3 Април, 2024 10:17 3 838 14

Първата мегаватова зарядна станция

  • зарядна станция-
  • камиони-
  • man

Иновацията е предназначена за камионите MAN eTruck

Първата мегаватова зарядна станция - 1

Развойният център Trcuk&Bus в Мюнхен беше домакин на първата публична демонстрация на мегаватовата зарядна станция за електрически камиони MAN eTruck. Новостта, разработена от компанията ABB E-Mobility, позволява зареждането на батериите на т.нар. TIR-ове от 10 до 80% само за половин час.

Така при задължителната 45-минутна почивка, съобразно режима на работа и почивка на водачите, пробегът на влекача в натоварен камион може да се увеличи с 300-400 км. Засега прототипът на станцията е проектиран за заряден ток от 700 kW и 1000 A, въпреки че теоретично този показател може да достигне 3.75 MW и 3000 A.

Първата мегаватова зарядна станция

Както отбеляза Александър Власкамп, главен изпълнителен директор на MAN Truck&Bus, целта е да се инсталират до 30 000 мегавата MCS зарядни станции по европейските пътища до 2030 г., 4000 от които в Германия. Засега CCS стандартните зарядни станции - с капацитет до 400 kW - са най-бързите за камиони.

Първата мегаватова зарядна станция

Припомняме, че MAN Truck&Bus ще започне първите доставки на електрически магистрални влекачи eTGX и eTGS още тази година, а пълномащабното производство ще започне през 2025-а.

Камионите могат да бъдат оборудвани с шест акумулаторни блока с капацитет 480 kWh. Това позволява на натоварен камион да измине до 800 км всеки ден, като се вземе предвид зареждането от станция с мощност 375 kW по време на задължителна 45-минутна почивка.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аве

    9 5 Отговор
    Жендърски радости за тираджии
  • 2 Камионджия

    16 3 Отговор
    Цял живот крадна нафта с туби,ама за ток не се сещам как...

    Коментиран от #8, #11

  • 3 Българин

    19 5 Отговор
    Съсипахме ЖП превозите, сега ще слагаме на камионите батерии от по 3 тона

    Коментиран от #4

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Налудничавите шваби

    10 4 Отговор
    Безумно зелена, кабелна змия!
  • 6 Антиелектрика

    7 4 Отговор
    Кабела като е включен го държат с двата пръстя, много пари ... И с тези камиони транспорта на стоки ще скочи 3 пъти!
  • 7 Владимир

    4 2 Отговор
    Тока не можеш да го разредиш с вода!
  • 8 Жоро Дизела

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Камионджия":

    Ох,браточка и аз така,,,,сега кво ша носиме у дома?

    Коментиран от #9

  • 9 Елжендърята

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Жоро Дизела":

    се правите на интересни си подавате пасове…
  • 10 Бъдещето

    3 1 Отговор
    Идва и пак както обикновенно от най напредналите нации
  • 11 Там където е капало

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Камионджия":

    пак ще капе.😀😀😀😀😀
    Тези батерии на колела няма да ги бъде, помни ми думата брат.
    По нашите ЖП гари бръмчаха електрички на панаира в Пловдив имаше топ студена бира Каменица и супер скара + електрокари.Бяхме номер 1 сега и цървули нямаме вече.😀😀😀
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.