Ако Америка има своята Tesla, то в Европа това е малкия хечбек на Renault - ZOE. Първата версия на автомобила излезе преди пет години - през 2012-та и някак си остана приглушена, но сега с новия пробег автомобилът определено може да се нарече добър за ежедневна употреба и причината идва от новата двойно по-голяма батерия. И като казваме приглушена, това не означава, че е неуспешна - най-продавания електромобил в родната му Франция, както и в Европа - до средата на 2016-та са продадени цели 50 хиляди автомобила. Това поставя и производителя на върха при електрическите машини в Европа.
Освен батерията, автомобилът е получил леко външно обновление, но основната части идва от по-високото ниво на оборудване наречено INTENS, който включва електрически огледала, да модела 16-цолови джанти, нови и по-качествени материали за салона, както и нов син цвят за декоративните детайли. Най-отличителния детайл остава централния мултимедиен дисплей, с който се работи много лесно и внася малко по-премиум визия. Прибавени са и два нови цвята за външността на ZOE - Intense Red и Titanium Grey.
В Z.E. 40 обаче, основното е батерията със своите 41 киловатчаса, която наистина преминава този тежък за електромобилите психологически праг. Според цикъла на NEDC, той достига до повече от достатъчните 400 км, в реални пътни условия той е оценен на 300 километра при смесен градски и извънградски режим. При по-малката батерия - 22 киловатчаса, той достига съответно 240 и 170 километра. В теста спокойно изминахме разстоянието от около 110 километра и по бордовия компютър ни оставаха около 270, но обсега постоянно се променя според условията.
За разлика от другите електромобили, тук новата по-голяма литиево-йонна батерия разработена заедно с LG не е нараснала на размери, а само на килограми и то със скромните 25 кг. Нововъведение към системата на батерията е рециркулацията на въздуха, която поддържа оптимална работна температура в пикови моменти и така също увеличава капацитета и пробега съответно. Всички знаем, че батериите са много чувствителни към температурите. Интересен факт е, че автомобилът се произвежда изцяло в заводи на Renault - електромоторът идва от Клеон, Нормандия, а всичко се сглобява в град Флен, който е в близост до столицата.
Мощността на електродвигателя R75/90 е 90 конски сили, които са напълно достатъчни за такъв малък хечбек, въпреки теглото от малко под 1500 килограма и задминаването по междуградски път не става притеснително бавно, а напълно нормално. Тук "драйвърско" усещане няма, а не е и нужно, защото основната идея на автомобила е съвсем друга.
Зареждането - съществената част от електромобилите става с функцията Quick Charge на всякакъв тип ток, като функцията гледа да извлече максимума. ZOE има най-различни накрайници, но най препоръчително е това да се извършва на зарядни станции или с помощта на стенната батерия, която струва 1500 лева и може да бъде инсталирана във всеки един гараж. За около 30 минути на зарядна станция автомобилът възвръща пробег от около 80 километра, а пълното зареждане отнема около четири часа. Той може да се зарежда и в нормален 220-волтов ток, но за 12 часа е възможно да не се зареди цялата батерия, защото знаем какви разлики на напрежението има на всяко едно място.
Автомобилът наистина успява да се държи като събратята си с двигатели с вътрешно горене и не ви кара да се чудите постоянно, дали ще стигнете до плануваната точка. Въртящия момент, който е наличен от 0 оборота естествено е нещо много приятно. Впечатление ни направи и фактът, че "предавките" се сменят от нормален скоростен лост с нормалните режими като при всеки един автомобил с автоматични скорости - P, R, N и D. Огромен позитив е, че паркирането в центъра на градовете е напълно безплатно заради електрическия си статут, но не ви пречи и да го използвате извън града както направихме ние.
Цената на ZOE започва от 57 990 лв. за ниво Life R90 Normal Range с малката 22 kWh батерия, 63 990 лв. за ниво Life и голямата 41 kWh батерия, 60 990 лв. за ниво Intens с малката 22 kWh батерия и 66 990 лв. за топ версията Intens с голямата 41 kWh батерия. Автомобилът е значително по-скъп от нормалните си еквиваленти, но стойността му ще бъде възвърната с много бързи темпове от разликата в цената на горивата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пазарен Либерализатор
22:06 01.08.2017
2 ВеЦе
Коментиран от #15
22:17 01.08.2017
3 Фен
Коментиран от #5
22:19 01.08.2017
4 Борчо
Рано е още за електрическите изгъзици.
Коментиран от #42
22:29 01.08.2017
5 гост
До коментар #3 от "Фен":
Ми що ли тогава не го щат тия европейци , а си купуват други "електрички" , да дойдат да питат теб :Eтo и ĸлacaциятa нa нaй-пpoдaвaнитe eлeĸтpoмoбили пpeз пъpвaтa пoлoвинa нa 2017 г.:
1. Rеnаult Zое - oбщo 4 189 peгиcтpaции и 73% YоY pъcт зa шecти пopeдeн път.
Zое e нaй-пpoдaвaнaтa ĸoлa в Гepмaния (680 ĸoли), Hopвeгия (428), Aвcтpия (237) и Πopтyгaлия (112), a нa poдния cи пaзap ce e paзпиcaлa c 1 882 нoвopeгиcтpиpaни ĸoли.
