1 Август, 2017 21:22 14 018 48

Новото ZOE вече с пробег от 400 км

  • renault-
  • zoe-
  • z.e. 40
Новото ZOE вече с пробег от 400 км - 1

Ако Америка има своята Tesla, то в Европа това е малкия хечбек на Renault - ZOE. Първата версия на автомобила излезе преди пет години - през 2012-та и някак си остана приглушена, но сега с новия пробег автомобилът определено може да се нарече добър за ежедневна употреба и причината идва от новата двойно по-голяма батерия. И като казваме приглушена, това не означава, че е неуспешна - най-продавания електромобил в родната му Франция, както и в Европа - до средата на 2016-та са продадени цели 50 хиляди автомобила. Това поставя и производителя на върха при електрическите машини в Европа.

Новото ZOE вече с пробег от 400 км

Освен батерията, автомобилът е получил леко външно обновление, но основната части идва от по-високото ниво на оборудване наречено INTENS, който включва електрически огледала, да модела 16-цолови джанти, нови и по-качествени материали за салона, както и нов син цвят за декоративните детайли. Най-отличителния детайл остава централния мултимедиен дисплей, с който се работи много лесно и внася малко по-премиум визия. Прибавени са и два нови цвята за външността на ZOE - Intense Red и Titanium Grey.

Новото ZOE вече с пробег от 400 км

В Z.E. 40 обаче, основното е батерията със своите 41 киловатчаса, която наистина преминава този тежък за електромобилите психологически праг. Според цикъла на NEDC, той достига до повече от достатъчните 400 км, в реални пътни условия той е оценен на 300 километра при смесен градски и извънградски режим. При по-малката батерия - 22 киловатчаса, той достига съответно 240 и 170 километра. В теста спокойно изминахме разстоянието от около 110 километра и по бордовия компютър ни оставаха около 270, но обсега постоянно се променя според условията.

Новото ZOE вече с пробег от 400 км

За разлика от другите електромобили, тук новата по-голяма литиево-йонна батерия разработена заедно с LG не е нараснала на размери, а само на килограми и то със скромните 25 кг. Нововъведение към системата на батерията е рециркулацията на въздуха, която поддържа оптимална работна температура в пикови моменти и така също увеличава капацитета и пробега съответно. Всички знаем, че батериите са много чувствителни към температурите. Интересен факт е, че автомобилът се произвежда изцяло в заводи на Renault - електромоторът идва от Клеон, Нормандия, а всичко се сглобява в град Флен, който е в близост до столицата.

Новото ZOE вече с пробег от 400 км

Мощността на електродвигателя R75/90 е 90 конски сили, които са напълно достатъчни за такъв малък хечбек, въпреки теглото от малко под 1500 килограма и задминаването по междуградски път не става притеснително бавно, а напълно нормално. Тук "драйвърско" усещане няма, а не е и нужно, защото основната идея на автомобила е съвсем друга.

Зареждането - съществената част от електромобилите става с функцията Quick Charge на всякакъв тип ток, като функцията гледа да извлече максимума. ZOE има най-различни накрайници, но най препоръчително е това да се извършва на зарядни станции или с помощта на стенната батерия, която струва 1500 лева и може да бъде инсталирана във всеки един гараж. За около 30 минути на зарядна станция автомобилът възвръща пробег от около 80 километра, а пълното зареждане отнема около четири часа. Той може да се зарежда и в нормален 220-волтов ток, но за 12 часа е възможно да не се зареди цялата батерия, защото знаем какви разлики на напрежението има на всяко едно място.

Автомобилът наистина успява да се държи като събратята си с двигатели с вътрешно горене и не ви кара да се чудите постоянно, дали ще стигнете до плануваната точка. Въртящия момент, който е наличен от 0 оборота естествено е нещо много приятно. Впечатление ни направи и фактът, че "предавките" се сменят от нормален скоростен лост с нормалните режими като при всеки един автомобил с автоматични скорости - P, R, N и D. Огромен позитив е, че паркирането в центъра на градовете е напълно безплатно заради електрическия си статут, но не ви пречи и да го използвате извън града както направихме ние.

