйки се на тенденцията да се фокусира единствено върхуелектрическите задвижвания, защити патент за радикален нов дизайн на буталото,напомнящ овал..

Патентът, подаден в Европейското патентно ведомство, описва бутала „във формата на стадион“, по същество овали, разположени така, че да намалят дължината на двигателя. Тазиконфигурация би могла да се окаже особено изгодна за интегриране на хибриднисистеми, без да се удължава значително задвижващият агрегат, което е изключителноважно съображение за бъдещите модели на Ferrari. Освен това конструкциятапотенциално позволява използването на по-големи или по-многобройни клапани нацилиндър.

Ferrari патентова нов вид овални бутала

Въпреки че в патента се посочват минимум два цилиндъра, на илюстрациите еизобразен двигател V12, което подхранва спекулациите за потенциалното муприложение в бъдещи хиперавтомобили на Ferrari или модели с предно разположендвигател V12 като 12Cilindri и Purosangue, за които се очаква да приематхибридни задвижващи системи.

Освен уникалната форма на буталото, патентът очертава и иновативна конструкция набиелите. Това не е първият опит за преосмисляне на конструкцията на буталото. В края на 70-те години на миналия век Honda разработва двигател V4 систински овални бутала за своя състезателен мотоциклет NR500, като целта е дасе постигне производителността на двутактов двигател с четиритактова конструкция. Дизайнът на Honda обаче включва бутала, разположени успоредно на коляновия вал,като всяко бутало използва две биели.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 21 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лично мнение

    25 0 Отговор
    Оправете си статията , има много слети думи!
  • 2 Пешо Кюстендилецо

    15 1 Отговор
    Начи на Кольо плочкаджията от Багренци те таквия беа станали на фордо и чуреше като локомотив и масло харчеше по 1 кило на 100, ама го разглобиме и Митако Стругаро от Слокощица ги изпили и бутала и блок и сичко, златна работа свърши човеко, жив и здрав да е, и като го сглобиме па тоя Форд и са оди та али.
  • 3 Клави

    15 0 Отговор
    систински овални бутала яко звучи. Space е прецакан :) сменете си класиатурите.
  • 4 неудачно и сложно

    14 5 Отговор
    иначе хонда щяха да правят само такива бутала и цилиндри
  • 5 Червената шапчица

    16 1 Отговор
    за радикален нов дизайн на буталото,напомнящ квадрат.. може и триъгърник...
  • 6 Чукча писател

    20 2 Отговор
    Неграмотна работа.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Вальо

    3 0 Отговор
    на амет чобана са подобни
  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 2 Отговор
    Двигателите за Ф1 им стига 1 000 км живот❗
    Това овално бутало, тези овални сегменти и овални цилиндри ще издържат ли темперарурното "овално" разширение за поне
    200 000 км на сериен автомобил🤔🤔
  • 12 Знайко

    19 0 Отговор
    Хонда ги бяха измислили тези бутала , за да могат да разположат по 6 клапана на всеки цилиндър, но се оказаха провал поради неправилното износване на сегментите и проблеми с изработването на цилиндрите.
    Новото което тук са измислили Ферари са биелите с различна дължина, но въпроса с износването на сегментите си остава.
    Роторния двигател на Мазда не се наложи поради подобни проблеми с материалите и износването им.

    Коментиран от #17

  • 13 Ироничен

    14 2 Отговор
    Ферари е фукня за хора с прекалено много пари. Нефункционална, тясна, ниска, без място за багаж и с прекалено чести обслужвания. По-скъпите коли от нормалните марки започнаха да правят подобни глупости.
    На едно БМВ веригата му е отзад, а трябва да се сменя на 200 000. Ладите повече издържаха.

    Коментиран от #15

  • 14 ИМПЕРИАЛИСТ

    8 0 Отговор
    Идеята е хитра и на картинката изглежда добре. Проблем ще е нееднаквото топлоотдаване по обиколката на цилиндрите.
  • 15 РЗС

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "Ироничен":

    Май не си наясно какво е предназначението на автомобилите с марка Ферари. Това са спортни автомобили, които са направени да са с по-ниско тегло, тесни и мощни. За твоите изисквания комби или каруца. И когато седнеш да коментираш легендарни марки в автомобилния спорт, поне се запознай с историята на марката.
  • 16 Пешо

    6 0 Отговор
    От време на време слагайте интервали между думите, че трудно се чете.
  • 17 Само една

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    лека поправка, не по шест, а по осем са клапаните в двигателя на Хонда за NR-ът.
  • 18 80те пък го правиха Тойота

    2 0 Отговор
    Но не могат да направят квадратни бутала, щото нема да паснат сегментите. Нема голема файда.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.