2. ВМW і3 - 161% pъcт или oбщo 1 634 peгиcтpaции; 3 oт 4 пpoдaдeни мoдeлa ca изцялo eлeĸтpичecĸи. Haй-мнoгo ca пpoдaдeни в Hopвeгия - 420 ĸoли, вcичĸитe изцялo eлeĸтpичecĸи.
3. Nіѕѕаn LЕАF - "cĸpoмни" 4% пoĸaчвaнe нa гoдишнa бaзa, нo c пpoдaдeни 1 590 нoви ĸoли. Haй-cилнитe пaзapи ca Фpaнция, Beлиĸoбpитaния и Hopвeгия. Haй-гoлям pъcт пъĸ e нaлицe в Швeция - 112%.
4. Теѕlа Моdеl Х - пpoдaдeни ca 1 552 ĸoли, нaй-мнoгo oт ĸoитo в Hopвeгия - 609. Πpoдaвa ce дoбpe и в Швeйцapия, Гepмaния и Hидepлaндия.
5. Міtѕubіѕhі Оutlаndеr РНЕV - пpoдaдeни ca oбщo 1 435 пpeз юни, ĸoeтo e 8% cпaд нa гoдишнa бaзa. Haй-мнoгo ce xapecвa тoзи мoдeл в cĸaндинaвcĸитe cтpaни. Ocoбeнo в Hopвeгия (349) и Швeция (271).
Коментиран от #11
22:45 01.08.2017
6 Фен
https://www.cheatsheet.com/automobiles/best-selling-electric-vehicles-of-all-time.html/?a=viewall
иначе, нямам нищо против, взимай си заплатата, показвай си статистики ;)
Коментиран от #21, #22
22:53 01.08.2017
7 333
22:53 01.08.2017
8 Голфен-насран
23:02 01.08.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Минчо Минчев
23:15 01.08.2017
11 Jack Bauer
До коментар #5 от "гост":
Разликата между нас и "Европейците" е че те за това Рено получават до 10000 EUR държавна помощ и заплатите им са по 1500-3000 EUR средно.00:15 02.08.2017
12 doe
06:13 02.08.2017
13 onq s konq
Коментиран от #16, #46
07:22 02.08.2017
14 bor4epi4kama4ka
07:24 02.08.2017
15 просчойек
До коментар #2 от "ВеЦе":
къф обсег бе тва да не е кола с дистанциооно пробег се казва ГОЛФЕРКоментиран от #38, #39
07:31 02.08.2017
16 оня с магарето
До коментар #13 от "onq s konq":
И моя комшия го има същото ама само за леб ходи с него до отсреща щото го е страх да му не свърши тока и да го бута !07:38 02.08.2017
17 Вуте
07:42 02.08.2017
18 Гошко
07:51 02.08.2017
19 Глупчо
Рено чупят тъпомера, тези коли се продават само в страни където яко се субсидират, дали това е реална пазарна икономка обаче или е чист комунизъм вие сами си отговорете.
И един въпрос с понижена трудност: Знаете ли колко милиона направиха Българските "Бизнесмени" от екодизела и субсидиите от Европа ????
07:54 02.08.2017
20 Гост
08:10 02.08.2017
21 гост
До коментар #6 от "Фен":
И какво ми показваш , щатска статийка , където Зое НЕ СЕ ПРОДАВА , а твоя примерен Голф е на десето място от десет възможни ?! Аз ти показах официална статистика за Европа , а не мнението на някой си , дето даже не прави разлика между хибрид и електрически автомобилКоментиран от #31
08:55 02.08.2017
22 гост
До коментар #6 от "Фен":
А къде е "прекрасния" Голф в европейската класация , нали тук уж е цар ?! То е ясно , че в Америка ще е на опашката , ама и в Европа , мъка, мъкаааа !!!08:59 02.08.2017
23 Гого
Коментиран от #24, #25
09:01 02.08.2017
24 Гост
До коментар #23 от "Гого":
Коя Тесла вземаш за тези пари, че нещо не мога да се сетя?Всички електрички са скъпи все още, а Тесла е най-скъпа!
09:20 02.08.2017
25 гост
До коментар #23 от "Гого":
На Запад може да се купи на 14х.евро и лизинг на батерията. Но да, съпо си е. Тесла 3 е много по-мощна едно е ускорение за 5сек, друго е за над 13сек. А и колата на Рено е с размери на клио, а Тесла е 5 местен седан. След това 35х.долара са същите пари, а колата е много по-напред и не е преоборудван бензин, както са всички други, а е разработка.10:55 02.08.2017
26 гост
11:01 02.08.2017
27 коменатор
Коментиран от #29
11:45 02.08.2017
28 де е Киро на кирия
11:52 02.08.2017
29 Глупчо
До коментар #27 от "коменатор":
Проблемът е че ние живеем в такъв свят където няма как единственият аргумент на въпроса защо да я купя да е:Защото е по-екологична.