Новото ZOE вече с пробег от 400 км

Цената на ZOE започва от 57 990 лв. за ниво Life R90 Normal Range с малката 22 kWh батерия, 63 990 лв. за ниво Life и голямата 41 kWh батерия, 60 990 лв. за ниво Intens с малката 22 kWh батерия и 66 990 лв. за топ версията Intens с голямата 41 kWh батерия. Автомобилът е значително по-скъп от нормалните си еквиваленти, но стойността му ще бъде възвърната с много бързи темпове от разликата в цената на горивата.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пазарен Либерализатор

    52 20 Отговор
    66 990 лв. за тоя курник, забрави просто...
  • 2 ВеЦе

    41 26 Отговор
    За 60 хиляди лева и отгоре мога да си взема e-Голф 7 с обсег 500 км, вместо тая ш****а конфекция...

    Коментиран от #15

  • 3 Фен

    21 19 Отговор
    Голфа електрическия е с обсег 300 км но пак изглежда по добре от това парче метал, съгласен съм.

    Коментиран от #5

  • 4 Борчо

    19 17 Отговор
    За тези пари една Мазда СХ 5 2.5i с фулл екстри - 2017 г модел, лед интелигентни фарове, всички асистенти, система за рекуперация на енергията, алкантара салон и т.н. и т.н. срещу този пластмасов кошник, който е нито кола, нито тротинетка.
    Рано е още за електрическите изгъзици.

    Коментиран от #42

  • 5 гост

    14 13 Отговор

    До коментар #3 от "Фен":

    Ми що ли тогава не го щат тия европейци , а си купуват други "електрички" , да дойдат да питат теб :
    Eтo и ĸлacaциятa нa нaй-пpoдaвaнитe eлeĸтpoмoбили пpeз пъpвaтa пoлoвинa нa 2017 г.:

    1. Rеnаult Zое - oбщo 4 189 peгиcтpaции и 73% YоY pъcт зa шecти пopeдeн път.

    Zое e нaй-пpoдaвaнaтa ĸoлa в Гepмaния (680 ĸoли), Hopвeгия (428), Aвcтpия (237) и Πopтyгaлия (112), a нa poдния cи пaзap ce e paзпиcaлa c 1 882 нoвopeгиcтpиpaни ĸoли.

    2. ВМW і3 - 161% pъcт или oбщo 1 634 peгиcтpaции; 3 oт 4 пpoдaдeни мoдeлa ca изцялo eлeĸтpичecĸи. Haй-мнoгo ca пpoдaдeни в Hopвeгия - 420 ĸoли, вcичĸитe изцялo eлeĸтpичecĸи.

    3. Nіѕѕаn LЕАF - "cĸpoмни" 4% пoĸaчвaнe нa гoдишнa бaзa, нo c пpoдaдeни 1 590 нoви ĸoли. Haй-cилнитe пaзapи ca Фpaнция, Beлиĸoбpитaния и Hopвeгия. Haй-гoлям pъcт пъĸ e нaлицe в Швeция - 112%.

    4. Теѕlа Моdеl Х - пpoдaдeни ca 1 552 ĸoли, нaй-мнoгo oт ĸoитo в Hopвeгия - 609. Πpoдaвa ce дoбpe и в Швeйцapия, Гepмaния и Hидepлaндия.

    5. Міtѕubіѕhі Оutlаndеr РНЕV - пpoдaдeни ca oбщo 1 435 пpeз юни, ĸoeтo e 8% cпaд нa гoдишнa бaзa. Haй-мнoгo ce xapecвa тoзи мoдeл в cĸaндинaвcĸитe cтpaни. Ocoбeнo в Hopвeгия (349) и Швeция (271).

