6 Ноември, 2024 11:43 11 891 26

Как да изберем надеждно употребявано Audi Q7

  • автомобилът на старо-
  • audi-
  • q7-
  • tdi

Audi Q7 на старо: V6 дизел, автоматик и немски шик - пълноразмерен кросоувър за под 20 000 лева

Как да изберем надеждно употребявано Audi Q7 - 1

Пълноразмерните кросоувъри Audi Q7 се произвеждат от 2005 година. Още в първото си поколение този луксозен кросоувър съчетава премиум стил, висока производителност и много модерни технологии. Автомобилът е изграден върху платформата MLB на Volkswagen Group, която се използва и за такива модели на като Porsche Cayenne и Volkswagen Touareg. От своя страна, конкуренти на Audi Q7 са BMW X5, Mercedes GLE и Volvo XC90.

Сега тези автомобили от първото си поколение са на вторичния пазар, като някои от тях все още държат доста високи цени. Кратка справка в най-големия сайт за автомобили у нас mobile.bg показва, че на родния пазар можете да намерите кросоувър Audi Q7 на възраст 10-12 години на цена под 20 000 лева. Трябва да знаете обаче, бе повечето от тези коли са с пробег над 200 хил. км.

Как да изберем надеждно употребявано Audi Q7

За това препоръчително е да се ориентирате към екземпляр след фейслифта на първото поколение на Q7, като той трябва да е дизелов. По време на рестайлинга през 2010 г. двигателите с атмосферно пълнене бяха премахнати. Останалите бензинови двигатели са турбо 3.0 TFSI (272 или 333 к.с.) с директно впръскване, но те не са за препоръчване, тъй като се характеризират с харч на масло, протриване на бутала, повреди в термостата и с доста висок среден разход на гориво.

В сравнение с тях за предпочитане са версиите, оборудвани с V-образен шестцилиндров 3.0 дизел (245 к.с.), които съвсем не са лоши.

Те се характеризират с чугунен блок и ако са добре поддържани имат експлоатационен живот от над 500 хил. км. Вярно, и те харчат масло, но не колкото бензиновите. Основните им проблеми са свързани с непочистване на филтъра за твърди частици и EGR системата. Но въпреки всичко това е оптималният вариант за Q7 на старо, защото големите дизелови двигатели V8 4.1 (340 к.с.) и V12 5.9 (500 к.с.) са много по-трудни и скъпи за ремонт. И най-важното е, че хидравличните им автоматични скоростни кутии се развалят много по-бързо.

Как да изберем надеждно употребявано Audi Q7

Всички двигатели с изключение на 5.9-литровия са съчетани с 8-степенна трансмисия AL1000, известна още като Aisin TR-80SD. Проблемът на тази кутия идва от високия въртящ момент на големите дизели. но ако изберете трилитровия V6 то няма да имате специални оплаквания. Тази скоростна кутия издържа повече от 350 хиляди км. Трансмисията на ZF, макар и предназначена за по-високи натоварвания, не може да се справи с мощността на дизеловия двигател 5.9 с мощност 500 конски сили.

Още от минусите на на най-оптималния вариант с трилитров дизел са, че при пробег от 20-30 хиляди километра се наблюдава износване на спирачните дискове и накладки. Бравите на вратите и рамената на чистачките на предното стъкло също често се повреждат. Има системни повреди и в електрическата инсталация и в електрониката, но като цяло това е един от оптималните варианти за голям премиум "джип" на старо. Но имайте предвид, че като всеки такъв премиум автомобил, тази кола не е евтина за поддръжка. Какви екземпляри от този модел и за колко пари се предлагат у нас, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    24 12 Отговор
    20 000 лева са ти първа вноска за Донгфент Т5 Ево със 7 години гаранция и 200 коня

    Коментиран от #6

  • 2 реалистъ

    70 7 Отговор
    20-годишно Q7 - сигурен път към фалита. Който е за Q7 - ще си вземе ново, а който оглежда тия на по 15-20г. - значи тази кола не е за него.
  • 3 Един

    62 2 Отговор
    В статията е пропусната една съществена подробност.Повечето от екземплярите предлагани на българския пазар са милионници и всеки който иска да блесне с подобен пред комшиите си от панелката е заплашен от банкрут.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    36 4 Отговор
    Че са над 200 000км е ясно❗
    Ама колко по 200 000 не е ясно ❗
    Щото това с колата е на една баба, един дядо "дето ходили с нея само на пазар в петък или църква в неделя!" се изтърка❗

    Коментиран от #8

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Реалност

    51 6 Отговор
    То изобщо има ли надеждно алуди?
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Ауто Билд

    25 11 Отговор
    Разглеждах и накрая си взех Рав 4 бензин

    Коментиран от #12

  • 10 Това е!

    13 21 Отговор
    Имам SQ7 2020 г. - 435 к.с., прекрасен семеен автомобил!
  • 11 Гост

    37 7 Отговор
    15 годишен немски премиум автомобил? Не, благодаря! Защо? Амортизиран е, има скъпа поддръжка, харчи повече гориво, скъпи данъци , застраховки и гуми! Е, ако сте любители на моргите, рециклирание части, китайските гуми и имате време да висите по форуми, може би това е за вас!
  • 12 Тц тц тц

    12 2 Отговор

    До коментар #9 от "Ауто Билд":

    Прецакал си магазините за авточасти.
    И монтьорите
  • 13 Роко

    25 2 Отговор
    Въпросът в заглавието е риторичен - няма как!
    Изберете ли този вариант за автомобил, отваряте черната дупка в джоба си...
  • 14 Грую

    25 4 Отговор
    Имам познат който 2016та си взе такова на 3 години, от Порше София - върнато от лизинг, с гаранция и тн. За две години наля около 30к поддръжка и извънгаранционни ремонти, като му го откраднаха черпеше наред.
    А и който мисли че колите идват на 200к км - разгледайте разни сайтове за обяви от частни лица в Холандия, Белгия… 200к ги правят за 3-4 години.
  • 15 сектант

    12 9 Отговор

    До коментар #6 от "Когато":

    20 000 лева са и първа вноска за чисто ново Q7 в гаранция - просто са чупеци, за разлика от Донгфенг Т5 Ево с двигател митсубиши 1.5 200 коня

    Коментиран от #16, #22

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Край

    21 1 Отговор
    За Надин е идеално - два тона жилезу има и алмин.
  • 18 2649

    22 2 Отговор
    Накратко: на АуторА братчедът е внесъл q7 и му трябва реклама, за да я продаде...
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Даааааа.....

    20 5 Отговор
    Според коментарите никой от тях не кара и няма намерение да си купи Ауди Q7. Тогава защо четат статията и коментират? Ген, манталитет или плитък ум? Само един собственик каза, че има такъв и е доволен. И хоп....нацъкаха му минусите. Да хейтиш без никой да те е питал е показател за нисък интелект и никакво възпитание.

    Коментиран от #21

  • 21 ПЗпзспхз

    18 2 Отговор

    До коментар #20 от "Даааааа.....":

    Е, то ние и Биг Брадър не гледаме, но знаем, че е пълен с простаци.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Дфен

    4 6 Отговор
    Пълен леш
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Бягай далеч

    3 0 Отговор
    от този дарак, още преди да излезе следващия модел 2015 година, всеки ги изхвърляше.
  • 26 Чичовото

    3 0 Отговор
    Оглеждам се за SQ8 4.0 Дизел от 2020 г и понеже са с еднакви двигатели, това ме провокира да отворя статията...