Еми тогава да ядем само кълнове понеже пържолите са вредни.
Да не гледаме тв понеже вреди на очите и т.н.
Разберете че трябва и нещо повече за да грабне някого и то повече от конкуренцията.
Коментиран от #30
12:06 02.08.2017
30 гост
До коментар #29 от "Глупчо":
Ние го разбираме, но не на цена от 66х.лв. Едно Рено Каптур е 26х.лв с бензинов мотор, който харчи 5л., изглежда добре и е удобен за града. Ти кое би избрал, да дадеш 66х.лв и по 2лв на 100км или да дадеш 26х.лв и по 10лв на 100км след това? Дори новият Колеос е по-евтин, а той е мноого повече кола. Малко хора ги вълнува след като дадат една щайга с пари дали колата ще харчи 2 или 10лв на 100км. Друго е с Тесла, там се предлага конкурентна динамика, пробег и цени спрямо кола с двг и разликата действително може да се компенсира от разход и поддръжка. Една кола ускоряваща за 5сек не струва по-малко от Тесла модел 3, или конкурентни са. При Рено кола със същите параметри струва 3 пъти по-малко. Къде е бизнес модела? Тесла да не правят коли на загуба?Коментиран от #44
12:26 02.08.2017
31 Фен
До коментар #21 от "гост":
Ей, не ме ядосвай моля те... това е стаистика за ЦЯЛ СВЯТ и КАТО ЦЯЛО откакто са започнали да правят такива коли а не за ПЪРВАТА ЧЕТВЪРТИНА НА 2К17........ по ТАЯ статистика имате още бая четвъртини да ги гоните..14:16 02.08.2017
32 RAV4
Коментиран от #34
14:19 02.08.2017
33 ХАХА
14:20 02.08.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 некъв фен
14:23 02.08.2017
36 Lexus
14:25 02.08.2017
37 234
Проста сметка - вземате една Фабия или Клио. И двете са много повече автомобили от това. Слагате една газова - ЛПГ. Обща стойност на двете нови 20 000 лева. Среден разход газ - 7/100 х 0.90 лева - около 6 лева на 100 км. Въпросът е колко километра трябва да мина за да избия разликата от 50 000 лева? За да не се мъчите - 50 000 / 3 лева х 100 = 1 666 666 км.
Единственото хубаво в ел. автомобили е това, че ще продуцират падане на цените на газ, бензин и дизел.
14:46 02.08.2017
38 JEEP
До коментар #15 от "просчойек":
Голфът е ниско летящ самолет, за това е със среден обсек на действие.15:31 02.08.2017
39 Fen na Фен
До коментар #15 от "просчойек":
Обсег-range провери термина. А, че е ш****а конфекция не е вярно. По скоро е вълшебно ялова!19:32 02.08.2017
40 Майстора
Коментиран от #41
19:47 02.08.2017
41 Глупчо
До коментар #40 от "Майстора":
Абе не се притеснявай с тези килиграми по нашите пътища ще има доста предници да се ремонтират.А който не се е занимавал с електроника той не си е патил, все някой кондензатор ще се издуе.
20:56 02.08.2017
42 Марио
До коментар #4 от "Борчо":
Точно така.Или пък и Hyundai Tucson14:40 04.08.2017
43 Onq s овцъта
Коментиран от #45, #48
14:45 04.08.2017
44 Язе
До коментар #30 от "гост":
Сега започна да изтъкваш динамика.Един електромобил като му направиш пет ластика и отиваш да зареждаш.Та по темата-тази малка колица тежи повече от 1500кг?!!!Окачване,гуми.Голяма икономия няма що.
Коментиран от #47
00:01 05.08.2017
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Motorcraft
До коментар #13 от "onq s konq":
... и внезапно те отвиха да ходиш на училище, потърка си очите и що да видиш - ни БМВ, ни ZOE, хахахаха!00:57 30.11.2017
47 Admin
До коментар #44 от "Язе":
5 ластика и отиваш да зареждаш? Поредният заблуден : DТеслата още 2015-та е тествана с "малката" - 85 киловатова батерия.
Резултатът:
ДВАДЕСЕТ И ОСЕМ (28) ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ ДРАГ СТАРТА, БЕЗ ПРЕЗРЕЖДАНЕ И БЕЗ ОХЛАЖДАНЕ, и оставаща ПОЛОВИН БАТЕРИЯ след това.
https://www.greenoptimistic.com/tesla-p85d-drag-races/
01:04 30.11.2017
48 Гл Редактор
До коментар #43 от "Onq s овцъта":
Никой нищо не Ви натрапва, Сър. Просто след няколко години други коли няма да има. Европейски съюз сме. Има си гласувани директиви. Като не искате - ходете бос! Има центрове по ходилото, които добре се масажират така!Само внимавайте за счупени стъкла, изхвърлени от гостите на града горящи фасове и фъшкии. Пълно сливане с Природата - удава Ви се уникален шанс! Дерзайте!
01:09 30.11.2017