    Коментиран от #11

  • 6 Фен

    27 5 Отговор
    Статистиката е като фалшивите женски боски - на размери добре ама на допир фалшификат. Интересно ми е къде ще се класира тук твоята компания:

    https://www.cheatsheet.com/automobiles/best-selling-electric-vehicles-of-all-time.html/?a=viewall

    иначе, нямам нищо против, взимай си заплатата, показвай си статистики ;)

    Коментиран от #21, #22

  • 7 333

    17 8 Отговор
    В Германия е 19000 евро с голямата батерия. За разлика от всички коли, които обсъждате тук, тая харчи по 3лв на 100 градско.
  • 8 Голфен-насран

    13 6 Отговор
    От всички голфетки,бензове,и аутита най добре да отида до някоя морга и да си взема нещо от там ще е по - вървежно от тях.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Минчо Минчев

    20 9 Отговор
    Харесвам Рено и искам електрическа кола, НО за 30000 лв - Клио дизел и с другите 30000 лв - гориво за 300000 км.
  • 11 Jack Bauer

    25 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Разликата между нас и "Европейците" е че те за това Рено получават до 10000 EUR държавна помощ и заплатите им са по 1500-3000 EUR средно.
  • 12 doe

    18 5 Отговор
    за тея пари цял мустанг ще си взема,един живот се живее.
  • 13 onq s konq

    8 20 Отговор
    Комшията го има същото и вчера го дърпах с бавареца от нивата къде беше закъсал щото му беше свършил тока!Викам му - комшиии карай като мене бе!Винаги си имам едно шише от минерална вода - 10 литра пълно с нафта у багажника а ти ток у шише не моеш да сложиш!Земи го мани тоя миксер и не се праи на модерен щото другя път нема да те дърпам!!!

    Коментиран от #16, #46

  • 14 bor4epi4kama4ka

    12 6 Отговор
    и.аси клендака за 60 хии леа трее има солариум вътре и да врти вита баница с боза сутрин деа и кокела френски мразим франсета
  • 15 просчойек

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "ВеЦе":

    къф обсег бе тва да не е кола с дистанциооно пробег се казва ГОЛФЕР

    Коментиран от #38, #39

  • 16 оня с магарето

    6 11 Отговор

    До коментар #13 от "onq s konq":

    И моя комшия го има същото ама само за леб ходи с него до отсреща щото го е страх да му не свърши тока и да го бута !
  • 17 Вуте

    8 10 Отговор
    Аз пък спрех на мегдана с такова рено и да се изфукам пуснах Шабан Шаулич на макс - та ако некои не ме е видел да ме чуе!!!Извъртех половин касетка и кога да тръгна .....ниц!!!А бех решил и гуми да връткам!!!Свърши му тока и умре!!!За срам на цело село станах!!!
  • 18 Гошко

    6 6 Отговор
    май по-добре с електрокара да си вършиш работата..даже "носи" повече към 1500кг..
  • 19 Глупчо

    14 3 Отговор
    67000лв за този бръмбар ???
    Рено чупят тъпомера, тези коли се продават само в страни където яко се субсидират, дали това е реална пазарна икономка обаче или е чист комунизъм вие сами си отговорете.

    И един въпрос с понижена трудност: Знаете ли колко милиона направиха Българските "Бизнесмени" от екодизела и субсидиите от Европа ????
  • 20 Гост

    14 8 Отговор
    Батерията е станала по-тежка с 25 килограма..... Вместо да е по-лека тя става обратното....Цената вместо да е конкурентна е точно обратното....Не виждам нищо привлекателно и в дизайн....Това не е кола,която може да има добър пазар!
  • 21 гост

    10 5 Отговор

    До коментар #6 от "Фен":

    И какво ми показваш , щатска статийка , където Зое НЕ СЕ ПРОДАВА , а твоя примерен Голф е на десето място от десет възможни ?! Аз ти показах официална статистика за Европа , а не мнението на някой си , дето даже не прави разлика между хибрид и електрически автомобил

    Коментиран от #31

  • 22 гост

    10 5 Отговор

    До коментар #6 от "Фен":

    А къде е "прекрасния" Голф в европейската класация , нали тук уж е цар ?! То е ясно , че в Америка ще е на опашката , ама и в Европа , мъка, мъкаааа !!!
  • 23 Гого

    9 7 Отговор
    За същите пари взимаш новата тесла с три пъти мощност нямат шанс франсетата за тази калинка цената и не трябва да бъде повече от 30 бона!

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #23 от "Гого":

    Коя Тесла вземаш за тези пари, че нещо не мога да се сетя?
    Всички електрички са скъпи все още, а Тесла е най-скъпа!
  • 25 гост

    8 5 Отговор

    До коментар #23 от "Гого":

    На Запад може да се купи на 14х.евро и лизинг на батерията. Но да, съпо си е. Тесла 3 е много по-мощна едно е ускорение за 5сек, друго е за над 13сек. А и колата на Рено е с размери на клио, а Тесла е 5 местен седан. След това 35х.долара са същите пари, а колата е много по-напред и не е преоборудван бензин, както са всички други, а е разработка.
  • 26 гост

    6 7 Отговор
    Много обичат да го използват този NEDC стандарт. Нищо общо с реалността! Само Тесла не се правят на хитреци.
  • 27 коменатор

    8 4 Отговор
    Рено Зое, показа бъдещето за електрическите коли, но за съжаление само за Франция, а именно батерията да не се зарежда, а да се подменя на зарядните станции. Затова и продажбите там са в пъти по високи от другите държави. Батериите все още не са на нужното ниво и такъв тип решение е вярната посока, като се плаща месечна рента за батерията и началната цена на колата (без вкл. батерия) е доста по ниска за франсетата. Единствената пречка за масовост е инфраструктурата с роботизирана подмяна на батерийния пакет. Иначе за България естествено, че е нерентабилно, тук ще дишаме отровите на бензина и дизела до живот и ще сме на челни места по ракови и други заболявания. А мислещи се за много умни колкото щеш....

    Коментиран от #29

  • 28 де е Киро на кирия

    6 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Автомобилът е значително по-скъп от нормалните си еквиваленти, но стойността му ще бъде възвърната с много бързи темпове от разликата в цената на горивата. Renault clio INTENS Energy dCi 90 к.с. BVM5 E3A 15R E6 33 390 лв .(смесен разход 3,3 на 100 км.) Една проста аритметика , при този разход за да изминеш едни 200 хил км. са необходими 6600 литра дизел по 2 лв са 13200 лв . каквито и данъчни облекчения да ти направят , сини зони и най различни глупост като приказки от сорта че на ток е по икономично са пълни глупости , не виждам за каква възвращаемост говорите .???
  • 29 Глупчо

    6 4 Отговор

    До коментар #27 от "коменатор":

    Проблемът е че ние живеем в такъв свят където няма как единственият аргумент на въпроса защо да я купя да е:
    Защото е по-екологична.

    Еми тогава да ядем само кълнове понеже пържолите са вредни.
    Да не гледаме тв понеже вреди на очите и т.н.

    Разберете че трябва и нещо повече за да грабне някого и то повече от конкуренцията.

    Коментиран от #30

  • 30 гост

    8 5 Отговор

    До коментар #29 от "Глупчо":

    Ние го разбираме, но не на цена от 66х.лв. Едно Рено Каптур е 26х.лв с бензинов мотор, който харчи 5л., изглежда добре и е удобен за града. Ти кое би избрал, да дадеш 66х.лв и по 2лв на 100км или да дадеш 26х.лв и по 10лв на 100км след това? Дори новият Колеос е по-евтин, а той е мноого повече кола. Малко хора ги вълнува след като дадат една щайга с пари дали колата ще харчи 2 или 10лв на 100км. Друго е с Тесла, там се предлага конкурентна динамика, пробег и цени спрямо кола с двг и разликата действително може да се компенсира от разход и поддръжка. Една кола ускоряваща за 5сек не струва по-малко от Тесла модел 3, или конкурентни са. При Рено кола със същите параметри струва 3 пъти по-малко. Къде е бизнес модела? Тесла да не правят коли на загуба?

    Коментиран от #44

  • 31 Фен

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Ей, не ме ядосвай моля те... това е стаистика за ЦЯЛ СВЯТ и КАТО ЦЯЛО откакто са започнали да правят такива коли а не за ПЪРВАТА ЧЕТВЪРТИНА НА 2К17........ по ТАЯ статистика имате още бая четвъртини да ги гоните..
  • 32 RAV4

    9 4 Отговор
    Това е колата, която с удоволствие ще катастрофирам.

    Коментиран от #34

  • 33 ХАХА

    9 9 Отговор
    Не е рено КАПТУР а рено КОПТОР - 30 хиляди лева (базова цена) за повдигнато клио със ЗАДНИ БАРАБАНОВИ СПИРАЧКИ - това за да го карам, трябва да СЕ МРАЗЯ МНОГОООООООООООО
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 некъв фен

    6 8 Отговор
    60 хилки за базов модел?! ХАХАХАХХА! Mazda, Nissan, Tesla, Mitsubishi, Golf - в пъти по-добри са техните ел. автомобили - това копторче тук, не бих го нарекъл кола - по-скоро някаква детска количка с дистанционно е... направо ми се драйфа кат' го гледам...
  • 36 Lexus

    7 0 Отговор
    Харчи по 3 унижения на 100 селско.
  • 37 234

    7 1 Отговор
    Има няколко смислени коментара в посока - много е скъпа, малка, непрактична, никога няма да се избият разходите и т.н.
    Проста сметка - вземате една Фабия или Клио. И двете са много повече автомобили от това. Слагате една газова - ЛПГ. Обща стойност на двете нови 20 000 лева. Среден разход газ - 7/100 х 0.90 лева - около 6 лева на 100 км. Въпросът е колко километра трябва да мина за да избия разликата от 50 000 лева? За да не се мъчите - 50 000 / 3 лева х 100 = 1 666 666 км.
    Единственото хубаво в ел. автомобили е това, че ще продуцират падане на цените на газ, бензин и дизел.
  • 38 JEEP

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "просчойек":

    Голфът е ниско летящ самолет, за това е със среден обсек на действие.
  • 39 Fen na Фен

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "просчойек":

    Обсег-range провери термина. А, че е ш****а конфекция не е вярно. По скоро е вълшебно ялова!
  • 40 Майстора

    5 1 Отговор
    Всичко е много хубаво в тези ел.коли само че много монтьори ще останат с ниски доходи колкото повече стават.А дали си заслужават парите времето ще покаже,пък големите разбирачи с големите таратайки да не коментират че още мирише на висики концентрации на г.зове-газове

    Коментиран от #41

  • 41 Глупчо

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "Майстора":

    Абе не се притеснявай с тези килиграми по нашите пътища ще има доста предници да се ремонтират.
    А който не се е занимавал с електроника той не си е патил, все някой кондензатор ще се издуе.
  • 42 Марио

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Борчо":

    Точно така.Или пък и Hyundai Tucson
  • 43 Onq s овцъта

    2 2 Отговор
    МЯХНЕТЕ ТЕЯ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ БОКЛУЦИ!!!Кво ни ти натрапвате и ни карате да ги купуваме

    Коментиран от #45, #48

  • 44 Язе

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Сега започна да изтъкваш динамика.Един електромобил като му направиш пет ластика и отиваш да зареждаш.
    Та по темата-тази малка колица тежи повече от 1500кг?!!!Окачване,гуми.Голяма икономия няма що.

    Коментиран от #47

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Motorcraft

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "onq s konq":

    ... и внезапно те отвиха да ходиш на училище, потърка си очите и що да видиш - ни БМВ, ни ZOE, хахахаха!
  • 47 Admin

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Язе":

    5 ластика и отиваш да зареждаш? Поредният заблуден : D

    Теслата още 2015-та е тествана с "малката" - 85 киловатова батерия.
    Резултатът:

    ДВАДЕСЕТ И ОСЕМ (28) ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ ДРАГ СТАРТА, БЕЗ ПРЕЗРЕЖДАНЕ И БЕЗ ОХЛАЖДАНЕ, и оставаща ПОЛОВИН БАТЕРИЯ след това.

    https://www.greenoptimistic.com/tesla-p85d-drag-races/
  • 48 Гл Редактор

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Onq s овцъта":

    Никой нищо не Ви натрапва, Сър. Просто след няколко години други коли няма да има. Европейски съюз сме. Има си гласувани директиви. Като не искате - ходете бос! Има центрове по ходилото, които добре се масажират така!
    Само внимавайте за счупени стъкла, изхвърлени от гостите на града горящи фасове и фъшкии. Пълно сливане с Природата - удава Ви се уникален шанс! Дерзайте!